Yupy

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    873
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Yupy

  • Ranga
    Delegat
  1. Yupy

    Wasza Kolekcja Muzyki...

    Fakt dawno tu nie zaglądałem i straciłęm wątek, twój post też swoją datę już ma.
  2. Bowie to muzyczny kameleon, a jakie są twoje gusta muzyczne? Jeśli chodzi o tego wykonawcę całkiem prawdopodobne, że czymś przypadnie ci do gustu. Miał nawet album ocierający sie o stylistykę techno. Nephren-Ka napisała już o jego najważniejszych albumach. Wiec może zacznij od niepełnej trylogii berlińskiej "Low" i "Heroes" (pomiń Lodger - nie ma na nim punktu zaczepienia w postaci znanego przeboju). Ja polecam "Station to Station", dodatkowo utwór tytułowy z tego albumu znajdziesz na ścieżce dźwiękowej filmu "My dzieci z dworca Zoo".
  3. Yupy

    Wasza Kolekcja Muzyki...

    Uuuu ELP i Camel widzę, że się rozwijasz w pasjach muzycznych
  4. Yupy

    Wasza Kolekcja Muzyki...

    Będąc szczerym od megadisc bardziej polecam http://www.abraxas.home.pl/ zwyczajnie w megadisc czasami ludzie muszą się dopraszać o przysłanie kupionych płytek bo pan Lesniewski zwyczajnie sobie o tym zapomina. W Abraxas (dawny Jag Rock) nie ma takich problemów.
  5. Yupy

    Wasza Kolekcja Muzyki...

    Mi raczej chodziło o toporność realizacji dźwięku (jakoś produkcja sie tutaj nie spisała, brak polotu, który jest na wcześniejszym i nastepnym albumie). Same piosenki oczywiście są super, dla mnie jak już napisałem, jest to materiał, który ożywa na koncertach. Dla przykładu taki Powerslave podoba mi się tak samo ze studia i z koncertu. inna rzecz to fakt, ze nie wyobrażam sobie swojego życia bez 2 Minutes To Midnight. Teraz załączyłem Piece dla przypomnienia i właściwie wydaje mi się, że Bruce nie jest na tym albumie w dobrej formie wokalnej.
  6. Yupy

    Wasza Kolekcja Muzyki...

    Ja osobiście polecam Brain Salad Surgery (fani dzielą się na tych co uważają, że najlepszym ich albumem jest Tarkus i na tych, którzy są za Brain...). Więc właściwie powinieneś poznać oba te albumy i odnieść się do tego który jest lepszy. Ja osobiście na początku miłowałem się w Brain ale teraz zdecydowanie twierdzę, ze Tarkus to największe ich osiągnięcie. Warto poznać pierwszy album, choćby dla piosenki Lucky Man Co do Ironów moje ulubione to: Powerslave, Killers, Live After Death, The Number of the... (wychowałem się na nich). Jakoś nie lubię Piece Of Mind. Jest totalnie toporny jak dla mnie, wystarczy porównać wersje studyjne "Revelations" "Flight of Icarus" i "The Trooper" z tymi z Live After... (te na albumie są bardzo blade i toporne). A Seven Son to już inna bajka (powinienem go wymienić obok Powerslave i Killlers). Zasadniczo nie kumam tego dlaczego No Prayer For... i Fear of The są niedoceniane i słąbe dla wielu, dla mnie to świetne albumy (o wiele lepsze niż te obecnie wydawane przez zespół).
  7. Yupy

    Wasza Kolekcja Muzyki...

    A dla mnie uważanie X-Factor za najlepsze w wykonaniu Ironów to jakaś profanacja
  8. Ale ja nie jestem krewkim chrześcijaninem, tak mnie rozwaliło to z tą nauką, że nie mogłem. W sumie to co napisałeś o ograniczaniu perspektywy jest jeszcze zabawniejsze niż to wcześniejsze. Wynika z tego co naklikałeś, że klimatolog katolik badający klimat arktyki bedzie miał przez swój katolicyzm bardziej ograniczone perspektywy (właściwie odczytuje to tak, że pewnie mniej może), niż ten co jest niewierzący. A za przeproszeniem co religia pewnie mu bedzie zabraniała zbierać próbki lodu?
  9. No niesamowite pan zadymek twierdzi, że wszyscy istniejący naukowcy są niewierzący albo są wierzącymi z przypadku (co to właściwie ma znaczyć?). A najzabawniejsze twierdzi, że skoro ktoś się ima z kościołem to się ogranicza. Panie zadymek a może przypadkiem mieszka pan w tym karaju a nie innym. Może przypadkiem nie urodził się pan w państwie z kręgu islamu. Moze przypadkiem by pana nie zabili gdyby nadal pan miał takie poglądy jak teraz. Może kiedyś się panu odmieni i będzie pan zajadłym katolikiem
  10. Ale proszę cię byś najpierw udowodnił mi, że ci niby kompozytorzy tego co zapodałeś w linkach sami potrafią to zagrać przy pomocy swoich paluszków (klawisz w klawisz), a nie zapodane z komputerka, kombajnu, miksera. Bo wiesz chyba nie zakumałeś tematu i ponownie wałujesz to co wałowałeś, a my tu gadamy o grze na klawiszach (typu keybord, organy hammonda, pianinko)
  11. Jak miło, pamiętam jak za odegranie tego na lekcji muzyki w pedałówce dostałem 6
  12. To zapodaj jakiś link gdzie ktoś zamiata tak paluszkami w tej twojej tanecznej elektronicznej bym mógł się przekonać o tych perfekcyjnych umiejętnościach.
  13. Wiem znacznie więcej niż ci się wydaje (nie wiem ale być może nawet by ci szczęka opadła z pozytywnego wrażenia), swego czasu dużo jej słuchałem, obecnie mając takich znajomych jakich mam też jestem, a są to ludzie o różnych gustach i raczej obyci w swoich gatunkach. Tak więc ciągle sobie dyskutujemy i słuchamy. Nawet tych kilkoro git ludzi wiele mnie nauczyło o muzyce. Dlatego wiem co mówię, a tobie gratuluję jesteś taki inteligentny i obyty, że pewnie do domu przynosisz same czerwone paski. Jak na młodą osobę jesteś bardzo osłuchany. lol
  14. Źle mnie odczytałeś, ja mówię tylko o sobie, że mi po roku 79 nie stwarza takich problemów. Co do The Beatles, też za bardzo za nimi nie przepadałem ale od jakiegoś czasu to się zmienia. Nie lubiłem ich nie za muzykę ale za to, że media obrały ich jakimiś tam bogami rocka - osobiście jestem zdania, że byli jednymi z kilkoro, którzy się przyczynili do wzrostu znaczenia tego gatunku (co jest oczywistością). Co do rozwiązań technicznych, komunikacyjnych, tej całej komputeryzacji muzyki. Jak dla mnie jest to taka broń obusieczna, która ma swoje plusy i minusy. Sam jej używam i często chwalę sobie różne programy. Wydaje mi się jednak, że właściwie nie wiem przez co, poziom współczesnych muzyków drastycznie spadł. Kiedyś nagrywało się na setę, młodzi nie mieli tylu rozrywek i ćwiczyli całymi dniami. Dzisiaj nawet ci po akademiach muzycznych często reprezentują mniejszy poziom niżeli ich dawni koledzy. Dla przykładu powiem, ze jeszcze niedawno na świecie było kilka orkiestr symfonicznych, które potrafiły zagrać bez wcześniejszych prób (wyobraźcie sobie orkiestra symfoniczna potrafiła zagrać na setę). Dzisiaj się mówi, że już tylko Royal Philharmonic Orchestra tak potrafi. Teraz mi się przypomniał wywiad bodaj z Davidem Bowie, w którym wracał do sesji jakiejś ze swoich płyt, wspominał w nim o udziale Roberta Fripp w sesji nagraniowej. Gościu wlazł mu do studia Bowie powiedział mu graj to co czujesz i razem zarejestrowali genialny materiał, bodaj album dostał możliwie najwyższe noty. Dzisiaj oczywiście też pewnie znajdo się tacy muzycy, jest ich jednak znacznie mniej (kolejna sprawa jeszcze wielu tych starych żyje, co będzie jak ich zabraknie).
  15. Nie jest trudna w odbiorze? No śmiech na sali, ja osobiście nie znam takiej kompozycji po roku 79, która sprawiła by mi jakiś problem z przyswojeniem, czego nie mogę powiedzieć o muzyce z lat 60 i 70 (mówię tu o ogóle produkcji muzycznej). No z całym szacunkiem panowie ale nie ma podobnej dekady w dziejach, która wniosła tyle innowacyjności do muzyki, do stylu jej uprawiania. Nowe sposoby rejestracji dźwięku (wzrost możliwości studia nagraniowego), nowe instrumenty (w muzykę wkracza elektronika), przestery. Bezwzględnie wszystkie gatunki eksplodują masą podgatunków, mieszają się. To dla ciebie za mało by skreślać tamtą epokę. >Dlaczego? Bynajmniej nie dlatego, że 40 lat temu tworzono lepszą muzykę - po prostu słaba muzyka z lat 70 >nie jest już więcej eksponowana i została zapomniana, podczas gdy trudniej unikać gówna, które ukazuje się >na bieżąco. Ktoś, kto nie lubi muzyki z lat 70-tych nie będzie jej słuchał, ale nie da się tak z muzyką dajmy na to >tegoroczną. Czy zapomniana, kolego ja gdzieś czytałem, że zaczyna przeżywać swój renesans. Kolejna sprawa, no stary w hip hopie, rapie czy jak tam chcesz jadą tylko na tym. Muzyka klubowa też się często zapatruje na tamten okres. Ale młodzi ludzie są głupi (zachodzi tu takie zjawisko jak spór romantyków z klasykami), każde młode pokolenie stawia sobie na piedestale swoich bohaterów i w d**** ma tych starych, często do tego stopnia, że przywłaszczają sobie ich zdobycze jako swoje nic z tego sobie nie robiąc. Z jednej strony niby to jest właściwa reguła, każde pokolenie chce mieć swoje pięć minut i chce coś znaczyć, z drugiej jednak woła o pomstę do nieba. Bo objawia się to obniżeniem własnych lotów. Swego czasu na uczelnie jeden z profesorów mówił mi, że jakby każdy z nas spotkał się z jakąś osobą urodzoną powiedzmy w XVI wieku to by nas zabiła swoją wiedzą (mimo że my wiemy niby więcej z racji tego ze żyjemy dzisiaj). Wydaje mi się, że tak też jest z naszą kulturą i sztuką – to stała spadkowa. Zastanawiałeś się nad tym czy taki Tede będzie miał taką klasę by stać się wzorem i autorytetem takim jakim był np: Grechuta? >Ludzie jak Ty hamują rozwój muzyki, a nie wspierają go. Masz swój zespół? Tworzysz muzykę? Pionierujesz >nowe gatunki muzyki? Wielce zabawne jest mówienie, że należy zrezygnować z osiągnięć muzyki, żeby dalej się >rozwijać. Kiedyś ktoś skonstruował gitarę. A wiesz o tym, że historia kołem się toczy. I faktycznie masz rację podgrywamy sobie razem z Paulem w naszej kapeli, jak dla ciebie jednak zatrzymaliśmy się gdzieś na 73 roku, góra. Dalej nawet nie chcemy brnąć. Będąc szczerym zauważam u ludzi, którzy starają się słuchać wszystkiego (by cię nie urazić, wszystkiego co dobre), taką tendencję do ciągłego poszukiwania czegoś nowszego, innowacyjnego, trendy, na czasie, zaj****cie pionierskiego. Doszedłem do wniosku, że to nie wynika wcale z jakiś tam szerokich horyzontów muzycznych. To zwyczajnie wynika potrzeby zaistnienia i dowartościowania, ludzie łapią się wszystkiego by być w głównym nurcie zmian, jak to się mówi być na czasie. Przecież nie mogę być kimś gorszym od kolegi, koleżanki. To moje podejście wynika z czystej obserwacji moich znajomych, którzy mnie najchętniej zamknęliby do muzeum (tylko z racji tego, ze słucham rocka, jazzu, bluesa, muzyki klasycznej). Oni potrafią w jednym półroczu przejść dogłębnie przez trzy subkultury, taki jeden przez pół roku przerobił hip hop, reggae a teraz black metal. Do tego stopnia, że o wykonawcach, którym hołdował, wiedział wszystko – pewnie nawet to w jakich skarpetkach chodzą. Wszystko dla bycia git gościem.