SaintNick
Gramowicz(ka)-
Zawartość
50 -
Dołączył
-
Ostatnio
Reputacja
0 NeutralnaO SaintNick
-
Ranga
Przodownik
-
THQ Nordic na E3 2019 zapowie dwie gry należące do bardzo lubianych marek
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Newsy i teksty
Liczę na remake/kontynuację świetnego Kingdoms of Amalur! -
Recenzja gry Vikings: Wolves of Midgard. Czy to gratka dla fanów Path of Exile, Grim Dawn i Diablo?
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Newsy i teksty
Kupiłem Vikings w dniu premiery w wersji pudełkowej za 129 zł i nie żałuję. System walki daje ogromną satysfakcję a nordycki klimat, na który składają się bardzo dobra grafika, różnorodne lokacje i swietna muzyka jest charakterystyczny i niepowtarzalny. Aktualnie przechodzę grę po raz drugi na najwyższym poziomie trudnosci i wciąż bawię się doskonale. Oczywiscie potrzebuje ona kilku szlifów i usprawnień a przedewszystkim dodatkowej tresci w postaci rozbudowanego endgameu i solidnych, fabularnych dlc. W przeciwnym razie tytuł ten szybko umrze. A byłaby to wielka szkoda bo posiada on naprawdę wielki potencjał. -
For Honor z trzema nowymi trailerami. Tak walczą Kensei, Raider i Warden
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Newsy i teksty
Cholera, wybór pomiędzy Vikingami a Rycerzami będzie trudny. -
Jak niektórzy pisali już wcześniej, teoretycznie dałoby się wcisnąć murzynów do Wiedźmina pod postacią kupców w dużych miastach, najemników, czy podróżników. Wszyscy oni pochodziliby ze wspomnianej już Zerikanii. Chociaż bez tego gra niczego nie traci. W serii TES na przykład wprowadzenie czarnoskórych postaci ma silne fundamenty w dziejach świata przedstawionego. Natomiast chciałbym zwrócić szczególną uwagę jak absurdalnie ten problem został przedstawiony w de facto bardzo lubianej przeze mnie serii Dragon Age. W pierwszej (i wg. mnie najlepszej) odsłonie - Początku nie było to w żaden sposób wytłumaczone. Spotykaliśmy więc czarnoskórych przedstawicieli barbarzyńskich plemion zamieszkujących zmrożone, bagniste pustkowia lub o zgrozo czarnoskóre elfy. W części drugiej jedynym, czysto teoretycznym wytłumaczeniem na pojawianie się czarnych postaci było osadzenie wydarzeń gry w kosmopolitycznym mieście-państwie Kirkwall. W Inkwizycji natomiast trudno w jakikolwiek sposób uzasadnić częstą obecność tychże w królestwach wzorowanych na wczesnośredniowiecznej, anglosaskiej Brytanii czy XV-XVI wiecznej Francji. Uwielbiam serię DA głównie ze względu na ciekawe i bogate lore, które jednak w żaden sposób nie tłumaczy pochodzenia czarnoskórych. Według twórców oni po prostu tam są. Nie mają swojej odrębnej kultury, nie pochodzą z żadnej odległej krainy, znikąd nie przywędrowali. Nie kryje się za tym żadna historia czy rozbudowana wizja świata (patrz Redguard''owie ze Scrollsów). Żadna choćby najskromniejsza próba wyjaśnienia. Być może takowa byłaby zbyt niepoprawna politycznie bo przecież wszyscy wiemy że ludzie o białej, brązowej czy czarnej skórze zawsze żyli wspólnie. A kto twierdzi inaczej to rasista i ssman. PS. Dlaczego nie słychać krytyki ze strony Azjatów, że w Dzikim Gonie nie spotykamy skośnookich postaci?
-
Żałosny i całkowicie niepotrzebny tekst. Niektóre z przytoczonych argumentów są po prostu absurdalne. Problem rasizmu w grze jest świetnie przedstawiony w kontekście prześladowań nieludzi i czarodziejów a jeśli CDP zażyczy sobie stworzyć grę wyłącznie z postaciami o niebieskim kolorze skóry to ich sprawa. Jeśli chodzi o inspiracje historią to murzyni nigdy nie służyli w rzymskich legionach. Byli niewolnikami. A ci nieliczni, którzy pojawiali się na terenach średniowiecznej Europy mogli uchodzić co najwyżej za ciekawostki czy dziwolągów. Czy takie przedstawienie ich w Wiedźminie byłoby zadowalające?
-
Środa z Wiedźminem 3 - Po krytykach do celu, czyli jak efektywnie walczyć
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Niezależnie od poziomu trudności kluczowe jest opanowanie systemu walki przez samego gracza. Ekwipunek a nawet build postaci ma znaczenie drugorzędne. Od około 15 poziomu Geralt niszczy każdego przeciwnika bez większych problemów. Chyba że ten posiada poziom wyższy od naszego o więcej niż 5 leveli. Poza tym absolutnie nie zgadzam się jakoby przewrotka była kluczową zdolnością. Przydaje się rzadko, głównie do unikania ataków obszarowych lub w sytuacji okrążenia. Do perfekcji natomiast należy opanować krótkie uniki dzięki którym można skutecznie tańczyć nawet z liczną grupą przeciwników. Unik aktywowany w odpowiednim momencie automatycznie otwiera nam drogę do oflankowania przeciwnika bądź zadania ciosu w plecy. To w połączeniu z umiejętnym używaniem znaków i jeśli zajdzie potrzeba petard gwarantuje zwycięstwo w każdej walce. -
E3 2015: Nadchodzi Elder Scrolls Legends, karcianka w świecie TES
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
TES VI zapowiedzą prawdopodobnie dopiero na przyszłorocznych targach więc wyjdzie pewnie jesienią 2017. Do tego czasu Bethesda chyba zajedzie tę markę wydając kolejne potworki. -
Środa z Wiedźminem 3 - Świat, w który uwierzyłem, czyli jak Dziki Gon spełnił marzenie Tolkiena
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Świat w Wiedźminie trzecim jest zdecydowanie najbardziej wiarygodnym i kompleksowym z jakim mogliśmy mieć do czynienia w grach. Szczegółowość, dokładność i pietyzm w kreowaniu świata przedstawionego to według mnie już znak firmowy CDP. Bez wątpienia nikt inny nie dorównuje im w tym względzie. Chociaż oprócz wszystkich słusznie wymienionych w tekście elementów chciałbym zwrócić dodatkowo szczególną uwagę na coś co jest dla mnie bardzo ważne w grach fantasy cRPG. A mianowicie na sposób projektowania oręża i pancerzy. Dziki Gon realizuje ten aspekt iście mistrzowsko zbliżając się przy tym do realizmu tak bardzo jak to tylko możliwe. Broń biała wygląda cudownie i praktycznie a wiele jej projektów jest zaczerpnięta prosto z traktatów i opracowań historycznych. Z pancerzami nie jest gorzej. Geralt potrafi docenić porządną przeszywanicę czy wygodne rękawice z jeleniej skóry a żaden NPC nie paraduje z wielkim mieczem dwuręcznym prosto z FinalFantasy (To do ciebie Dragon Ejdżu) czy w groteskowo przerośniętej zbroi płytowej. Wiem, że już w poprzednich odsłonach przygód Białego Wilka było z tym bardzo dobrze ale poziom realizacji tych elementów w Dzikim Gonie zbliżył się niemal do ideału. -
Wiedźmin 3: Dziki Gon - poznaj zawartość dwóch nowych dodatków
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
> Wolałbym poprawę stabilności gry na PC i naprawienie zepsutej w 1.05 alchemii... Dokładnie tak. -
Nadchodzi Expeditions: Viking, kontynuacja Expeditions: Conquistador
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Czekam. -
Darmowe DLC dla trybu wieloosobowego w Dragon Age: Inkwizycja dostępne od 5 maja
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
> > A o tym, ze wyjdzie wtedy również The Black Emporium już nikt nie wspomni? ;p > > Dopiero teraz? Przecie miało to być w jakimś patchu do którego zbierali beta-testerów. > Pierwotnie Czarne Emporium miało być wypuszczone wraz z patchem jakoś w lutym. Wychodzi dopiero teraz. W sumie jest to jakiś pretekst, żeby wrócić do Inkwizycji ale teraz skupiam się już tylko na Wiedźmaku. -
BioWare nie zaplanował jeszcze końca serii Dragon Age
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Inkwizycja ma swoje słabsze strony (fedeksowe zadania poboczne, uproszczenia w mechanice, słabe zakończenie) ale ogólnie jest naprawdę dobrą grą. Jeśli zaś chodzi o całą serię to w kolejnych tytułach można przedstawić masę ciekawych historii i elementów świata. Uniwersum DA jest bogate, świetnie zaprojektowane i ma ogromny potencjał do dalszego rozwoju. To że nie rezygnują z marki nie jest niczym zaskakującym. W końcu mimo, że historia Sheparda jest zamknięta to Mass Effect 4 jest już od jakiegoś czasu w produkcji. Kolejne DA to kwestia kilku następnych lat. I miejmy nadzieję, że następne odsłony Wieku Smoka będą coraz lepsze. -
Dragon Age: Inkwizycja - lista osiągnięć z DLC Szczęki Hakkona
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Czekałem, czekałem i w końcu jest. Fabularne dlc dla Inkwizycji. Bardzo cieszy mnie, że będzie ono dotyczyć historii i wierzeń Awarów bo to bardzo ciekawy element uniwersum DA. Obawiam się tylko, że historia wystarczy na 3-4 godziny. Obym się mylił bo DA:I bardzo potrzebuje bogatego fabularnie i długiego dodatku z kolejnym pięknym i dużym obszarem do zbadania. -
EA: przed serią Dragon Age otworzyła się wielka szansa
SaintNick odpisał Gram.pl na temat w Archiwum tekstów
Najwyższy czas na zapowiedź jakiegoś porządnego DLC. -
Czyli powoli wychodzimy z bety. Dobra wiadomość.