Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gamescom 2015: Stellaris oficjalnie zapowiedziane

15 postów w tym temacie

Ciekawe, czy gra na premierze będzie tak samo okrojona i później uzupełniana tonami DLC, jak pozostałe serie Paradoxu. Właśnie za politykę DLC nie lubię tego developera i zamiast Stellaris z pewnością wybiorę Endless Space 2. Chwała deweloperom, którzy słuchają graczy! Na pohybel wyciągaczom kasy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe, czy gra na premierze będzie tak samo okrojona i później uzupełniana tonami DLC,
> jak pozostałe serie Paradoxu. Właśnie za politykę DLC nie lubię tego developera i zamiast
> Stellaris z pewnością wybiorę Endless Space 2. Chwała deweloperom, którzy słuchają graczy!
> Na pohybel wyciągaczom kasy!
Co jak co, ale w przypadku gier Paradoxu nie można powiedzieć, że są one okrojone. Tak, wychodzi dużo DLC, ale to nie są rzeczy wycięte z oryginału. Po prostu po premierze twórcy nadal rozwijają i ulepszają grę, dodają nowe rzeczy, albo poprawiają stare. Dzięki temu ich gry nadal są rozwijane 3 lata po premierze. Większość zmian i tak jest wprowadzana w postaci darmowych patchy.

Wydaje mi się, że po prostu masz alergię na DLC, i gdy widzisz, że jakaś gra ma więcej niż 2 to od razu zaczynasz psioczyć. Bo oczywiście lepiej żeby gra nie była rozwijana (założę się, że nie psioczyłbyś na gry Paradoxu gdyby przestali je rozwijać po premierze). Teraz możesz powiedzieć, że lepiej by było żeby wszystkie DLC były zawarte w podstawce w dniu premiery, co jest oczywiście bzdurą w przypadku gier Paradoxu, bo te DLC są tworzone grubo po premierze.

Według mnie podejście Paradoxu do DLC jest ok - dużo darmowych uaktualnień, co kilka miesięcy płatne DLC dodające nowe możliwości. No i widać, że twórcy nie dają wyciętych wcześniej kawałków, tylko po prostu rozwijają grę po premierze. Jeśli dzięki tym DLC gra dostaje darmowe aktualizacje jak te z Art of War albo Common Sense, to ja nie widzę problemu.

Jedynym moim zastrzeżeniem do DLC Paradoxu jest cena, ale dodatki te bardzo szybko lądują na przecenach więc nie jest to jakiś większy problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przeciwny DLC, ale to co robi Paradox jest nieakceptowalne. Nie zgodzę się, że wydanwe przez nich DLC nie są częściami wyciętymi z podstawowej wersji gry. Przeciwnie, onie wycinają nawet częsci DLC i wydają jako osobne dlc. Weź chciażby herby, czy twarze do CK II, o "dodatkach" typu dwie melodie lub trzy modele jednostek za 4$ każdy nie wspomnę. Nawet większe rozrzeżenia są rozbijane na mniejsze, tylko po to, żeby wyciągnąć więcej kasy. I do każdego rozszerzenia osobno nowe portrety, osobno nowe herby, osobno melodie, osobno modele jednostek. Jaki to ma cel, jak nie wyciągnięcie kasy? Liczyłeś ile kosztuje kompletne wydanie CK II w podstawowej cenie? fakt, że sam kupiłem na jakiejś promocji, ale nie o to chodzi. Gdyby połączyć The Republic, Legacy of Rome, Sword of Islam ze wszystkimi portretami, herbami, jednostkami w jedno DLC za max. 1/3 ceny podstawki to miałoby to sens. Innym jakoś się udaje. Już nawet nie wskazuję na CDP i ich darmowe dodatki do Wiedźmina, ale chociażby Creative Assembly i dodatki do serii TW (chociaż od Rzymu II też przeginają). Dlatego Paradoc nie zobaczy ode mnie ani centa (oczywiśnie nie sądzę, żeby ktokolwiek się tym przejął)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na dodatki typu dodatkowy herb czy muzyczka nie zwracam uwagi i nie rozumiem dlaczego Ty to robisz. To są bajery dla fanów, którzy chcą wesprzeć twórców i nie wpływają na samą grę. Podchodzę do tego jak do płatności w grach free2play - inni mają kasę i płacą, a ja dzięki temu mogę sobie pograć za darmo. A wracając do "prawdziwych" dodatków - na bank nie są one wycięte z pełnej gry, o czym wie każda osoba, która choć pobieżnie śledziła aktualizacje związane z grami.

Jeśli chcesz mówić o wycinanych z podstawki DLC to lepiej popatrz na season passy. Jeśli twórca już przed premierą gry już ci oferuje season passa, podając ile (a nawet ich zawartość) DLC będzie on obejmował, to wtedy wiesz, że mają przygotowany i zapaczkowany osobno content, który był tworzony razem z grą. W przypadku swoich gier Paradox tak nie robi i po prostu rozwija gry tak długo jak cieszą się one zainteresowaniem. I taki Crusader Kings już ponad 3 lata dostaje aktualizacje, a EU4 - ponad dwa. Jeśli muszą to finansować sprzedając dodatkowe herby czy muzyczki (które, przypominam, nie wpływają na grę i nie są obligatoryjne), to dla mnie ok. Wolę taką porządną grę rozbudowywaną długo po premierze, nawet jeśli to ma więcej kosztować, niż te cash-graby wydawane przez inne studia - z preorderem, season passem, embargiem na recenzje, a o których twórcy zapominają po pół roku.

Cóż, Paradox nie zobaczy od Ciebie ani centa, a Ty nie pograsz sobie w gry pokroju EU4 (jakoś nie widziałem żadnego innego studia, które zrobiłoby coś podobnego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I właśnie z tym mam nieskrywany ból doopy, bo pomysły na strategie mają bardzo fajne, ale politykę wydawniczą najgorszą z możliwych. Dla mnie herby nie są zbędnym bajerem, bo mają duży wpływ na - jak to się teraz modnie nazywa - imersję, dają możliwość lepszego poczucia klimatu średniowiecza. I nie rozumiem, dlaczego od razu po premierze były chyba dwie albo trzy paczki z "dodatkowymi", czyli poprawnymi herbami. Nikt mnie też nie przekona, że portrety postaci to nie jest content wycięty z podstawki gry. Dodatkowe mechaniki np. Sword of Islam, czy The Old Gods też nie mogły wymagać pracy, której nie można było wykonać przy wypuszczeniu podstawki. Ale ok, jak chcieli wypuścić później, to niech będzie, tylko dlaczego rozczłonkowane na kilkanaście, o ile nie ponad 20 DLC, które łącznie kosztują trzy, albo czterokrotność solidnego tytułu AAA.

I nie jest tak, że jedynym wyborem jest droga, którą kroczy Paradox albo zupełne olanie gry od razu po premierze. Inni pokazują, że można łatać wydane gry na długo po premierze nie żebrząc o kasę za każdy kawałek kodu (np. seria Wiedźmin, Cywilizacja, TW, wiele wiele innych... niedoścignione w tym Amplitude Studios i ich Endless''y). Dlatego uważam, że Paradox po prostu zachowuje się w sposób haniebny i niegodny wsparcia... Nadal gram w CK II (mam nabite 167h) i EU4 (zaledwie 40h), obie z wieloma dodatkami, ale za każdym razem zabawę psuje mi poczucie, że gram w niekompletną grę, pomimo zapłacenia za nią więcej niż za niejeden tytuł AAA na premierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.08.2015 o 19:53, karvaialka napisał:

Dodatkowe mechaniki
np. Sword of Islam, czy The Old Gods też nie mogły wymagać pracy, której nie można było
wykonać przy wypuszczeniu podstawki. Ale ok, jak chcieli wypuścić później (...)


Dlaczego tak się upierasz przy tym, że te rozszerzenia zostały wycięte z podstawki? Takie myślenie prowadzi do błędnego koła, bo z góry zakładasz, że każdy dodatek to nie praca wykonana po premierze tylko wycięta zawartość z podstawki, albo że przynajmniej to coś, co powinno zostać zrobione w podstawce. To z kolei prowadzi do prostego wniosku, że po premierze NIE może być żadnych aktualizacji (bo gdyby były to znaczy, że zostały wycięte z podstawki).

Dnia 09.08.2015 o 19:53, karvaialka napisał:

I nie jest tak, że jedynym wyborem jest droga, którą kroczy Paradox albo zupełne olanie
gry od razu po premierze. Inni pokazują, że można łatać wydane gry na długo po premierze
nie żebrząc o kasę za każdy kawałek kodu (np. seria Wiedźmin, Cywilizacja (swoją drogą zestaw wszystkich , TW, wiele
wiele innych... niedoścignione w tym Amplitude Studios i ich Endless''y).

A to zabawne, że wspominasz endlessy, bo ostatnio grałem w Endless Space i natknąłem się na masę bugów. Nie wydaje mi się więc, żeby tu twórcy jeszcze coś aktualizowali. A Cywilizacja? Mało to scenariuszy czy cywilizacji zostało wydanych jako osobne DLC? I ile te wszystkie bajery kosztują łącznie w porównaniu do np. EU4 (wydaje mi się, że stosujesz tu podwójne standardy - naprawdę porównaj sobie i zastanów się dlaczego do civ 5 podchodzisz pozytywnie, a do gier paradoxu nie)? Sorry, ale darmowe aktualizacje dodane do wszystkich tych gier nie umywają się do darmowych aktualizacji, które otrzymało CK2 lub EU4

Dnia 09.08.2015 o 19:53, karvaialka napisał:

Dlatego uważam,
że Paradox po prostu zachowuje się w sposób haniebny i niegodny wsparcia... Nadal gram
w CK II (mam nabite 167h) i EU4 (zaledwie 40h), obie z wieloma dodatkami, ale za każdym
razem zabawę psuje mi poczucie, że gram w niekompletną grę, pomimo zapłacenia za nią
więcej niż za niejeden tytuł AAA na premierze.

Cóż, masz problem, ale wydaje mi się, że bardziej on wynika z Twojego podejścia niż z winy Paradoxu. Naprawdę fakt, że wydano jakiś herb czy muzyczkę, których nie masz daje ci wrażenia grania w niekompletną grę? Czyli gdyby taki dodatek nie został wydany to byłoby ok?

A to nawet trochę ironiczne. Nie potrafisz się nauczyć rezygnować z takich herbów, muzyczek czy portretów więc postanawiasz zrezygnować ze wszystkich gier studia.

Ostatecznie to wszystko kwestia podejścia. Ty uważasz, że Paradox próbuje Cię doić, a ja się cieszę, że wydają fajne gry i tak mocno je rozwijają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lubię grać w CK II, czy EU4, lecz faktycznie rezygnuję z kupowania kolejnych gier Paradoxu przez ich politykę wydawniczą, która nijak mi nie pasuje. I robię to, bo mam altrnatywę, chociażby w postaci Endless''ów, które IMHO nie są bardziej zabugowane niż np. CK II. Fajnie, że każdy z nas może wybrać to, co mu odpowiada. Miłego grania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po 1 minucie w tym teaserze słychać linię melodyczną z TRON a dokładniej Adagio For TRON Daft Punk. Ciekawe czy za zgodą twórców. Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Po 1 minucie w tym teaserze słychać linię melodyczną z TRON a dokładniej Adagio For TRON
> Daft Punk. Ciekawe czy za zgodą twórców. Pozdr

Mała pomyłka nie Adagio For TRON a Overture

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować