Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Retrorecenzja: Quake

18 postów w tym temacie

Materiał spoko ale komentarz do nagranego filmiku pozostawia wiele do życzenia. Głos należy do Piotra czy Kuby? Bo jeśli była to jakaś pani to nie została wymieniona w napisach końcowych. Poza tym, sztuczność i nagłe ekscytacje zniechęcają do słuchania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2015 o 17:30, Czaroxxx napisał:

Materiał spoko ale komentarz do nagranego filmiku pozostawia wiele do życzenia. Głos
należy do Piotra czy Kuby? Bo jeśli była to jakaś pani to nie została wymieniona w napisach
końcowych. Poza tym, sztuczność i nagłe ekscytacje zniechęcają do słuchania.


Głos miałem nagrać ja, ale gardło mi siadło, i poprosiłem o pomoc moją dziewczynę, a Kuba jej zapomniał uwzględnić w napisach końcowych ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj babie dobrą grę ... Jak ona mogła powiedzieć, że siekiera jest bez użyteczna...
Ta broń dała mi najwięcej radości w Quake''u . No nic nie sprawia takiej przyjemności jak zabicie przerośniętej małpy toporem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serio?.. 600hp vs damage 20 to raczej masochistyczna koncepcja (zwłaszcza, kiedy Shambler ma kolegów) ;p
No chyba że na QD;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wkradł się mały błąd - w DN3D obiekty (i przeciwnicy) są przedstawieni w postaci sprite''ów, nie tekstur, no chyba, że mowa wyłącznie o atrakcjach typu pisuar - te rzeczy to faktycznie są zazwyczaj w formie tekstury na ścianie (choć nie wszystkie, bo muszle klozetowe to już sprite''y :D).

A mniej poważnie... Qguy jest dość gadatliwy gdy obrywa albo zalicza upadek z dużej wysokości ;).

Dodatki faktycznie nie dorastają do pięt "podstawce", choćby pod względem muzyki (która to w dodatkach nie jest dziełem Reznora), natomiast pod względem designu SoA dość trzyma klimat "podstawki" (DoE zalatuje Exhumed xD), no ale jak autor wspomniał, id tylko pobłogosławiło te projekty (i przylepiło własne logo na boxach :D), kontroli jakości pewnie żadnej nie było, więc poziom jest zbliżony do średniej jakości modów i/lub nieoficjalnych dodatków (co zabawne, dodatki uruchamia się jak moda :D).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Panor: teksty pisałem ja, więc zarzuty odnośnie tekstu z filmu również powinny być kierowane pod moim adresem ;)
@Blackhand: tak, wiem, że to sprite''y, ale chciałem unikać nadmiaru anglicyzmów. Jednak wyszedł mój brak wykształcenia informatycznego, sądziłem, że można z grubsza między spritem a teksturą postawić znak równosci, zaraz poprawię ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2015 o 21:35, Blackhand napisał:

Wkradł się mały błąd - w DN3D obiekty (i przeciwnicy) są przedstawieni w postaci sprite''ów,
nie tekstur


Jak już chcieć się czepiać, to w DN3D to były billboardy ;) myślę, że więcej osób zrozumie o co chodzi z teksturą niż spritem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2015 o 11:09, GThor napisał:

Jak już chcieć się czepiać, to w DN3D to były billboardy ;) myślę, że więcej osób zrozumie
o co chodzi z teksturą niż spritem.

To sobie niech sprawdzi choćby na wiki. "Nic" nie kosztuje, a będzie bardziej rozgarnięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2015 o 16:11, Rockatansky napisał:

Wstrząs może i nie prezentuje się rewelacyjnie jak na dzisiejsze warunki, ale społeczność
moderska potrafiła poprawić także to. Bardzo fajny programik poprawiający grafikę w Quake:
http://www.icculus.org/twilight/darkplaces/

Jest jeszcze Epsilon
http://www.moddb.com/mods/quake-epsilon-build

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tekstura też chyba słowem rdzennie polskim nie jest (na 99% jestem pewien, że w znaczeniu "grafika pokrywająca ścianę komputerowo wygenerowanego obiektu trójwymiarowego" jest bezpośrednim przeszczepem z angielskiego), więc prawdopodobnie na jedno wychodzi, tak czy siak byłoby zapożyczenie :).
Drobny błąd, jak napisałem, więc nie ma się zbytnio co przejmować, większość pewnie by i tak nie zauważyła :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest też tak, że moje słowo ''sprite'' może być niezrozumiałe dla osób krócej interesujących się grami - teraz są one raczej rzadko w grach używane, a tekst jest skierowany w dużym stopniu do graczy niepamietających lat 90-tych ;-) ale najważniejsze, że wszyscy zrozumieli o co chodzi ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pierwszy Q był całkiem fajną grą i miał swój klimat. szkoda właśnie, że później nie zdecydowano się kontynuację tego średniowiecznego klimatu co było widoczne w Q2. jako ciekawostkę można wspomnieć, że pierwszy half-life działał na mocno zmodyfikowanym siniku graficznym pierwszego Q (z elementami pochodzącymi z silnika Q2) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


W dwójkę się rypało ze znajomymi w kafejkach internetowych po sieci... a może to trójka już była? :)
Stare dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam pierwszego Q. Jak na tamte czasy super giera i nieprzespane noce. Miała grywalność a przy tym miała naprawdę mroczny klimat. Było się czego momentami przestraszyć. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować