Sawpel

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    8
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez Sawpel


  1. KeyserSoze napisał:
    Colidor napisał:

    Serafin kolejne "Trafienie Krytyczne" stworzył celem nabijania kliknięć i postów komentarzy. Licząc zapewne na wywołanie następnej wojenki PC vs. konsole. I nawet sam opowiada się po jednej stronie barykady: „stoję po jedynie słusznej stronie Pecetowej Rasy Panów, która w konflikcie z Konsolowym Plebsem ma, tak całkowicie obiektywnie rzecz biorąc, lepsze argumenty.” Oczywiście będzie mówić, że "Pecetowa Rasa Panów” i „Konsolowy Plebs” to wyrażenia wzięte z sieci, bazujące na zamieszczonej satyrycznej graficzce itd. itp.

    A mnie się wydawało, że udało mi się przekazać w tekście jak bardzo śmieszna, infantylna i bezsensowna jest ta wojenka... Chyba nawet napisałem dokładnie coś takiego, wprost i bez ogródek... Tyle, że w kolejnych akapitach, do których ktoś już mógł nie dotrzeć niestety :(

    No właśnie udało się, nie trzeba nawet daleko się zaczytywać by to zrozumieć. Ot umiejętność zrozumienia tekstu czytanego w społeczeństwie zanika, a pojęcie ironii czy sarkazmu rośnie do rangi obrazy skomplikowanym słowem :)


  2. Jako uczestnik zamkniętej bety (i wcale nie zombie-fan) jestem w stanie zapewnić, że DA Keep jest prześwietną sprawą. To nie tylko kapitalna możliwość stworzenia "save''a" jakiego chcemy przenieść (nie trzeba nic przechodzić, po prostu ustalamy wybory według własnych widzimisię/sumienia/tego co pamiętamy, a wyborow jest istny pierdyliard, i nie zasadzie dwóch opcji, czasami jeden wybór to nawet 5 przeróżnych opcji) to dodatkowo pozwala sobie przypomnieć cała historię od początku, posprawdzać gdzie faktycznie były wybory i spersonalizować przyszłą postać. Osobiście spędziłem dobre 2 - 3 godziny na zabawie z DA:K i szczerze się cieszę, że powstał właśnie taki system. Jeśli tylko to co tutaj stworzymy będzie miało faktyczne odzwierciedlenie w DA:I to jak spotkam kogokolwiek z ekipy to dosłownie uściskam i wycałuję.

    mathius007: nie ma możliwości wczytywania poprzednich save'ów, tworzysz wszystko od nowa.


  3. Błagam, czy autor na pewno grał w tę samą grę co ja?

    System walki jest gorszy niż w Gothicu jedynce. Grając postacią ze sztyletami, wszystkie walki wyglądały dokładnie tak samo. Odpalić ognistą broń, a potem spamować "q" w celu uników i kontra. Nic więcej, zero. Każdy atak z każdej strony, nawet od kilku wrogów jednocześnie jest w 100% unikalny. Gdzie tu frajda, gdy cały czas używa się DWÓCH klawiszy? Od początku do końca, czy to boss czy zwykły mob, każda walka była identycznie nudna.

    Zróżnicowane moby? 15 rodzajów na całą grę rpg to jest dużo? Wystarczająco? To jest śmiech na sali. Do tego głupie jak w pierwszym Gothicu.

    Wybory fabularne? Czy autor recenzji spróbował chociaż raz wczytać grę i sprawdzić co te wybory zmieniają? Nie? No to ja przytoczę kilka sytuacji:
    Ważne pytanie, czy uwolnić więźnia czy nie:
    a) uwolnić -> efekt: więzień zostaje uwolniony
    b) nie uwolnić -> efekt: więzień TEŻ zostaje uwolniony

    Ważne pytanie, czy popierasz postać A:
    a) poprzeć -> efekt: popieramy gościa, idziemy mu pomóc się bić
    b) odmówić -> efekt: odmawiamy mu, gość się smuci, I TAK idziemy mu pomóc!

    Ważne pytanie, czy idziesz zabić B:
    a) idę -> efekt: idziemy go ubijać z towarzyszem X
    b) nie idę -> efekt: idziemy go ubijać z towarzyszem Y

    Na dodatek żaden wybór nie wpływu na przemianę w demona, ŻADEN! I tak zawsze się w niego zmieniamy.

    No i ta przeklęta fabuła. Gdy człowiek kończy ostatni akt, to przeciera oczy ze zdumienia. Jak to? To już koniec? Nie, niemożliwe, coś musiałem opuścić i wczytuje poprzedni zapis. Niestety nic takiego nie ma miejsca. Historia jest brutalnie urwana w momencie jak zaczyna się robić ciekawa.

    Lokacje to śmiech na sali. Pierwszy akt jest w miarę ciekawy, klimatyczny, człowiek ma ochotę eksplorować świat. Od drugiego aktu gra zmienia się w H''n''S. Lokacje są puste, zrobione na odpindol, człowiek ma dość samego biegania, a co dopiero próbować wykonywać zadania poboczne typu "zbierz 30 serc tego", "ubij 5 potworów", "dobiegnij do miejsca A".

    Gra nie zasługuje na ocenę wyższą niż 4.