Whiskej

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    5
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Whiskej

  • Ranga
    Obywatel
  1. Point & click Adventure w 3d? Nie. To po prostu nie może dobrze działać. W grach typu adventure sceny albo kadry budowane są tak by gracz zwracał uwagę na odpowiednie elementy wystroju, które może użyć i na takie, o których uzyskać informacje. Już samo to wymaga napisania wielu dialogów i przewidywania poczynań gracza. W otwartym świecie 3d? Już to widzę, albo kolosalne uproszczenie albo paro-godzinne szukanie odpowiedniej interakcji. Nawet jeśli rozwiązane zostanie to poprawnie, to właśnie ręcznie rysowane lokacje w grach tego typu nadają im najwięcej klimatu. Te ''fragmenty'' praktycznie nic ciekawego o grze nie mówią, a zaprezentowany silnik graficzny to ogromny krok do tyłu w porównaniu z estetyką i artystycznym polotem poprzednich gier. To jest dobry projekt kickstartera? Już wolę dołożyć parę groszy do nowego Broken Sword''a (a mówię to jako fan oryginalnego TLJ).
  2. Whiskej

    Artykuł: Chaos on Deponia - recenzja

    Recenzja nie jest zbyt rzetelna i muszę z przykrością stwierdzić, że kompletnie się z nią nie zgadzam. Autorzy podchodzą do narracji w bardzo żartobliwy sposób i z góry wiadomo jak będzie prowadzona historia (tak jak wiadomo od początku o planowanej trylogii). Nie tego się pan spodziewał? W jakim aspekcie, fabuły czy wykonania? Bo zarówno prowadzenie fabularne jak i wykonanie stoi na bardzo wysokim poziome. Budowanie scenariusza nie jest proste i składa się na wiele elementów takich jak wzrost dramatyzmu wraz z postępem fabularnym. W dodatku widać że twórcy najlepiej odnajdują się w tworzeniu określonego typu scenariusza - wpadanie w wielką intrygę przez pseudo geniusz i improwizację Rufusa, i świetnie im to wychodzi. Dlaczego powinni to zmieniać? Bo oczekiwał pan czegoś innego? Nie sądzę, Moje oczekiwania co do kontynuacji gra przerosła i w przeciwieństwie do pana to właśnie początek gry (tak pierwszej jak i drugiej) sprawił mi większą przyjemność. Finał pierwszej części był mocno naciągany fabularnie i nie czułem całego dramatyzmu sytuacji, choć na pewno nie był zły. W drugiej części jest lepiej ale wciąż widać, że to nie area w której twórcy czują się najlepiej. Co podoba mi się najbardziej w Deponii? Twórcy traktują gracza jak inteligentnego odbiorce, wrzucają żarty bezpośrednio skierowanych do niego, ale robią to z umiarem i doskonale potrafią wyczuć odpowiedni moment. Team bardzo się postarał - gra nie ma niedopracowań: rysunkowa grafika daje wrażenie jakby autorzy czerpali przyjemność z tworzenia tych niesamowicie kreatywnych lokacji i postaci. Co bardzo ważne, twórcy a szczególnie graficy nie boją się wyzwań dodając pełno animowanych przerywników i interakcji z otoczeniem. Przyjemność rozgrywki stoi na bardzo wysokim poziomie i choć niektóre zagadki (jak to bywa w p&c adventure) są nierozwiązywalne bez ogromnej ilości czasu lub poradnika (ściszenie muzyki w menu? Say what?) to próba ich rozwiązania dostarcza masę wrażeń, a finalny efekt daje satysfakcję. Autorska muzyka do gry(różne piosenki gondoliera kciuk w górę), świetnie napisane dialogi i oddany charakter postaci... Mogę tak długo. Gra jest niesamowicie oryginalna i stworzona z rozmachem, dostaje ode mnie 9+/10, a twórcy gry 10/10. Przykro mi, że seria została tak słabo doceniona.
  3. Yep, zmiana przeglądarki może pomóc. Jak wielu innych - po zaciętym pojedynku z wywalającą stroną (tu pomogło wejście na www.MMH6.com a dopiero stamtąd na betę) i epickiej bitwie z białym ekranem (musiałem ściągnąć internet explorer i na przemian próbować 15 min) pożądane ściąganie rozpoczęte. Mam nadzieje że ta beta będzie tego warta : p
  4. Nie dostałem jeszcze kodu poprzez e-mail, milo byłoby gdyby został on wysłany do mnie ponownie : )