Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Legenda id Software: - za mody chcieliśmy płacić już w 1995

10 postów w tym temacie

Nadal uważam, że twórcy powinni być wynagradzani za swoją pracę - uważa Romero. - Tak właśnie to działa w firmach zajmujących się grami, dlaczego miałoby być inaczej względem ludzi z zewnątrz?

Tak to miało by sens, gdyby nie to, że tylko 25% zysków z modów mieli dostawać moderzy, skoro chcieli pomóc im to dlaczego nie dali im 100%? Ja rozumiem, że gra ma na siebie zarobić, to inwestycja(swego rodzaju) ale minęło już kilka lat, koszty zwróciły się dawno a i zyski zapewne były spore detali nie znam. To był skok na kasę by wyciągnąć więcej kasy od graczy z starej gry. Być może spojrzałbym na to inaczej gdyby było to np. 90% dla modera a 10% dla firmy jako swego rodzaju "podatek" że moderzy korzystają/pracują na ich produkcji i narzędziach.
Ale teraz... chcą pomóc? nie dodadzą zwykły przycisk "DONATE" do każdego moda bez pobierania z tego prowizji.

PS. zapomniałem dodać, że prawa autorskie również przechodziły do Valve więc twórca niemógł by już pracować nad modem, choć ten problem zapewne by rozwiązano w końcu żeden mod nie wychodzi od razu bezbłędny i trzeba go poprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>ciach
Nic dodać, nic ująć. Pazerność ludzka nie zna granic, a najgorsze, że jeszcze jest maskowana takimi durnymi wypowiedziami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz. Jest spora różnica. Z tego, co tu przeczytałem, to ID płaciłoby za mody, a nie gracze. Więcej takich niedopieczonych artykulików, gram. Brawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Tak to miało by sens, gdyby nie to, że tylko 25% zysków z modów mieli dostawać moderzy,
> skoro chcieli pomóc im to dlaczego nie dali im 100%?

Implementacja pomysłu była tragiczna, ale nie oszukujmy się nawet jakby modderzy dostawali 100% to ta najgłośniejsza grupa, która groziła modderom śmiercią i ogólnie ciągnęła całą akcję przeciwko płatnym modom, byłaby tak samo głośna. Jedyna różnica, że zamiast Valve i Bethesdy, celem byliby głównie modderzy, którym nawet w tym wypadku się zebrało, a jedynie twórcy Midas magic się tak naprawdę należało się słusznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak i za nic na murzynach chcieli sobie zarabiać 55% ?;/ śmiech na sali. Należy się twórcom modów ale traktować ich jak śmiecie to jest przesada (pomijam fakt tragicznego wprowadzenia pomysłu przez Valve które jak zawsze wprowadza pomysł i w każdej licencji umywa się od odpowiedzialności). Nie mówie też że Bethesda nicn ie powinna dostać w końcu to na jej silniku ale jak widzę to 55% to się kosa w kieszeni otwiera.

To jak z debilnym green light czy grami sprzedawami w betach. Valve umywa rączki i jak produkt nei zostanie ukończone to ich to ch interesuje. To smao z modem. Zapłaci się, wyjdzie patch i czesto mody nie działają muszą być nowe wersje.. ale po co moder ma za 25% dłubać nową wersję (25% które już dostał a nie jeszcze raz dostanie)?:D

Śmiech na sali i cała ta drama to po prostu wstyd i kompromitacja. Nie udolność debili z jednej i drugiej firmy ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.05.2015 o 11:56, Skull3 napisał:

Płacić za mody jest ok, ale moderom, a nie wydawcy (i to w 75%) :v


Nie no wydawca też powinien coś dostać bo to jego narzędzia i jego silnik jest wykorzystywany oraz jego produkt i mechanika. Natomiast 55% za nic nie robienie to aż nad to. Valve wzieło standardowe 20% bo tyle biorą od każdego produktu bodajże na steamie.

Niech Bethesda wezmie 20% kolejnych, spoko i było by git. Ale też niech to ktoś kontroluje a nie umywa ręce jak pisałem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Nie no wydawca też powinien coś dostać bo to jego narzędzia i jego silnik jest wykorzystywany
> oraz jego produkt i mechanika. Natomiast 55% za nic nie robienie to aż nad to. Valve
> wzieło standardowe 20% bo tyle biorą od każdego produktu bodajże na steamie.

30% przy czym umożliwili na oddanie ze swoich 30%, 5% na wybranego przez moddera service providera, który podpisywał umowę z Valve. Coś jak oddanie 1% podatku. Modderzy wskazywali z reguły na Nexus.

> Niech Bethesda wezmie 20% kolejnych, spoko i było by git. Ale też niech to ktoś kontroluje
> a nie umywa ręce jak pisałem wyżej.

Bethesda wzieła za dużo to fakt i customer service i kontrola jakości kompletnie nie istniała, a jednak mody do Skyrima są dość problematyczne, dlatego to nie mogło się udać. Niemniej jak już napisałem, dla części ludzi byłoby ok gdyby modderzy na tym zarabiali ale ci, wrzeszczący najgłośniej zrobiliby z nich sprzedawczyków, niezależnie od tego jak dopracowany byłby to system i tak prawdopodobnie by upadł. Ludzie nie lubią płacić za coś co do tej pory było darmowe, można spróbować z nowym tytułem, ale nie z takim, który jest od lat na rynku i nagle zmienić reguły gry. Nie mówiąc o tym, że wielu graczy wykazywało podejście jakoby mody im się należały i robią moderowi łaskę, że raczyli jego mod ściągnąć, więc powinien się cieszyć, a nie bezczelny jeszcze pieniędzy chce. Wystarczy poczytać na zagranicznych forach czy na Nexusie, tych rozsądnych, skorych do dyskusji jest ledwie garstka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować