Dermi

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    186
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Dermi

  • Ranga
    Brygadzista
  1. Ja bym jeszcze tylko dorzucił parę informacji na temat tych najbardziej znanych projektów z KSa: Wasteland 2 - Fargo zebrał niecałe 3.5 mln $, a cała produkcja kosztowała chyba ok. 5-6 mln (jak mówił w jakimś wywiadzie). Pillars of Eternity - Obsidian dostał ok. 4.5 mln, a jeśli się nie mylę, też gdzieś przewinęła się informacja, że pełny koszt wyniósł ok. 6 mln, jeśli nie trochę więcej. Divinity: OS - jak już to było wspomniane, Larian przyszedł na KS z grą w dużej mierze zrobioną, chcąc zebrać pieniądze na dokończenie i doszlifowanie. Kingdom Come: Deliverance - Warhorse sami przyznali, że za pieniądze zebrane na KS nie są w stanie sfinansować całej produkcji, a akcja jest po to, żeby pokazać ich inwestorowi, że gra ma szanse się sprzedać (po tym, jak nie wyszły rozmowy z tradycyjnymi wydawcami). Dreamfall: Chapters - KS to tylko część pieniędzy, dostali też dofinansowanie z któregoś norweskiego instytutu. Warto też zauważyć, że to głównie duże i znane firmy bądź osoby pozwalają sobie na projekty KSowe oparte tylko na zapowiedziach, mniejsze studia na ogół prezentują już jakieś prototypy rozgrywki, artworki itp., które same z siebie też nie powstają, więc takie zespoły już na starcie inwestują własne pieniądze na wykonanie tych wszystkich elementów i przeprowadzenie kampanii. Takie stwierdzenia, jakimi rzucił Gregario, wynikają chyba z tego, że się projektami kickstarterowymi specjalnie nie interesował (jak podejrzewam), więc nie wie dokładnie, jak sprawy mogą wyglądać od zaplecza ;)
  2. Chris akurat wcale nad tym dodatkiem nie pracuje - z wywiadu, jakiego udzielił Trent Oster serwisowi PCGamesN wynika, że Avellone po prostu zagrał w całą kampanię i przesłał Beamdogowi parę stron uwag, dotyczących tego dodatku. Stwierdzenie, że pracował nad dodatkiem jest więc znacznie na wyrost ;)
  3. Ciężko powiedzieć, czy będą skill-checki, bo wygląda na to, że Beth w dążeniu do zrobienia jak najbardziej przystępnego Fallouta wszystkie skille po prostu wycięła :) Na fragmencie gameplaya (tym z nieszczęsnym wprowadzeniem w latach 50-tych) można zdefiniować jedynie trybuty postaci, a potem w Pip-Boyu są tylko kategorie Atrybuty i Perki, skilli brak. A że w craftingu jest wymaganie typu "wymaga rangi 1 w Science" można podejrzewać, że będzie się podbijało poziomy perków. Zapewne atrybuty, umiejętności i perki to już zbyt za wiele do ogarnięcia naraz :p
  4. Dermi

    Raptr kończy z konsolami

    Wiesz, to taki tam niszowy serwis, statystyki z marca zeszłego roku podają, że miał ledwie 22 mln zarejestrowanych kont ;)
  5. Będziesz miał całą twierdzę, którą się będziesz mógł zaopiekować ;)
  6. W jednym z ostatnich wywiadów (na którymś PAX bodajże) Josh Sawyer powiedział, że przed finałową walką będzie robiony automatyczny save, który po zakończeniu będzie można wczytać i zrobić zaległe questy. Więc takiego znanego z sandboksów kontynuowania gry raczej nie będzie. EDIT: @Alamut: Oprócz standardowych towarzyszy w PoE będzie jeszcze Gildia Poszukiwaczy Przygód (czy jak tam przetłumaczą Adventurer's Guild), w której będzie można sobie samemu stworzyć postacie do drużyny - coś na wzór trybu multi z Baldura/Icewind Dale/NWN:Storm of Zehir. Dodatkowo wszyscy towarzysze stworzeni przez Obsidian mają być opcjonalni i ich obecność ma nie być wymagana w żadnym momencie fabuły.
  7. Ale w sumie kto twierdził, że beta jest "darmowa" i dlaczego dostęp do bety miałby być za darmo dla ogółu graczy? Beta to nie demo (chociaż niektórzy wydawcy ostatnio tak to wykorzystują ;)).
  8. Nie, ta beta nie jest płatna. Płatny jest za to preorder pełnej gry, w ramach którego twórcy pozwalają też zagrać w betę. Z równym powodzeniem mógłbyś narzekać na "płatne" figurki w rozmaitych edycjach kolekcjonerskich.
  9. Przepraszam; poniedziałek, więc jeszcze niedospany chodzę :) Zapomniałem też, że w żargonie dużych wydawców "publiczna beta" to tak naprawdę wersja demo, więc to niedopuszczalne, żeby beta W2 miała wysokie wymagania sprzętowe (czy tego kodu nikt nie optymalizował?!), niedokończone AI przeciwników czy żeby się wysypywała dosyć często. No i przecież jest już dostępna w Early Access, więc to oczywiste, że TRZEBA ją kupić i w nią grać (nie zawracając sobie też głowy raportowaniem błędów, w końcu to ma być demo). A koncepcja, że Early Access to coś dla bardziej zapalonych fanów danego tytułu to już w ogóle porażka i śmiech na sali.
  10. Ale też dodajmy, że cena 45 € (albo 60 USD) za Early Access jest ustalona po to, żeby być fair wobec osób wspierających kampanię na Kickstarterze, gdzie dostęp do bety zaczynał się od poziomu 55$. Po premierze cena zostanie obniżona.
  11. Nie ma za co, trzeba dbać o turowe cRPGi, bo tak mało ich robią ;)
  12. Jest i petycja do bitComposera: http://www.change.org/petitions/bitcomposer-fans-petition-for-coreplay-s-chaos-chronicles-to-be-completed-as-originally-intended Tak, wiem, jak są traktowane internetowe petycje, ale spróbować w końcu nie zaszkodzi. Z Dark Souls przecież wyszło ;)
  13. Dermi

    Project Eternity - sesja Q&A

    Pozostałe projekty Obsidian robił na bardzo podobnej zasadzie (określona kwota za zrobienie gry i tyle), cały zysk ze sprzedaży szedł do kieszeni wydawcy. Chyba jedynym projektem, z którego OEI dostaje jakieś tantiemy, to NWN2, wszystkie pozostałe to typowa praca na zlecenie bez udziałów ze sprzedaży. W przypadku Alpha Protocol dodatkowo to SEGA zachowała prawa do marki i siedzi na niej, nie planując nic wydawać. Eternity to dla OEI szansa na uzyskanie dodatkowego, a być może w miarę stałego źródła dochodów, bo zachowują prawa do marki i wpływów ze sprzedaży (pomijając "działkę" dla pośredników typu Steam).
  14. OK, nie mogę już edytować. Okazuje się, że jednak nie podpisaną umowę, ale... Oryginalnie Anthony napisał to: http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/obsidian-got-fucked-by-bethesda.70294/page-4#post-2005542 (jak widać, ponad rok temu, a pracę w OEI skończył w 2011). Dzisiaj w dość oględny sposób powiedział, jak to mniej więcej wyglądało: http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/obsidian-will-pitch-their-star-wars-rpg-idea-to-ea.82953/page-4#post-2659835 (i kolejne posty). Wiem, że linki prowadzą do RPGCodeksu, ale nic nie poradzę, że niektórzy developerzy postują w tym szambie ;)
  15. Wszystko zależy od tego, na ile ten wydawca, wzorem Beth, będzie mógł zmienić podpisaną umowę (Anthony Davies, jeden z byłych programistów OEI sugerował kiedyś, że to stąd wziął się ten mało korzystny dla Obsidianu zapis). Przecież to już praktycznie skończona gra, gdyby nie upadek THQ, to pewnie by się zbliżał termin wydania. Nad takim projektem obecnie siedzi pewnie kilka osób, za to pozostała reszta ludzi musi znaleźć nowe zajęcie.