Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

XCOM 2 ze wsparciem dla modów i bez obsługi pada

26 postów w tym temacie

XCOM był chyba jedną z niewielu strategii, które "przełumaczono" na język pada i którym wyszło to na dobre. Wg mnie sterowanie padem od x''a było znakomite. Jak dla mnie jedynym wyjaśnieniem tego, że obsługa padów nie została uwzględniona w pracach nad dwójką jest pogłębienie warstwy taktycznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.06.2015 o 18:45, Zekzt napisał:

A mi np cholernie niewygodnie - ot ilu graczy tyle opinii =P


Ja tez wolalem granie na klawiaturze/myszce.

Co do samej gry, to naprawde mam ogromna nadzieje, ze ograniczenie jej do PC bedzie tego warte. Ze wypuszcza narzedzia modderskie z prawdziwego zdarzenia, pozwalajace zmienic absolutnie wszystko, nie tylko dlugosc gry czy wyglad mapek. I ze ktos tych narzedzi uzyje, by stworzyc moda Terror from the Deep ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ty z tym Terror from the Deep musisz mnie denerwować co xD ?
Nie, ale tak poważnie - tyle osób czeka na reanimację tego motywu a oni dalej się z nami drażnią, dali by spokój =.=
Po cichu liczę, że jakaś wersja TFTD do XCOMa 2 się ukaże, albo jako dodatek, albo jako mod właśnie.

Mam tez ciche nadzieje, że nie będzie tu rewolucji graficznych. Bo o ile przegrałem słuszna ilość godzin na swojej gamingowej stacjonarce, to najwięcej szpilałem na laptopie, tu nie grafika była istotna [a sama grafika imho nie była zła]. Nie chciał bym żeby sequel wymaganiami zarżnął mojego lapka i zmusił mnie do ograniczenia się jedynie pod stacjonarkę [a trudne to nie będzie, bo mój lapek ma GPU które nie wspiera DX11, wystarczy, że zrobią tu sztuczny wymóg typu DX11 Only i dupa zbita]

Takie tytuły to dla mnie idealne gry jak jestem w rozjazdach poza domem.
Czy to u znajomych, czy jak jestem gdzieś w hotelu na 2-3 dni, XCOM czy Shadowrun były idealnymi gierkami na zabijanie czasu po nudnym dniu pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko by nie było trzeba przez 0,5H szukać GILMENA na statku w misji terror bo to było wnerwiające.Swoją drogą dalej nie wiem jak wynaleść 2 pancerz po 1 odrazu 3 ten latający(pływający)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.06.2015 o 20:46, Zekzt napisał:

A ty z tym Terror from the Deep musisz mnie denerwować co xD ?


Cierp, cierp, przynajmniej nie bede sam. :]

Dnia 06.06.2015 o 20:46, Zekzt napisał:

Po cichu liczę, że jakaś wersja TFTD do XCOMa 2 się ukaże, albo jako dodatek, albo jako
mod właśnie.


Tez na to licze i, na chwile obecna, jest to chyba jedyna rzecz, ktora nastawia mnie jako-tako pozytywnie do tego tytulu. Cala reszta, wszystko, co do tej pory slyszalem, dziala bardzo zniechecajaco.

Dnia 06.06.2015 o 20:46, Zekzt napisał:

Takie tytuły to dla mnie idealne gry jak jestem w rozjazdach poza domem.


Zdecydowanie. Mialem podobnie (ale zamiast Shadowrun mam Terrarie), ale lapek padl i teraz za bardzo nie mam jak grac. Laptop zony z ledwoscia udzwignie XCOM, ale moze sie przegrzac. A kolejnej wersji, na tablet, nie kupie. Jedyna rzecz, jaka w tej chwili by mnie naklonila do zakupu dwojki (i zainwestowania w nowego kompa), to wlasnie mod TftD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.06.2015 o 21:33, Shinigami napisał:

Biorąc pod uwagę to, że sterowanie i interfejs w poprzedniej grze były krytykowane


I nie bez powodu. W XCOM po prostu należało grać przy pomocy pada, próby ogarnięcia interfejsu myszką i klawiaturą doprowadzały mnie do szału. Gdzież tej grze do banalnej, niezwykle przyjemnej obsługi Silent Storm...z 2003 roku.
Liczę na to, że warstwy strategiczna&taktyczna także ulegną odpowiedniemu przemodelowaniu. Przesadne uproszczenia i zbyt duży nacisk na "wątek fabularny" doprowadziły do tego, że baardzo szybko straciłem do XCOM jakikolwiek entuzjazm i wróciłem do oryginału, do tego cudnego oceanu możliwości i poczucia swobody działań, której w remake''u zabrakło.
Już wiadomo, że w "dwójce" (ponownie!) ograniczą nas do jednej bazy. Ech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale co to za głupota żeby gra PC miała toporne sterowanie na PC? Spoko, poszli po inne platformy i tam było lepiej ale jednak na głównej platformie dali ciała. A główna dlatego że nagle teraz tylko na nią robią grę.
Sam nie rozumiałem co za kretyn zaprojektował interfejs XCOM. Zwłaszcza że sama gra była świetna.

Ja mam nadzieje że tym razem od razu dostaniemy możliwość posiadania kilku oddziałów, wysyłania kilku oddziałów na różne misje i posiadanie więcej jak jednej bazy.

I mogli by sobie odpuścić z wycofywaniem wsparcia przez kraje. Jak dla mnie pomysł chybiony jeżeli ktoś chciał przeciągać grę. Mimo że masz ludzi na 3 solidne oddziały musisz wybrać tylko jeden punkt o basta. Bo cały projekt XCOM ma jeden samolot dostawczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.06.2015 o 21:26, Carter napisał:

Swoją drogą dalej nie wiem jak wynaleść 2 pancerz po 1 odrazu 3 ten latający(pływający)


W oryginalnej wersji pancerz poziomu 2 wymagał pancerza poziomu 1, ale magnetyczny (3) nie wymagał jonowego (2). W późniejszej wersji (m.in. Collectioners Edition) każdy kolejny pancerz wymagał poprzedniego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.06.2015 o 02:31, dariuszp napisał:

Ja mam nadzieje że tym razem od razu dostaniemy możliwość posiadania kilku oddziałów,
wysyłania kilku oddziałów na różne misje i posiadanie więcej jak jednej bazy.


No to raczej srogo sie zawiedziesz. Baza ma byc jedna, bedzie to zdobyczny transportowiec obcych, przerobiony na centrum dowodzenia. Od bazy w jedynce bedzie sie roznic tym, ze bedzie mobilna. Ja jednak lepiej sie czulem mogac wybudowac sobie kilka baz, z ktorych kazda miala jakas specjalizacje (badania, produkcja, magazynowanie itp.), do tego w kazdej stacjonowaly przynajmniej 2 mysliwce i 4-6 gostkow, ktorych zadaniem byla obrona bazy przed ewentualnym najazdem obcych.

Dnia 07.06.2015 o 02:31, dariuszp napisał:

I mogli by sobie odpuścić z wycofywaniem wsparcia przez kraje.


To akurat tak bardzo mi nie przeszkadzalo, w pierwszych XCOMach panstwa rowniez mogly sie wycofac z projektu, jesli nie czuly sie dostatecznie chronione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.06.2015 o 23:52, Principes napisał:

I nie bez powodu. W XCOM po prostu należało grać przy pomocy pada, próby ogarnięcia interfejsu
myszką i klawiaturą doprowadzały mnie do szału.

..a tymczasem ekipa Fargo radośnie powołuje się na sukces XCOMa przerabiając interfejs pod pady i ignoruje wszelkie pytania/obawy o to jak po takiej konwersji będzie się obsługiwało grę myszką (a już wiadomo, że będzie jeden lub dwa niewiele się różniące, bo "nie chcą konfudować graczy" używających raz tego a raz tego..) :x

Cóż, może taka deklaracja panów z fireaxis zachęci ich do rewizji stanowiska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A mi np cholernie niewygodnie - ot ilu graczy tyle opinii =P

Z punktu widzenia dziedziny jaką jest ergonomia gamepady zostały wykonane z myślą o graniu w gry. Zestaw klawiatura + myszka zaś z myślą o pisaniu tekstów, prowadzeniu księgowości i rozliczeń finansowych w Excelu czy też wypisywaniu komend w DOSie.

Owszem, to że ktoś woli grać w piłkę w butach alpinistycznych zamiast w korkach, jest jego własną decyzją, którą należy uszanować. Jednocześnie jednak uporczywe twierdzenie, że korki nie nadają się do jakiejkolwiek gry w piłkę jest moim zdaniem pozbawione sensu.

PS. nie chodzi mi tutaj o konkretnie twoją wypowiedź, która jest w sumie jedynie wyrażeniem opinii, chodzi o generaly konflikt klawiatura vs pad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.06.2015 o 10:06, DonOskar napisał:

Z punktu widzenia dziedziny jaką jest ergonomia gamepady zostały wykonane z myślą o graniu
w gry.


I tak, i nie. Nie wyobrazam sobie grania w RTSy na padzie, zreszta w FPSy tez mi sie znacznie lepiej gra na klawiaturze i myszce - szybkosc i precyzja celowania sa nieporownywalnie wieksze. Ale juz w takich Lords of the Fallen gralo mi sie nieporownywalnie lepiej na padzie, co chyba jest naturalne.

Sa gatunki stworzone pod pad, sa takie, do ktorych bardzej pasuje klawiatura/myszka. Nie wiem, o co kruszyc kopie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze pamiętam, że TftD też był osadzony jakiś czas po wydarzeniach z U:EU? :D
Może jakaś szansa jest ;)
Tak czy inaczej, chętnie pogram w xcoma 2 :) i czy to będzie myszka, czy też pad nie stanowi mi żadnej różnicy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować