Fristron
Gramowicz(ka)-
Zawartość
47 -
Dołączył
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralnaO Fristron
-
Ranga
Przodownik
-
Mafia III najszybciej sprzedającą się grą od Take-Two
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Newsy i teksty
> > 2K Games, nie Take-Two. Take-Two Interactive wydało m.in. GTA V, które w dniu premiery > > > zarobiło miliard dolarów. > > A czy T2 nie jest przypadkiem właścicielem 2K? :) W oryginalnym nagłówku była mowa, że M3 jest najszybciej sprzedającą się grą w historii Take-Two. A to tak jakby twierdzić, że np. najlepiej sprzedająca się gra w historii BioWare jest najlepiej sprzedającą się grą w historii EA. Sprzedaż GTA V w dniu premiery to było bodaj kilkanaście milionów egzemplarzy, więc M3 do tego wyniku bardzo daleko. Widzę jednak, że czujnie poprawiliście, propsy. :) -
Mafia III najszybciej sprzedającą się grą od Take-Two
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Newsy i teksty
2K Games, nie Take-Two. Take-Two Interactive wydało m.in. GTA V, które w dniu premiery zarobiło miliard dolarów. -
Scenarzysta Dragon Age unika agresywnych forów BioWare
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Też bym miał dosyć, gdybym pierwszy raz w życiu napisał naprawdę ciekawą i fajną fabułę, która została zużyta w ramach najbardziej niedopracowanej gry w dziejach studia i przez to została równo zjechana z ziemią przez wannabe hardkorowych RPGowców. Po premierze DA2 odbyła się smutna dekonstrukcja RPGowego hipstera, który dużo krzyczy o wadze fabuły, po czym stawia tę, gdzie osią historii jest problem zabicia smoka ponad produkcję, gdzie ścierają się ideały wolnościowe z potrzebą bezpieczeństwa, a wszystko w sosie nietolerancji i uprzedzeń. Well done, fans. W trójce prawdopodobnie znowu będą smoki. -
GTA V - polska wersja językowa coraz mniej prawdopodobna
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
> 250 tysi? Na jedną platformę - PS3 (klockoluby i tak spiracą)? Heh powodzenia życzę. > No chyba że to sprzedaż dla całego regionu a nasz anonimowy informator się po prostu > pomylił. Bo na Xboksa NIKT nie kupuje oryginałów i NIKOMU nie zależy na Xbox Live. Sure. Widać to było choćby w akcji żądającej polskiego Live''a. Zazwyczaj jak buszuję po Allegro w poszukiwaniu używek, przy multiplatformach oferty gier X360 to pod względem liczebności tak 70-80% tego, co jest na PS3. Czasem mniej, czasem więcej (niekiedy nawet X360 prowadzi). A skoro prosperuje handel używkami, to znaczy, że ktoś te oryginały kupuje. Co do sprzedaży, to chyba szacunki na ogólną, nie tylko w okolicach premiery, i prawdopodobnie z poprawką na wersję PC. -
Mapy z trzech części serii GTA dostępne do pobrania i wydrukowania
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
@Madoc: To jedna kwestia. Drugą jest rozmiar. Owszem, można argumentować, że SA było ogółem większe, ale jak się siedziało w Los Santos, to Los Santos, jak w San Fierro, to SF. Zresztą ja bym w nich miał chyba większe problemy ze skojarzeniem okolicy niż w Liberty City z trójki i Vice City, które znam właściwie na pamięć. Anyway, tęsknię trochę właśnie za tym rozpoznawaniem drogi do domu i rytualnym zapisywaniem gry w kryjówce po każdej misji. Uważam checkpointy w trakcie misji, GPS i autosave za lepsze rozwiązania, ale pamiętam tego dzieciaka, który pełen niepokoju po trudnej misji gnał przez Vice City, nierzadko robiąc po drodze zamieszanie i wdając się w bonusowy pościg z policją, by wreszcie dotrzeć do ukochanej kryjówki i zapisać grę. -
A mi się strasznie podobało. Bardzo lubię poprzednią produkcję Ninja Theory, Enslaved (IMHO - Beyond Good & Evil tej generacji) i czekam na DMC.
-
cRPG jest pojęciem, o którym dyskusje były już tak długie i zawiłe, że przestało ono znaczyć cokolwiek. Każdy deweloper rozumie je inaczej, na co innego kładzie nacisk i w inną grupę odbiorców celuje. Odbiorcy natomiast definiują cRPG nie względem tego, czym ono jest (czymkolwiek by nie było), tylko względem tego, co oni w gatunku lubią. Sprawy nie ułatwia fakt, że wyznaczniki gatunkowe dla "hardkorowców" (Fallout, BG) w ogóle nie mają korzeni, bo w momencie premiery były nowatorskie i inne od tradycyjnych wówczas RPG (z których większość nazywa się dziś dungeon crawlerami i odmawia im RPGowości) nie mniej niż taki Mass Effect. Słowem, cRPGiem zależnie od potrzeby może być wszystko albo nic. Bo nikt tak naprawdę nie wie o co chodzi i zmyśla na swoje potrzeby. Aha. Gorąco protestuję w kwestii uznawania za wyznacznik RPG dobrej fabuły. Jako miłośnik przygodówek i RPG tylko Planescape: Torment zrobił na mnie tak dobre wrażenie, jak rodzynki adventure pokroju Grim Fandango, Syberia, The Longest Journey, Black Mirror, Gabriel Knight czy Blade Runner. A co do Alpha Protocol 2 - byłoby super, ale gra się podobno słabo sprzedała i Sega nie chce dwójki (nawet DLC nie była zainteresowana), a ma prawa do marki?...
-
Duke Nukem Forever, Dungeon Siege III - wszyscy zwiewają z maja. Widać po zeszłorocznej makabrze, jaką była sprzedaż konkurencyjnych dla RDR premier teraz nikt nie chce się konfrontować z LA Noire. W2 pewnie już na swojej dacie pozostanie - ale i dla niego to lepiej, bo mniejsza konkurencja.
-
Nowe informacje o Mass Effect 3 na Game Expo w Bratysławie
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Liczę, że dadzą sobie jeszcze minimum pół roku produkcji dodatkowo. Nie chcę, żeby Mass Effect 3 był zrushowane jak Dragon Age II, który jest świetny (zdecydowanie najlepsza fabuła BioWare!), ale przez niedorobienie zmarnował swój potencjał na bycie genialnym. -
Final Fantasy Versus XIII wciąż wyłącznie na PlayStation 3
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Ludzie którzy płaczą, że jakaś gra wychodzi na inne platformy niż posiadane przez nich powinni sobie mocno przywalić cegłą w łeb. Przecież to totalny idiotyzm. Jak dla mnie - bierz se, PS3, Alana Wake''a, Gearsy, Fable czy Halo, a dawać mi na klocka Uncharted, Heavy Raina i inFamous. Deal. Exclusive''y są tylko nudną pożywką dla fanbojów, ja chcę grać w dobre gry i chcę ich jak najwięcej. I o ile rozumiem jeszcze, że MS czy SCE tworzą exy, żeby uatrakcyjnić swoją platformę, to inni wydawcy naprawdę nie powinni się do tego procederu dołączać. Mamy generację multiplatformową i jest to naprawdę fajna rzecz. -
Final Fantasy Versus XIII wciąż wyłącznie na PlayStation 3
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
M$ wspominał ostatnio o tym, że jeśli OnLive zadziała to XBL również mógłby przyjąć formę chmury... wtedy nowa konsola w ogóle nie byłaby potrzebna. Co do Versusa - szkoda i ciągle liczę, że to się zmieni. Co za burak z tego reżysera. Niech sobie tę heroiczną walkę wsadzi. Mi zmienianie DVD co 20h naprawdę nie przeszkadzało. -
Cenega zapowiada polską wersję językową Deus Ex: Human Revolution
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Bunt może i będzie, na trailerach widać manifestacje na ulicach i walki tłumu z policją. Ale tłumaczenie brzmi tandetnie. Po co w ogóle tłumaczyć tytuł? Zaciukałbym się, jakbym miał mieć na półce Efekt Masy, Erę Smoka, Protokół Alfa, Czerwone Martwe Odkupienie czy Opad: Nowe Vegas. Mam nadzieję, że xboksowe Augmented Edition nie przejdzie przez ręce tych partaczy z Cenegi i będzie w całości po angielsku. DLC do DXHR pewnie będę chciał kupić... Jak na AE też położą łapska, to sprowadzam zza granicy. -
Square Enix zastrzegło domenę pod Final Fantasy XIII-2
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
FF XIII nie jest może najlepszą grą w historii, ale pod koniec, kiedy sobie uświadomiłem, że już nic nowego w świecie Cocoon i Gran Pulse nie ujrzę, nie będzie nowych perypetii Lightning, Snowa i s-ki, finito, zrobiło mi się przykro. Mam tylko nadzieję, że zarówno Versus XIII, jak i (jeśli będzie) XIII-2 wyjdą na X360. Jutro ma być konferencja Square Enix w sprawie Fabula Nova Crystalis, może uchylą rąbka tajemnicy dot. XIII-2? -
Dragon Age II - zobacz materiał z tworzenia nowej gry BioWare
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
@up: Jak BioWare robi cały czas to samo - źle; jak eksperymentuje - też źle... -
Poznaliśmy nominacje do Game Developer`s Choice Awards
Fristron odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Brak Alana Wake''a w kategorii najlepszy scenariusz przy obecności Costume Questa to jakieś kpiny. Najlepsza fabuła generacji - subtelna, inteligentna, wymagająca, niejednoznaczna. No ale pewnie z tych przyczyn w zestawieniu się NIE znalazła, bo nie wali prostacko po twarzy jak Mass Effect 2 czy RDR "a tera bydzie dramaturgicznie" i niektórzy nie załapali o co biega. Brak Final Fantasy XIII (któremu można sporo zarzucić, ale fabułę ma dobrą) jeszcze przełknę, bo to można liczyć jako premierę z 2009. I nie rozumiem czepiania się Mass Effect 2 w kategorii "najlepszy scenariusz". Scenariusz to nie tylko główna oś fabuły (która w ME2 jest prosta jak drut, ale wciąga). To również wątki poboczne (znakomite) czy dialogi (wyśmienite). Z nominowanych - mimo wszystko RDR, chociaż z Heavy Rainem nie miałem przyjemności (ale po skrajnie tandetnym Fahrenheicie cudów od Cage''a się nie spodziewam). A grą roku o c z y w i ś c i e powinien zostać fenomenalny Mass Effect 2.