Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

E3 2015: Obszerna prezentacja Fallouta 4! Premiera 10 listopada!

66 postów w tym temacie

Z trzech przedstawionych na konferencji dużych tytułów F4 jak dla mnie wypadł najgorzej i jako jedyny nie zasłużył na dopisanie do listy najbardziej oczekiwanych gier. Zresztą nic dziwnego, jak do tej pory żadnego Fallouta nie kupiłem w cenie wyższej niż 5€. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

F4 stał się kolejną ofiarą syndromu "Mass Effect". Udźwiękowienie postaci gracza i od razu dostajemy opcje dialogowe na poziomie mało rozgarniętego szympansa. Nie żeby w F3 były one jakoś strasznie rozbudowane ale tu udało im się osiągnąć dno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mnie się tam podoba bo jest dużo lepiej niż fallout 3, LUDZIE, zapomnijcie o F1 I F2, nigdy jua ta gra tak nie bedzie wygladac
niektorzy narzekaja i mowia ze to nie to samo bo np bohater bedzie mowil, to jest zart z waszej strony czy jak? heheh, smiac mi sie chce z was płaczki, dla mnie to DUŻY plus, przynajmnije nie jest tak sztywno i drętwo jak w grach bethesdy zazwyczaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Historycznie w pełni udźwiękowione dialogi w cRPGach doprowadziły do ich uproszczenia (już nie mówię o kółku dialogowym, bo to już w ogóle padaka), więc jest to duży minus a nie plus jak się tobie wydaje. Fallout to cRPG a nie zwykła strzelanka z elementami RPG jak to ludziom z Bethesdy się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ale to nie gra cRPG, umiesz odróżnić cRPG od takich gier jak Wiedźmin, Mass Effect czy Fallout nowy?
Dla mnie to DUŻY minus brak głosu postaci którą kieruje, ok, mże go nie być ale jak gram np w takie Divinity a nie tu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzeda się świetnie, bam, bam, bam i do przodu. Oczywiście razem z budową własnego domku i ustawianiem mebli. Plus kółeczko, żeby orangutany miały się czym bawić.

Zobaczymy czy uda im się zaprezentować coś godnego w warstwie fabularnej. Oby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=lfWWbNvfCX4 Kolekcjonerka z pip boyem :D
Byłem strasznie sceptyczny po wrażeniu jakie pozostawił na mnie Fallout 3, ale czwórka zapowiada się ciekawie, o ile dopracują gameplay i przede wszystkim wrzucą interesujące rozbudowane zadania i solidny wątek główny.

@davis87 cRPG to skrót od Computer Role Playing Game, więc Wiedźmin, Mass Effect i Fallout to jak najbardziej cRPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 10:24, pawbuk napisał:

A mi się tam to podoba :D Pewnie dlatego, że w pierwsze części Fallouta i w F:NV w ogóle
nie grałem, a "trójka" bardzo mi się spodobała :)


Jeśli podobała Ci się "trójka" to w New Vegas powinieneś konieczne zagrać :) Jest po prostu gra bardziej dopracowana, rozbudowana fabularnie i dająca nowe możliwości w niektórych aspektach, ale tak ogólnie bardzo podobna do 3 części.

Jeśli chodzi o prezentowanego tu Fallouta 4, to też jakoś mnie do do końca nie jara i jak widać chyba należę do większości po przeczytaniu dotychczasowych wypowiedzi ;) Fajna jest ta modyfikacja broni i budowa domku, ale to powinny być miłe dodatki, a obawiam się, że na takich elementach twórcy próbują zbudować wartość tej gry. Już nawet nie wspominając o fabule, bo praktycznie nic o niej nie wiemy, to nie przekonuje mnie sam wygląd i stylistyka świata gry, a znając Bethesdę będzie to gra nastawiana na eksplorację, więc wygląd świata jest w takim wypadku bardzo istotny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 10:24, Lordpilot napisał:

^^ Pewnie wywalili, do takiego systemu dialogów one zwyczajnie nie pasują. Osobiście
jest to dla mnie... bez znaczenia, bo lubię i "skillchecki" i właśnie "cuś takiego" (system
jak w ME, Alpha Protocol, czy w Wiedźminie 2/3). Dialogi mają przede wszystkim być dobrze
(a jeszcze lepiej - świetnie !) napisane, to jest IMO podstawa, reszta to rzeczy drugorzędne.
I jeśli mam jakieś obawy, to właśnie tutaj (a po W3 poprzeczka wisi dość wysoko, nie
wiem czy Beth doskoczy).


Problem polega na tym, że trudno od Bethesdy oczekiwać dobrych dialogów, cały czas spędzają na tworzenie pustawego, ładnie wyglądającego świata. ;P Dla mnie są one częścią gameplayu w cRPGach, Fallout zawsze dawał mi sporą swobodę również w tym elemencie rozgrywki. Jak zauważył Henrar w pełni udźwiękowione dialogi to nic dobrego - zmiana na plus właściwie dla ludzi, którym nie chce się czytać. No ale w końcu w takich ludzi Bethesda celuje, to będzie najbardziej przystępny Fallout.

Wiedźmin 3 miał cudownie napisane swojskie dialogi, ale to trochę inna bajka - gra nie daje (i nie powinna dawać) tylu możliwości co Fallout, "rolplejuje" się w niej z góry narzuconą, jasno określoną pod względem osobowości postacią.

Dnia 15.06.2015 o 10:24, Lordpilot napisał:

^^ Osobiście to mam wrażenie, że animacje jak ssały tak nadal ssają ;-).


Mam podobne odczucia, w zasadzie powinienem był napisać "poprawili". ;P Z tego co widzę na filmikach to będzie można wreszcie po ludzku strzelać do przeciwników, te tragicznie drętwe animacje z Fallout 3/New Vegas niepotrzebnie to utrudniały.

Dnia 15.06.2015 o 10:24, Lordpilot napisał:

Anyway - umiarkowanie
czekam :). Umiarkowanie, bo choć Fallout 3 mi się podobał, to New Vegas zwyczajnie rozjechał
go (merytorycznie) jak walec. Wszystko co Bethesda zrobiła dobrze, Obsidian zrobił dużo
lepiej, przede wszystkim questy, NPC, lokacje, dialogi. Szkoda mi więc trochę, że to
akurat nie oni tworzą nową część.


Też wolałbym tutaj rękę Obsidian, już składałbym pre-order gdyby oni zajęli się nowym Falloutem.

Dnia 15.06.2015 o 10:24, Lordpilot napisał:

ps. A swoją drogą to pozdrawiam - pamiętam te epickie starcia na forum przed premierą
F3 i "bajty" ubitej piany ;-). Teraz już mi się nawet wykłócać nie chce - huehue ;-).
Starość


Nawet nie chce mi się kłócić z fanbojami Fallouta od Bethesdy, myślę że wszystko zostało w tej kwestii powiedziane lata temu, w sprawie Fallout 4 dojdzie po prostu parę dodatkowych rzeczy na które bym narzekał. ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w dzisiejszych czasach takie gry jak wiedźmin, mass effect czy fallout 3 mianuje się grami action rpg mimo tego ze crpg, to komputerowa gra fabularna, takie czasy, crpg to bardziej gry w rzucie izometrycznym takie jak divinity, watseland 2, a wlasnie ludzie chcieliby fallouta 4 po staremu to maja wasteland 2 od briana fargo i co? oceny byly co najwyzej dobre ale nie genialne, nie wiadomo jaki bylby fallout 4 w rzucie izometrzycznym teraz, pewnie i tak by płaczki narzekały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 18:29, davis87 napisał:

pewnie i tak by płaczki narzekały


Czytam sobie takie komentarze (pojawiajace sie ze zdumiewajaca regularnoscia) i za kazdym razem przychodzi mi do glowy to: http://shutupimtalking.com/wp-content/uploads/2012/09/0374.jpg

Osoby krytykujace gre = placzki, hejterzy itp. Osoby chwalace gre = fanbojostwo. To naprawde fascynujace. Podejrzewam, ze moglby to byc ciekawy temat na badania socjologiczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 14:32, Henrar napisał:

Historycznie w pełni udźwiękowione dialogi w cRPGach doprowadziły do ich uproszczenia
(już nie mówię o kółku dialogowym, bo to już w ogóle padaka), więc jest to duży minus
a nie plus jak się tobie wydaje. Fallout to cRPG a nie zwykła strzelanka z elementami
RPG jak to ludziom z Bethesdy się wydaje.


Łatwiej się pisze ściany tekstu niż je udźwiękawia :D Dlatego też Obsidian choćby w takim Pillars of Eternity się rozpisał. Nie zawsze ciekawie, nie zawsze mądrze, ale dużo :D
Przy czym mi bardzo odpowiada pełne udźwiękowienie dialogów - przynajmniej twórcy starają się streścić przekazywanie informacji, albo umieszczają je w innej formie (choćby książki, listy, glosariusz).
Nie to, żebym nie lubil rozbudowanych dialogów, ale czasem są przesadzone ;)
Fallout pod kierownictwem Bethesdy się zmienił, nie wszystkim musi to odpowiadać. Natomiast sprzedaż gry będzie najlepszą odpowiedzią na to, czy Bethesda ma rację:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 18:29, davis87 napisał:

w dzisiejszych czasach takie gry jak wiedźmin, mass effect czy fallout 3 mianuje się
grami action rpg mimo tego ze crpg, to komputerowa gra fabularna, takie czasy, crpg to
bardziej gry w rzucie izometrycznym takie jak divinity, watseland 2, a wlasnie ludzie
chcieliby fallouta 4 po staremu to maja wasteland 2 od briana fargo i co? oceny byly
co najwyzej dobre ale nie genialne, nie wiadomo jaki bylby fallout 4 w rzucie izometrzycznym
teraz, pewnie i tak by płaczki narzekały

Ja tam wolę "co najwyżej dobry" (Wasteland 2) od "gówniany" (Fallout made in Bethesda).

Widać też, że kompletnie nie znasz się na cRPG. The Elder Scrolls, Wizardry, Might & Magic nagle przestały należeć do tego gatunku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 20:18, pawbuk napisał:

Łatwiej się pisze ściany tekstu niż je udźwiękawia :D Dlatego też Obsidian choćby w takim
Pillars of Eternity się rozpisał. Nie zawsze ciekawie, nie zawsze mądrze, ale dużo :D

Nie tyle łatwiej co taniej. Nawet Bethesdy nie stać na udźwiękowienie pełnosprawnego cRPG. Bardzo ładnie to widać po ilości opcji dialogowych w F4. Wcześniej było widać w serii Mass Effect.

Dnia 15.06.2015 o 20:18, pawbuk napisał:

Przy czym mi bardzo odpowiada pełne udźwiękowienie dialogów - przynajmniej twórcy starają
się streścić przekazywanie informacji, albo umieszczają je w innej formie (choćby książki,
listy, glosariusz).

Porozrzucane i bezużyteczne książki to chyba najgorszy sposób na przedstawienie fabuły w grze. Zresztą, mógłbym przysiąc, że w tym wątku ktoś się nabijał ze ściany tekstu w grach. Nie wiesz kto to?

Dnia 15.06.2015 o 20:18, pawbuk napisał:

Nie to, żebym nie lubil rozbudowanych dialogów, ale czasem są przesadzone ;)

Nie kojarzę gry z "przesadzonymi" dialogami, jakiś przykład może?

Dnia 15.06.2015 o 20:18, pawbuk napisał:

Fallout pod kierownictwem Bethesdy się zmienił, nie wszystkim musi to odpowiadać. Natomiast
sprzedaż gry będzie najlepszą odpowiedzią na to, czy Bethesda ma rację:D

Jeżeli popatrzeć pod tym kątem to dużą lepszą grą jest Super Mario, Pokemon, Tetris, WII Sports, GTAV, Minecraft...
Bethesda zdecydowanie nie ma racji. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 22:42, michal_w napisał:

Nie tyle łatwiej co taniej. Nawet Bethesdy nie stać na udźwiękowienie pełnosprawnego
cRPG. Bardzo ładnie to widać po ilości opcji dialogowych w F4. Wcześniej było widać w
serii Mass Effect.


W tym sensie łatwiej, że znacznie taniej :) Bethesdy możę i nie stać, ale CDPR z W3 już np tak? A przecież W3 jest całe udżwiękowione, a dialogów jest sporo :)

Dnia 15.06.2015 o 22:42, michal_w napisał:

Porozrzucane i bezużyteczne książki to chyba najgorszy sposób na przedstawienie fabuły
w grze. Zresztą, mógłbym przysiąc, że w tym wątku ktoś się nabijał ze ściany tekstu w
grach. Nie wiesz kto to?


Na przedstawienie fabuły rzeczywiście, natomiast jest to świetny sposób na przedstawienie świata gry. Jak ktoś tym nie jest zainteresowany, to zwyczajnie nie czyta, ale fabułę nadal ogarnia ;)

Dnia 15.06.2015 o 22:42, michal_w napisał:

Nie kojarzę gry z "przesadzonymi" dialogami, jakiś przykład może?


Choćby właśnie Pillars of Eternity. Niektóre dialogi mogły spokojnie zostać skrócone, bez straty na jakości gry. Morrowind też cierpiał z tego powodu. Kiedy dialogi są udźwiękowione to zazwyczaj brzmią dużo realistyczniej, mniej poetycko :D Inaczej są napisane dialogi w książce, inaczej się je prowadzi w rzeczywistości.

Dnia 15.06.2015 o 22:42, michal_w napisał:

Jeżeli popatrzeć pod tym kątem to dużą lepszą grą jest Super Mario, Pokemon, Tetris,
WII Sports, GTAV, Minecraft...
Bethesda zdecydowanie nie ma racji. :-)


Jak rozumiem podałeś przykłady gier, które ewoluowały z erpega w połączenie strzelanki z erpegiem, tak? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 23:00, pawbuk napisał:

W tym sensie łatwiej, że znacznie taniej :) Bethesdy możę i nie stać, ale CDPR z W3 już
np tak? A przecież W3 jest całe udżwiękowione, a dialogów jest sporo :)

Gadający bohater jest bardziej kosztowny dla Bethesdy niż CDPR. Z prostego powodu, w F4 masz do wyboru płeć postaci co podnosi koszt udźwiękowienia postaci gracza o 100% a do rozgrywki nie wnosi nic. Wadą jest potężne odmóżdżenie systemu prowadzenia dialogów. F4 pod tym względem wygląda teraz gorzej niż F1. Postęp jak cholera. :-)

Dnia 15.06.2015 o 23:00, pawbuk napisał:

Na przedstawienie fabuły rzeczywiście, natomiast jest to świetny sposób na przedstawienie
świata gry. Jak ktoś tym nie jest zainteresowany, to zwyczajnie nie czyta, ale fabułę
nadal ogarnia ;)

To jest ewidentny objaw lenistwa i/lub braku talentu. W świat gry powinna wprowadzić właśnie fabuła.

Dnia 15.06.2015 o 23:00, pawbuk napisał:

Choćby właśnie Pillars of Eternity. Niektóre dialogi mogły spokojnie zostać skrócone,
bez straty na jakości gry. Morrowind też cierpiał z tego powodu. Kiedy dialogi są udźwiękowione
to zazwyczaj brzmią dużo realistyczniej, mniej poetycko :D Inaczej są napisane dialogi
w książce, inaczej się je prowadzi w rzeczywistości.

Odnoszę wrażenie, że książki to znasz raczej ze słyszenia.
PoE to pełnowartościowy cRPG nastawiony na fabułę i odgrywanie postaci. Duża liczba opcji dialogowych to w tym przypadku zaleta. Sytuacja kiedy nie wiem co powie moja postać jest niedopuszczalna a tak to wygląda w grach pełni udźwiękowionych. Z gracza zamieniam się w widza.

Dnia 15.06.2015 o 23:00, pawbuk napisał:

Jak rozumiem podałeś przykłady gier, które ewoluowały z erpega w połączenie strzelanki
z erpegiem, tak? :D

F3 wyewoluował z TES4 Oblivion, od części 1 & 2 zapożyczył tylko dekoracje, które wepchnięto do gry bez najmniejszego sensu i logiki.
Skoro ilość sprzedanych egzemplarzy przekłada się na jakość to własnie podałem kilka najlepszych gier w dziejach. Gatunek nie ma tu znaczenia.

20150616013124

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 14:32, Henrar napisał:

Historycznie w pełni udźwiękowione dialogi w cRPGach doprowadziły do ich uproszczenia
(już nie mówię o kółku dialogowym, bo to już w ogóle padaka), więc jest to duży minus
a nie plus jak się tobie wydaje.

Corelation does not imply causation :]
Jak dla mnie najpierw upraszczali questy i dialogi, a potem udźwiękowiali i wpakowali to kółko ^.^

Dnia 15.06.2015 o 14:32, Henrar napisał:

Fallout to cRPG a nie zwykła strzelanka z elementami
RPG jak to ludziom z Bethesdy się wydaje.

Biorąc pod uwagę jak wyglądają gry Beth udźwiękowienie to najmniejszy problem ;p
Zaczynając od tego jak wyglądają ich questy i jaka jest ich struktura.
Nie wiem. Choćby porównując to z nowym wiedźminem, a tego z PoE.
Udźwiękowione dialogi są. Kółko nawet mogłoby być bo opcje dialogowe to na palcach jednej ręki bym zmieścił.
Ale pod względem dowolności, złożoności wyborów ścieżek to gra trzyma się tak na prawdę kupy ;p Co muszę przyznać nawet ja, pomimo tego, że cała "fabularna" reszta nawet mi nie podchodzi ;p [za to PoE, bardzo]
Nawet argument o narzuconej osobowości tutaj nie działa, bo nowy Wiedźmin i tak tutaj Geraltowi daje w cholerę dowolności. Choć czasem jest parę technicznych zgrzytów, to jednak to inna bajka ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2015 o 01:53, michal_w napisał:

Gadający bohater jest bardziej kosztowny dla Bethesdy niż CDPR. Z prostego powodu, w
F4 masz do wyboru płeć postaci co podnosi koszt udźwiękowienia postaci gracza o 100%
a do rozgrywki nie wnosi nic. Wadą jest potężne odmóżdżenie systemu prowadzenia dialogów.
F4 pod tym względem wygląda teraz gorzej niż F1. Postęp jak cholera. :-)


Po premierze zobaczysz czy jest odmóżdżenie czy go nie ma. A wybór płci postaci uważam za dobry krok, nawet jeśli zwiększa to koszt udźwiękowienia.

Dnia 16.06.2015 o 01:53, michal_w napisał:

To jest ewidentny objaw lenistwa i/lub braku talentu. W świat gry powinna wprowadzić
właśnie fabuła.


Fabuła zazwyczaj wprowadza w świat gry, ale książki rozwijają to wszystko - historię, geografię, mitologię. Tak to działa choćby w TESach - o bieżących wydarzeniach i nieodległej przeszłości dowiadujesz się z rozmów, ale o odległych krainach, czy dalekiej przeszłości przeczytasz w książkach :)

Dnia 16.06.2015 o 01:53, michal_w napisał:

Odnoszę wrażenie, że książki to znasz raczej ze słyszenia.


Kilkaset w życiu się przeczytało :D

Dnia 16.06.2015 o 01:53, michal_w napisał:

PoE to pełnowartościowy cRPG nastawiony na fabułę i odgrywanie postaci. Duża liczba opcji
dialogowych to w tym przypadku zaleta. Sytuacja kiedy nie wiem co powie moja postać jest
niedopuszczalna a tak to wygląda w grach pełni udźwiękowionych. Z gracza zamieniam się
w widza.


Nie twierdzę, że PoE nie jest pełnowartościowym erpegiem, tylko, że twórcy momentami przesadzili z ilością dialogów. Pisanie kosztuje niewiele :D gdyby gra miała zostać udźwiękowiona, to by te dialogi musieli streścić... PoE to tylko przykład, akurat w tego typu grze udźwiękowienia nie potrzebuję. I tak nie da się pokazać przy takiej grafice choćby mimiki postaci. Natomiast w F4 już jak najbardziej.
Pamiętam jak przy premierze PoE ktoś się pytał czy nie dałoby się zrobić gry z dobrą fabułą, z świetnymi dialogami, z wyborami moralnymi, a przy tym w nowoczesnej oprawie graficznej - no i okazało się, że można, W3 to udowadnia.
Natomiast Bethesda nie udowodniła, że to potrafi, dlatego niech lepiej zajmie się tym na czym się zna - na tworzeniu otwartego świata gry, w którym fabuła jest tylko dodatkiem, a zadania poboczne często są bardziej rozbudowane :)

Dnia 16.06.2015 o 01:53, michal_w napisał:

Skoro ilość sprzedanych egzemplarzy przekłada się na jakość to własnie podałem kilka
najlepszych gier w dziejach. Gatunek nie ma tu znaczenia.


Gracze zagłosują portfelami czy podoba im się kierunek, w którym podąża Fallout.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2015 o 22:42, michal_w napisał:

Bardzo ładnie to widać po ilości opcji dialogowych w F4.


Co ma w ogóle pierwotna ilość opcji do całości, skoro z każdej rośnie jakieś nowe drzewko?

Pisząc to mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę z tego, że dwójka głównych bohaterów ma razem 26 tys. linii dialogów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować