Zaloguj się, aby obserwować  
kosodrzewina1988

wpływ grania na szybkość łącza. Praca mgr.

18 postów w tym temacie

Eloszka ;D
Ja z zapytaniem, a właściwie prośbą.
Z uwagi na to, iż męczę teraz magisterkę, a temat wstępny pracy to "Wpływ gier online na szybkość przesyłu danych" (zmieni się jeszcze pewnie na mądrzejszy ;p ) miałbym do was następującą prośbę.

Chciałbym abyście zmierzyli sobie prędkość waszego neta przed graniem i w trakcie grania i napisali wynik lub wkleili link do jakiegoś speedtestu. Jak wam wygodniej.
Chodzi tu po trochę o procentowe zużycie szybkości łącza podczas grania.
Generalnie wiem, że jak coś gra ściąga ad hoc to żre łącza więcej, ale chodzi tylko o dane do badania
(żeby jakieś po prostu były, wiecie o co chodzi).

Żeby nie był gołosłowną zaprezentuje o co mi chodzi:
Przed graniem mierzę prędkość na speedtest.pl i mam:
http://www.speedtest.pl/test/111692662

ponad 50 Mbps

Odpalam sobie LOL''a chwile gram i mam tak:
http://www.speedtest.pl/test/111692675

ponad 45 Mbps

Jak widać prędkość delikatnie spada, tym samym obciążając łączę ;p
Zaznaczę, że nie interesują mnie wasze dane, operatorzy, etc.
Tylko to jak zmienia się szybkość. :)

btw. zdaje sobie sprawę, że na wynik szybkości łącza wpływają też inne czynniki ale muszę mieć bazę do wyników :)
Stąd ankieta.
Jak kogoś interesuje taka zabawa to zapraszam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę dodać swoje 3 grosze, to wydaje mi się, że żeby wyniki były miarodajne, to trzebaby zrobić bardzo dużo testów. NIe mniej jednak dodam swoje wyniki bo może Tobie tym pomogę. Zaznacze, że gram w cs:go.


przed
http://www.speedtest.pl/test/111642214

w trakcie cs:go
http://www.speedtest.pl/test/111642227

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko temat.

przed - http://www.speedtest.pl/test/111642233

po odpaleniu giery. u mnie wow - http://www.speedtest.pl/test/111642255


A powiedz mi, pytałeś promotora czy ktoś już robił coś takiego?
Bo nie wiem czy dojdziesz do jakiś konkretnych wnioskow.
Chyba, że masz jakieś magiczne czary mary w rekawie i wynikow bedzie masa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


http://www.speedtest.pl/test/111798122
http://www.speedtest.pl/test/111798208
GW2

Pytanie po co taki temat. :P Jeśli celem pracy jest zbadanie czy gry online zżerają transfer danych, to obawiam się, że Ameryki nie odkryjesz. To tak samo jakby sprawdzać czy ściąganie filmu zeżre nam transfer. :P Jeśli już chcesz zostać w tej tematyce, rozwiń trochę pole działań. Np: "Wpływ gier online na rozwój rynku elektronicznej rozrywki", albo coś w ten deseń. W sumie nie wiem na jakim kierunku jesteś więc ciężko coś doradzić. A, żeby wyniki były miarodajne musisz niezłą próbę znaleźć. Myślę, że tak przynajmniej 500 osób. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 14:36, Rick napisał:

Pytanie po co taki temat. :P Jeśli celem pracy jest zbadanie czy gry online zżerają transfer
danych, to obawiam się, że Ameryki nie odkryjesz. To tak samo jakby sprawdzać czy ściąganie
filmu zeżre nam transfer. :P Jeśli już chcesz zostać w tej tematyce, rozwiń trochę pole
działań. Np: "Wpływ gier online na rozwój rynku elektronicznej rozrywki", albo coś w
ten deseń. W sumie nie wiem na jakim kierunku jesteś więc ciężko coś doradzić. A, żeby
wyniki były miarodajne musisz niezłą próbę znaleźć. Myślę, że tak przynajmniej 500 osób.
;)

Już poza kwestią 500 osób - potrzebna jest miarodajna uśredniona próbka od każdej przed i po, przynajmniej 5-6 prób. Mój poprzedni dostawca internetu potrafił na speedtestach wykazywać albo 60 mbps, albo 10 mbps, albo dowolną wartość pomiędzy w zasadzie niezależnie od tego co robiłem na kompie. Zwłaszcza że prędkości potrafią spadać w godzinach szczytu...

Miarodajny to byłby test samego zużycia łącza przez grę i tylko przez nią. Tego rodzaju badanie, zależnie od gry, powinno pokazywać od 1 do 100 MB na godzinę (WoW i większość MMO przykładowo biorą jakieś 12-40 MB, Hearthstone poniżej 20 czyli jakieś 6-30 KB/s... ciężkie liczby do uchwycenia na jakimkolwiek speedteście obecnie chyba że masz modem 56 kbps).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 15:15, ziptofaf napisał:

Miarodajny to byłby test samego zużycia łącza przez grę i tylko przez nią. Tego rodzaju
badanie, zależnie od gry, powinno pokazywać od 1 do 100 MB na godzinę (WoW i większość
MMO przykładowo biorą jakieś 12-40 MB, Hearthstone poniżej 20 czyli jakieś 6-30 KB/s...
ciężkie liczby do uchwycenia na jakimkolwiek speedteście obecnie chyba że masz modem
56 kbps).


Tak, ale dochodzi jeszcze sprawa zatajania odpowiedzi. No bo co z tego, że ja wkleję dwa wyniki skoro niekoniecznie speedtest musiał być wykonany poprawnie. Przecież mogłem w tym czasie ściągać 1,5 gigowy plik. :P Ja bym się bał takiego badania, zbyt łatwo można obalić każdy argument. Przynajmniej na tym etapie.

W sumie się cieszę, że ja badałem prasę. Próba wprawdzie wynosiła coś ok 2,5 tysiąca, ale przynajmniej się nie rozdrabniała. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Póki co zbieram wyniki i ogarne co z tego wyszło i czy w ogóle jest sens.
Ja sobie zdaje sprawę, że są propagacje, ilosc uzytkownikow na necie, ze kazdy moze sobie cos sciagac w tym czasie, etc. Cala masa czynnikow.
ale jak sobie usrednie co mam to na bazie tego jakies srednie wykalkuluje.


Wiem, ze to nie ameryka, ze wplyw jest, tylko jaki on jest, usredniony.
Jak mi teraz wyniki wyjda dziadoskie to zawsze temat zmienie :D


Praca do oddania za rok, kierunek teleinformatyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koleżanka wyżej prosiła mnie o wyniki to dodaje.
Odpowiednio przed i po. Gram w lola jeśli to ma znaczenie i pod router wpięty na kabel stacjonarny komp i laptop na wifi. Chyba jesio komorka brata ale ręki nie dam uciąć ;P
http://www.speedtest.pl/test/111642228
http://www.speedtest.pl/test/111642207


A skoro już tu jestem to zapytam-czemu wynik u niektórych nie różni się dużo, a u innych tak?
Od gry to zależy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2015 o 13:55, kama91pl napisał:

Od gry to zależy?


Ależ to stosunkowo proste. Nie rób w internecie nic. Zrób dwa speedtesty z jedno-dwuminutowym opóźnieniem. Wyniki już teraz będą się różnić, czasem dość znacznie. Nawet jeśli nic nie robisz. A że w tle pewnie masz GG/Skype''a, może klienta poczty, sam Windows też sobie potrafi ściągać jakieś aktualizacje, niektóre gry mają jeszcze wbudowane systemy P2P - kiedy ty coś ściągasz to jednocześnie wysyłasz to innym.

Sam dostawca internetu też tnie łącze - np. mój poprzedni przy pierwszym speedteście pokazywał upload rzędu 13 mb/s. Ale już drugi szedł z prędkością 2-3 mb/s. Ot, przez pierwsze kilkanaście sekund nie ma limitów gdy zaczynasz coś pobierać ale potem już tak.

Gry same w sobie mają bardzo niski wpływ na internet - naprawdę mało tytułów wykorzystuje więcej niż 20-100 MB na godzinę. W takim LoL-u pełen replay z 30-45 minutowego meczu (w trybie spektatora czyli widać więcej niż normalnie) zajmuje ok. 15 MB jeśli dobrze pamiętam.

Test żeby był miarodajny to musiałby być wykonywany w dość specyficznym środowisku - np. w sieci LAN z użyciem dedykowanego serwera a same komputery musiałyby być odłączone od internetu. Wtedy da się łatwo wyizolować samo zużycie gry i nie ma wahań biorących się od samego dostawcy internetu. W przeciwnym razie test będzie baaardzo niemiarodajny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2015 o 13:55, kama91pl napisał:

koleżanka wyżej prosiła mnie o wyniki to dodaje.
Odpowiednio przed i po. Gram w lola jeśli to ma znaczenie i pod router wpięty na kabel
stacjonarny komp i laptop na wifi. Chyba jesio komorka brata ale ręki nie dam uciąć ;P
http://www.speedtest.pl/test/111642228
http://www.speedtest.pl/test/111642207

Mam nowy net w domu, toteż podziele się też wynikiem :D

http://www.speedtest.pl/test/113037679
http://www.speedtest.pl/test/113037667

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować