Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Obcy: Izolacja przestraszył ponad dwa miliony ludzi

11 postów w tym temacie

Jakkolwiek nie grałem w Izolację, to zastanawia mnie skąd takie parcie na sequele, tak w ogóle? Niech tylko gra odniesie sukces, a już producenci wypytywani są czy będzie kontynuacja?

Gra to chcąc nie chcąc dzieło sztuki (niekoniecznie sztuki wysokiej, zaznaczam), docelowo jakieś przeżycie. A przeżycia są raczej wyjątkowe, jednostkowe. Żarty opowiadane po raz drugi nie śmieszą tak bardzo jak za pierwszym razem. Wydawało by się, że lepiej przeżywać coraz to nowe rzeczy zamiast ciągle to samo.

Może to tak zwana kategoria powtórzenia, próba zainscenizowania minionych wydarzeń by powrócić do przeszłości (oczywiście umysłem, nie ciałem), którą zawsze idealizujemy w pamięci.

Choć z drugiej strony wiele ludzi wykazuje zadziwiającą wprost odporność na znudzenie powtórkami, przykłady można by mnożyć, wśród gier i poza nimi, ot na przykład film o rozemocjonowanych kierowcach i ich rączych mechanicznych rumakach, z siódemką w tytule.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to trzeba tłumaczyć? Lubisz placki? Smakowało? To zrobimy Ci kolejnego. Aż Ci się znudzi.

Ja do teraz psiocze ze nie doczekałem się Kotor 3 i paru innych gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Jakkolwiek nie grałem w Izolację, to zastanawia mnie skąd takie
> parcie na sequele, tak w ogóle? Niech tylko gra odniesie sukces, a
> już producenci wypytywani są czy będzie kontynuacja?

Ano właśnie - nie grałeś, dlatego nie zrozumiesz. :) Jeśli kończysz równie trzymającą w napięciu historię tak perfidnym cliffhangerem, na jaki zdecydowali się twórcy Obcego: Izolacji, to lepiej, żebyś miał w zanadrzu sequel. Ponadto, tytuł ten jest, dla mnie osobiście, jak i zapewne dla wielu osób, które się z nim zetknęły, jednym z najlepszych w historii, nie tylko w obrębie własnego gatunku. To autentycznie dzieło sztuki, swoista perełka warta każdej wydanej nań złotówki, tudzież ryzyka przypłacenia zawałem bliższego kontaktu z nią. To normalne, że oczekuję kontynuacji, choćby miała bazować na tych samych rozwiązaniach. A Fast Seven, o którym piszesz, jest ponoć jedną z najlepszych części tego kinowego tasiemca, więc... warto było ciągnąć go dalej. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Jeśli kończysz równie trzymającą

Dnia 12.05.2015 o 12:15, Shaddon napisał:

w napięciu historię tak perfidnym cliffhangerem, na jaki zdecydowali się twórcy Obcego:
Izolacji, to lepiej, żebyś miał w zanadrzu sequel.


A powiedz mi jaki byłby sens tego sequela? Szukanie matki, której

Spoiler

i tak nie znajdzie bo inaczej gryzłoby się to z filmami.


Zakończenie nie było jakimś zaskoczeniem, choć spodziewałem się że pokażą coś więcej niż tylko lekką sugestię, tego że
Spoiler

zostaliśmy przez kogoś odnalezieni

..

Owszem, jak sam powiedziałeś to perełka, dzieło sztuki, więc powinno takim pozostać zamiast robić sequel tylko dlatego że się sprzedało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaram się jak zapałka - napięcie w oczekiwaniu na sequel będzie chyba porównywalne z siedzeniem w szafce...
Chłopakom CA należą gratulacje i premia bo odwalili kawał rewelacyjnej roboty. Takiej wczówki już dawno nie miałem jak w tym tytule.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, jak sam powiedziałeś to perełka, dzieło sztuki, więc powinno > takim pozostać zamiast robić sequel tylko dlatego że się sprzedało.

Te dwa miliony sprzedanych kopii to nie jakiś oszałamiający sukces, szczególnie biorąc pod uwagę jakość samej gry. Tak naprawdę, Izolacja jest najlepszym dowodem na to, jak wielkimi hipokrytami są gracze. Z jednej strony ciężko jest słuchać tych wszystkich jęków i narzekań nad "bylejakością" branży i przeciętnością bestsellerów, z drugiej, kiedy pojawia się tytuł dopieszczony z niemal maniakalną precyzją i absolutnym szacunkiem wobec kultowego materiału źródłowego, ci sami ludzie zupełnie go ignorują i biegną do sklepów nabijać kolejne rekordy sprzedażowe Call od Duty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2015 o 15:39, Shaddon napisał:

ci sami ludzie zupełnie go ignorują i biegną do sklepów
nabijać kolejne rekordy sprzedażowe Call od Duty.


Widać nie wszyscy lubią się skradać i bać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować