Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Fallout 4 na wszystkich platformach w 1080p i 30 FPS

40 postów w tym temacie

> O co awantura? Przecież ludzkie oko więcej nie widzi...

Widzi. Ja bym raczej zapytał po co te awantury, skoro 30 w zupełności wystarczy do komfortowej gry. Jak ktoś ma więcej, fajnie, a jak nie, to niewielka strata. Wiele razy zdarzało mi się grać w gry, które chodziły poniżej 10 fpsów i dało się czerpać z tego przyjemność. No może z wyjątkiem Saints row 2, gdzie przejście misji ze strzelaniem do helikoptera graniczyło z cudem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2015 o 11:44, KiValasZtaZ napisał:

O co awantura? Przecież ludzkie oko więcej nie widzi...

http://30vs60.com/ jeżeli nie widzisz różnicy to sugeruję iść do okulisty.

Owszem, 30fps może być ok, co widać przy filmach, ale wtedy obiekt szybko poruszający się na przestrzeni jednej klatki to rozmuta plamka, komputer renderując grafikę tego nie robi przez co oko mimo wszystko dostrzega te skoki, gdyby obiekty te były renderowane z takim rozmyciem to inna kwestia. Niestety rozmycie jak to rozmycie - traci się wtedy detale. Eksperyment można zobaczyć tutaj https://frames-per-second.appspot.com/

Dnia 22.06.2015 o 11:44, KiValasZtaZ napisał:

Widzi. Ja bym raczej zapytał po co te awantury, skoro 30 w zupełności wystarczy do komfortowej
gry. Jak ktoś ma więcej, fajnie, a jak nie, to niewielka strata. Wiele razy zdarzało
mi się grać w gry, które chodziły poniżej 10 fpsów i dało się czerpać z tego przyjemność.
No może z wyjątkiem Saints row 2, gdzie przejście misji ze strzelaniem do helikoptera
graniczyło z cudem.


No to gratulacje cierpliwości ;) Granie w FPS z 30fps jest dla większości ludzi (szczególnie PCtowców przyzwyczajonych do większej liczby klatek) uciążliwe, tym bardziej, że niższy fps to wyższy czas reakcji gry (wizualnej) na polecenie gracza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> O co awantura? Przecież ludzkie oko więcej nie widzi...

Zawsze ktoś te same brednie powtarza. Albo to miało być sarkastyczne (to Ci nie wyszło). Nikt nigdy nie zbadał ludzkiego oka na tyle by poznać jego możliwości. Też nie wiemy gdzie kończą się możliwości naszego oka a zaczynają ograniczenia naszego mózgu.

Tak się składa że w USA badano pilotów. Chodziło o to czy przy dużych prędkościach są w stanie się zorientować że śmignął im gdzieś samolot (nie musieli rozpoznać samolotu tylko zauważyć że coś przeleciało). Jak wiadomo, im większa prędkość tym przez krótszy moment samolot znajduje się w naszym polu widzenia.

Efekt badania był taki że spokojnie jesteśmy w stanie rejestrować obraz z prędkością ponad 200 fps. Nawet dziecko rozróżni 30 vs 60. A te filmowe 24 fps to były ograniczenia sprzętowe tamtych czasów. Dzisiaj spokojnie jesteśmy w stanie robić filmy które mogą mieć dużo więcej klatek na sekundę ale problem jest z widzami.

Tak przyzwyczailiśmy się do tych 24 klatek że oglądając więcej mamy wrażenie jakbyśmy nie oglądali filmu tylko nagranie z wesela albo jakąś tanią telenowelę.

Jeżeli nie wiesz o czym mówię, zwyczajnie oglądnij to:
https://www.youtube.com/watch?v=WOBclebUOUs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że jak tylko usłyszałem Fallout 4 , jarałem się jak dziecko, a im więcej informacji tym niestety coraz gorzej. 30 fps na PC, dla mnie to jakiś żart , ciekawe jeszcze jakimi "niespodziankami" zniechęcą mi zakup tej gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Wiele razy zdarzało
> mi się grać w gry, które chodziły poniżej 10 fpsów i dało się czerpać z tego przyjemność.
Ale wy ludzie śmieszni jesteście :) Może zacznijmy grać w 1 fps ponieważ człowiek wciąż widzi obraz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na pewnym innym portalu o tematyce sprzętu komputerowego piszą że to dotyczy tylko konsol. W przypadku PC jedynym ograniczeniem będzie nasz sprzęt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Powinniście dodać do nagłówka, że to jest plotka z DigitalSpy.

News został zaktualizowany o wypowiedź Pete''a Hinesa, natomiast trudno nazwać coś plotką w momencie, gdy serwis cytuje przedstawiciela firmy, i to nie podrzędnego, a samego reżysera Fallouta 4. Być może w rozmowie wynikło jakieś nieporozumienie czy zła interpretacja, natomiast DigitalSpy podaje to jako cytat z Todda Howarda.

W każdym razie dzięki za link do wpisu Pete''a Hinesa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > O co awantura? Przecież ludzkie oko więcej nie widzi...
>
> Zawsze ktoś te same brednie powtarza. Albo to miało być sarkastyczne (to Ci nie wyszło).

A jak byś sformułował, żeby wyszło? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

30 fps to standard na konsole do gier tego typu. Poza tym narzekacie na grafikę fallouta po czym narzekacie ze będzie 30FPS nosz kurde. Jakby wykoksili bardziej grafe to byście narzekali ze nie chodzi mowie oczywiście o konsolach. A co do PC to na 50% będzie możliwość ustawienia blokady jak w wiesku i co najlepsze w wiesku mam 35-45 fps a gram bez blokady 30 bo szczerze żadnych wielkich zrywow nie widzę a chodzi plynniej. Jakiś czas gralem 30 i jest stabilnie ale szalu nie ma. Ogólnie 30fps wystarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja się ciesze że wychodzi na Ps4, 1080p i 30fps + dobry telewizor są wstanie oszukać wzrok i jest płynność aż się patrzy. Co do większości opinii dla mnie te 30 fps to mało na Pc z racji na odczucia płynności ruchu. Na Pc w 100% akceptowalny poziom zaczyna się na poziomie 40-45 fps.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że widać różnice między 30 a 60 klatkami. Nawet jeśli na PC zrobią takie ograniczenie to będzie zapewnię tak jak np. w przypadku Dark Souls - nie mienie dzień premiery a już pojawi się mod, który to naprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować