Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin 3: Dziki Gon - test pecetowej wersji gry

54 postów w tym temacie

FX6100, 16GB RAM, GigaByte GA970-D3, 970STRIX OC(czyli poza kartą wiekowy i niedrogi sprzęt)- wszystko uber(oprócz Blur i MotionBlur a wyostrzanie na niskich ze względu na sweetfx)+SweetFX.
Efekt? Wygląda bosko, zero rozmazów i innych głupot, twarze wyraźne. Nie gram z Frapsem ze względu na "immersję", ale tak "na oko" nie zauważyłem jeszcze spadków poniżej 30, niezależnie od tego co robię. Nie porównam też bez słita, bo nie wyobrażam sobie grać bez tego a w wydajność nie uderza z tego co widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałeś po patchu 1.03-04? Pytam bo odkąd ściągnąłem 1.03, gra lubi się alt+tabować sama w najmniej oczekiwanym momencie (przynajmniej 2 razy) z czego nie mogę do niej wrócić, i muszę zamykać w menadżerze zadań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja inaczej - mój komputer wcale nie spełnia wymagań prócz karty (R9 270) - mam 4 GB RAMu i Athlona 64 X2 6000+. Gram na medium, FPS trzymają się raczej ok. 30, nie spadają poniżej 20, czasem zdarzą się przycinki na jakieś 2-3 sekundy, ale bardzo sporadycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"O ile diagnostyka wykazał niemal stuprocentowe obciążenie" - zapewne "wykazała" miało być. :)
Co do samego tekstu - naprawdę? Test wersji pecetowej i nie ma nawet jednego słowa na temat żałosnego FOV i braku możliwości zmiany tego parametru w opcjach? Sam gry nie posiadam, ale na streamach wygląda to fatalnie, natomiast Reddity i inne fora podają, że FOV w Wiedźminie to coś pomiędzy 75 a... 60 (zapewne bardziej prawdopodobna jest to pierwsza opcja, ale nadal jest to tragedia). Czy ktoś z CDP w ogóle wspominał o patchu, który ma to naprawić? Nie mam pojęcia jak w 2015 roku można wydać na PC tego typu grę z zablokowanym FOV na tak niskim poziomie. Tak samo nie wiem, jak można o tym nie wspomnieć w takim artykule.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam na pokładzie i5 2500K, 8GB RAM i GTX760 - wszystko ustawione na High + NVIDIA Hairworks na wszystko, rozdzielczość 1680x1050 i cały czas >30fps niezależnie od tego co się dzieje. Jednakże ostatnio mam jakieś zawieszenia postaci: nagle nie mogę nic zrobić - wyjąć miecza, rzucić znaku itp. - pomaga jedynie wgranie wcześniejszego save''a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> FOV w
> Wiedźminie to coś pomiędzy 75 a... 60 (zapewne bardziej prawdopodobna jest to pierwsza

Nie chcę się czepiać bo nie grałem... ale jesteś pewny, że to nie jest vertical FOV? Dla rozdzielczości 1080p są to poprawne wartości (zależnie od gry przeważnie jest to nawet przedział 59-69).
Vertical FOV o wartości 59 odpowiada 90 horizontal FOV zaś maksymalne z zalecanych dla tej rozdzielczości 103-104 horizontal wynosi 71/72 vertical (w większości gier taka wartość może być już w tym momencie zbyt duża i za "maksymalną", która jest najprzyjemniejsza dla oka określa się 69 VFOV czyli 101 HFOV).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Sanders-sama
Nie wiem czy to do mnie było czy do Myszy, ale i tak odpowiem :P W moim przypadku cały dzień "alt-tabowałem" i nic się nie działo. Patch 1.04 Jedyna wada, że mimo zwinięcia karta nadal zasuwa na wysokich obrotach i żre prąd.
Co do FOV, to wydaje mi się, że nie jest tak źle w trakcie normalnej rozgrywki(chyba, że mam wysoką tolerancję na to), ale już w trybie detektywa jest padaka, momentami niewiele widać. Bardziej jednak doskwiera mi, że aby coś podnieść/z kimś porozmawiać należy w danym kierunku ustawić postać a nie jedynie kamerę. W przypadku rzucania znaków to działa, więc nie bardzo rozumiem czemu nie tu.
No i mimo wszystko czegoś mi brakuje póki co. Dopiero w drugim obszarze jestem(nie licząc zamku) ale jakoś nie spotkałem dotąd postaci, która zapadłaby mi w pamięć, jak np. Talar czy Baranina. I enpece też tak średnio, nawet bandyci i im podobny element. Jakieś takie te ludki nijakie trochę. Ale może to wina wojny i panujących wokół nastrojów. I niektórzy aktorzy nie postarali się zbytnio, nierówny bardzo dubbing Polski. Odnoszę wręcz wrażenie, jakby wszystko było pisane pod angielski a potem nasi dostali krótkie rozpiski i dawaj z podkładem.
Może się starzeję czy cuś? Mimo wszystko gra się świetnie, ale jednak dychy bym nie dał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.05.2015 o 23:50, Waaazuuup napisał:

I niektórzy
aktorzy nie postarali się zbytnio, nierówny bardzo dubbing Polski. Odnoszę wręcz wrażenie,
jakby wszystko było pisane pod angielski a potem nasi dostali krótkie rozpiski i dawaj
z podkładem.


polecam obejrzeć ten trailer z tym obudzonym wampirem pytającym o rok, najpierw w angielskiej, potem w polskiej wersji - obie zagrane przez voiceactorów zupełnie inaczej, jakby nie było reżysera dźwięku lub chociaż uwag w skrypcie co w jaki sposób należy powiedzieć. Nie zdziwiłbym się więc jakbyś z tymi rozpiskami wiele się pomylił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2015 o 23:22, Reyer napisał:

Nie chcę się czepiać bo nie grałem... ale jesteś pewny, że to nie jest vertical FOV?

Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że nie. Streamy oglądałem w sumie może przez godzinę i na pewno coś mi nie gra z FOV. Jak sobie wpiszesz w wyszukiwarce w wiedźmińskim Reddicie "FOV", to Ci wyskoczy parę tematów i w praktycznie każdym znajdzie się ktoś, kto napisze, że podczas gry po pewnym czasie zaczyna go boleć głowa albo robić się niedobrze, także coś jest na rzeczy. Poza tym, gdyby FOV w grze było na przyzwoitym poziomie, to zapewne ludzie z CDP nie mieliby oporów z poinformowaniem, ile ta wartość wynosi - przynajmniej ja takowej wiadomości nie znalazłem.
Zresztą, nawet jeśli FOV w grze nie jest takie tragiczne i to ze mną jest coś nie tak, to mimo wszystko brak możliwości zmiany tego parametru jest poważnym uchybieniem i nie mam pojęcia, jak w tego typu artykule można ten fakt pominąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć cdpr zrobiło wersje konsolowe na odwal się, a nowego wiedźmina, jeśli chcę mieć pełnowartościowy produkt to muszę kupić z PC za 3000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Grales na wysokich i widziales ogromne roznice w grafice? Dobre sobie...

Co do wysokich, to nie wiem, ale grając na "uber" mogę powiedzieć, że różnica jest wręcz porażająca. Swoją drogą, dlaczego ten "test" został przeprowadzony na ustawieniach innych, niż najwyższe możliwe, nie rozumiem. Ponadto, z tekstu jasno wynika, że Myszasty pisał go przed publikacją łatki 1.04 poprawiającej nie tylko shadery (a więc grafikę), ale również optymalizację oraz błąd ze wspomnianą kombinacją Alt+Tab. Ponoć w poniedziałek można oczekiwać kolejnego patcha. Redzi się nie obijają, a Wiedźmin jest najwspanialszym RPG od lat, dowodem na to, że można stworzyć współczesną przedstawicielkę tego gatunku dorównującą miodnością tzw. "klasykom" bez jednoczesnego wzorowania się na nich. Krótko mówiąc, wbrew bajaniom pogrążonych w nostalgii "old schoolowców", znakomita gra nie musi być szpetna, przegadana i okraszona mechaniką z końcówki ubiegłego wieku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.05.2015 o 23:33, Shaddon napisał:

a Wiedźmin jest najwspanialszym
RPG od lat, dowodem na to, że można stworzyć współczesną przedstawicielkę tego gatunku
dorównującą miodnością tzw. "klasykom" bez jednoczesnego wzorowania się na nich. Krótko
mówiąc, wbrew bajaniom pogrążonych w nostalgii "old schoolowców", znakomita gra nie musi
być szpetna, przegadana i okraszona mechaniką z końcówki ubiegłego wieku.

Nikt nie oczekuje aby gra byla szpetna czy przegadana..."ficzer" jest taki aby to zgrabnie wyrównać.
Wiedźmin jest świetny i mało kto zaprzeczy temu ale starzy wyjadacze szukali trochę innego erpega gdzie główny nacisk położony byl na rozwój postaci, mechanikę i Drużynę (z tym ostatnim na czele ). Bioware bardzo spłycił gatunek ktory sam kiedys odbudował ale to juz inna kwestia...z kolei Wiedźmin pokazuje, ze erpegi z otwartym światem mogą zachwycać nie tylko rozmachem ale i genialna fabułą. Wasteland 2, divinity, Pillars of Eternity..nawet nowe Dragon Age daje znośnie radę, Torment na horyzoncie...jest w co grac i dla tych starych wyjadaczy jak to ująłeś i dla wszystkich innych. Cieszy sukces Wiedźmina 3. Cieszy ze gra dorównuje wyżej wymienionym a w niektórych aspektach nawet jest lepsza ale nie grafika zdobi erpega tylko wiec dziwie sie tej wojnie PC vs konsole w ktorej ta druga jest winna gorszej grafiki niz na trailerach. Prawda jest taka, ze na tych ustawieniach "uber" jak to ująłeś większość graczy nawet nie zagra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem w wieśka na Lenovo Y50 (gtx860m w środku). Praktycznie wszystko na minimalnym plus tekstury na wysokich i włączone wyostrzanie na rozdzielczości FullHD (Miałem coś problemy z niskimi rozdzielczościami, ale na niewiele niższej dało radę ustawić średnie niskie) dla stabilnych 40-60fps w zależności od miejsca wydarzeń. Gra i tak wygląda niesamowicie. Nie miałem okazji za bardzo porównać, ale np. GTA5 na wysokich wydaje się wyglądać o wiele gorzej w tym samym przedziale klatek na sekundę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować