Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Fallout 4 na wszystkich platformach w 1080p i 30 FPS

40 postów w tym temacie

Dnia 22.06.2015 o 11:49, Moooras napisał:

Wiele razy zdarzało
mi się grać w gry, które chodziły poniżej 10 fpsów i dało się czerpać z tego przyjemność.


Rozumiem, że mówisz o tetrisie? Bo raczej nie o żadnej grze 3D, albo po prostu nie miałeś pojęcia ile masz naprawdę tych fpsów.

10 FPS wygląda dokładnie tak:

https://www.youtube.com/watch?v=6ijQQ2v7k14

i jeśli dalej twierdzisz, że grałeś w gry 3d, mając taką ilość klatek i czerpałeś z tego przyjemność, to... gratuluję ci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> O co awantura? Przecież ludzkie oko więcej nie widzi...

O ludzkim oku wiadomo tylko tyle, że widzi w rozdzielczości 8K. I nie mówię tutaj o ściemnionej Youtubowej rozdzielczości, gdzie 4K to 3840x2160 a nie realne 8000x4000 (to według youtuba to 8K. Pozdrowienia). Tylko o dwa razy wyższej rozdzielczości. Fajnie, bo przynajmniej więcej nie będzie już wojny na rozdzielczość, bo ludzkie oko i tak nie zobaczy różnicy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że wszyscy się po prostu daliście strollować i wypisujecie całe eseje o tym jak jest zbudowane ludzkie oko...
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że na PC daliby takie ograniczenie, nie ma w tym żadnego sensu nie mówiąc o tym, jaki byłby odzew po czymś takim.
Jedyna gra, w której widziałem sens takiej blokady to South Park: The Stick of Truth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > O co awantura? Przecież ludzkie oko więcej nie widzi...
> Mylisz fps, z Mhz.
To coś ułomne masz oko.

Oko nie jest organem cyfrowym z ograniczeniem liczbowym. Jako organ analogowy oko zobaczy i więcej FPS.

Załóżmy, że oglądamy jak mucha lata sobie po pokoju. Mucha leci szybko, czasem i cały pokój przeleci w sekundę jak nie mniej! Co więcej mucha płynnie leci - a gdyby oko rzeczywiście nie widziało więcej jak 30 fps - to byśmy widzeli jak co 33 ms mucha się teleportuje z miejsca na miejsce...

Jak widać, mucha ciągle leci płynnie i nie pojawia się i znika...

Tak naprawdę zdolność rozrużniania ruchu kończy się tam, gdzie kończy się możliwość widzenia muchy, która leci - ale osobiście jeszcze taka mucha nie powstała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2015 o 11:50, GThor napisał:

No to gratulacje cierpliwości ;) Granie w FPS z 30fps jest dla większości ludzi (szczególnie
PCtowców przyzwyczajonych do większej liczby klatek) uciążliwe, tym bardziej, że niższy
fps to wyższy czas reakcji gry (wizualnej) na polecenie gracza.


Wszystko zależy w co grają. Przykładowo granie w CS-a w 30 fps może być uciążliwe, ale przy takim Wiedzminie po 10 minutach przestaje się na to zwracać uwagę. Oko, umysł czy co tam sobie wymyślicie przyzwyczaja się.
W Fallout 4 któremu bliżej niestety do FPSa, może być to drobny problem.
Zresztą większość gier na konsole wychodzi w 30 fpsach więc zamiast dywagować się na temat budowy ludzkiego oka zacznijcie się przyzwyczajać :) lepiej nie będzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zablokują FPS na PC na 30 to i tak ludzie znajdą sposób aby to odblokować, tak samo jak to było w przypadku Watch Dogs, gdzie ograniczono grafikę na PC w plikach konfiguracyjnych aby nie było zbyt dużej różnicy w porównaniu z konsolami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tym, którzy nie widzą oczywistej różnicy pomiędzy 30 a 60fps proponuję wizytę u okulisty. Różnica jest gigantyczna i każde zdrowe oko ją zauważy. Można nie widzieć różnicy pomiędzy 50 a 60fps, ale nie 30 i 60fps.

To miło, że PC Master Race nie będzie miała limitu fpsów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej były gry 3D, które miały 10FPS przez dłuższą chwilę. Nie cały czas, ale drop mógł trwać tyle, by to zauważyć.

Anyway, gratuluję osobom, które myślały, że taki lock na PC też będzie. F4 chodzi na Creation Engine, tym samym, który zasilał Skyrima - tam rozdzielczość i framerate są nieograniczone i jak ktoś tam chciał grać w 1440p@144FPS, to mógł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.06.2015 o 13:47, Levario napisał:

O ludzkim oku wiadomo tylko tyle, że widzi w rozdzielczości 8K. I nie mówię tutaj o ściemnionej
Youtubowej rozdzielczości, gdzie 4K to 3840x2160 a nie realne 8000x4000 (to według youtuba
to 8K. Pozdrowienia). Tylko o dwa razy wyższej rozdzielczości. Fajnie, bo przynajmniej
więcej nie będzie już wojny na rozdzielczość, bo ludzkie oko i tak nie zobaczy różnicy
;)

4K to właśnie 3840x2160 a nie 8000x4000 (no dobra, może jeszcze oznaczać 4096x2160, ale wtedy to nie jest format 16:9). To jest oficjalne oznaczenie dla tej rozdzielczości. 8K to 7680 x 4320 pikseli. Polecam zapoznać się z tematem a dopiero potem pisać o "ściemnonej Youtubowej rozdzielczości".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, ba w ogóle problemu nie było - ktoś coś źle przetłumaczył, nie zrozumiał, ale skopiował i się mustard race wzburzyło, choć nie było podstaw - nie przypominam sobie gry Bethesdy na PC, która by miała fps locka (w przypadku Evil Within Beth. jest tylko wydawcą więc się nie liczy).

Swoją drogą tym polecającym wizytę u okulisty "jak ktoś nie widzi różnicy pomiędzy 30 a 60 fps" to też polecam lekarza... takiego od głowy i trzymam kciuki, żeby pomógł :)

Misiaki drogie do okulisty to się idzie jak się nie rozróżnia kolorów albo jak się dobrze nie widzi, ewentualnie w jakiś innych nagłych przypadkach. Sam taką różnicę widzę, a raczej czuje, głownie w "samochodówkach" (w innych typach gier już mniej), ale trafia mnie za każdym razem jak czytam takich internetowych "mędrków", którzy dostają MOCNEGO ścisku zwieraczy, bo ktoś tam "na internetach" napisał, ze dla niego jeden pies czy jest 30 czy 60 czy 150 klatek.

^^ Napinacz internetowy w takim wypadku natychmiast dostaje OSTREJ sraki i nie byłby sobą gdyby nie polecił wizyty u "szpeca" od oczu. A wystarczyłoby jakby taki napinacz najpierw pomyślał (ale nie, to za trudne, za duży wysiłek. Pojęcie "klatek", "megaherców", "rozdzielczości", "odświeżania", etc. jest pojęciem "sztucznym" - wymyślonym na potrzeby świata filmów, a później gier. Tylko tyle i aż tyle. Otaczającego nas świata, tego rzeczywistego (a nie tego, który widzimy na ekranach swoich monitorów/telewizorów) nie postrzegamy w "klatkach". Nie ma "odświeżania". Ludzkie oko nie rejestruje obrazu w "kadrze", nie potrzebujemy "anytaliasingu", nie mamy norm dotyczących proporcji postrzeganego obrazu (typu 16:9 lub odchodzące do lamusa 4:3).

Miśkom "od okulisty" polecam wkuć to sobie w łepetynki. No chyba, że tacy "szpece" jesteście - to krótka piłka: w jakiej palecie kolorów postrzegacie świat za oknem i w jakich proporcjach obrazu i w ilu klatkach toczycie swoje życie napinacza ? "Da się grać, czy czasem jednak przytnie" ? Potraficie odpowiedzieć ? Bo jeśli nie to przy następnej okazji, zanim zalecicie okulistę, weźcie na cel najbliższą ścianę - pochylenie głowy, szybki rozbieg i nie hamujcie. Może wskoczy to co trzeba tam gdzie trzeba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Problem rozwiązany, ba w ogóle problemu nie było - ktoś coś źle przetłumaczył, nie zrozumiał,
> ale skopiował i się mustard race wzburzyło, choć nie było podstaw - nie przypominam sobie
> gry Bethesdy na PC, która by miała fps locka (w przypadku Evil Within Beth. jest tylko
> wydawcą więc się nie liczy).
>
> Swoją drogą tym polecającym wizytę u okulisty "jak ktoś nie widzi różnicy pomiędzy 30
> a 60 fps" to też polecam lekarza... takiego od głowy i trzymam kciuki, żeby pomógł :)
>
> Misiaki drogie do okulisty to się idzie jak się nie rozróżnia kolorów albo jak się dobrze
> nie widzi, ewentualnie w jakiś innych nagłych przypadkach. Sam taką różnicę widzę, a
> raczej czuje, głownie w "samochodówkach" (w innych typach gier już mniej), ale trafia
> mnie za każdym razem jak czytam takich internetowych "mędrków", którzy dostają MOCNEGO
> ścisku zwieraczy, bo ktoś tam "na internetach" napisał, ze dla niego jeden pies czy jest
> 30 czy 60 czy 150 klatek.
>
> ^^ Napinacz internetowy w takim wypadku natychmiast dostaje OSTREJ sraki i nie byłby
> sobą gdyby nie polecił wizyty u "szpeca" od oczu. A wystarczyłoby jakby taki napinacz
> najpierw pomyślał (ale nie, to za trudne, za duży wysiłek. Pojęcie "klatek", "megaherców",
> "rozdzielczości", "odświeżania", etc. jest pojęciem "sztucznym" - wymyślonym na potrzeby
> świata filmów, a później gier. Tylko tyle i aż tyle. Otaczającego nas świata, tego rzeczywistego
> (a nie tego, który widzimy na ekranach swoich monitorów/telewizorów) nie postrzegamy
> w "klatkach". Nie ma "odświeżania". Ludzkie oko nie rejestruje obrazu w "kadrze", nie
> potrzebujemy "anytaliasingu", nie mamy norm dotyczących proporcji postrzeganego obrazu
> (typu 16:9 lub odchodzące do lamusa 4:3).
>
> Miśkom "od okulisty" polecam wkuć to sobie w łepetynki. No chyba, że tacy "szpece" jesteście
> - to krótka piłka: w jakiej palecie kolorów postrzegacie świat za oknem i w jakich proporcjach
> obrazu i w ilu klatkach toczycie swoje życie napinacza ? "Da się grać, czy czasem jednak
> przytnie" ? Potraficie odpowiedzieć ? Bo jeśli nie to przy następnej okazji, zanim zalecicie
> okulistę, weźcie na cel najbliższą ścianę - pochylenie głowy, szybki rozbieg i nie hamujcie.
> Może wskoczy to co trzeba tam gdzie trzeba :)

Ale bredzisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie to ze bym sie czepial ale argument typu "30 fps na PC" jest z d..y wyjety.. cyt "Zarówno rozdzielczość, jak i liczba klatek na sekundę, nie są w żaden sposób limitowane na PC"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Ale bredzisz

Napisał prawdę. Aż żal patrzeć jak grubo ponad połowa komentarzy to wymądrzanie się ludzi na temat tego ile ludzkie oko widzi, szczególnie w odpowiedzi na coś co wygląda na sarkazm bądź trolling, bo nie wierzę, że ktoś po tych wszystkich aferach z klatkami nie wiem jak ludzie reagują na te tematy, wałkowane do porzygu.
Jak już ktoś raz odpowiedział to nie musicie wszyscy powtarzać tego samego nawet jeśli to nie był troll ani żart to prawdopodobnie zrozumie po pierwszej odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować