Fenrir_CFX

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    2600
  • Dołączył

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez Fenrir_CFX

  1. Fenrir_CFX

    Watch Dogs - recenzja

    MONUMENTALNY. BÓL. DUPY. Ludu, robisz to źle, tyle powiem. Wuwu skrobnął swoją recenzję, która - uwaga, uwaga - jak na recenzję przystało, jest subiektywna. Jego odczucia związane z grą są momentami bardzo podobne do moich i widząc piętrzące się tu jak brudne naczynia w zlewie studenta argumenty, że inne gry mają to czy tamto, a w Watch_Dogs tego brakuje, napiszę wprost: macie rację, brakuje. Co nie zmienia faktu, że w tej grze przyjemne jest spacerowanie po mieście; jest tyle ludzi do zahakierowania, tyle miejsc do odwiedzenia i tyle rzeczy do zrobienia... - po prostu nie ma miejsca na nudę. Nawet zostawiając w diabły misje, sidequesty i zabawy w nękanie przechodniów, Watch_Dogs daje radę jako to, czym zawsze było GTA - symulator uzbrojonego po zęby psychopaty. Chcesz wziąć granatnik i iść przefarbować miasto na czerwono krwią przechodniów, mordując przy tym legiony policjantów, doskonale się bawiąc detonując pod nimi ulicę i stawiając blokady? To świetnie trafiłeś, w Watch_Dogs poczujesz się jak w domu. Jest to boski substytut dla GTA na konsolach ósmej generacji, a PCciarze mają chusteczkę na otarcie łez, że nie dostali GTA i mogą wreszcie przestać desperacko szukać wpisów dotyczących produkcji Rockstar w sterownikach i pójść bawić się w wirtualnym Chicago. Warto.
  2. /.../ Jeśli rzeczywiście tak jest i trzymamy się ram wyznaczanych przez czas, to pierwszą konsolą ósmej generacji jest 3DS, a nie Wii U. Wydaje mi się jednak, że zamiast patrzeć na daty, prościej by było spojrzeć po prostu na moc obliczeniową, bo konsole należące do tej samej generacji wypadałoby jednak móc porównać, a nie gapić się w przepaść między nimi. Wii U to narzędzie, dzięki któremu Nintendo dość późno dołączyło pod kątem wydajności do siódmej generacji, najwyżej może być middle-genem, jedynym przedstawicielem generacji 7.5, ale nie ma opcji, żeby ktoś kto porównuje sprzęty pod kątem wydajności spojrzał na PS4/X1 oraz Wii U i pomyślał "Tak, to to samo". To tak, jakby powiedzieć, że VW Golf Mk. I wyprodukowany w 2009 roku należy do tej samej generacji co Lamborghini Gallardo LP560-4, bo powstały w tym samym czasie. Sorry. I jeśli mylisz "niewiedzę" ze zdolnością samodzielnego wyciągania wniosków, to serdecznie gratuluję.
  3. /.../ You, sir, have made my day. Wii-U: Pierwszy next-gen. :D Dobry żart. A co do samego newsa... Może Sony po prostu dba o osoby, które przez ostatnie lata przywyknęły do apdejtów, wszak przez pewien czas była to najlepsza, epizodyczna produkcja na PS3. Albo teraz uznają to za cześć DNA PlayStation, podobnie jak charakterystyczny dla DualShocka układ analogów. Tak czy inaczej, dziwnym mi się wydaje ten update pierwszego dnia, to cokolwiek dziwna sprawa, konsola nie leżała przecież miesiącami w magazynie. Nie pozostaje nic innego, jak go zassać i chociaż to tylko 300MB to i tak będę zły, że opóźnią mi randewu z Killzone Shadow Fall 29.11...
  4. Fenrir_CFX

    Gothic II: Noc Kruka (temat ogólny)

    /.../ Dzięki, tyle sam wydedukowałem, ale niestety, takie proste rozwiązanie nie koniecznie ma ochotę działać - to, albo mój GF650 osiąga przy wymaksowaniu detali jakieś 25 klatek na zalesionych obszarach. :/
  5. Fenrir_CFX

    Gothic II: Noc Kruka (temat ogólny)

    /.../ Chryste, Cinus, Ty żyjesz! :D Próbowałem ZNALEŹĆ taką opcję, ale niestety jej tam nie ma. Z resztą, nie ma co się dziwić, recovery DVD dostarczony z tym Samsungiem ma linię komend PO KOREAŃSKU, więc zbyt logiczne by było umieszczenie toggle''a ON/OFF. :/ To niestety nie wypali.
  6. Fenrir_CFX

    Gothic II: Noc Kruka (temat ogólny)

    Mili państwo, poratujcie proszę! Problem co prawda natury czysto technicznej i utrzymujący się od dawien-dawna (czy: od września zeszłego roku, kiedy kupiłem nowego laptopa), ale mam wreszcie dość i postanowiłem zasięgnąć porady osób ogarniętych w temacie Gothica II. Mam zarówno Gothica II z dodatkiem na oddzielnej płycie, jak i bundle z Sagi Gothic z ExtraKlasyki, na starym laptopie i domowym kompie wszystko śmiga jak trzeba, a na tym nowszym niestety jest kaszan, konkretniej: nie idzie za diabła zmusić gry do uruchomienia się na tej wydajniejszej karcie graficznej. Były różne wersje sterowników, były kombinacje z wyłączaniem zintegrowanej karty w menedżerze urządzeń (wtedy gra się odpala i prezentuje piękny, czarny ekran, gdy dźwięk nadal działa normalnie), więc poddaję się i pytam się Was: da się coś z tym zrobić? Konfiguracja komputera: Intel Core i5-3210M (2,50GHz) 6GB RAM DDR3 1600MHz GeForce GT650M 2GB (sterownik 314.22, właśnie zobaczyłem, że jest nowa wersja, zaraz ją postawię) Intel HD Graphics 4000 (sterownik 9.17.10.2932) OS: Win 7 Home Premium 64 bit tl;dr: Gothic 2 NK odpala się tylko na zintegrowanym GPU i działa na nim jak kupa, były próby wyłączania zintegrowanej grafiki i zmuszania gry do odpalenia na GF650, nie poskutkowało. Jakieś rady? Z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi. Z G2 mam przeprawy od czasu kompa z Athlonem 2600XP+ i GFa 6600, więc nie traktujcie mnie jak laika, bo swoje wiem i paru rzeczy próbowałem. Dziękować.
  7. Wii tajcie, PS3 dajcie, z X-boxem spadajcie :P Jako fan AC nie mogłem scierpieć braku tematu ogólnego o tejże cudownej serii gier i postanowiłem takowy założyć. Co do samej serii, należy się kilka słów wyjaśnienia. Ace Combat, to seria strzelanek symulacyjnych (jak ładnie ostatnio nazywa się ten gatunek) w których latamy samolotami wojskowymi. Na serię składa się kilkanaście części: - Ace Combat (początkowo znany jako Air Combat), wydany na PlayStation 1 w 1995 roku. O tyle o ile w Europie i USA I część nie zdobyła popularności, tak w Kraju Kwitnącej Wiśni osiągnęła status platynowej. Była to pierwsza gra na Sony PS (a może i w ogóle), w której występowały X-plane''y (najbardziej tajne samoloty, maszyny eksperymentalne oraz fikycjne). Polecam "spróbować" gry, znających angielski odsyłam dodatkowo na wikipedię pod adres http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Combat - Ace Combat 2, również jedynie na PlayStation, wydana w 1997 roku gra. Naturalna ewolucja - lepsza grafika, nowe misje, kilka nowych samolotów (w tym przewijający się przez całą serię ADF-01 Falken). Zainteresowani grać, zainteresowani poligloci - http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_2 - Ace Combat 3: Electrosphere, wydany w 1999 roku. AC3: E był rewolucją i podbił serca graczy. Usprawniony system kierowania, lepsza grafika, powalające samoloty i akcja osadzona w dalekiej przyszłości, co pozwoliło twórcom na wrzucenie do gry broni i samolotów urywających głowę na wysokości pasa. Najlepszy serwis o AC wziął swoją nazwę od podtytułu gry. Standardowo - link do obszerniejszego info: http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_3:_Electrosphere - Ace Combat 04: Shattered Skies (znany też jako Distant Thunder) był pierwszym AC wydanym na PlayStation2. Nowy engine, bardziej rozbudowana fabuła, nowe samoloty. Gracz wciela się w Mobius 1, dowódcę Mobius Squadron. W grze pojawił się system oceny misji - A (bardzo dobrze), B (dobrze), C (miernie) oraz S (super). Bardzo dobry tytuł. Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_04:_Shattered_Skies - Ace Combat 5: Squadron Leader (znany też jako Unsung War) - kolejna bardzo dobra gra na PS2. Podkręcona grafika, powrót niektórych X-plane''ów, po części Sequel Ace Combat: The Belkan War. Wydana na przełomie 2004/2005, odniosła duży sukces komercyjny. Jako że graczom podobały się samoloty, wprowadzono nawet specjalną serię modeli do składania, w której znalazł się np. ADF-01 Falken. Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_5:_The_Unsung_War - Ace Combat: The Belkan War (Ace Combat ZERO: The Belkan War), czyli ostatnia część wydana na PlayStation2. Jest to swoisty prequel Ace Combat 5, rozwiązujący kilka wątków fabularnych. Ciekawa fabuła, pokazana z perspektywy reportera śledzącego losy gracza 10 lat po właściwych wydarzeniach. Wywiady z przeciwnikami, a wszystko zrealizowane techniką green- i blue-screen. Poprawiony system zarządzania skrzydłowym, który odgrywa ważną rolę w całej grze. Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_Zero:_The_Belkan_War - Ace Combat X: Skies of Deception. Wydana tylko na PSP, zupełnie oddzielna historia z uniwersum AC. Akcja ma miejsce w niedalekiej przyszłości, jest kilka "konkretnych" broni oraz niezły poziom trudności. Jako "kieszonkowy AC" sprawdza się doskonale - sam nabyłem ten tytuł w grudniu 2006 i jak do tej pory, spędziłem przy nim ponad 95 godzin. Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_X:_Skies_of_Deception - Ace Combat 6: Fires Of Liberation. Jak na razie zapowiedziany tylko na X-Boxa 360, nie wiadomo o nim zbyt wiele. Akcja ma miać miejsce w 2015 roku na kontynencie Anean, ma poruszać wątki znane z AC04 (głownie dotyczy to Ulysses Asteroid), Squadron gracza ma się nazywać Garuda, a kryptonimem wywoławczym ma być Talisman. Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_6 - Ace Combat Advance. Wydana w 2005 roku gra na GameBoy Advance, mająca własną historię, dziejącą się jednak w uniwersum AC. Gra zawiera 12 misji. Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_Combat_Advance Jako fan AC, jestem niepocieszony, że AC6 ma się ukazać tylko na X360, jednak Namco może wykonać podobny ruch, co w przypadku RidgeRacer 6 i RidgeRacer 7. Najpierw X360 dostanie AC6, a następnie PS3 dostanie AC7 będące podkręconą wersją Ace Combat 6. Jeżeli macie pytania odnośnie serii, piszcie. Postaram się pomóc w tym, w czym będę mógł. Myślę że Sita też będzie się udzielać w temacie, jako że również jest fanem Ace Combat. Spekulacje oraz dane na temat nowych części mile widziane :) Nie opatrzyłem wpisu żadnymi screenami (dorzucam jedynie mapkę świata AC, zrobioną przeze mnie, dlatego niska jakość), albowiem internet jest ich pełen, a google nie boli ;P P.S. Wszelkie literówki pomijać ;]
  8. TERA się jeździ się w Gran Turismo 5 i pije RedBulla. Product placement, yeah! :D
  9. Fenrir_CFX

    Burnout Crash! - wypadek przy pracy?

    Ludu Duloc, graliście chociaż w ten tytuł, że z miejsca go równacie z ziemią? Będąc na GC spędziłem z Crashem grubo ponad 40 minut i śmiałem się do rozpuku razem z ludźmi z Criterionu. Najzabawniejsze jest to, że jako fan Burnouta, sam początkowo stwierdziłem, że jest to gucio warty projekt, który jest bardziej whoringiem sprawdzonej marki, aniżeli dobrą grą. I wiecie co, jestem cholernie szczęśliwy, że się myliłem. Fakt, jest to popierdółka, ale popierdółka tak niebywale przyjemna i wciągająca, a do tego dająca tonę zabawy, że po prostu zapomina się o świecie wokół. Jest masa genialnych patentów związanych z wykorzystaniem muzyki (różne kawałki włączające się wraz z sytuacjami na ekranie - np kiedy przy aktywacji jednego z power-upów zaczyna lać, z głośników leci "It''s Raining Man"), absolutnie chore dopałki w postaci siejącego destrukcję gigantycznego homara, który przechadza się po mapie, czy tsunami, zgarniającego ze sobą wszystko na swojej drodze i srogo podbijającego score''a. Byłem potwornie sceptycznie nastawiony co do tego tytułu, ale po zagraniu w niego czekam, aż pojawi się na PS Store i XBLA bo są w nim zaszyte pokłady funu. Poza tym - są wybuchy, power-upy i WIELKI HOMAR APOKALIPSY. Czego jeszcze chcecie?
  10. /.../ Dzięki za wyrazy uznania, napuszczę na Ciebie wuwu w środku nocy, póki jeszcze jesteście w Kolonii. :P
  11. BF3 ma zachwycać i tyle, zobaczymy jeszcze tylko, jak gra będzie wyglądała na konsolach. Co do "niebywałych kontrowersji, jakie są spowodowane zawarciem przez autora newsa własnej opinii w tytule materiału"... Podobnie jak piętro wyżej napisał wuwu, sugeruję przemieszczenie się na faktogamię, gdzie newsy nieraz brzmią niczym oświadczenia prasowe i przy czytaniu ich człowiek dostaje cholery na myśl, jakie to wszystko jest ugrzecznione i wygładzone. IMO takich newsów jak ten powinno być więcej, a jak komuś się nie podoba, cóż - Adios Muchacha!
  12. /.../ To by wiele tłumaczyło, bo gra wygląda na dzisiaj trochę inaczej niż na tym filmidłie. I gniecie modelem jazdy przy okazji ^^
  13. Nie wiem co to za tryb gry i kiedy nagrany został ten film, bo klnę się, że na gamescomie zmasakrowałem GT-Ra na Nurburgringu i wyglądało to zupełnie inaczej Oo
  14. /.../ Póki co jeszcze nie krzyczę, wierz mi :P Ja po prostu nie lubię multi. Jest zdecydowanie za mało gier stricte singlowych, które można zaliczyć w 100% siedząc sobie na fotelu i nie martwiąc się, że jeśli na chwilę odejdziesz od konsoli za potrzebą, jakiś troll najpierw zabije Twoją postać, a następnie ją zgwałci. Mam dość traumatycznych przeżyć z mugshotami z Burnouta Paradise, kiedy na ekranie pojawiały się czyjeś genitalia. Dead Space był dla mnie małym rajem, bo mogłem uwolnić moją wewnętrzną "Trophywhore" i nabić sobie platynę bez narażania się na kontakt z obcą cywilizacją (czytaj: jankesi), która niestety nie jest wyżej na drabinie ewolucyjnej. Po prostu chcę grę singlową, w której multi nie będzie wepchnięte żeby zwiększyć sprzedaż i popularność. Sorry.
  15. O na miłość Boską... Jeśli to będzie multi, to trzeba będzie chwycić pochodnie (również plazmowe) i udać się pod siedzibę Visceralu, bo o ile wiele rzeczy mogę tolerować, to koło zepsucia TAKIEJ gry przez multi obojętnie nie przejdę. W tyłkach się poprzewracało, jeszcze proponuję wrzucić multi do Cooking Mama, co by można było obrazić czyjąś matkę, bo nie wyszły mu pierogi -_-
  16. Fenrir_CFX

    Kolejna galeria z Gears of War 3

    Wszystko ślicznie pięknie, nie mogę się doczekać trójki i za każdym nowym newsem muszę iść trochę pokrzyczeć grając w Hordę, ale... Cholera,albo mi się wydaje, albo Fenix osiwiał... : O
  17. Fenrir_CFX

    PlayStation 3 - Temat Ogólny

    Ah i oh, wzburzenie. Kwestia taka, że dobrze by było po prostu edytować ten już przypięty post, a nie pisać nowy. Napisanie w temacie było bodaj najprostszą formą kontaktu z autorami FAQ, bo jest nadzieja, że odwiedzają ten temat. I nie, merytoryka nie jest w porządku, mamy błędy rzeczowe. Co do mojego "krytykanctwa" - nazywaj to sobie jak chcesz, mało mnie to obchodzi. Zgłaszam że jest kilka pomyłek, to wszystko. A że w taki a nie inny sposób - cóż, nie musi się to każdemu podobać.
  18. Fenrir_CFX

    PlayStation 3 - Temat Ogólny

    Okeeeeeeeej.... Może nie zaglądam do tematu zbyt często, może się nie udzielam, blablabla, ale jedna uwaga z mojej strony: Co, do diabła, paliliście/piliście/wciągaliście pisząc te "wspaniałe" FAQ, które jest przypięte na górze? Chodzi mi o to, że stawiając ten tekst obok FAQ z tematu o 360, mam wrażenie, że PS3 jest sprzętem dla ludzi którzy się ślinią i nie potrafią złożyć poprawnie zdania, a tak raczej nie jest. Macie tam więcej literówek (Metal Gera solid? WTF? Solid z "małej" i czym do diabła jest Gera?) i składnie gorszą (akapit o wstecznej kompatybilności to porażka na miarę Wyborów Mistera miasta Białegostoku 2008 ...) niż wypracowania dzieci ze szkoły specjalnej... Ja rozumiem że chcieliście dobrze itede, ale, na Boga, wyszło gorzej niż fatalnie... I nie wieszajcie na mnie psów że "przyszedłem i się wymądrzam", bo patrzę obiektywnie porównując z tym, co mamy w temacie o 360 i w mojej głowie kłębi się pytanie "Wat?". Przeredagujcie to, do cholery, bo w obecnej formie jest... hem, źle. To dosyć delikatne słowo. Mogę się tym zająć w wolnej chwili (czytaj: jak pozbędę się syndromu dnia poprzedniego po sylwestrze) i postaram się sprawić, żeby miało to jakieś ręce i nogi. Broń Boże nie chcę Was obrazić, po prostu Wam nie wyszło. No, to idę po ketonal, bo łeb mi zaraz pęknie.
  19. Fenrir_CFX

    Insomniac: Resistance 2 zawiodło fanów

    /.../ Wybacz, ale się nie zgodzę. Pierwszego Resistance''a uwielbiam do tego stopnia że ukończyłem go kilkanaście razy, mam wszystkie intele, skill pointy etc. R:FoM miał był dla mnie niezwykły, może ze względu na to że lubię wszelakie alternatywne wersje historii, a otoczka zbudowana dookoła tego tytułu była doskonała. Do tego mocarne bronie (Gotta love splitter!), które można było ze sobą mieć zawsze i wszędzie, fajny główny bohater, genialni poboczni (Cartwright jest IMO jedną z najfajniejszych postaci ever) i wreszcie inne miejsce akcji niż wiecznie-zagrożone-USA. Ta gra miała wszystko. A online? No byłem, całe 5-6 razy. Wooow. Jestem graczem któremu do szczęścia jest potrzebny mocny singiel, a nie onlajn. Co do R2 zaś - kaszana. Owszem, graficznie nieco lepiej, ale to tylko same modele - nie wiem co się stało z temperaturą oświetlenia która w jedynce była o niebo lepsza, gdzie się podziały te wszystkie genialne bronie i możliwość targania ze sobą całego arsenału, dlaczego Hale nagle zrobił się durnym koksem łapiącym kumpli z drużyny za szyję i gadający jakby mu coś stanęło w gardle... R2 ssie i osobiście mam olbrzymi żal do Insomniac że tak potwornie skaszanili grę... Czekam na trójkę. Co prawda powrotu do UK się nie spodziewam (niby NY, tak?), ale może developer się zrehabilituje w innych kwestiach... Niemniej bardzo się cieszę, że ktoś w Insomniac słyszy głosy zawodu graczy i chociaż mówi o poprawie :)
  20. To ja poproszę angielską wersję językową... Boberek jako Drake jest zbyt mocnym uderzeniem w moje uwielbienie dla Uncharted i nie mam zamiaru sobie psuć doświadczeń z gry dubbingiem który - jak znam życie - będzie ssał. Wolę Drake''a w oryginale, z jego charakterystycznym "Oh crap, crap, crap!", a nie pseudo-fajnym-substytutem "Och nie nie nie!" czy coś w ten deseń -_- ENG version PLX!
  21. Fenrir_CFX

    PlayStation 3 - Temat Ogólny

    Taaa? Zależy z której strony. Jak dla mnie określanie PS3-2000 mianem Slima jest nonsensem. Że lżejszy? Ok, niech będzie. Jednakże mimo nieco mniejszej wysokości i szerokości (patrząc od frontu na konsolę stojącą pionowo) to mimo wszystko ma ona sporo większą głębokość (fota). Osobiście zostaję przy mojej "syfiącej się" cudownej, 60GB konsoli ze wsteczną kompatybilnością. Jak dla mnie PS3-2000 nieco za mocno przypomina jakieś gówno warte PolyStation, aniżeli pełnoprawną konsolę. I prawdę powiedziawszy, nie wiem po jaką cholerę Sony, przez parę lat konsekwentnie brnące w malowanie konsol lakierem fortepianowym (PSP, PS3-1000, częściowo PS Two), nagle robi piękny zwrot o 180 stopni i wraca do chropowatego plastiku. Że mniej się syfi? Łaaał, można rzadziej przecierać. Moje PS3 czyszczę szmatką jakieś dwa razy w tyg i wygląda dobrze. A zajmuje mi to całe 5 minut. No cholera, jak nic, marnuję życie :] A wracając do terminologii - "Slim" w odniesieniu do nowego PS3 nie ma prawa bytu. Gdyby ta konsola była wielkości ładnie obudowanego napędu Blu-Ray, było by to prawidłowe określenie - patrz PS Two, stanowiące 25% rozmiaru oryginalnej konsoli. To mi wygląda raczej na "zkwadratowanie" PS3, aniżeli odchudzenie. PS3 Square, nie PS3 Slim. O, powiedziałem co chciałem.
  22. Poproszę o wybór wersji językowej, podobnie jak to było w Killzone 2. Bo jak dostaniemy tylko PL... Auć, trzeba będzie kupować za granicą :X
  23. *Ding-Dong* Pierwsza seria konsol miała ten ficzer :] Po prostu go wycięli ze względu na... na... Yyy, cholera, nie wiem na co, może PS2 się za dobrze sprzedawało i na tym tracili. Ja się załapałem na 60GB PS3 z pierwszej serii, która ma wsteczną kompatybilność i dzisiaj wieczorkiem grałem sobie na niej w God Of War II :] Powinni to przywrócić, wątpię by na tym stracili.
  24. IMHO przygotowują usługę, dzięki której będzie można pobierać gry z PS2 via PS Store - oczywiście, nie za darmo. Wydaje mi się, że taki układ ma sens, bo PS3 z miejsca dostanie wtedy dwa dodatkowe atuty - odpalanie gier z PS2 i ich download. Rozłożone w czasie mogły by się okazać nieco mniej skuteczne z marketingowego punktu widzenia, niż wprowadzone razem. A poza tym, póki co mają i tak uśmiechy na twarzach - po premierze Slima doszło do chorego skoku sprzedaży tej konsoli, więc nie mają powodów by wytaczać kolejne działa. Jak spadnie im sprzedaż, znów doleją oliwy do ognia i ludzie się rzucą.
  25. Fenrir_CFX

    Konsole Wii, PlayStation, Xbox

    /.../ Na filmiku jest wersja 60GB, która obok mocno okrojonej 20GB (m.in. brak WiFi i czytnika kart pamięci) była pierwszą wersją PS3 dostępną w sprzedaży. Sony po pewnym czasie wycofało się z montowania w konsolach 4 portów USB na rzecz 2, przestało pakować czytnik kart pamięci i wycięło wsteczną kompatybilność, a także odchudziło chłodzenie i - oh noes! - przestało chromować napis PLAYSTATION 3 i listwę na froncie konsoli, wszystko to najpewniej ze względu na koszty. Ja sam jestem posiadaczem 60GB kupionej 2 lata temu i jestem ogromnie zadowolony z tych posiadania "bajerów", które Sony wycięło - 4 USB to komfort ładowania padów mając jednocześnie wpiętą myszkę i klawiaturę, ważące 0.75kg chłodzenie to jak dla mnie dostateczne ubezpieczenie konsoli w kwestii przegrzewania (Ostatnie 21 dni konsola chodzi 24h/dobę :P), a wsteczna kompatybilność to istna bajka, gdy ktoś (tak jak ja) posiadał też PS2 - dochodzi potężna biblioteka tytułów, które odpalone na PS3 zyskują podbicie do rozdzielczości HD oraz antyaliasing, save''y zaś da się przenieść z kart pamięci za pomocą specjalnej przejściówki, którą Sony wypuściło wraz z premierą PS3, więc nic się nie traci.