Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Project CARS skorzysta z siódmego rdzenia Xboksa One

19 postów w tym temacie

Bo pewnie MS chciał być zielony i uciął dwa rdzenie, a tu kicha wyjdzie na jaw, że XONE żre więcej prądu niż PS4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.04.2015 o 14:58, KingShaq32 napisał:

Zaraz... To konsola ma 8 rdzeni, a gry korzystają z 6/7?

Tak. System operacyjny też na czymś musi chodzić. To się tyczy także innych konsol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że lepiej, podstawą w sim racerach jest odpowiednia płynność rozgrywki. Co prawda przy 40+ samochodach na torze spodziewam się dropów na obu maszynach, ale szczerze mówiąc dla mnie nawet 25-30 aut to wystarczająco dużo, zatem 60fps jak najbardziej będzie w zasięgu (bez względu na pogodę tak mi się wydaje).
A to cholernie dobry wynik biorąc pod uwagę pecetowy rodowód gry i stopień jej zaawansowania względem innych konsolowych ścigałek.
Dać zarobić twórcom tego dzieła to dla mnie sprawa honoru :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok PS3 posiadając 8 rdzeni Cell w grach korzystało z 5-6, resztę używał system. To normalne nie powinno to nikogo dziwić. Dziwi tylko fakt że X One jest po prostu słabszą konsolą pod względem specyfikacji technicznej niż PS4. Kto ją projektował, studenci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.04.2015 o 20:52, SylvanCentaur20 napisał:

To już jest od dawna wiadomo. XO: 250W PS4: 230W

To, że konsole mają takie zasilacze nie oznacza jeszcze, że biorą tyle prądu.
W rzeczywistości podczas grania PS4 bierze prawie 140W prądu, gdy XBO zadowala się 110 watami.

@MisioKGB:

Dnia 21.04.2015 o 20:52, SylvanCentaur20 napisał:

PS3 posiadając 8 rdzeni Cell

Cell nie miał ośmiu rdzeni.

Dnia 21.04.2015 o 20:52, SylvanCentaur20 napisał:

Dziwi tylko fakt że X One jest po prostu słabszą konsolą pod względem specyfikacji technicznej niż PS4.

To jest sprawa skomplikowana. Microsoft poszło w bardziej klasyczny rodzaj pamięci (DDR3), bo potrzebowali jej więcej i chcąc nadrobić kwestię przepustowości, musieli dodać ESRAM, a to z kolei wzięło mnóstwo tranzystorów (coś ponad miliard, gdzie cały układ to 5 miliardów tranzystorów). Sony poszło w GDDR5, aczkolwiek w oryginale mieli tej pamięci w oryginale mniej (4GB). Jako że pamięć nie była umiejscowiona w układzie APU, mogli przez to zwiększyć rdzeń graficzny. Potem okazało się, że cena GDDR5 spadła na tyle, by Sony mogło wrzucić kolejne 4GB i przewaga Microsoftu pod względem pojemności RAMu poszła w cholerę - ale było już za późno na zmianę projektu konsoli, stąd taka a nie inna wydajność GPU w XBO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > To już jest od dawna wiadomo. XO: 250W PS4: 230W
> To, że konsole mają takie zasilacze nie oznacza jeszcze, że biorą tyle prądu.
> W rzeczywistości podczas grania PS4 bierze prawie 140W prądu, gdy XBO zadowala się 110
> watami.
>
> @MisioKGB:
> > PS3 posiadając 8 rdzeni Cell
> Cell nie miał ośmiu rdzeni.
> > Dziwi tylko fakt że X One jest po prostu słabszą konsolą pod względem specyfikacji
> technicznej niż PS4.
> To jest sprawa skomplikowana. Microsoft poszło w bardziej klasyczny rodzaj pamięci (DDR3),
> bo potrzebowali jej więcej i chcąc nadrobić kwestię przepustowości, musieli dodać ESRAM,

Cell ma 8 rdzeni. 6 do gier jeden zapasowy, a ostatni dla potrzeb systemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.04.2015 o 22:53, MisioKGB napisał:

Cell ma 8 rdzeni. 6 do gier jeden zapasowy, a ostatni dla potrzeb systemu.

Nie ma.
W PS3 siedzi jeden Power Processor Element (jeden rdzeń, dwa wątki)* i osiem Synergistic Processing Elements, z których sześć jest dostępnych dla gier, jeden tylko dla systemu a jeden jest wyłączony w celu zwiększenia uzysku z wafla krzemowego. To nie są rdzenie jak w tradycyjnym procesorze - SPE wymagają sterowania z PPE i nie są przez to autonomicznymi jednostkami.
W wielkim skrócie tak naprawdę Cell to jednordzeniowy procesor z potężnymi dodatkami i głównie przez to developerzy mieli problem z PS3 (na drugim miejscu RSX, na trzecim RAM).

*Trzy PPE tworzą co ciekawe procesor z Xboksa 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam obie te konsole i prawda jest taka ze obie to pomyłki problemy z 1080p i 60 fps to jest dramat i to jest nowa generacja raczej połowa było je zmaksowac wydac za 3000zł a nie za 1600 i by problemu nie było 3000 zł to i tak mniej od ceny średniej klasy pc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Historia pokazuje, że konsola w cenie, którą proponujesz się nie sprzedaje. Konsole to maszyny masowe, jeżeli oczekujesz po nich grafiki, wysokiego framerate''u - źle trafiłeś.


PS. Nikt nigdzie nie obiecywał 1080p@60 w każdej grze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat ze specyfikacją XBone''a sprawa jest taka, że wybitna inteligencja Microsoftu postanowiła wsadzić na chama Kinect''a. I to był główny czynnik doboru specyfikacji w którym MS nie miał wyjścia i musiał użyć ESRAM. Inaczej to by konsola nie miała cienia szansy jeśli chodzi o hardware.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kinect nie miał tu żadnego znaczenia - wpłynął tylko na cenę osteteczną konsoli. Problemem wymuszającym użycie DDR3 był system operacyjny skupiony na multimediach. Sony takiego problemu nie miało (system wykastrowany z większości takich funkcji), więc mogli wrzucić RAM o większej przepustowości, ale mniejszej pojemności. Do czasu, gdy okazało się, że mogą wrzucić go więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehe, już widzę jak lecisz kupić konsolę za 3 tysiące złotych ;D Niejeden tak się tutaj odgrażał a potem nagle 1500zł to za dużo bo gry po 250zł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować