Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Opcja płacenia za mody do Skyrima wycofana z Steam Workshop

39 postów w tym temacie

Moim zdaniem to było badanie jak daleko mogą się posunąć. Podejrzewam, że sprawa wróci, tylko wtedy będzie większy procent dla twórców modów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cashgrab pod płaszczykiem szczytnych idei. Bardzo słaba implementacja pomysłu. Swoją drogą bardzo ciekawe jest, że największe baty za ten pomysł zebrało Valve i morderzy, a Bethesda będąca jednym z inicjatorów pomysłu, przeszła cichutko bokiem mimo że z całej kwoty miała zarabiać najwięcej. Valve może być krytykowane za słabe wykonanie, ale stawkę wzięło standardową czyli 30%, a od Bethesdy zależało jak zostanie podzielone pozostałe 70%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu się sprawa rozbiła raczej o zwykłą pazerność samych twórców modyfikacji, którzy po latach udostępniania darmowych modów pokasowali swoje projekty z nexusa, przeszli na workshop i zaczęli rżnąć głupa [tudzież już zapowiedziane aktualizacje na które ludzie na nexusie czekali postanowili przerobić na płatne, o to też była spora burza].
Taki paradoks gdzie coś miało zadziałać wstecz.

Zapewne płatne mody do gier Bethesdy powrócą, ale dopiero przy premierze kolejnego TESa i wtedy można będzie uznać, że jest wszystko ok, o ile beth nie obstawi się prawnie i nie zrobi obostrzeń typu mody tylko płatne, mody tylko na workshopie a na nexusie zabronione.
Jeśli kolejny TES wyjdzie, Beth wyda jak zwykle za friko CS''a i da otwarte opcje, tj chcesz robić mody - rób za darmo albo rób płatne, wybór jest twój, wszystko będzie jak najbardziej ok od strony relacji moderów z graczami [a kwestie tego jak się pomysł przyjmie i która opcja będzie bardziej popularna zweryfikuje rynek]

Zadyma pokazała też które ekipy moderskie stracą i to stracą dużo. Bo stracą fanów i dotacje przez PP na nexusie. Gracze to wyjątkowo niewdzięczna i chwiejna w opinii społeczność, kilku grupom połaszczenie się na 1.5 dolara z workshopu odbije się zapewne przykra czkawką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy przejrzeć bazę modów które powstałby po wprowadzeniu tego chorego pomysłu. Takie podejście do modyfikacji zabija ich idee, u podstaw.

Zawsze pozostaną alternatywne strony, z workshopu nikt przecież korzystać nie musi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"By mogli oni poświęcić się tej pracy w stu procentacę

Sorry za 25% ? czy to jest jakiś niesmieszny żart? Jestem za tym by ludzie mogli za swojąpracę otrzymywać pieniądze ale tu przegrało a) nieprzygotowanie się do pomysłu czyli to co zawsze Valve zawala oraz b) pazerność Bethesdy. Czy serio myslała że ludzie to niewolnicy i za nic będzie kosiła coś chyba około 50% ?;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Tu się sprawa rozbiła raczej o zwykłą pazerność samych twórców modyfikacji, którzy po
> latach udostępniania darmowych modów pokasowali swoje projekty z nexusa, przeszli na
> workshop i zaczęli rżnąć głupa
To nie jest całkowita prawda, sporo twórców usunęło swoje mody z nexusa, bo ludzie je pobierali i wrzucali na steama jako swoje okradając tym samym prawdziwych twórców. Oczywiście byli tacy, którzy od razu zwęszyli miliony, ale twórcy największych modów byli dość transparentni w swoich akcjach albo mówili tak chcę zarobić albo mowili "nasze mody będa zawsze darmowe". Tylko typowe Janusze biznesu kombinowali liczac każde 10groszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2015 o 10:09, Zekzt napisał:

Tu się sprawa rozbiła raczej o zwykłą pazerność samych twórców modyfikacji, którzy po
latach udostępniania darmowych modów pokasowali swoje projekty z nexusa, przeszli na
workshop i zaczęli rżnąć głupa


Racja. Przez tyle lat nie żądali pieniędzy za mody, a tu nagle w jeden dzień okazuje się, że należy im się zapłata za pracę. Wciskają mi gówniane DLC, mikrotransakcje, które wcale nie są mikro, teraz zbliża się era płatnych modów (bo nie sądzę, żeby Valve i Bethesda tak łatwo z tego zrezygnowały).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"W dalszej części możemy przeczytać o tym, że Valve decydując się na ten krok "nie wiedziało co dokładnie czyni".

^^ :D Dokładnie tak jest - sam pomysł (płacenia komuś za jego pracę) nie jest w 100% zły, natomiast to jak Valve podeszło do tematu to całkowita porażka. Podział zysków - tragedia. Kontrola jakości - całkowity brak (zero jakiegokolwiek obowiązku supportu ; "mody" w workshopie na poziomie śmieciowym). Ochrona praw autorskich - nie istniejąca: moderzy usuwali swoje mody z Nexusa, bo każdy mógł je zajumać i umieścić w Workshopie jako swoje - to jest absolutna żenada, że Valve nawet czegoś takiego nie przewidziało. Inne kwestie prawne i licencje - zero przygotowania: prosty przykład - moder C "kasuje" za swoje dzieło, ale użył w nim animacji modera B i plików dźwiękowych modera A - więc dlaczego tylko C ma czerpać finansowe korzyści :)

Mógłbym tak jeszcze długo - tylko po co :) ? Koniec końców - wobec tej prowizory decyzja jak najbardziej słuszna, sam steam już od dawna (przez chorą pazerność Valve) przypomina wysypisko śmieci, steamowy workshop przy płatnych modach wprowadzonych w tak nieudolny sposób to już by była "Cloaca Maxima".

Dobrze więc się stało, że zdechło coś co jeszcze bardziej popsuło by już i tak zmasakrowany rynek konsumencki na PC. Choć raz steamowa społeczność stanęła na wysokości zadania i zachowała się tak jak trzeba (groźby karalne wysyłane moderom przez idiotów pomijam).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "sam pomysł (płacenia komuś za jego pracę) nie jest w 100% zły" - o rany... :)
> :) :)

Bo nie jest, ale to musi być zrobione dobrze, w tej chwili jakby chcieli się trochę zrehabilitować daliby opcję donate na workshopie, który mimo wszystko ludzie odwiedzają, a wbrew pozorom nie są tacy skąpi po prostu nie lubią być zmuszani do czegokolwiek więc zawsze staną okoniem w obliczu takich wymagań. Już twórca Nexusa zapowiedział, że postara się żeby opcja dotowania moderów na Nexusie była bardziej przejrzysta, widoczna i łatwa, tak żeby więcej ludzi skusiło się na zapłatę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ekhemm - nie tylko małe płotki z nexusa postanowiły nas kopnąć tak nieładnie w tyłek. Kilka dużych grup też puściło brzydkiego baka ze skasowaniem swojego darmowego moda i migracją na Workshop.
Owszem większość ekip [ludzie od SKSE, SkyUI, Nieoficjalnych Patchy] powiedziała mamy to w kiju, robiliśmy od graczy dla graczy i robimy dalej, ale kilka osób zaprezentowało poziom mentalny dwulatka [autor iNEED chociażby]

Generalnie to jak Valve postanowiło zaimplementować płatne mody wołało o pomstę do nieba. Zwłaszcza, ze wybrali tytuł który ma ogromny mod-base i jednocześnie jest już na rynku ładnych kilka lat, co za tym idzie nawet głupi by przewidział, że pojawią się problemy natury "mod X korzysta z elementów moda Y, autor X chce kasę, autor Y nie". To było jasne jak słońce. Jak tylko 1szego dnia przeczytałem nagłówek o płatnych modach z miejsca mi zaświtało - co z ludźmi od SKSE ? Każdy odpali im działkę z zysków od swojego moda ? Bo dobre ja wiem 75-85% modów korzysta z SKSE xD ?

Płatne mody do Skyrima były nierealnym do zrealizowania pomysłem na dziś dzień. Płatne mody do kolejnego TESa - jak pisałem, te bankowo się pojawią bo wprowadzając taką inicjatywę od startu nowego, świeżego tytułu unikamy z marszu wszelkich problemów jakie wystąpiły tutaj.

Trzeba by tez zastosować poniekąd system jaki ma YT, tj coś na wzór content id. Na przykładzie, autor X ma swojego moda, nazwijmy go ABC, autor Y robi modyfikacje która świetnie by wykorzystała jako uzupełnienie moda ABC. Autor Y publikuje swojego moda który wykorzystuje owe wspomniane elementy z ABC a automatyczny system wykrywa dozwolone użycie cudzego contentu i dzieli zyski tak aby zarówno autor Y jak i X zarabiali. Nie było by zgrzytów o zarabianie an cudzej twórczości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat autor SkyUI właśnie sam spalił wszystkie mosty za sobą mówiąc, że zależy mu na kasie, i na pocieszenie zostawia starą wersję moda aby nie robić z niego tego złego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2015 o 11:43, Derneth napisał:

Akurat autor SkyUI właśnie sam spalił wszystkie mosty za sobą mówiąc, że zależy mu na
kasie, i na pocieszenie zostawia starą wersję moda aby nie robić z niego tego złego.


Tylko z tego co słychać, i zresztą jest bardzo prawdopodobne jeżeli płatny Workshop działał jak cały Steam Market, to pieniadze szły nie na konta bankowe/PayPal tylko do portfela Steam. Więc modder za sprzedaż moda mógł sobie co najwyżej kupić kolejną grę na Steamie. Więc jak mu zalezy na kasie to wciąż zły adres :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak się tak przestawił ?
Nie wbijałem tam później, bo na samym starcie dali znać, że zostają darmowi więc uznałem, ze trzymają z ta stroną sceny która na workshop nie idzie [ale to ciekawe, ze na początku powiedział A a potem B, nie liczył się, że się tym strasznie spali w oczach społeczności ?]. Tak czy siak - dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2015 o 11:59, Bambusek napisał:

Tylko z tego co słychać, i zresztą jest bardzo prawdopodobne jeżeli płatny Workshop działał
jak cały Steam Market, to pieniadze szły nie na konta bankowe/PayPal tylko do portfela
Steam. Więc modder za sprzedaż moda mógł sobie co najwyżej kupić kolejną grę na Steamie.
Więc jak mu zalezy na kasie to wciąż zły adres :D


Wszystko jest na Steamowym FAQ Workshopa http://steamcommunity.com/workshop/workshoppaymentinfofaq/ pieniądze idą na konto bankowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować