Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gamescom 2015: Zobacz 16-minutowy gameplay z Dark Souls III!

12 postów w tym temacie

Taktyczna to była "jedynka", przynajmniej w mojej opinii. Przejście gry bez tarczy jest, cóż, możliwe ale wyjątkowo uciążliwe na pewnych bossach (patrzę na ciebie, Gwyndolin). Z kolej w "dwójce", gdzie poprawiono uniki, gdzie gra zachęca do ofensywnego podejścia... nie potrafię korzystać z tarczy. Brat zachęcił mnie do grania agresywniej, gdy widział jak się męczyłem z tarczą, ucząc się ruchów przeciwników. Wyszło mi to na dobre, jedynym minusem jest to, że w procesie porzuciłem tarczę (grałem sobie i doszedłem do tego, że w ogóle jej nie używam, tylko mi zajmowała slot).

Bloodborne jeszcze przede mną, ale trochę dynamiki serii nie zaszkodzi (choć nie płakałbym nad powrotem do "powolnej jedynki").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi się trochę podoba a trochę nie. Jeśli chodzi o grafikę to tak miało wyglądać Dark Souls 2 więc bez szału. Bardzo nie podoba mi się "Bloodbornowość" tej gry. Ta cała tryskająca krew i brudne ubranie to jakiś dramat jest. Lokacja którą pokazali wygląda jak Bloodborne i to też mi się nie podoba. Przeciwnicy kompletnie do niej nie pasują. Proszę mnie nie hejtować, jestem ogromnym fanem Dark Souls i tylko przedstawiam swoją opinię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Mi się trochę podoba a trochę nie. Jeśli chodzi o grafikę to tak miało wyglądać Dark
> Souls 2 więc bez szału. Bardzo nie podoba mi się "Bloodbornowość" tej gry. Ta cała tryskająca
> krew i brudne ubranie to jakiś dramat jest. Lokacja którą pokazali wygląda jak Bloodborne
> i to też mi się nie podoba. Przeciwnicy kompletnie do niej nie pasują. Proszę mnie nie
> hejtować, jestem ogromnym fanem Dark Souls i tylko przedstawiam swoją opinię.
W Bloodbornie są zupełnie inne lokacje ciemne i mroczne... Tutaj masz typowy zamek z Dark Soulsów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, to świetne rozwiązanie dodania trochę dynamiki do Dark Souls-ów. Przeszedłem Bloodborna trzy razy, tyle ile zakończeń i nie mogę pojąć, gdzie tutaj są lokacje z w/w gry? Mi to wygląda zupełnie na klimaty pierwszej części i moby/bossowie tutaj, jak najbardziej pasują. To tylko moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem wielkim fanem Dark Souls i mam podobne przemyślenia co kolega artistic111. Po trailerze mam wrażenie, że gra zatraciła swój ciężki klimat dark fantasy, a poszła w stronę Bloodborne. Walki mają przedziwną mechanikę i nie są już tak taktyczne jak w poprzednich częściach. Wygląda na to, że czeka na nas łupanka pokroju Bloodborne..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.08.2015 o 20:02, artistic111 napisał:

Bardzo nie podoba mi się "Bloodbornowość" tej gry.


A coś więcej? Wyjaśnisz, na czym polega owa "bloodborne''owość"? Bo w gameplay''u nie zauważyłem nawet śladu "bloodborne''owości". Wprost przeciwnie. Gra jest znacznie mniej dynamiczna niż BB, prowadzący gra dość zachowawczo i mało agresywnie. W BB długo by w ten sposób nie pociągnął.

Dnia 05.08.2015 o 20:02, artistic111 napisał:

Ta cała tryskająca krew i brudne ubranie to jakiś dramat jest.


Ale fakt, że w dwójce wyglądamy jak choinka, gdy założymy pierścienie z aurami, już nie przeszkadza? ;) Z dwojga złego jednak już wolę fakt, że po intensywnej walce nasza postać nosi jej ślady na ubranku.

Dnia 05.08.2015 o 20:02, artistic111 napisał:

Lokacja którą pokazali wygląda jak Bloodborne i to też mi się nie podoba.


Raz jeszcze zapytam: nie podoba Ci się lokacja, czy nie podoba Ci się fakt, że "wygląda jak Bloodborne"? I czy możesz przy okazji powiedzieć, co w niej niby wygląda jak Bloodborne? Bo chyba w dwie różne wersje BB graliśmy...

Dnia 05.08.2015 o 20:02, artistic111 napisał:

Proszę mnie nie hejtować, jestem ogromnym fanem Dark Souls i tylko przedstawiam swoją opinię.


Ale wiesz, że osoby, które, jak to określiłeś, miałyby Cię "hejtować", również tylko przedstawiają swoją opinię?

@Majkel666

Dnia 05.08.2015 o 20:02, artistic111 napisał:

mam wrażenie, że gra zatraciła swój ciężki klimat dark fantasy, a poszła w stronę Bloodborne


Czyli? Bo jakoś nie widzę tu za bardzo gotyckich elementów rodem z Lovecrafta...

Dnia 05.08.2015 o 20:02, artistic111 napisał:

Walki mają przedziwną mechanikę i nie są już tak taktyczne jak w poprzednich częściach


Podobnie jak w przypadku kolegi wyżej, chyba graliśmy w różne wersje BB. Jeśli uważasz, że walka w BB nie była taktyczna, to naprawdę chciałbym kiedyś zobaczyć, jak grasz. I, powiedzmy, walczysz z Amelią na NG+. Albo, co jeszcze ciekawsze, jak sobie radzisz "nietaktycznie" z

Spoiler

Bloody Crow of Cainhurst

. Ustalmy może - walka w BB jest taktyczna, tylko różni się od tej z DS czyDkS (bo nawet w dwójce była już bardziej zbliżona do BB, niż do DS). Jest dynamiczniejsza, bardziej agresywna, ale jeśli rzucisz się na oślep na grupę przeciwników, żywy z tej walki nie wyjdziesz.
.
.
.
.
.
.
Naprawdę nie rozumiem zarzutów, jakie niektórzy stawiają Bloodborne. Bo różni się od Dark Souls? Uwaga, będzie istotna informacja: różni się, bo to inna gra. Wskazówką może być chociażby tytuł, minimalnie się różniący od DS/DkS. I łaskawie zwróćcie uwagę, że BB okazało się ogromnym sukcesem. DkS w ciągu niecałych 2 lat (2011-2013) sprzedało się w ponad 2 milionach egzemplarzy na 2 konsolach( http://www.eurogamer.net/articles/2013-04-12-dark-souls-worldwide-sales-total-2-3-million). Dla porównania, Bloodborne w ciągu niecałego miesiąca sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy na JEDNEJ konsoli. A skoro okazało się sukcesem, to chyba nic dziwnego, że From ten sukces zamierza wykorzystać, a nie trzymać się sztywno rozwiązań z poprzednich gier, prawda?

Jak dla mnie, w przypadku DkS3 liczy się jedno - by po ukończeniu wątku fabularnego było co robić. Chalice Dungeons z BB były fajnym rozwiązaniem, ale na dłuższą metę są trochę monotonnę. Mam wbity bodajże NG4+, może NG5+, nie pamiętam, do tego ukończony cały wątek fabularny (
Spoiler

razem z częścią z lochów właśnie

), platynkę i zostało mi już tylko farmienie klejnotów. A to trochę mało... Jeśli dorzucą podobny system w DkS3, ale w "lochach" będą unikatowe przedmioty do znalezienia, może z losowymi statsami, byłoby naprawdę świetnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kto twierdzi, że z tych łącznie 18 min wylewa się Bloodborne - najwidoczniej nie grał w poprzednie gry z serii Souls... styl walki, rolki... są znamienne dla Demon''s Souls protoplasty tychże gier. Każda z gier począwszy od wcześniejszych: King''s Field po Bloodborne miała to przysłowiowe coś - w moim mniemaniu wszystkie te produkcje zasługują na gloryfikację z naszej strony szczególnie w dobie sztampowej papki gdzie obecnie królują remastery dosłownie wszystkiego ! ! !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję jednego z komentujących na YT:

"This is the ultimate souls game. Demons Souls interiors, Dark Souls exterior and Bloodborne speed."

Zgadzam się w pełni. Szkoda tylko że grafika taka słaba, choć animacje są całkiem dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.08.2015 o 08:09, Ring5 napisał:

Ale fakt, że w dwójce wyglądamy jak choinka, gdy założymy pierścienie z aurami, już nie
przeszkadza? ;) Z dwojga złego jednak już wolę fakt, że po intensywnej walce nasza postać
nosi jej ślady na ubranku.


To ja wolę choinki ;) Spotkajmy się na nieudeptanej ziemi, przywalisz mi mieczem i zobaczymy czy też tak "chlupnie" :D

Dnia 06.08.2015 o 08:09, Ring5 napisał:

Raz jeszcze zapytam: nie podoba Ci się lokacja, czy nie podoba Ci się fakt, że "wygląda
jak Bloodborne"? I czy możesz przy okazji powiedzieć, co w niej niby wygląda jak Bloodborne?
Bo chyba w dwie różne wersje BB graliśmy...


Lokacja mi się podoba a nie podoba mi się to, że kojarzy mi się z BB w szczególności przechadzka po dachach od około 11 minuty. To tak jak część mojej rodziny uważa, że mój młodszy brat jest do mnie podobny a część, że jeden z nas jest listonosza ;)

Co do walki to uważam, że jest za szybka. Nie tak agresywna jak w BB ale jednak w moim mniemani bliżej jej do tej z BB niż DkS. Ale przyznam, że rolki jak z jedynki. Prawda jest też taka, że ciężko to jednoznacznie ocenić po tak krótkim materiale.

A zarzutów BB nie stawiam. Nie mam absolutnie nic do tej gry. Tylko nie chcę widzieć jej wpływów w DkS. Rozumiem ruch From ale nie znaczy to, że musi mi się to podobać.

I jeszcze odniosę się do walki z bossem. Strasznie mi przypomina Amelię. Chodzi mi o sposób w jaki się porusza. Zastanawiam się czy nie użyli chociaż po części jej modelu.

Koniec końców mogę się mylić i teraz odnoszę mylne wrażenie. Na ten moment czuję tak a nie inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 10:29, artistic111 napisał:

To ja wolę choinki ;) Spotkajmy się na nieudeptanej ziemi, przywalisz mi mieczem i zobaczymy
czy też tak "chlupnie" :D


Ale tylko pod warunkiem, że będą wokół Ciebie latały czerwono-zielone światełka.

Dnia 07.08.2015 o 10:29, artistic111 napisał:

Co do walki to uważam, że jest za szybka. Nie tak agresywna jak w BB ale jednak w moim
mniemani bliżej jej do tej z BB niż DkS.


O DkS wypowiadać się nie mogę, grałem dopiero w DkS:SotFS, i rozgrywka była wolniejsza niż w BB. Nie aż tak wolna, jak widziałem na gameplayach z DS/DkS, ale zdecydowanie mniej dynamiczna. Ok, może spora w tym "wina" mojego sposobu gry (ani razu nie użyłem tarczy), ale żółwia to nie przypominało.

Dnia 07.08.2015 o 10:29, artistic111 napisał:

Tylko nie chcę widzieć jej wpływów w DkS.


Obawiam się, że tego nie unikniesz. Głównie z tego powodu, że BB odniosło za duży sukces, by tak po prostu je pominąć przy tworzeniu nowej odsłony. To trochę tak, jak z Battlefieldami czy CoDami - kolejne ich odsłony sprzedają się w milionach egzemplarzy, więc na powrót do korzeni nie ma szans.

Dnia 07.08.2015 o 10:29, artistic111 napisał:

I jeszcze odniosę się do walki z bossem. Strasznie mi przypomina Amelię. Chodzi mi o
sposób w jaki się porusza. Zastanawiam się czy nie użyli chociaż po części jej modelu.


To przecież normalne, From od dawna wykorzystuje starsze move-sety w kolejnych grach.

Dnia 07.08.2015 o 10:29, artistic111 napisał:

Koniec końców mogę się mylić i teraz odnoszę mylne wrażenie. Na ten moment czuję tak
a nie inaczej.


To okaże się w lutym.

Ja sam mam mieszane uczucia, głównie dlatego, że SotFS mnie jakoś nie zachwycił. W BB spędziłem kupę czasu i ciągle czuję niedosyt, w SotFS ukończyłem wątek fabularny i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia DLC. Pewnie je przejdę, ale głównie dlatego, że jestem gadżeciarzem i lubię acziwki, więc chcę zebrać

Spoiler

czary, hexy i resztę śmieci do osiągnięć

. Sama gra mnie nie wciągnęła tak, jak BB. Pomimo różnorodności broni (w BB biegam tylko z Threaded Cane i LHB na bossów), możliwości ulepszania pancerza itp., gra nie przemawia do mnie tak, jak BB. Dlatego tu pozwolę sobie się nie zgodzić z tym, by DS3 nie szło w stronę BB. Dla mnie to najlepsze, co może się zdarzyć, bo będę miał powód by tę grę kupić. Jeśli będzie bardziej zbliżone do DS2, trzeba będzie to poważnie rozważyć. Szczególnie, że pod koniec 2015 roku będzie trochę wydatków na gry (chociażby Battlefront).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować