Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Fallout 4 i masakra na ekranie! - Gamescom 2015

43 postów w tym temacie

O ile na Deus Ex: Mankind Divided czekam z niecierpliwością, o tyle Fallout 4 jakoś do mnie nie przemawia. O.K. może powiem inaczej, przemawia, ale jeszcze mnie do siebie nie przekonał ;)

Jednak nie to jest w tym temacie najważniejsze.
To o czym Myszasty mówi i to nie po raz pierwszy, opisując swoje wrażenia z pokazów, to mnie poważnie martwi.
Jeżeli już takie tytuły, schodzą na poziom ogólnej strzelaniny i mało wymagającej, pod względem planowania, zarządzania zasobami, czy przemyślanego przechodzenia, rozgrywki.
Zmierzając w kierunku, przyspieszonego do maksimum, trybu posługiwania się bronią, czyli nastawionego na "młodszą młodzież", która opanowała do perfekcji manualne sztuczki i ekranowy oczopląs.
To źle się dzieje ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że oni pokazali głównie rozwałkę bo nie chcieli ujawniać zbytnio fabuły po za tym skupili się w trailerach na nowych rzeczach, a jak tak patrzę na tą rozwałkę to rzeczywiście widać, że coś zrobili np. genialne finishery które wykonują na nas przeciwnicy np. szpon śmierci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fallout to to nie jest :D ale i tak zostanie zakupiony jak inne części tej serii. Przydał by się jakiś odświeżony, całkowity powrót do korzeni. W F4 mam wrażenie, że ludzie mają zbyt wiele amunicji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 04:53, koNraDM4 napisał:

Myślę, że oni pokazali głównie rozwałkę bo nie chcieli ujawniać zbytnio fabuły po za
tym skupili się w trailerach na nowych rzeczach, a jak tak patrzę na tą rozwałkę to rzeczywiście
widać, że coś zrobili np. genialne finishery które wykonują na nas przeciwnicy np. szpon
śmierci


Jeśli dobrze rozumiem Myszastego, to to co my widzimy. nie jest tym co było na pokazach. Ilość akcji, krwi i rozwałki w pokazowym fragmencie była oszałamiająca. Nie podejrzewam Myszastego o panikowanie i przesadę, dlatego mnie martwią tego typu informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że oni pokazali głównie rozwałkę bo nie chcieli ujawniać zbytnio fabuły po za
> tym skupili się w trailerach na nowych rzeczach, a jak tak patrzę na tą rozwałkę to rzeczywiście
> widać, że coś zrobili np. genialne finishery które wykonują na nas przeciwnicy np. szpon
> śmierci
Serio sądzisz, że Bethesda zrobi grę dobrą fabularnie?! Przecież ich ostatnie tytuły pod tym względem to słabe przeciętniaki(Oblivion, Fallout3, Skryim), w których wszystko sprowadza się na koniec i tak do ratowania krainy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 09:17, dzl2008 napisał:

Serio sądzisz, że Bethesda zrobi grę dobrą fabularnie?! Przecież ich ostatnie tytuły
pod tym względem to słabe przeciętniaki(Oblivion, Fallout3, Skryim), w których wszystko
sprowadza się na koniec i tak do ratowania krainy.


Aha, bo ganianie się o żętonik w New Vegas jest takie ambitne ;)

Co do materiału wideo - typowe ocenianie książki po okładce. Na chwilę obecną pokazują to, co nie zdradzi zbyt wiele, a sprawia największą frajdę dla największej ilości osób - rozwałkę. Problem takie nagranie zmontować z np. New Vegas? Shameless plug :P www.youtube.com/watch?v=q-sIzzdikBQ - nie bardzo.

Ciężko też graczom dogodzić, w F3 narzekano, że 200 lat minęło i cywilizacja powinna stać już na nogach, że to dużo czasu, etc, etc, a tutaj mamy chęć powrotu do brązów/zieleni, bo jest za kolorowo... Mi się akurat podoba to, że nie jest to takie depresyjne (o czym zresztą była mowa w wywiadach - taka kolorystyka to celowy zabieg, bo spędzając wiele godzin w takim środowisku nie oddziaływało ono jakoś negatywnie na grającego). Będą także obszary gdzie będzie brązowo (np. Morze Blasku), będą nad całym terenem burze radiacyjne, które też zmienią błękitne niebo w sraczkę. Ale lepiej ponarzekać, bo pokazali trochę pew pew więc cała gra to same pew pew, to pewnie będzie jakiś CoD albo BF i nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak nie liczył na to, że Beth zrobi grę złożoną mechanicznie i wymagającą pod względem rozgrywki a do tego jeszcze dobrze zbalansowaną. Kiedykolwiek coś takiego stworzyli? Jedyna nadzieja pozostaje w modach. Ze Skyrim da się zrobić survival, gdzie trzeba się martwić o sen, jedzenie, temperaturę. Może do F4 też coś takiego powstanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 09:59, fenr1r napisał:

Ja bym jednak nie liczył na to, że Beth zrobi grę złożoną mechanicznie i wymagającą pod
względem rozgrywki a do tego jeszcze dobrze zbalansowaną. Kiedykolwiek coś takiego stworzyli?

A czy kiedykolwiek stworzyli grę z pełnym podkładem głosowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 07.08.2015 o 10:10, GThor napisał:

A czy kiedykolwiek stworzyli grę z pełnym podkładem głosowym?


A co to ma do rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 10:30, fenr1r napisał:


> A czy kiedykolwiek stworzyli grę z pełnym podkładem głosowym?

A co to ma do rzeczy?

Podważa Twój argument, że Bethesda nie zrobi nic nowego, czego jeszcze nie zrobiła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> >
> > > A czy kiedykolwiek stworzyli grę z pełnym podkładem głosowym?
> >
> > A co to ma do rzeczy?
> Podważa Twój argument, że Bethesda nie zrobi nic nowego, czego jeszcze nie zrobiła.

Nie bądźmy politykami. Kolega nie napisał przecież, że NIC NOWEGO. A zrobić grę z pełnym podkładem głosowym, to też nie to samo, co zrobić grę z ciekawą fabułą, różnorodnością rozwiązań itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 10:55, Xelos_Iterion napisał:

Nie bądźmy politykami. Kolega nie napisał przecież, że NIC NOWEGO.


Nie bądźmy politykami -> czepia się słówka "nowego". Ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 09:36, GThor napisał:

Co do materiału wideo - typowe ocenianie książki po okładce. Na chwilę obecną pokazują
to, co nie zdradzi zbyt wiele, a sprawia największą frajdę dla największej ilości osób
- rozwałkę.


Problem w tym do kogo tak naprawdę chce trafić Bethesda: do klienta, który nie wie co to Fallout i szuka dobrej gry, czy do tego doświadczonego gracza? Jeśli do tego drugiego to welp - może mieć właśnie przez to kłopot.

To wcale nie musi być to zła gra, ale może to być kolejna, dziwna wariacja z dopiskiem Fallout i raczej weterani serii mogą być niepocieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bethesda kojarzy mi się głównie z dużymi światami, które są jednak puste i martwe (w porównaniu z np. Wiedźminem, w którym świat "żyje"...) A więc stylistyka Falloutowa bardzo dobrze wpisuje się w to co potrafią robić najlepiej ;) Dla mnie Fallout skończył się na 2-ce i tak już najwyraźniej zostanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 10:59, eliza83 napisał:

Bethesda kojarzy mi się głównie z dużymi światami, które są jednak puste i martwe (w
porównaniu z np. Wiedźminem, w którym świat "żyje"...)

To bardzo zabawne, bo duży otwarty świat Wiedźmina 3, jest dla mnie właśnie pusty i płaski (praktycznie brak jaskiń czy lochów), niby napchali tam markerów, ale są one zajęciem na ~30s (skrzynka i grupka bandytów), a w F3/FNV/Skyrim taki marker to czasem godziny eksploracji. Miasta owszem, robią wrażenie, ale to co poza nimi... zostało potraktowane po macoszemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 10:57, GThor napisał:

> Nie bądźmy politykami. Kolega nie napisał przecież, że NIC NOWEGO.

Nie bądźmy politykami -> czepia się słówka "nowego". Ok.


Czepiam się całego komentarza.

Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że Obsidian pokusi się o swojego nowego Fallouta i naprawi to, co Bethesda zapewne sknoci. Tak, jak zrobili to z New Vegas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 07.08.2015 o 10:43, GThor napisał:

Podważa Twój argument, że Bethesda nie zrobi nic nowego, czego jeszcze nie zrobiła.


Hmm, przez 9 lat od premiery Morrowind do Skyrim nie udało im się stworzyć ciekawego systemu walki. Niby w TESV są perki, umiejętności aktywne, a i tak jeżeli chcesz grać wojownikiem z tarczą i mieczem to stoisz w miejscu i nawalasz przeciwników jednym przyciskiem. Sam system rozwoju postaci został uproszczony do maksimum, a do tego po dziś dzień jest zepsuty. Nie wiem, czy zespół Bethesda jest w stanie zaprojektować ciekawe i złożone systemy, nie jestem pewien czy w ogóle tego by chcieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.08.2015 o 11:02, GThor napisał:

> Bethesda kojarzy mi się głównie z dużymi światami, które są jednak puste i martwe
(w
> porównaniu z np. Wiedźminem, w którym świat "żyje"...)
To bardzo zabawne, bo duży otwarty świat Wiedźmina 3, jest dla mnie właśnie pusty i płaski
(praktycznie brak jaskiń czy lochów), niby napchali tam markerów, ale są one zajęciem
na ~30s (skrzynka i grupka bandytów), a w F3/FNV/Skyrim taki marker to czasem godziny
eksploracji. Miasta owszem, robią wrażenie, ale to co poza nimi... zostało potraktowane
po macoszemu.


Nie wiem czy to bardzo zabawne, po prostu dla każdego co innego jest ważne ;)
W Wiedźminie mi się nie nudzi, w Skyrim owszem. Nie liczę lochów, jaskiń i godzin eksploracji - po prostu miasta/wioski żyją dzięki postaciom totalnie bez znaczenia, które nie sprawiają wrażenia kukieł jak np. w Skyrim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować