Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Opinia: Mody, głupcze!

48 postów w tym temacie

Sławek, wsparcie dla modów w XCOM 2 znaczy tylko tyle, że gracze dostaną półprodukt i sami niech sobie go łatają, balansują i poprawiają. To samo co z Total Warami, czy Armą - jedynymi exami na PC w ostatnich latach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2015 o 11:15, BeAway napisał:

Sławek, wsparcie dla modów w XCOM 2 znaczy tylko tyle, że gracze dostaną półprodukt i
sami niech sobie go łatają, balansują i poprawiają. To samo co z Total Warami, czy Armą
- jedynymi exami na PC w ostatnich latach.


Jedynymi? Jesteś pewien? :)

Dnia 07.07.2015 o 11:15, BeAway napisał:

Więc imho argument dosyć kiepski, ale ja cię tam "nawracać na wiarę" nie zamierzam =P


I słusznie, bo jestem zatwardziałym ortodoksem i TftD zupełnie nie trawię. Dla mnie oryginalna seria składa się z pierwszej i trzeciej części :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Jedynymi? Jesteś pewien? :)

Jedynymi AAA, bo indyków i kickstarterowych produkcji nie wliczam. Zresztą już teraz po screenach widać, że XCOM2 będzie miał budżetową grafikę, więc może z tym TripleA przesadzam ;)


Mody są w zapaści, spójrz co się dzieje 3 miesiące po premierze GTA V - pojawiły się jakieś wartościowe modyfikacje? Nie bez przyczyny w dyskusjach o wartościowych modach zawsze wymienia się te same tytuły, którym lecą już kolejne latka: 4-letni Skyrim, 6-letni Stalker, 5-letni Fallout. Posucha, teraz nawet Valve wydaje gry bez modów (Evolve).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2015 o 14:07, BeAway napisał:

Stalker, 5-letni Fallout. Posucha, teraz nawet Valve wydaje gry bez modów (Evolve).

Evolve nie stworzyło Valve ani nawet go nie wydawało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Evolve nie stworzyło Valve ani nawet go nie wydawało.

Racja, mój błąd. Myślałem, że Turtle Rock dalej należą do Valve. W sumie to jeszcze gorzej, bo nawet jak Valve nie produkuje nic na PC, to kto ma to robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2015 o 14:07, BeAway napisał:


> Jedynymi? Jesteś pewien? :)

Jedynymi AAA, bo indyków i kickstarterowych produkcji nie wliczam.


Dlaczego? Chciałbym wiedzieć, dlaczego na przykład Kerbal Space Program jest gorszy od następnego Assassins Creed tudzież poznać powody, dla których Pillars of Eternity nie jest godne by wymieniać je obok fęfnastej części Call of Duty. AAA to nie jest znak jakości wcale, tylko oznaczenie gier z wielomilionowymi budżetami na produkcję i promocję. Tych gier, w których piszę w artykule zresztą, bezpiecznych, zachowawczych, powielających ciągle te same rozwiązania i schematy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2015 o 14:32, BeAway napisał:

> Evolve nie stworzyło Valve ani nawet go nie wydawało.

Racja, mój błąd. Myślałem, że Turtle Rock dalej należą do Valve. W sumie to jeszcze gorzej,
bo nawet jak Valve nie produkuje nic na PC, to kto ma to robić?


Zgadza się, nikt nie robi gier na PC. Wchodzę na Steam a tam pustynia. Nic do grania w ogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Dlaczego? Chciałbym wiedzieć, dlaczego na przykład Kerbal Space Program jest gorszy od
> następnego Assassins Creed

Nie lubię Asasynów, grałem w 3 gry tej serii i wszystkie mnie znudziły, ale AC stoi na wysokim poziomie artystycznym/technicznym. Zresztą odwołajmy się do przeszłości - było dużo exów na pc, co miesiąc wielka premiera AAA, a i w modach można było przebierać. Czasy się zmieniły. Bez dużych gier nie ma dużych modów.

W tekście podajesz przykład DayZ pisząc, że zrewolucjonizował rynek, co nie jest prawdą. Moda na multi z zombie była już wcześniej (L4D, Dead Island), a jako gra DayZ jest nudnym i zabugowanym crapem (top recki na steam) i wciąż nie wyszła z early access. Doczekała się za to jeszcze gorszych klonów.

Przykład CS i MOBA? Ok, ale to było kilkanaście lat temu, gdy były AAA i były mody. Czasy modów przeminęły Sławek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 07.07.2015 o 16:19, BeAway napisał:

Czasy się zmieniły. Bez dużych gier nie ma dużych modów.


Ale wiesz, że ArmA II to nisza nisz i znakomite wyniki sprzedaży zawdzięcza prawie wyłącznie DayZ? Trochę kłóci się to z twoim stwierdzeniem.

Dnia 07.07.2015 o 16:19, BeAway napisał:

W tekście podajesz przykład DayZ pisząc, że zrewolucjonizował rynek, co nie jest prawdą.
Moda na multi z zombie była już wcześniej (L4D, Dead Island), a jako gra DayZ jest nudnym
i zabugowanym crapem (top recki na steam) i wciąż nie wyszła z early access. Doczekała
się za to jeszcze gorszych klonów.


DayZ nie odniosło sukcesu jako gra w zombie, tylko jako wieloosobowy survival w otwartym świecie. Ten schemat wszyscy od lat naśladują, z zombie, bez zombie, z dinozaurami, pod wodą, w kosmosie i tak dalej. Dzięki DayZ powstał cały nowy gatunek gier.

Dnia 07.07.2015 o 16:19, BeAway napisał:

Przykład CS i MOBA? Ok, ale to było kilkanaście lat temu, gdy były AAA i były mody. Czasy
modów przeminęły Sławek.


Zdecydowanie tak, przeminęły. Dlatego pierwszy XCOM modów nie miał. A drugi będzie miał dla nich pełne wsparcie. Bo czasy modów przeminęły. To co mówisz ma wiele sensu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale rzeczywiście, czas modów takich, jakie znamy już się kończy. Zaczyna się czas nowych modów. Teraz już nie trzeba Half-Life, Warcrafta czy Skyrima jako bazy, bo technologia jest oddawana za darmo - CryEngine, Unreal, Unity i tak dalej są dostępne dla każdego, kto chce zrobić coś ciekawego. I, co jest totalnym zaskoczeniem, ludzie robią z ich pomocą mnóstwo ciekawych rzeczy. Większość przypomina to, co już znamy. Ale będą też takie, które pokażą nam coś nowego. Mody nie żyją. Niech żyją mody!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2015 o 17:50, KeyserSoze napisał:

Zaczyna się czas nowych modów. Teraz już nie trzeba Half-Life, Warcrafta czy Skyrima jako bazy, bo
technologia jest oddawana za darmo - CryEngine, Unreal, Unity i tak dalej są dostępne dla każdego,
kto chce zrobić coś ciekawego. I, co jest totalnym zaskoczeniem, ludzie robią z ich pomocą
mnóstwo ciekawych rzeczy. Większość przypomina to, co już znamy. Ale będą też takie,
które pokażą nam coś nowego. Mody nie żyją. Niech żyją mody!

To się nazywa "gra".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Przykład CS i MOBA? Ok, ale to było kilkanaście lat temu, gdy były AAA i były mody. Czasy
> modów przeminęły Sławek.
>

Czas modów przeminął? xD Nie ma teraz gry, której ludzie nie próbują modować, nawet i nie mając od twórców SDK :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiesz, że ArmA II to nisza nisz i znakomite wyniki sprzedaży zawdzięcza prawie wyłącznie
> DayZ? Trochę kłóci się to z twoim stwierdzeniem.

Arma to takie prawie AAA - pod względem budżetu i wykonania. Nie robi się tak dużych gier na niszę. A oni dalej kombinują z dodatkami.


> DayZ nie odniosło sukcesu jako gra w zombie, tylko jako wieloosobowy survival w otwartym
> świecie. Ten schemat wszyscy od lat naśladują, z zombie, bez zombie, z dinozaurami, pod
> wodą, w kosmosie i tak dalej. Dzięki DayZ powstał cały nowy gatunek gier.
>


Nie wszyscy naśladują tylko co najwyżej twórcy indyków na steamie, o których nikt za miesiąc nie pamięta. Jedyna nadzieja w ARK Survival, choć i tak gra jest robiona przez Early Access. Jeśli tytuł zawiedzie możliwe, że subgatunek upadnie. I właśnie, prędzej subgatunek, bo zamiast co-opa, jest mmo


> Zdecydowanie tak, przeminęły. Dlatego pierwszy XCOM modów nie miał. A drugi będzie miał
> dla nich pełne wsparcie. Bo czasy modów przeminęły. To co mówisz ma wiele sensu :)
>

XCOM 2 będzie miał mody, bo jest w miarę dużą grą robioną na pc. Komunikat marketingowy o wsparciu modów należy czytać tak: gra będzie zabugowana, więc sami sobie naprawcie, a my zobaczymy, czy w ogóle robienie dużej gry na pc się zwróci.

Wiele innych serii gier miało mody, a teraz już nie ma.

> Czas modów przeminął? xD Nie ma teraz gry, której ludzie nie próbują modować, nawet i
> nie mając od twórców SDK :P

Kolego, może nie pamiętasz, ale kiedyś mody to było coś więcej, niż zmienienie linijki w steam app.ini i dopisanie 60 fpsów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2015 o 17:54, Dared00 napisał:

> które pokażą nam coś nowego. Mody nie żyją. Niech żyją mody!
To się nazywa "gra".


Nie patrz na to, jak się coś nazywa, tylko czym jest.

Dnia 07.07.2015 o 17:54, Dared00 napisał:

XCOM 2 będzie miał mody, bo jest w miarę dużą grą robioną na pc. Komunikat marketingowy o wsparciu modów należy czytać tak: gra będzie zabugowana, więc sami sobie naprawcie, a my zobaczymy, czy w ogóle robienie dużej gry na pc się zwróci.


Widzę, że masz problemy z tłumaczeniem komunikatów marketingowych :) Takie duże firmy jak 2K Games nie eksperymentują w stylu "czy robienie gry na PC się zwróci", bo za duża kasa wchodzi w grę. Oni stawiają na pewniaki. I z XCOM 2 idą w stronę Civ IV i V oraz Skyrima, czyli gier, które właśnie dzięki modom nieustannie ożywiającym społeczność są aktywne przez lata po premierze i ciągle dobrze się sprzedają, o czym świadczą listy przebojów Steama. Komunikat marketingowy jest więc taki: Chcemy, żeby XCOM 2 sprzedawał się tak dobrze i tak długo jak Civ V i mody nam to umożliwią.

Dnia 07.07.2015 o 17:54, Dared00 napisał:

Wiele innych serii gier miało mody, a teraz już nie ma.


Czytałeś artykuł? Zwłaszcza akapit o taśmowo wydawanych co roku Assassinach, CoDach i Battlefieldach? Jakbyś czytał, to byś wiedział, że już o tym mówiłem i nawet wyjaśniłem dlaczego tak jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.07.2015 o 14:39, KeyserSoze napisał:

> > które pokażą nam coś nowego. Mody nie żyją. Niech żyją mody!
> To się nazywa "gra".
Nie patrz na to, jak się coś nazywa, tylko czym jest.

Ale jest... grą. "Mod", jak sama nazwa wskazuje, jest modyfikacją istniejącego produktu. Jeżeli robię coś od zera, to nie jest to mod. To jest gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.07.2015 o 14:52, Dared00 napisał:

Ale jest... grą. "Mod", jak sama nazwa wskazuje, jest modyfikacją istniejącego produktu.
Jeżeli robię coś od zera, to nie jest to mod. To jest gra.


Mnóstwo modów robi się praktycznie od zera, wykorzystując jedynie technologię oferowaną przez bazową grę. To się nazywa total conversion. Pod prawie każdym względem są właśnie całkiem nowymi grami, tyle że wymagają innych gier do działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.07.2015 o 14:56, KeyserSoze napisał:

Teraz już nie trzeba Half-Life, Warcrafta czy Skyrima jako bazy, bo technologia jest oddawana za darmo -
CryEngine, Unreal, Unity i tak dalej są dostępne dla każdego, kto chce zrobić coś ciekawego. I, co jest totalnym
zaskoczeniem, ludzie robią z ich pomocą mnóstwo ciekawych rzeczy. Większość przypomina to, co już znamy. Ale > będą też takie, które pokażą nam coś nowego. Mody nie żyją. Niech żyją mody!
Mnóstwo modów robi się praktycznie od zera, wykorzystując jedynie technologię oferowaną
przez bazową grę. To się nazywa total conversion. Pod prawie każdym względem są właśnie
całkiem nowymi grami, tyle że wymagają innych gier do działania.

To nie są mody, tylko normalne już gry. To co wymieniłeś to nie są narzędzia modderskie, tylko developerskie.
Mody wymagają danej gry do działania, działają na jej kodzie/assetach. Tutaj dostajesz tylko goły silnik z narzędziami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.07.2015 o 15:17, Henrar napisał:

To nie są mody, tylko normalne już gry. To co wymieniłeś to nie są narzędzia modderskie,
tylko developerskie.
Mody wymagają danej gry do działania, działają na jej kodzie/assetach. Tutaj dostajesz
tylko goły silnik z narzędziami.


Tak, ale idea i rezultat są takie same - ludzie mogą eksperymentować i wprowadzać w życie różne dzikie, kreatywne pomysły bez ponoszenia nakładów finansowych, więc bez strachu i idącego za tym zachowawczego podejścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.07.2015 o 12:18, BeAway napisał:

Kolego, może nie pamiętasz, ale kiedyś mody to było coś więcej, niż zmienienie linijki w steam app.ini i dopisanie 60 fpsów


Teraz sprawdź jak wygląda sytuacja z GTA V na PC, Dying Light, ostatnich grach z serii Total War, wsparcia dla modów oraz społeczności w StarCraft 2, modyfikacjach Watch_Dogs, gier takich jak XCOM, nawet Dark Souls 1&2 etc.

Oczywiście nie ma modów, umierają.

MGS V, nowy Batman - większość gier na PC będzie modowania, nawet gdy zabraknie oficjalnego wsparcia twórców. No, masz jeszcze nowego Wiedźmina który też ma się doczekać dedykowanych narzędzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować