Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Fallout 4 z 13 000 linii dialogowych dla głównych postaci

29 postów w tym temacie

Udźwiękowienie bohatera to zmiana na plus.

Trudno się odnieść do 13k linii dialogowych wypowiedzianych przez główną postać. Dla porównania Wiedźmin 3 miał około 40k linii dialogowych, co przekładało się na 450k słów - ale liczby te dotyczyły wszystkich dialogów, a nie samego Geralta. Inna sprawa, że Wiedźmin 3 pod względem liczby dialogów z całą pewnością jest daleko w tyle za czołówką.

W sumie trudno oczekiwać tu czegoś ambitniejszego od Bethesdy. Wypuścili trailer F4 na którym pokazali w sumie samą rozwałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taaaaa. Na pewno przynajmniej z 65% to odpowiedzi typu "bywaj" albo "zdychaj" a z 26% to takie do skipowania dalej

Z resztą co mnie to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak was, ale mnie strasznie irytuje takie przechwalanie się cyferkami, jak gdyby nie było niczego bardziej istotnego w samej grze... Przecież już chyba wszyscy zauważyli, że ilość nie świadczy o jakości.

Od lat panuje taki trend, że jak wychodzi jakaś nowa gra w otwartym świecie, to twórcy zaraz obwieszczają całej branży: "Nasza gra jest X razy większa od [wstaw tytuł gry, która obecnie uchodzi za rynkowy szczyt możliwości pod względem rozległości świata]".

Do pewnego momentu było to nawet fajne, świat gry rósł, wszystkiego było więcej i było w nim co robić przez długie godziny. Coraz częściej daje się jednak zauważyć, że świat w grze bywa - z racji swojego napęczniałego rozmiaru - po prostu nudny i powtarzalny. I nie ma się co dziwić, żaden developer (nawet nieziemsko uzdolniony i z ogromnym budżetem), nie zapełni np. 100 km2 niepowtarzalną i ekscytującą zawartością. Przykłady? Np. Wiedźmin 3 albo Far Cry 4.

Dialogi to niby co innego, ale zalatuje mi to tym samym, absurdalnym dążeniem do "ogromu". Zrobią wszystko, żeby tylko dobrze wypaść od strony marketingowej i móc dumnie prężyć branżowe muskuły. Bo przecież w naszej grze wszystko musi być najdłuższe i największe!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więcej udźwiękowionych dialogów od Bethesdy to na pewno nie powód do radości, ich jakość (tzn. dialogów, nie samego voice actingu) od czasów Obliviona to kompletne dno. Że też przypomnę te ''wspaniałe'' skill checki z Fallout 3 - http://abload.de/img/el8px1fbjpn.jpg . ;P Czy oni do pisania dialogów i fabuły zatrudniają gimnazjalistów?

Nie wiem jak ktokolwiek może cieszyć się z tej decyzji - pełny voice acting w cRPG, w którym gracz tworzy swoje alter ego to jedna z najgorszych możliwych decyzji. W takim Wiedźminie to działało, bo gracz ''roleplejował'' Geralta, z góry narzuconą postać która ma swój charakter, osobowość i przeszłość. Ale, do cholery, nie ma na to miejsca w Falloucie, w grze w której gracz ma kształtować swoją postać. To rujnuje immersję.

Ciekaw jestem też jak modderzy poradzą sobie z tymi dialogami (jeżeli nie będzie opcji wyłączenia pełnego VA to będzie wyglądało komicznie) i jak będzie wyglądała ich zabawa z tym koszmarnym dialogue wheel ( http://i.ytimg.com/vi/ryrp_zUCRPY/maxresdefault.jpg ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm pamiętam tą słynną niską jakość lini dialogowy z Fallout 3:

Spoiler

kobieta "martwiak" radośnie gada po wysadzieniu miasteczka megatona brrrr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeciez to jest strasznie stary news. W wywiadzie z Morgan i tym gosciem drugim po prezentacji nawet mowil, ze 13000 linii dialogowych dla kazdej plci postaci glownej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2015 o 23:14, Illidian napisał:

Sporo, mam nadzieję że to nie będą jednowyrazowe wypowiedzi tylko pełne zdania i faktyczne
dialogi.

Bethesda.
Pełne dialogi.

Chyba żartujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Może chcą zrobić rewelacyjną grę na nową generacje w końcu jakby nie było to pierwsza
> ich gra na NG.
Ale oni nie potrafią robić nic innego niż TES. Nawet jak robią Fallouta to wychodzi im TES tylko w innej skórce. Bez wątpienia dla niektórych gra będzie rewelacyjna, ale mam wrażenie, że po Morrowindzie w studiu developerskim Bethesdy skończyła się pewna era.

Pożyjemy zobaczymy. Przynajmniej nie stworzyli dla mnie hype''u, więc spokojnie poczekam z kupnem na wersję GOTY. Tym bardziej, że do końca roku albo na początku 2016 wyjdzie add on do Baldura, Tides of Numenera od InXile i w marcu chyba Deus Ex.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2015 o 12:39, Silvaren napisał:

TES tylko w innej skórce. Bez wątpienia dla niektórych gra będzie rewelacyjna, ale mam
wrażenie, że po Morrowindzie w studiu developerskim Bethesdy skończyła się pewna era.

Też wolałbym żeby nowego Fallouta tworzyło Obsidian bo New Vegas wyszedł im rewelacyjnie, ale może Bethesda się tym razem naprawdę postara i wyjdzie im coś innego niż TES w skórce Fallouta.

Dnia 18.07.2015 o 12:39, Silvaren napisał:

Pożyjemy zobaczymy. Przynajmniej nie stworzyli dla mnie hype''u, więc spokojnie poczekam
z kupnem na wersję GOTY. Tym bardziej, że do końca roku albo na początku 2016 wyjdzie
add on do Baldura, Tides of Numenera od InXile i w marcu chyba Deus Ex.

Baldur może być fajny, Tides będzie rewelacyjny ale z tym czy wyjdzie w tym roku albo na początku 2016 bym się wstrzymał, ja stawiam że nowy Torment wyjdzie jakoś po wakacjach 2016 roku, na Deusa sam czekam z wypiekami dwie pierwsze jak i HR były rewelacyjne i wgniotły mnie w fotel gdy grałem.

P.S. Awans na brygadzistę, yey!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Taaaaa. Na pewno przynajmniej z 65% to odpowiedzi typu "bywaj" albo "zdychaj" a z 26%
> to takie do skipowania dalej
>
> Z resztą co mnie to
>
No no. Ale ponarzekać trzeba, no nie? Taka moda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2015 o 14:47, Illidian napisał:

Też wolałbym żeby nowego Fallouta tworzyło Obsidian bo New Vegas wyszedł im rewelacyjnie

Ilu graczy tyle opinii ;) New Vegas nie było aż tak rewelacyjne, technicznie może tak, ale nie klimatem, w tej kwesti F3 jest moim zdaniem lepszy.

Co do samego głosu postaci - tak wiele osób narzeka na to, że w grach Bethesdy postać nic nie gada, znam ludzi, którzy przez to nie mogą grać w TESy czy F3/FNV. Jak już to wprowadzają to huśtawka emocji graczy się odwraca i nagle głos jest zły, bo łamie immersję, możliwość kreaowania własnej postaci, etc, itd, itc. No kurde... trochę dystansu! Dodatkowo najczęściej wymienianym minusem F3 jest kiepska fabuła, określana jako płytka i nijaka. Dzięki nadaniu postaci głosu i jego przeszłości dostajemy postać z charakterem, dla której łatwiej będzie stworzyć wiarygodną i bardziej złożoną fabułę. Inaczej mówiąc Bethesda stara się jakoś poprawić wcześniejsze rzeczy, ale nikt tego nie dostrzega, bo łatwiej jest narzekać ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.07.2015 o 15:16, Silvaren napisał:

To mi przypomniało pewien dowcip.
Kto to jest kierownik? Jeszcze nie dyrektor, ale już [m-I].



Ostrzeżenie za słownictwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Taaaaa. Na pewno przynajmniej z 65% to odpowiedzi typu "bywaj" albo "zdychaj" a
> z 26%
> > to takie do skipowania dalej
> >
> > Z resztą co mnie to
> >
> No no. Ale ponarzekać trzeba, no nie? Taka moda.
polecam zagrać w skyrima i uczciwie policzyć ile dialogów ma więcej niż jedną-dwie linijki do wyboru.
Narzekanie na narzekanie to dopiero moda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować