Kenexgro4

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    77
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Kenexgro4

  • Ranga
    Przodownik
  1. Nie mogę już edytować. Instalacja patcha nie pomogła.
  2. Otóż mam taki problem. Na początku były trudności z instalacją, ale ostatecznie się udało. Próbuję uruchomić grę, pojawia się czarny ekran i po chwili wywala z gry i wyświetla że "program przestał działać". http://i.imgur.com/M5W7g.png Mam Windows 7 64-bitowy Procesor : AMD 2.60 GHZ Ram : 6 GB Dużo wolnego miejsca na dysku Wszelakie tryby zgodności i uruchamianie jako administrator nie pomaga. POMOCY!
  3. Bo szukam w internecie, ale wyskakują same dziwne strony, że aż strach pobierać.
  4. No już bez przesady z tymi zachwytami. GTA aż tak doskonałe nie jest.
  5. Nie mogę się doczekać. Oby tego nie skopali.
  6. Nic dziwnego. Ta gra szybko staje się monotonna i nudna. Budowanie jest niewygodne. Wróżyłem Lego Universe taki los, od kiedy zagrałem.
  7. Kenexgro4

    FortressCraft - konsolowa kopia MineCraft

    "grę kupi pewnie nie więcej niż 1000 osób." Tytuł autorstwa zespołu ProjectorGames sprzedał się w nakładzie 350 tysięcy sztuk. Pozwoliło mu to osiągnąć wynik przekraczający milion dolarów przychodu brutto!
  8. Kenexgro4

    Nie będzie dema Trackmania 2: Canyon

    Gdybym napisał tą opinię kilka dni po zainstalowaniu trackmanii, powiedziałbym, że to gra wyśmienita i genialna, dająca nieporównywalną dawkę zabawy. Z perspektywy czasu, jednak zmieniłem zdanie. Co prawda najnowsza produkcja Nadeo jest fajna, ale nie jest na pewno arcydziełem. Interfejs gry prawie się nie zmienił od Trackmanii united forever. W sumie to nic dziwnego, bo po co zmieniać coś tak dobrego? Wszystko jest przejrzyste i intuicyjne, a zmiany mogłyby tylko zaszkodzić. Niestety nie! Niby wszystko jest podobnie jak w poprzedniku, a jednak trudniej jest cokolwiek znaleźć. Dość długo głowiłem się, jak uruchomić tryb oficjalny. Osoby nie znające języków obcych, na pewno docenią polską wersję językową, która niestety jest dziurawa. Nie raz zobaczymy pojedyncze napisy w języku angielskim. Tryb pojedynczego gracza w porównaniu do trackmanii united forever wypada delikatnie mówiąc – skromnie. Nie mamy tu platform, ewolucji, puzzli. Są tylko standardowe wyścigi z „duchami”, będącymi odpowiednikami czasów medalowych. Trasy zostały podzielone na 5 poziomów trudności, co akurat grze się chwali. Co fajne, nie musimy przechodzić tras białych (banalnych), aby grać na zielonych (łatwych, ale mogących już sprawiać problemy). Z każdego poziomu mamy odblokowane pierwsze parę tras, a dopiero następne musimy odblokować. Zmorą jest jednak „tryb oficjalny” dzięki któremu nasz czas przejazdu wysyłamy na serwer. Możemy go uruchomić tylko co 5 minut i tylko w momencie gdy gra nas o to poprosi. Nie zdziwcie się, jeśli podczas tego trybu będzie wam szło znacznie gorzej. Taka złośliwość losu. Tryb multi prezentuje się lepiej, chociaż trudno było to zepsuć. Tutaj mamy również do czynienia z niemal kopią poprzedniczki, ale po co to zmieniać. Znów otrzymujemy rozbudowany system rankingów, w którym porównamy swoje wyniki do osiągnięć innych osób w województwie, państwie i na świecie. Dodatkową motywacją jest fakt, że nie walczymy tylko dla siebie. Nasze punkty mają wpływ na pozycję naszego kraju w światowym rankingu. Czułem nieopisaną radość, kiedy Polska wskoczyła na pierwsze miejsce. Szkoda, że nie potrafiliśmy tego utrzymać. Wyścigi z innymi graczami, na trasach stworzonych przez innych graczy potrafią być naprawdę emocjonujące. Pierwszy przejazd często poświęcimy na poznawanie trasy, a dopiero później zaczniemy walczyć o najlepszy czas. Jeśli naprawdę się postaramy, to może wpiszemy się na listę najlepszych czasów w historii serwera. Jak widać, twórcy wiedzą na czym polega motywacja. Nie bez powodu multi w trackmanii jest uważane za największy atut serii. Ja jednak należę do mniejszego grona, które najbardziej w świecie uwielbia budować nowe trasy. Oj tak! W poprzednich odsłonach zbudowałem ich niezliczoną ilość. W edytorze dwójki widać wyraźnie, że Nadeo słucha swoich fanów. Dodano kilka narzędzi, które znacznie ułatwiają pracę. Mamy próbnik, dzięki któremu możemy kliknąć na element na mapie i nie musimy szukać go na liście segmentów. Mamy narzędzie do zaznaczania i kopiowania fragmentów tras, co znacznie przyspiesza żmudną pracę. Dodatkowo zaznaczony obszar, możemy zapisać jako makroelement i wykorzystywać go w następnych dziełach. Kolejną wygodną opcją jest „cofnij”. Jeśli coś zepsuliśmy, można teraz łatwo odwrócić tego skutki. Niestety zawodzą dostępne segmenty. Co prawda jest ich całkiem sporo, ale problem jest znacznie innej natury. Poszczególne segmenty pasują do niewielkiej liczby innych segmentów, co sprawia, że przy tworzeniu trasy musimy kurczowo trzymać się pewnych schematów. „Dałem ten element, więc teraz dam ten, bo inne nie będą pasować”. Może i drobiazg, ale znacznie ogranicza kreatywność graczy. Dodatkowo też wielu elementom dano niepotrzebne „dekoracje”, które tylko nas ograniczają. Na przykład nad segmentem odpowiedzialnym na nagłe przyspieszenie, jest jakby „słup” co mocno ogranicza. Po co on jest? Bez niego i twórcy zaoszczędzili by sobie pracy i gracze byliby bardziej zadowoleni. O ile trasy buduje się całkiem łatwo, to jednak korzystanie z mediatrackera jest bardzo nieintuicyjne. Ja do dzisiaj nie wiem, co do czego służy i jak tego używać. Fani profesjonalnych obróbek będą wniebowzięci ogromem możliwości, przeciętnych graczy jednak toporność tego narzędzia odstraszy. Ten sam problem dotyczy języka skryptowego maniascript. Niby fajnie, że jest, ale mało kto umie cokolwiek fajnego w nim zrobić. Nie ma żadnych pomocy ani podpowiedzi. Język skryptowy to nie minecraft. Tego nie da się ot tak na własną rękę rozpracować. Ale Nedeo chyba o tym zapomniało. Jak wszyscy wiemy, model jazdy ma ogromny wpływ na grywalność gry. W trackmanii 2 jest sprawą mocno kontrowersyjną. Pierwsze chwile spędzone z grą, mogą dostarczyć nam sporo frustracji. Samochód jest szybki, ale jednocześnie ma słaby promień skrętu. To sprawia, że jazda wąskimi dróżkami wymaga cholernie wysokich umiejętności. Większość czasu będziemy driftować, co nawet nie jest takie złe. Ten element akurat twórcom się udał i daje sporo frajdy. Czy trackmania 2 jest grą udaną? Ciężko powiedzieć. Co prawda dała mi sporo frajdy, jednak znudziła mi się za szybko jak na trackmanię. Myślę, że głównym winowajcą jest tylko jedno środowisko, które w dodatku wcale nie jest jakieś szałowe. Trasy z powodu narzucających schematy segmentów, też są dość schematyczne. Co prawda, niektóre plansze potrafią zaskoczyć, ale większość to ciągłe powtórki tego co już znamy. W sumie to bym grę mimo tego polecał, gdyby nie ta cena... Grafika – 9/10 Udźwiękowienie – 7/10 Optymalizacja i poprawność działania – 9/10 Grywalność – 8/10
  9. Kenexgro4

    Filmowy Just Cause będzie prequelem gier

    Mam nadzieję że twórcy nie posłuchają takich osób jak Khasim i dadzą nam naprawdę porządne, wybuchowe kino akcji, a nie jakiś przegadany dramat. Przecież to do gry w ogóle nie pasuje. Co do zgodności z fabułą gry, mi jest to całkowicie obojętne. Wazne, żeby film sam w sobie był fajny ;)
  10. Kenexgro4

    Artykuł: TrackMania 2: Canyon - recenzja

    "Wersja językowa: w całości po angielsku" Co to za bzdura? Przecież jest oficjalna polska wersja językowa.
  11. Kenexgro4

    Artykuł: TrackMania 2: Canyon - recenzja

    Według mnie, edytor tras jest prosty. Gorzej już z mediatrackerem i edytorem powtórek, albo o zgrozo z maniascriptem. Tych rzeczy nie za bardzo ogarniam.
  12. Kenexgro4

    Twórz lub niszcz w Ridge Racer Unbounded

    Tworzenie własnych miast i ich rozwalanie samochodem. Super! Nie mogę się doczekać.
  13. Grą zainteresują się posiadacze Windows 7. Ja jednak jestem rozczarowany.
  14. Kenexgro4

    Steam zwraca pieniądze za From Dust

    Mam nadzieję że patch naprawi także problemy techniczne.
  15. Kenexgro4

    Artykuł: TrackMania 2: Canyon - beta-test

    Jak wiadomo na razie to jest beta i ma przez to parę mankamentów i ograniczeń. Ale mimo tego już dostarcza kupę frajdy z grania. Model jazdy może na początku sprawiać problemy. Nasz samochód jest szybki, ale jednocześnie ma słaby promień skrętu. To sprawia że wąskie uliczki stają się wyjątkowo ekstremalne. Na początku trochę mnie to wkurzało, z czasem nauczyłem się dobrze jeździć i jest o.k. Granie z innymi na serwerach daje - jak zwykle - ogrom frajdy. System rankingów jest bardzo motywujący i skutecznie zachęca do zabawy. W edytorze wiele się nie zmieniło. Budujemy praktycznie tak samo jak w jedynce. Doszło jednak kilka przydatnych narzędzi jak zaznaczanie i kopiowanie fragmentów tras, co bardzo uprzyjemnia pracę. Dodatkowo wybrany obszar możemy zapisać jako makroelement i wykorzystywać w następnych trasach. Spory potencjał ma ten mania script, który widać już przy paru gotowych dodatkach. Najbardziej podoba mi się ten, który dodaje w losowych miejscach elementy dekoracyjne. Niestety, nie mam pojęcia jak tego języka używać. Gdy pojawią się do tego jakieś poradniki, może coś spróbuję w nim zrobić. Oprawa audiowizualna również nie pozostawia wiele do życzenia, a gra nie wymaga od komputera zbyt wiele. Szczerze polecam.