Gram.pl 3 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Piotr Nowacki Ciemne chmury zbierają się nad serią Metal Gear. Gdzie podąży Snake bez Hideo Kojimy? Przeczytaj cały tekst "Opinia: Nie płakałem po Kojimie" na gram.pl Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pomson15tk 1 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Podzielam opinie autora. Nie podobają mi się dziwactwa Kojimy, nie mówiąc już, że klisza goni kliszę... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Runners_High 1 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 "Pozwólmy Snake''owi walczyć z nazistami"The Boss jako główna bohaterka i jej perypetie podczas II Wojny Światowej, ten pomysł krąży od lat. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ring5 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Castlevania i Silent Hill nie podbijały serc ani portfeli graczy w ostanich latach.O Silent Hill się nie wypowiadam, ale w przypadku Castlevanii popełniono ogromny błąd - postanowiono odejść od tradycyjnego widoku z boku (nie na darmo gry takie, jak Rogue Legacy czy Terraria nazywane są "metroidvania-style") na rzecz czegoś, co miało, w założeniu, przypominać (i zapewne powtórzyć sukces) Devil May Cry. Pomysł kompletnie bezsensowny, bo to dwa zupełnie różne gatunki i tak oto twórcy skutecznie zniechęcili do siebie głównych odbiorców - czyli fanów "tradycyjnej" Castlevanii. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Golic 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Ciekawa teza. Co prawda takie podejście grzebie całkowicie Kojimę jako ewentualnego guru trzymającego w ryzach kolejne części ale chyba rzeczywiście najwyższy czas by on odszedł już na zasłużoną emeryturę. Prawdziwe części wychodziły co kilka lat i były bardzo rzadkimi tworami:1. MGS - PS12. MGS 2, MGS 3 - PS23. Peace Walker - PSP4. MGS 4 - PS3z wyjątkiem PS2 - jedna gra na jedną generację.Pytanie tylko czego my oczekujemy? Kolejnej odsłony MGS co 1-2-3 lata? Nigdy w życiu, ta marka po paru latach stałaby się swoim cieniem.Idealnie byłoby zwyczajnie skończyć serię na Phantom Pain i tyle. Wszystko zostanie powiedziane, od Zimnej wojny aż po teraźniejszość.Więc reasumując - Kojima niech odejdzie, pozostaje tylko niepewnie patrzeć w przyszłość co Konami zrobi z marką i modlić się by stworzyli tytuł przynajmniej bardzo dobry.PS. Mi MGS zawsze będzie kojarzył się z cutscenkami. To dla nich przechodziłem MGS 1 po kilkanaście razy, to dla nich grałem Raidenem w MGS 2. Wszelkie odchyły Kojimy ignorowałem na tyle ile się dało. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
czet 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 > - postanowiono odejść od tradycyjnego widoku z boku (nie na darmo gry takie, jak Rogue> Legacy czy Terraria nazywane są "metroidvania-style")chyba nie wiesz, co znaczy pojecie metroidvania. to, ze gre widzimy z boku nie znaczy, ze kazda platformowke mozna nazwac metroidvania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ring5 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Dnia 17.04.2015 o 15:44, czet napisał: chyba nie wiesz, co znaczy pojecie metroidvania. Mała prośba - zachowaj takie komentarze dla siebie. Wycieczki osobiste nie są tu raczej mile widziane, psują atmosferę i zniechęcają do dyskusji z ich autorem. To tak tylko tytułem "powitania". Dnia 17.04.2015 o 15:44, czet napisał: to, ze gre widzimy z boku nie znaczy, ze kazda platformowke mozna nazwac metroidvania. Pokaż mi, proszę, w którym momencie napisałem, że "metroidvania" = tylko i wyłącznie widok z boku? Te gry mają wiele wspólnych cech (np. odblokowywanie dostępu do kolejnych części mapy wraz ze zdobywaniem kolejnych przedmiotów), ale tu wspomniałem akurat to tym, czego w ostatnich dwóch Castlevaniach zabrakło - czyli właśnie o widoku z boku, jak i o tym, że zarówno "klasyczna" Castlevania, jak i Metroid, są na tyle popularne, że nadal używa się ich do określenia pewnego gatunku gier (co jest obecnie coraz rzadsze, w końcu nikt dziś już nie mówi "gry doomopodobne", a jeszcze kilkanaście lat temu było to popularne określenie FPSów, używane w pismach branżowych, np. w Top Secrecie czy SS). Co w tym jest niejasne? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Muradin 27 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Błąd - na PSP pojawił się także Portable Ops, który mimo że nie jest uznawany za kanoniczną część MGSa no i MGS Acid, o którym wielu zapomina... ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Sztofkrzy 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 W tekście jest błąd - Metal Gear Solid: Portable Ops należy do kanonu serii w przeciwieństwie do obu części Metal Gear Acid, jak i Ghost Babel. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Zdzichacz 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 @ golicNa PSP był jeszcze Portable Ops i niekanoniczny Acid. No i jeszcze Revengeance na konsole i PC. A i przed MGSem był Metal Gear 1 i 2.@Ring5Nie wiem, gdzie w jego poście widziałeś wycieczkę osobistą, bo dla mnie to zwykłe zwrócenie uwagi. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ring5 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Dnia 17.04.2015 o 17:16, Zdzichacz napisał: Nie wiem, gdzie w jego poście widziałeś wycieczkę osobistą, bo dla mnie to zwykłe zwrócenie uwagi. Powiedzmy po prostu, ze nie jestem fanem tekstow w stylu "nie wiesz, "nie umiesz", "nie znasz sie" itp. Nie pasuja do forum (ok, do mojej wizji tego, jak gram powinien wygladac) i tyle. Naprawde da sie bez nich rozmawiac, wiec po co ich uzywac?EOT. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gol_Galad 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Co do Portable Ops - tutaj należy się poprawka, podczas jednego z odcinków KojimaStation w marcu/kwietniu ubiegłego roku 2014 sam Kojima stwierdził, że jednak historia z Portable Ops jest kanonem. W szczególnośći należy brać pod uwagę opowiedzianą tam genezę Gray Foxa. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hazetar 0 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 > Błąd - na PSP pojawił się także Portable Ops, który mimo że nie jest uznawany za kanoniczną> część MGSa no i MGS Acid, o którym wielu zapomina... ;) http://metalgear.wikia.com/wiki/Metal_Gear_Solid:_Portable_OpsSekcja "Stance in the canon".Zapominalstwo. ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Muradin 27 Zgłoś post Napisano Kwiecień 17, 2015 Bardziej napisałem to mając w myślach, że wielu jej nie uznaje jako kanoniczną, ale czas edycji postu się już wykruszył. Oczywiście masz rację. Z resztą nie wiem dlaczego gracze jej nie uznawali, gdzie Peace Walker jest naturalną kontynuacją PO i była uznawana... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pannowacki 22 Zgłoś post Napisano Kwiecień 18, 2015 Portable Ops można kompromisowo uznać za semi-canon, mogłem inną niekanoniczną pozycję z serii wybrać, mój błąd. teraz niestety nie poprawię tekstu, bo jestem na wyjeździe i nie mam ku temu warunków ; ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Muradin 27 Zgłoś post Napisano Kwiecień 19, 2015 To ja od siebie podrzucę ciekawą rzecz...A na serio to pojawiła się dość ciekawa teoria spiskowa związana z odejściem H. Kojimy i kilkoma innymi wydarzeniami. Wystarczy tylko zapytać się: "Przypadek?" ;) http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1031440 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Headbangerr 6 Zgłoś post Napisano Kwiecień 22, 2015 Ja - mimo szczerych chęci - jak dotąd w ogóle nie mogłem się przekonać do tej serii gier. Każda próba nawiązania bliższego kontaktu kończyła się tak samo - stwierdzeniem, że to potwornie nudne wszystko jest. Wiadomość o odejściu Kojimy przyjmuję więc z zaciekawieniem ;D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach