Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Jak dobrze jest latać sobie na gryfie - czyli wideo promujące film Warcraft trafia do sieci

39 postów w tym temacie

Dnia 16.07.2015 o 14:04, TigerXP napisał:

Podsumowujac, nie wiesz jak to powinno byc zrobione, ale nie przeszkadza Ci to w znegowaniu
mojej opinii?
Nie mam wiecej pytan :)


Mogę to odwrócić. Nie wiesz jak to jest robione, ale twierdzisz, że jest to niemożliwe. :D
A jak już wcześniej pisałem, wiele rzeczy było wymyślanych specjalnie dla konkretnych filmów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj już ci TigerXP wyjaśnił czemu jest to w tym momencie niepraktyczne - orkowie z WarCrafta mają potężną budowę ciała i są dużo więksi niż ludzie. Trzeba wtedy pakerów do grania takich postaci, a nie każdy z nich musi być dobrym aktorem, szczególnie jeśli mowa o głównych rolach. Kostiumy też nie wchodzą w grę, bo podejrzewam, że w takim wypadku byłyby wysoce niepraktyczne (popatrz chociażby na to, jak rzeczywisty paker, na przykład Pudzian, rozmawia przez komórkę XD). W sukurs zatem przychodzi CGI i technika motion capture, dzięki której można na grę aktorską prawdziwego aktora można nałożyć tego cyfrowego.

W filmie WarCraft za efekty odpowiada IL&M, prawdziwi czarodzieje branży i rewolucjoniści w dziedzinie CGI, a nie byle "jełopy", więc podarowałbym sobie teksty, że efekty tego są żałosne, bo generalizowanie w tym przypadku jest głupie. Poza tym nie trzeba pracować w tej branży, żeby się na niej znać - hobbystów jest pełno i posiadają dużą wiedzę bez robienia w Hollywoodzie.

No i chcesz, żeby filmowi orkowie wyglądali jak z gry, a w niej to przecież rysunki/CGI, a nie prawdziwi aktorzy XDDDD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 14:08, Dandzialf napisał:

Mogę to odwrócić. Nie wiesz jak to jest robione, ale twierdzisz, że jest to niemożliwe.
:D


Nie tylko ja tak twierdze, twierdzi tez tak Blizz, twierdzi tez tak Legendary Pictures, wiec chyba cos jest na rzeczy, a najlepszym dowodem jest wlasnie ten trailer i screeny z filmu. Mniemam ze masz wiecej doswiadczenia i wiedzy niz wyzej wymienieni producenci zeby negowac ich decyzje.
Wiem wiem:

Dnia 16.07.2015 o 14:08, Dandzialf napisał:

A jak już wcześniej pisałem, wiele rzeczy było wymyślanych specjalnie dla konkretnych filmów.


Ameryke odkryles, tylko jak to sie ma do tej dyskusji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 14:13, Kaerobani napisał:

popatrz chociażby na to, jak rzeczywisty paker, na przykład
Pudzian, rozmawia przez komórkę XD

Hardkorowy Koksu kiedyś narzekał, że ma spore problemy z myciem zębów. ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 14:13, Kaerobani napisał:

(..) Trzeba wtedy pakerów
do grania takich postaci, a nie każdy z nich musi być dobrym aktorem, szczególnie jeśli
mowa o głównych rolach. Kostiumy też nie wchodzą w grę, bo podejrzewam, że w takim wypadku
byłyby wysoce niepraktyczne (popatrz chociażby na to, jak rzeczywisty paker, na przykład
Pudzian, rozmawia przez komórkę XD). (..)


Podejrzewasz. Ja podejrzewam, że głównym czynnikiem byłtu budżet i brak czasu. Choć jak na razie nie wiemy jak to wszystko będzie wyglądać. W jakim natężeniu jest to cgi w Warcrafcie.

Dnia 16.07.2015 o 14:13, Kaerobani napisał:

W filmie WarCraft za efekty odpowiada IL&M, prawdziwi czarodzieje branży i rewolucjoniści
w dziedzinie CGI, a nie byle "jełopy", więc podarowałbym sobie teksty, że efekty tego
są żałosne, bo generalizowanie w tym przypadku jest głupie.


Nie przypominam sobie żebym odnosił to do filmu Warcraft. Pisałem ogólnie o tendencji wciskania wszędzie cgi. Choć do firm bym nie przywiązywał aż takiej wagi. Wszakże (też niczego sobie) WETA popełniła potworka o tytule trylogia Hobbit.

Dnia 16.07.2015 o 14:13, Kaerobani napisał:

No i chcesz, żeby filmowi orkowie wyglądali jak z gry, a w niej to przecież rysunki/CGI,
a nie prawdziwi aktorzy XDDDD


Wyczuwam, że specjalnie albo nie rozumiesz co piszę, albo specjalnie to przekręcasz. Tutaj chodziło o anatomię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 14:18, TigerXP napisał:

Nie tylko ja tak twierdze, twierdzi tez tak Blizz, twierdzi tez tak Legendary Pictures,
wiec chyba cos jest na rzeczy, a najlepszym dowodem jest wlasnie ten trailer i screeny
z filmu. Mniemam ze masz wiecej doswiadczenia i wiedzy niz wyzej wymienieni producenci
zeby negowac ich decyzje.


Mam na tyle doświadczenia żeby wiedzieć, że trzeba zachować dystans do tego co mówi się o w oficjalnych wiadomościach. :)

Dnia 16.07.2015 o 14:18, TigerXP napisał:

Ameryke odkryles, tylko jak to sie ma do tej dyskusji?


Tak ma się do tego, że twierdzisz, ze to niemożliwe. Ja twierdzę, że jakby zechcieli to byłoby to możliwe i nie byłoby potrzeby full cgi w tym wypadku. Jeśli oczywiście tak jest w filmie.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załóż na siebie bardziej "przypakowany" kostium i zobaczymy, czy ograniczeniem będzie wyłącznie budżet i brak czasu. Tyle z przypuszczania, które jest tylko stosowaną przeze mnie figurą retoryczną i nie stanowi faktycznego przypuszczenia.

CGI pozwala ominąć ograniczenia ludzkiej anatomii i sprawia, że aktor nie musi się męczyć ze strojem. Samo ubieranie go i charakteryzacja trwałoby ładnych parę godzin (na własne oczy widziałem charakteryzację Twi''lekanki - zajęło to jakieś 7 h), a jeszcze weźmy pod uwagę to, że aktor może być dużo mniejszy niż strój, co znacznie ograniczy jego możliwości ruchowe. W drugą stronę też to działa - weźmy na przykład starego RoboCopa. Początkowo rolę miał grać Arnold Schwarzenneger, ale po wbiciu się w kostium Robogliny wyglądał jak ludzik Michellin. No to wciśnięto w tę rolę Petera Wellera, aktora, który wygląda jak dużo mniejsza wersja Arniego. Zmieścił się, ale ubieranie stroju trwało strasznie długo, a warstwy plastiku, lateksu i innych dupereli sprawiały, że grzał się tam niesamowicie, twierdził wręcz, że wytapiał się z niego tłuszcz.

Rozwiązanie jest proste - CGI. Dzisiaj mamy dostęp do lepszych, lżejszych materiałów, ale jednak postawiono na animację komputerową z trywialnego powodu - jest tańsza i łatwiutka w obróbce. Poprawianie modelu 3D orka a poprawianie stroju orka to dwie różne rzeczy. CGI się rozwijało, animatronika i zaawansowane techniki charakteryzacji leżały przez ten czas odłogiem.

Pewne techniki muszą odejść do lamusa, szczególnie gdy są problematyczne dla aktorów. Tobie to łatwo mówić, że dałoby się, wystarczy jednak prześledzić sobie cykl produkcyjny podobnych filmów to szybko się przekonasz, że to po prostu nie ma sensu - owszem, można się uprzeć i na siłę to zrobić, ale finałowy efekt może być i tak dużo gorszy niż CGI (w taki oto sposób technika stop-motion odeszła do lamusa przy Jurassic Park).

Twierdzisz, że to możliwe, ale pracujesz w branży efektów specjalnych, żeby to wiedzieć? XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 15:27, Kaerobani napisał:

(..)


No nic nowego nie napisałeś... tylko jak to ma się do dyskusji, czy idzie stworzyć orka z warcrafta z użyciem tradycyjnych efektów i że jest to podobno nie możliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, że zupełnie nie masz o tym pojęcia i w odpowiedzi na argumenty zamiast podobnie ripostować zaczynasz rżnąć głupa. Odpuść sobie, skoro wlazłeś na grząski grunt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 16:02, Kaerobani napisał:

Tak, że zupełnie nie masz o tym pojęcia i w odpowiedzi na argumenty zamiast podobnie
ripostować zaczynasz rżnąć głupa. Odpuść sobie, skoro wlazłeś na grząski grunt.


Lepiej zacznij czytać wątki na forum od początku... wtedy może nie będziesz się wciskać do dyskusji nie wiedząc czego ona dotyczy.
I grzeczniej proszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież dobrze wiadomo, że chodzi o narzekania, że orkowie są w CGI. Są w CGI, bo inne efekty są w tym przypadku niepraktyczne, proste, koniec tematu, dziękuję, dobranoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 16:05, Kaerobani napisał:

Przecież dobrze wiadomo, że chodzi o narzekania, że orkowie są w CGI. Są w CGI, bo inne
efekty są w tym przypadku niepraktyczne, proste, koniec tematu, dziękuję, dobranoc.


No może na innych forach... tutaj chodziło o to, że kolega TigerXP stwierdził, że nie da się bez pomocy cgi stworzyć orka (warcraftowego)i z czym stanowczo się nie zgodziłem i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 16:09, Dandzialf napisał:

No może na innych forach... tutaj chodziło o to, że kolega TigerXP stwierdził, że nie
da się bez pomocy cgi stworzyć orka (warcraftowego)i z czym stanowczo się nie zgodziłem
i tyle.


Po czym stwierdziłes ze sam nie wiesz jakby to mialo wygladac, ale napewno cos takiego jest mozliwe. Po czym ja skonczylem dyskusje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 16:16, TigerXP napisał:

Po czym stwierdziłes ze sam nie wiesz jakby to mialo wygladac, ale napewno cos takiego
jest mozliwe. Po czym ja skonczylem dyskusje.


Ehhh... równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że kiedyś powstaną szybsze karty graficzne, a ja bym powiedział, że nie bo nie wiesz jak to zrobić, więc jest to niemożliwe. Choć nie trzeba być super inżynierem żeby się domyśleć, że będzie to możliwe. Tym bardziej, że wiele razy już były skoki technologiczne które to umożliwiały. Rozumiesz podobieństwo? (Jeżeli dobrze oddałem moją myśli) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heheh, i nawet nie masz argumentów na poparcie własnej tezy.

Skokiem technologicznym w tym przypadku było CGI i nie spodziewałbym się tutaj żadnych zmian przez spooooro czasu. Jest to najtańsze i najpraktyczniejsze rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 16:36, Kaerobani napisał:

Heheh, i nawet nie masz argumentów na poparcie własnej tezy.


Sam przecież przyznałeś kilka postów wyżej, że byłoby to możliwe... więc o co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego nie przyznawałem. Napisałem, że nawet jakby zrobić taki kostium to najpewniej się okaże, że będzie uciążliwy dla aktora (już nawet sama masa mięśniowa ogranicza ruchy kulturystów, a co dopiero strój), a do tego prezentował się będzie słabo. I wtedy wszyscy westchną "a mogliśmy to zrobić w CGI..."

Nie demonizujmy CGI, powstało ono właśnie po to, żeby pewne rzeczy zrobić taniej, szybciej i do tego lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 16:44, Kaerobani napisał:

(...) Nie demonizujmy CGI, powstało ono właśnie po to, żeby pewne rzeczy zrobić taniej, szybciej
i do tego lepiej.


No i o to chodziło. Nikt nie pisał o żadnej praktyczności, tylko czy jest to możliwe. Tak lub nie. To czy wyglądałoby to lepiej czy gorzej od cgi tego nie wiemy, bo tego nie zrobiono.
I nie demonizuje cgi. Tylko po prostu jest wciskana w dużej liczbie przypadków wszędzie gdzie się tylko da. Co w większości przypadków źle wygląda. Samego warcrafta i tak nie widzieliśmy jeszcze (no oprócz tej niskiej jakości nagrania z comic conu), więc nie wiem w jakim natężeniu jest tam użyte cgi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2015 o 16:53, Dandzialf napisał:

No i o to chodziło. Nikt nie pisał o żadnej praktyczności, tylko czy jest to możliwe.
Tak lub nie. To czy wyglądałoby to lepiej czy gorzej od cgi tego nie wiemy, bo tego nie
zrobiono.


Łatwo jednak stwierdzić czemu tego nie zrobiono. Wyobrażasz sobie tego pana w przygrubawym, hulkowatym kostiumie orka?
https://en.wikipedia.org/wiki/Clancy_Brown

W sumie da się to zrobić, ale wyjdzie to jak w jakimś filmie sci-fi z lat 30. XD

Dnia 16.07.2015 o 16:53, Dandzialf napisał:

I nie demonizuje cgi. Tylko po prostu jest wciskana w dużej liczbie przypadków wszędzie
gdzie się tylko da. Co w większości przypadków źle wygląda.


To jest problem współczesnej kinematografii, że po prostu nadużywa CGI. W Jurassic Park CGI pojawia się na ekranie tylko przez 4 minuty. Dzisiaj pewnie nawet zwykłą szklankę z sokiem lepiej im wyrenderować.

Dnia 16.07.2015 o 16:53, Dandzialf napisał:

Samego warcrafta i tak nie widzieliśmy jeszcze (no oprócz tej niskiej jakości nagrania z comic conu), więc nie
wiem w jakim natężeniu jest tam użyte cgi.


Pewnie w bardzo dużym (łagodnie ujmując).

http://i.imgur.com/qGPz6fw.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować