Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Steam umożliwił sprzedawanie modów i... już są problemy

79 postów w tym temacie

> > A uważałem ich za dwie najbardziej przyjazne graczom korporacje.
> O_o?! Valve praktycznie uciela i wyrzucila do smietnika Twoje prawo wlasnosci i zamiast
> TWOJEJ gry, otrzymujesz jedynie licencje na UZYWANIE produktu (ktory przestal nalezec
> do Ciebie, a tym samym mozna zapomniec o uzywanych grach), a Ty uwazasz ich za przyjazne
> graczom? Wot?!
No moze ''przyjazne graczom'' niezbyt dobrze pasuje w tym kontekscie - ''szanowaną'' zatem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Valve to obrzydliwe korpoświnie, od dzisiaj gorsze od EA i Activison. Najbardziej wnerwia mnie fakt, że wszystkie pudełkowe gry są powiązane ze steam. Chyba czas kompletnie przerzucić się na GOG. Oczywiście następnego Elder Scrolla nie kupię.

25% dla "murzyna" tyrającego w kamieniołomach by Pany mogły zeżreć 75% przychodów za pierdzenie w stołek. Gorzej niż chłopi płacący pańszczyznę. Jestem oficjalnie zbulwersowany tym faktem i pokazuję valve i bethesdzie wielkiego fucka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>

Mnie akurat przeraża coś innego. Co się stanie jeśli ekipa od Unofficial Skyrim Patch zażyczy sobie zapłaty za swoją pracę w ramach tego durnego systemu? Albo podobnie zrobią twórcy całej masy mniejszych lub większych poprawek. Nie od dziś wiadomo, że Beth wydaje niedorobione i zbugowane gry, które później społeczność moderów ogromnym wysiłkiem stara się naprawić. Otóż okaże się, że Bethesda zacznie zarabiać czysty hajs na swoim partactwie i lenistwie nie ruszając nawet palcem, tylko dlatego, że ktoś postanowił naprawić ich zepsuty produkt. W całym tym bajzlu to budzi moje największe obrzydzenie.

Bethesda w moich oczach jak i pewnie innych fanów serii TES i Fallout traci w tym momencie resztki szacunku jakie im pozostały. Valve kroczy niebezpiecznie blisko, wprowadzając kolejny z serii durnych pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2015 o 16:25, Henrar napisał:

> Po pierwsze dlatego, że do tej pory mody się robiło, bo zrobić coś dla community.

I dlatego CS, DayZ, TF czy Day of Defeat nadal są darmowymi modami...


CS:GO, TF2, Day of Defeat. Jest więcej przykładów: Dota2, Insurgency, Natural Selection 2, Red Orchestra, Killing Floor. Wszystko to gry, mimo że oparte na modach, to jednak wyprodukowane i wydane przez profesjonalne firmy, rozwijane i wspierane po premierze.

Tutaj jest mowa o amatorskich DLC, za które amatorzy życzą sobie zapłatę. Z modami bywa tak, że czasem działają a czasem nie, ze wsparciem po wydaniu też bywa różnie. Jest to zjawisko dość powszechne. Co się stanie kiedy okaże się po 24 godzinach, że jednak nie wszystko działa tak jak powinno, albo kiedy mod za którego zapłaciłeś przestanie być kompatybilny z najnowsząwersją gry? Nic się nie stanie. Będziesz mógł cmoknąć modera w pupę, bo ani Valve, ani Beth nie kiwnie w tej sprawie palcem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2015 o 00:46, fenr1r napisał:

Mnie akurat przeraża coś innego. Co się stanie jeśli ekipa od Unofficial Skyrim Patch
zażyczy sobie zapłaty za swoją pracę w ramach tego durnego systemu?


Unofficial Patche mają pozostać darmowe, zarówno na Nexusie, jak i Workshopie. Jeden z autorów USKP potwierdził to na forum Betehsdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2015 o 01:27, Illidian napisał:

Teraz każdy będzie pazerny i będzie sprzedawał swoje mody.


A krótkowzroczni będą marudzić, że muszą płacić. Płatne mody = dodatkowa motywacja dla najzdolniejszych modderów do wytężonej pracy = więcej lepszych, bardziej dopracowanych i ciekawszych modów. A źle, bo płacić trzeba? Za niektóre darmowe mody zapłaciłbym dzisiaj dużo chętniej, niż za niektóre płatne DLC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A krótkowzroczni będą marudzić, że muszą płacić. Płatne mody = dodatkowa motywacja dla
> najzdolniejszych modderów do wytężonej pracy = więcej lepszych, bardziej dopracowanych
> i ciekawszych modów. A źle, bo płacić trzeba? Za niektóre darmowe mody zapłaciłbym dzisiaj
> dużo chętniej, niż za niektóre płatne DLC.

A zrzekanie się praw autorskich tez motywuje? Do tego nie można poprawiać pracy innych. Widzę tylko grupe lemingów płacących na steamie za mody, bo nie umieją zainstalować z nexusa i grupę pazernych pseudo programistów kradnących czyjeś rozwiązania no i ofc afery z nimi związane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pieniądze rodzą w ludziach nienawiść tacy już jesteśmy. Myślę że darmowe mody będą po prostu gorsze niż te płatne tak jak apki na androida.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może opiszecie trochę szerzej aferę, która przeszła przez reddita, wiadomości "fałszywego proroka" itp.? Chętnie bym zobaczył podsumowanie wszystkiego co wydarzyło się przez weekend.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> A krótkowzroczni będą marudzić, że muszą płacić. Płatne mody = dodatkowa motywacja dla
> najzdolniejszych modderów do wytężonej pracy = więcej lepszych, bardziej dopracowanych
> i ciekawszych modów. A źle, bo płacić trzeba? Za niektóre darmowe mody zapłaciłbym dzisiaj
> dużo chętniej, niż za niektóre płatne DLC.

Pod jakim kamieniem żyłeś w ostatnich latach? Juz w tej chwili jedyne co ten pomysł przyniósł to ogromna przepaść, która podzieliła jedno z najbardziej zgranych community. Jak moder dostanie za swoją pracę 25% to szybko stwierdzi, że nie liczy się jakość tylko ilość wiec prędzej zobaczymy przypływ oportunistów, którzy zaleją workshop skinami. W tej chwili na reddicie jest megathread gdzie Gaben odpowiada na pytania, jest tak dużo ciekawych problemów, które zarówno gracze jak i moderzy przedstawili, że ciężko je wszystkie wypisać. Ten pomysł jest jak wsadzenie kija w mrowisko, a Valve do tej pory nie pokazał żadnych rozwiązań związanych z obawami community. Customer service leży, ochrona przed kradzieżą modów leży, wszystko związane z tym pomysłem leży, a ci co zgłaszali swoje obiekcje na forach steam byli banowani na steam community.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A kto korzysta z workshopa? Ja korzystam z Nexusa i jest git.

Problem w tym, że cała ta akcja doprowadziła już do zdjęcia kilku modów z nexusa przez twórców albo dlatego, że przenieśli się na workshopa, albo dlatego, że bali się, że ich mod zostanie skradziony. Dodatkowo w niektórych darmowych wersjach modów pojawiły się reklamy (midas). Na naszych rodzimych portalach jest o tym stosunkowo cicho, ale reszta internetu to jeden wielki shitstorm, do tego stopnia, że w tej chwili jest najbardziej popularnym artykułem na forbesie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2015 o 01:43, Headbangerr napisał:

> Teraz każdy będzie pazerny i będzie sprzedawał swoje mody.

A krótkowzroczni będą marudzić, że muszą płacić. Płatne mody = dodatkowa motywacja dla
najzdolniejszych modderów do wytężonej pracy = więcej lepszych, bardziej dopracowanych
i ciekawszych modów. A źle, bo płacić trzeba? Za niektóre darmowe mody zapłaciłbym dzisiaj
dużo chętniej, niż za niektóre płatne DLC.

No nie wiem ja nie mam zamiaru płącić np za moda który polepsza tekstury czy daje mi azjatycki wygląd postaci, i to jeszcze po kilka eurosów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prędzej wycofają się z tego głupiego pomysłu niż mieliby dopuścić do popsucia wizerunku Steam. A poza tym poza Workshop, który jest gniazdem złodziei co wystawiają cudze prace, i multum samych zmienionych skinów jest wiele innych stron moderskich, z których można mody pobrać i będą zawartością bić to co ukarze się na Workshop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować