Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Szef Gearbox zainwestował w Alien: Colonial Marines własne pieniądze. Stracił wszystko

21 postów w tym temacie

Dnia 16.07.2015 o 17:41, Afgncap napisał:


"marketing normalny jak na produkcję AAA" to właśnie agresywny marketing. Taki Risen 3 dałby się pokroić żeby dostać taką ilość reklam i artykułów sponsorowanych (jak słynne "analizy trailera" gdzie analizatorzy takiego IGN wiedzieli kto to emhyr, ciri i yen mimo ich absencji w poprzednich grach oraz deficycie ksiązek z serii po drugiej stronie odry, za to nie mieli pojęcia kto to eskel i vesemir którym twarze od pierwszego wiedźmina się nie zmieniły) co nasza rodzima produkcja. Zresztą afaik w przypadku wiedźmina na produkcję samej gry poszło 40 milionów, zaś na jej reklamę 60 mln, to już o czymś świadczy.

"Na ten sukces pracowali poprzednimi częściami, które stopniowo zwyskiwały popularność."
Na logikę, W1 nigdy nie wyszedł na konsole, W2 wyszedł tylko na xboxa i przez rok sprzedał się w żałośnie niskiej jak na podjęte środki liczbie 300k egzemplarzy, generalnie marka typowo pecetowa - jakim więc cudem redzi mogli sobie "zapracować na sukces poprzednimi, stopniowo zyskującymi popularność częściami" skoro dobra połowa z tych 4 mln posiadaczy z pierwszego tygodnia sprzedaży zapewne nigdy nie miała z tą marką kontaktu? Ba, 4 miliony to tak, jakby w tym pierwszym tygodniu do sklepów rzucili się absolutnie wszyscy posiadacze W1 i W2, a wiadomo przecież, że to raczej bzdura.
Ludzie się rzucili, bo zrobiono dobry hype za pomocą typowego dla AAA agresywnego marketingu. To jaka ta gra i jej poprzedniczki były, to już kwestia drugorzędna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować