Pochi

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    9
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Pochi

  • Ranga
    Obywatel
  1. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    Zastanawiam się, czy jest w ogóle sens testować dysk, skoro na 3 różnych dyskach ww zjawisko występuje...
  2. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    Kilku ekspertów na innych forach stwierdziło, że to nie wina sprzętu, a engine''u gry, bo gdyby wszystkie obiekty w promieniu 50 metrów były renderowane jednocześnie, to żaden komputer nie pociągnąłby nawet średnio wymagającej gry, na pewno jest w tym wiele prawdy, ale z tego co tam wypisywali, to taki mający zwiększyć wydajność rendering nie jest jakoś szczególnie uporczywy/widoczny. Może po prostu mam zbyt dobry wzrok i nic nie umyka mojej uwadze, a czasami powinno. :P
  3. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    W Dragon Age 2 jak i w Mass Effect''ie 2 (w ME2 grałem jeszcze na starym kompie) nie miałem raczej podobnych problemów, na pewno nie było to aż tak zauważalne (geniusz BioWare''u objawia się także w optymalizacji? :)), za to ostatni Assassin''s Creed wyglądał u mnie tak paskudnie, że po godzinie dałem sobie spokój. Tam roślinność, obiekty martwe, ludzie - wszystko renderowane było w odległości kilku metrów. Wiesz, czasami też wydaje mi się, że ogarnia mnie obsesja na punkcie nieskazitelnej grafiki, jednak sięgając pamięcią wstecz - na moim starym sprzęcie, choć grałem w max. 35 klatkach, w Black Ops nie było tej całej szopki z pojawiającymi się cieniami i zmiennokształtnymi przedmiotami. Tracę wiarę... :(
  4. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    Niestety, bez rezultatu. Próbowałem już pominąć panel i używać wyłącznie ustawień aplikacji, próbowałem manualnie konfigurować ustawienia, jak i "zastosować preferencje użytkownika podkreślając (max) jakość." Problem nadal występuje.
  5. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    Filtrowanie anizotropowe: 16x Filtrowanie tekstur: Wysoka jakość Filtrowanie tekstur - optymalizacja anizotropowa: Wyłącz Filtrowanie tekstur - optymalizacja trójliniowa: Włącz Maks. liczba wstępnie renderowanych klatek: 3 Optymalizacja wątkowa: Automatycznie Potrójne buforowanie: Wyłącz (...) Ujemna kompensacja poziomu szczegółów: Zablokuj Zamknięcie środowiska: Wyłącz Pomijając wygładzanie krawędzi i kilka mniej istotnych opcji, w taki sposób przedstawiają się ustawienia w panelu Nvidii.
  6. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    http://www.xfire.com/video/4c55b2/ - krótkie video ukazujące problem na przykładzie COD: Black Ops. O ile w FPS-ach wygląda to tak jak tutaj (choć w Crysisie 2 wyglądało to znacznie gorzej), to już w grach sandboxowych w podobny sposób pojawia się trawa i inne obiekty. Zmiana wartości "draw distance" i/lub "zasięgu pola widzenia" w menu gry w żaden sposób na to nie wpływa, zero reakcji. Mam wrażenie, że mój PC próbuje w ten sposób zwiększyć wydajność w grach wbrew mojej woli, bo przecież wszystko ustawiam tak, by w miarę możliwości sprzętu uzyskać maksymalną jakość. @Volvox Używam najnowszych stabilnych sterowników z oficjalnej strony Nvidii, nie bawię się w żadnego typu podkręcanie.
  7. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    Gram w rozdzielczości 1440x900 na jednym monitorze. Uruchomiłem wszystkie testy w OCCT - przeszło bez problemów, ale szczerze mówiąc wolałbym żeby znalazła się jakaś usterka, wymieniłbym podzespół i byłby spokój. Jak już wyżej napisałem, kombinowałem ze sterownikami na kilka sposobów, ostatnio nawet zainstalowałem najnowsze stabilne sterowniki na świeżutką instalację Windowsa. Podobne wątki na innych forach, które wygooglowałem, również pozostają nierozwiązane. Faktem jest, że to problem głównie wizualny i praktycznie nie utrudnia rozgrywki (choć w FPS-ach online takich jak Call of Duty i Battlefield BC2 potrafi zmylić/odwrócić uwagę), jednak wygląda to mało estetycznie i nie jest przyjemne dla oka, a obecnie, po kilku miesiącach kolejnych prób rozwiązania problemu, jest niesamowicie drażniące i irytujące.
  8. Pochi

    Powolne renderowanie tekstur.

    Zaaplikowałem LPM tweak - bez zmian. Wina raczej nie leży po stronie dysku, problem pojawił się na starym hdd, którego obecnie używam jako magazynu danych (1tb), też przyszło mi do głowy, że dysk po prostu nie wyrabia, bo do najszybszych nie należy, dlatego kilka dni temu zakupiłem ssd Cruciala. Da się odczuć ogromne przyśpieszenie w stosunku do starego hdd czy to w ładowaniu gier, czy na Windowsie, ale niestety mojego problemu to nie rozwiązało. Próbowałem z dwoma różnymi antyvirami, a nawet bez antyvira, ale nie ma żadnej różnicy. Myślałem także o dokupieniu kości ramu, ale skoro w wymagających grach sensor wyświetla zużycie na poziomie 80%, to chyba nie ma to sensu. Istnieje sposób na samodzielne sprawdzenie pamięci karty? Możliwe, że wina leży gdzieś głębiej w BIOSie? (jeśli chodzi o grzebanie w BIOSie, to moja wiedza jest znikoma)
  9. Witam, Od pewnego czasu borykam się z problemem, który dotyczy mozolnego wczytywania się tekstur w grach. Problem polega na tym, że tekstury, cienie, roślinność i wszelkie inne renderowane obiekty, pojawiają się z każdym moim ruchem w dowolną stronę w bardzo niewielkiej odległości, tj. z pewnej odległości wybrane miejsce wydaje się puste, natomiast po zbliżeniu się do danego miejsca nagle pojawiają się niewidzialne wcześniej obiekty (trawa, krzaki, kamienie itd.), a te większe, widoczne w każdym momencie, wówczas nabierają szczegółów (drzewa, cienie, budynki itd.) Ruch w przeciwnym kierunku i małe obiekty ponownie znikają, a większe tracą szczegóły. Proceder powtarza się w niemalże każdej grze jaką sprawdzałem, a było ich wiele, więc śmiem twierdzić, że wina leży gdzieś po stronie sprzętu. Kombinowałem z panelem Nvidii na wszelkie możliwe sposoby - nie pomaga. Zmiana systemu z Win7 32-bit na Win7 64-bit, instalacja starszych oraz nowszych sterowników do karty graficznej i płyty głównej - również bez efektu. Sprzęt sprawdzony w serwisie - wszystkie części sprawne. Temperatura w normie, wszystkie części śmigają na ustawieniach fabrycznych, tzn. nie bawiłem się w żadnego rodzaju podkręcanie, zasliacz OCZ nie ma żadnych problemów z utrzymaniem napięcia na odpowiednim poziomie. Dodam, że na moim wysłużonym PC problem nie występował. Podaję specyfikację obecnego komputera: Procesor: Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.6GHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 570 TWINFROZR II Płyta główna: GA-H67M-D2-B3 RAM: 4GB DDR3 System: Windows 7 Ultimate 64-bit Dysk twardy: Crucial m4 SSD 128GB (Dysk SSD 2.5''''/SATA III/ 175/415 MB/s) Proszę o pomoc tudzież wskazówkę, pozdrawiam. :)