Finnegan

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    37
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Finnegan

  • Ranga
    Redakcja gram.pl
  1. Na swoje usprawiedliwienie powiem tylko, że w czasie grania nie zdarzył mi się ani jeden crash (w przeciwieństwie do podstawki, gdzie dwa razy wykrzaczyło mi całą kampanię ;] ) a i recenzje i opinie które czytałem, żeby być na bieżąco, również o tym nie wspominały. Tym, którym się to zdarza, naprawdę bardzo współczuję, bo wiem, jak może to psuć przyjemność z gry. Pozdrawiam :) Finnegan.
  2. Finnegan

    Video Games Live - relacja z koncertu

    @Ferago - masz niestety zupełną rację. Całe szczęście, ze byłem z grupą znajomych bo wynudziłbym sie koszmarnie podczas oczekiwania na koncert. Naprawdę współczuję wszystkim tym, którzy przyjechali spoza Wawy bo to w pierwszej kolejności ze względu na nich organizacja powinna się postarać, szczególnie po odwołaniu dwóch innych koncertów w Polsce...
  3. Finnegan

    Video Games Live - relacja z koncertu

    Tak, zgadza się, autor kornie przeprasza, ucięło fragment ;] Dzięki za czujność i pozdrowienia :)
  4. 1. Wrota Zachodu (Jestem na świeżo i to może dla tego. Poza tym, nie ukrywam, że przygody na średnich poziomach doświadczenia lubię najbardziej) 2. Maska Zdrajcy (Ale niemal łeb w łeb z WZ. Rashemen to bardzo ciekawy setting i niepowtarzalny klimat) 3.Gniew Zehira (bardzo szkoda ze przy tak fajnych rozwiązaniach technicznych fabuła jest tylko "przyzwoita") Pozdrawiam :)
  5. Recenzje w pismach muszą być pisane z większym wyprzedzeniem, bo muszą jeszcze być oddane do druku i pismo trafić do punktów sprzedaży. Obawiam się, ze mogło być tak, że recka w CDA pisana była tuz przed ostatnim updatem który wywrócił całą fabułę do góry nogami (min. eldarski Łowca Nemerian i wiele innych postaci nie jest już finalnymi bossami z wielkimi paskiami energii, pojawiły się w misjach budowle Orków, Eldarów i Tyranidów, które trzeba zniszczyć, punkt lądowania (startu misji) są rożne, misje scenariuszowe są bardziej rozwinięte a przez to ciekawsze etc.). Mnie to zaskoczyło, ale na szczęście miałem czas na zgłębienie nowej fabuły. Współczuję kolegom po fachu, bo jeśli nie mieli żadnej informacji z góry, ze mogą być jeszcze jakieś zmiany, to nie mieli z tym czego zrobić...:/
  6. Dobra, adhanos. tekst: >ty zajmujesz sie grami profesjonalnie czy tylko dorabiasz ? uważam za zwyczajnie chamski. Odpowiedzi w podobnym tonie nie udzielę. Zamiast tego, na spokojnie spróbuję wytłumaczyć te sprawę raz jeszcze. Tak, nie zamieściłem informacji o tym, ze faktycznie, map jest mało. Każda recenzja jest w jakiś sposób subiektywna. Gdyby miała być w 1000% obiektywna, musiałby ją pisać robot (byłaby to strasznie nudna recenzja, bo pisałby ją ktoś, nie posiadający własnego zdania). Ty zarzucasz mi "brak obiektywizmu" i "popełnianie wielkich błędów" (o "służbie złotemu cielcowi" nie wspomnę, bo to świetny tekst, już sobie to na komunikatorze jako status ustawiłem ;) ). Twoje prawo tak oceniać to co piszę. Uważam, że starałem się być jak najbardziej obiektywny. Popełniam błędy, jak każda osoba na tym świecie. Owszem, to ze nie zostało to wspomniane, było na pewno jakimś niedociągnięciem. Czy aż takim, żeby uderzać w aż takie święte oburzenie? Każda z osób na tym forum ma za pewne na temat tej sytuacji swoje zdanie, ocenę pozostawiam reszcie. Z tego co piszesz, widać, że jesteś rozgoryczony tym, że twórcy gry po macoszemu potraktowali twój ulubiony tryb rozgrywki (2vs2). Krzyczysz przy tym, ze gra jest przez to "zepsuta". To jest dopiero brak obiektywizmu. Ta gra nie składa się ani wyłącznie z trybu multi, ani tym bardziej z trybu 2vs2, więc samemu nie stosuj subiektywnego podejścia. Raz jeszcze powtórzę. Nie wspomnienie o małej ilości map i trybu 2vs2 było z mojej strony niedociągnięciem. Będę na to szczególnie wyczulony, pisząc w przyszłości inne recenzje. Żeby napisać te, przechodziłem niestety więcej problemów ze steamem i grą niż każdy z tu obecnych i tak, zapewne w nawale pracy mogłem o czymś zapomnieć. Wszyscy popełniamy błędy. Potrafię za nie przeprosić, szczególnie jeśli zarzuty przedstawiane są w stonowany, cywilizowany sposób i nie obarcza się mnie wina za całe zło tego świata ;] Pozdrawiam z uśmiechem, bynajmniej nie złośliwym :)
  7. @Konował- bardzo dziękuję za rzeczowego posta :) Co do map 2vs2 to niestety, obawiam się, że właśnie lenistwo albo brak czasu były przyczyną niezamieszczenia większej ilości map :( Pewnie ktoś tam stwierdził "no dobra, wrzucamy te mapy które mamy, resztę dodamy w najbliższym czasie bo płytki muszą iść do tłoczni". Pracowałem przy powstawaniu gry i widziałem jak czasem przez brak czasu czy pomyłkę rodzą się takie niedociągnięcia :/ Co do nagłówka "trudny multiplayer", to wrzuciła go redakcja a nie ja;] Skoro ten argument został użyty, winien jestem to sprostowanie ;) Być może nie jestem takim fanem rozgrywek multi jak część z czytelników. Każdej osobie w grze podoba się co innego i na co innego liczy, czekając na premierę. Tak, mówię szczerze, czekałem w pierwszej kolejności na grę w uniwersum Warhammera 40.000 (nie, nie jestem figurkowym świrem, po prostu lubię bardzo ten świat za jego klimat;) ), w drugiej kolejności na RTS''a i fajną kampanię jednoosobową a dopiero w trzeciej kolejności na możliwość spuszczenia komuś łomotu na multi. Gdyby tę recenzję pisała osoba mająca zupełnie odwrotne preferencje, pewnie artykuły wyglądałyby zupełnie inaczej (nie mówię że gorzej) - mogę założyć, że z mojego punktu widzenia, pominięto by inne, ważne dla mnie rzeczy, dlatego rozumiem że niektórzy maja żal, że o czymś nie napisano. Prawie na pewno nie jestem takim asem w multi jak duża część forumowiczów. Być może multi nie było tym elementem, dla którego nie przespałem tygodnia przed premierą (nie przespałem go, bo walczyłem z tym $#%#@$#! steamem i jego aktualizacjami, przez które musiałem zaczynać kampanię trzy razy,bo każda z nich wyburczała mi sejwy i zmieniała jej przebieg :P). Starałem się jednak być tak obiektywny jak to możliwe a jeśli nie wszystko uwzględniłem, to już za to przepraszałem ;) I tak, mi tez przeszkadza to, że główny bohater przez całą grę nie otwiera pyska :) I tak, tego tez nie zaznaczyłem wyraźnie w recenzji ;P @menelica -> Nie, nie zauważyłem czegoś takiego u siebie. Więcej co prawda pracowałem na wersji prasowej, bo tak jak i reszta w oryginał gram od piątku a wtedy nie wyrobiłbym się z napisaniem wszystkiego, ale po zainstalowaniu oryginału tez tego nie zaobserwowałem. Raz jeszcze pozdrawiam wszystkich :)
  8. >trochę dziwne że autor nie uwzględnił tego w swoim tekście Jak wszystkie recenzje, tak i ta jest czyimś personalnym odbiorem. Nigdy nie da się opisać wszystkiego i faktycznie, autor nie uwzględnił minusu, jakim jest niewielka ilość map, za co przeprasza ;] (chyba zmienię sobie podpis na "jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził"...;] ) >no ale jak sam przyznał multi mu niespecjalnie przypadł do gustu bo "za trudne" [...] Hę...? O_o Relic zapowiedział dodanie dwóch map już w pierwszym tygodniu po premierze. Miejmy nadzieję, że będzie ich więcej :) http://www.shacknews.com/onearticle.x/56835 Za konstruktywną krytykę dziękuję, za ewentualne błędy przepraszam ;) Pozdrawiam
  9. Autorowi, zajętemu składaniem ofiar złotemu cielcowi, nie wydał się tak ważny fakt brak MAP 2vs2. Rozumiem, że jego plugawej herezji nie rozgrzesza fakt, że TRYB 2 vs 2 można uzyskać w relatywnie prosty (według jego nieobiektywnego punktu widzenia) sposób - w mapach 3vs3 można po prostu wyłączyć po jednym graczu i grać na odrobinie większej mapie... Powracając do składania przerwanej ofiary Pozdrawiam (z okultystycznym zaśpiewem) Autor
  10. Interesujący projekt ;D "Nakramienie" też brzmi ciekawie ;)
  11. (Autor nie miał jak odpowiedzieć wczoraj, bo sieć mu padła) Faktycznie, bardzo przepraszam :P Tylko winni się tłumaczą, więc się wytłumaczę, że byłem zmęczony, forma (od "rządzić") jest taka że Word nie wyłapał a korekcie widać też umknęło ;) Niniejszym kajam się, obiecuję poprawę tylko nie mówcie tego mojej pani od polskiego, bo złamie to biedaczce serce ;) >Heh, bardziej ubogi zestaw jednostek niż w jedynce, ale niemal dokładnie powtórzony... przeciez Eldarzy mają taką masę jednostek, że móżnaby wprowadzić zupełnie nowe >< Zgadzam się w zupełności. Czekam na Wraithguards, Swooping Hawks i Striking Scorpions ale nadal nie ma... Za to graficznie nowy Wraithlord... mniam... Wymiata i nie bierze jeńców ;D
  12. Znanymi z "bezstresowego" podejścia do kwestii szturmu są także Space Volves ];-] Ciesze się, ze się podobało :) PS: Ja tam pamiętam, że Nekronów zniszczyły (z moja skromną pomocą :P ) siły dowodzone przez Arcyprorokinię Taldeer, które po podłożeniu ładunku sprawnie wycofały się poprzez bramy osnowy, niszcząc je za sobą zanim jeszcze zdetonowano ładunek, tak ze ominął je stres wycofywania się przez korytarze Thur''Abis. Warp Spiderzy zdążyli nawet potem skoczyć po popcorn dla wszystkich i można było się odprężyć i obejrzeć sobie jak kilka milionów ton skały wali się Nekronom na łebki ;) Ale wiadomo jak to jest - Imperium ma lepszy aparat propagandowy ;D
  13. Faktycznie, widać duże różnice w tłumaczeniach (Szczunoki w DoW/Pętaki w Winter Assault). Jeśli chodzi o Waaagh! (Łaaa! :P) to autor kierował się tym, jak było to tłumaczone w prasowej wersji gry, udostępnionej przed premierą. zachodziły w niej w międzyczasie duże zmiany, więc możliwe że zostanie to poprawione w wersji finalnej. Jeśli nie, cóż... Na pewno zostanie to wspomniane w niedzielnym artykule ;) Co do skrótów i uproszczeń fonetycznych, to w pisowni są one jednak, jakby nie było, błędami ortograficznymi, nawet w angielskim ;) Splufy to taki sam błąd jak gunz. Zgadzam się jednak, że po angielsku wiele tekstów brzmi fajniej, choć nie ogranicza się to tylko do języka orków z WH40K ale chociażby nawet do tekstów normalnych piosenek czy nazwisk ;D Harry Potter brzmi jakoś dla polskiego fajniej, niż Henio Garncarz :P Pozdrawiam :)
  14. Finnegan

    Trwają prace nad prequelem Drakensanga

    Drakensang jest swietny :) Mogliby wprowadzić cykl dnia i nocy, wtedy w ogóle by wymiatał :D
  15. Fakt, obecność Szarych Rycerzy nie jest jasno wyjaśniona, jednak jeśli chodzi o współpracę z Inkwizycją to akurat potwierdzają to źródła GW :) Między innymi: * (August 2004) "Index Astartes – Blood Ravens". White Dwarf: North American Edition (295). ISSN 0265-8712. o (November 2004) "Index Astartes – Blood Ravens". White Dwarf: Australian Edition (299). ISSN 0265-8712. o "Index Astartes – Blood Ravens". White Dwarf: UK Edition (305). ISSN 0265-8712. * Warhammer 40,000: Dawn of War computer game and associated materials. * Warhammer 40,000: Dawn of War: Dark Crusade computer game and associated materials. * Goto, Cassern (2004). Dawn of War. Nottingham: Black Library. ISBN 1-84416-152-8. * Goto, Cassern (2005). Dawn of War: Ascension. Nottingham: Black Library. ISBN 1-84416-285-0. * Goto, Cassern (2006). Dawn of War: Tempest. Nottingham: Black Library. ISBN 1-84416-399-7.