Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Oculus Rift – znamy wymagania sprzętowe

13 postów w tym temacie

Ostatnio wasze newsy pojawiają się z bardzo dużym opóźnieniem. Odwiedzając waszą stronę liczę na informacje z ostatniej chwili a nie z ostatniego tygodnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz jestem pewien, że już tego nie kupię. Nie potrzebuję takiej rozdzielczości i 90 klatek by grać w jedną czy dwie gry, które mam na komputerze, co wiązało by się z kolejną zmianą komputera. Parę miesięcy temu kupiłem komp na co najmniej 3 lata do grania w gry na Bardzo wysokich ustawieniach graficznych w 1080p przy 60+ klatkach (GTA V na ultra :] ) . Kolejny komp kupię dopiero przy kolejnym kamieniu milowym, jak directX itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli takie wymagania muszę spełnić by w ogóle używać gogli, a dodatkowo muszę spełnić np. jeszcze raz takie wymagania by uruchomić grę? No to niezłą bestię będzie trzeba mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Czyli takie wymagania muszę spełnić by w ogóle używać gogli, a dodatkowo muszę spełnić
> np. jeszcze raz takie wymagania by uruchomić grę? No to niezłą bestię będzie trzeba mieć.

Jestem pewien, że GTX 970 będzie wart połowe tego co teraz w 2016 czyli jakieś 500zł.
Pewnie Nvidia wypuści coś również nowego, kuszącego więc nie jeden PCtowiec spełni spokojnie wymagania OR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jestem pewien, że GTX 970 będzie wart połowe tego co teraz w 2016 czyli jakieś 500zł.
> Pewnie Nvidia wypuści coś również nowego, kuszącego więc nie jeden PCtowiec spełni spokojnie
> wymagania OR

Dokładnie tak. Nvidia już macza palce w trybie VR. Widać to w nowszych sterownikach w panelu sterownika NVIDII: "virtual reality pre-rendered frames". :)

Poczekamy i zobaczymy jak rozwinie sie stytuacja. Mam DK1, DK2 i GearVR i jest za czym czekać.... no i oczywiście mam nową AMIGĘ 1200 od escomu i młóce w cannon fodder :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Czyli takie wymagania muszę spełnić by w ogóle używać gogli, a dodatkowo muszę spełnić
> np. jeszcze raz takie wymagania by uruchomić grę? No to niezłą bestię będzie trzeba mieć.
Gogle to tylko ekran, nic wiecej. Gra renderuje sie dwa razy z innej perspektywy w rezolucji 960×1080 na oko (DK2), wiec w przyblizeniu jesli gra chodzi ci na 60 fps, to na Oculus bedzie ci chodzic okolo 30fps, do tego rekomendowana predkosc minimalna to 75fps...

Ja daje rade 75 fps, w demach jak prosty pokoj z jakas vista, czy gierka ze slaba grafika, a mam GTX 980 STRIX + i7 @ 3,8.
Przy uzyciu voprx mozna wiele nowych gier odpalic z DK2 (Skyrim, GTA), niewiele z nich da sie ogarnac 50fps na najnizszych ustawieniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam spore obawy co do tego sprzętu. GTX 970 to z tego co wiem 2 najpotężniejsza karta na rynku od Nvidii (nie liczę jakiegoś kolosa za pare tysięcy zł), która na naszą kieszeń jest cholernie droga i kosztuje tyle co konsola.

Z prostej kalkulacji wynika że sprzęt ten będzie musiał w teori uciągać gry w większej rozdzielczości niż 90% użytkowników gra przy ilości klatek dużo wyższej niż 90% użytkowników gra.

Polem do popisu będą multiplatformowe gry które będą kapitalnie zoptymalizowane na PC (np. Alien Isolation).

To co najbardziej przeraża to PS4 - w jaki sposób ten sprzęt ma działać z Morpheusem w tytułach multiplatformowych? Wiem że zapowiedziano Project CARS, Eve (to nawet jest już ogrywane na eventach) ale co z żelaznymi tytułami od 3rd party? Wg mnie będzie problem.

Tak czy inaczej trzymam bardzo mocno za tą technologię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2015 o 15:05, golic napisał:

To co najbardziej przeraża to PS4 - w jaki sposób ten sprzęt ma działać z Morpheusem
w tytułach multiplatformowych? Wiem że zapowiedziano Project CARS, Eve (to nawet jest
już ogrywane na eventach) ale co z żelaznymi tytułami od 3rd party? Wg mnie będzie problem.

Frame interpolation (generacja klatek z niczego - to już jest zapowiedziany feature, Morpheus może wygenerować sobie 120FPS "z niczego"), niższa rozdzielczość.

Może też się okazać, ze studia third-party oleją Morpheusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2015 o 15:36, Henrar napisał:

Frame interpolation (generacja klatek z niczego - to już jest zapowiedziany feature,
Morpheus może wygenerować sobie 120FPS "z niczego"), niższa rozdzielczość.


Czyli z jednej strony liczba klatek będzie wysoka (brak wymiotów) a z drugiej niska rozdziałka? Czy to może wpłynąć negatywnie na fizyczny odbiór sprzętu czy zwyczajnie na sprzęcie od Sony dostanę gorszy wizualnie twór?

Dnia 18.05.2015 o 15:36, Henrar napisał:

Może też się okazać, ze studia third-party oleją Morpheusa.


Wtedy Morpheus kończy w tym samym pudle co Move.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować