Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Twórcy Star Citizen prezentują statek stworzony z myślą o kilku graczach

13 postów w tym temacie

Pledge system w tej grze to jakiś zart. Co z tego, że wydalem 45 dolarów jak praktycznie nic nie mogę robić. Polatać w symulatorze albo polazic po hangarze z którego nie można wyjść. By cokolwiek zrobić trzeba wydać mase kasy na to gre. Robia tylko statki i rządają ogromnych sum za nie, pokazuja, ze cos tam zrobili niby a tak nie czuc by produkcja ruszala do przodu w jakikolwiek sposob.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Pledge system w tej grze to jakiś zart. Co z tego, że wydalem 45 dolarów jak praktycznie
> nic nie mogę robić. Polatać w symulatorze albo polazic po hangarze z którego nie można wyjść.

System płatności za statki jest tylko na czas produkcji i wszystko co w tej chwili jest za $ będzie do uzyskania za walutę gry. Jest to stworzone tylko po to by zapełnić Universum różnymi statkami i zapewnić różnorodność, a nie że wszyscy będą latać startowymi statkami. płacisz 45$ za gotowy produkt, a Star Citizen gotowy nie jest, więc narzekanie że nie ma tego czy tamtego jest raczej nie na miejscu, szczególnie że gra jest w fazie pre-alpha/alpha.

> By cokolwiek zrobić trzeba wydać mase kasy na to gre. Robia tylko statki i rządają
> ogromnych sum za nie, pokazuja, ze cos tam zrobili niby a tak nie czuc by produkcja ruszala
> do przodu w jakikolwiek sposob.

Ooo, a to ciekawe, a co więcej mogą zrobić osoby które wydały więcej niż te które wykupiły tylko podstawowy pakiet ?
Jeśli porównujesz progress na podstawie releasów które udostępniają do ogrania, to masz rację nie czuć specjalnie postępu, zmienia się głównie balans, efekty specjalne i delikatnie mechanika.
Ale jeśli porównać progress na podstawie tego co prezentowali 6 miesięcy temu a tego co pokazali ostatnio, to jest on niesamowicie ogromny, naprawdę. Na szczęście Cloud Imperium Games jest odporny na naciski "społeczności" i wypuszcza kolejne moduły dopiero kiedy są one grywalne i nie zniechęcają działaniem czy bugami, dlatego też długo czekamy np. na moduł FPS.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


>
> System płatności za statki jest tylko na czas produkcji i wszystko co w tej chwili jest
> za $ będzie do uzyskania za walutę gry. Jest to stworzone tylko po to by zapełnić Universum
> różnymi statkami i zapewnić różnorodność, a nie że wszyscy będą latać startowymi statkami.
> płacisz 45$ za gotowy produkt, a Star Citizen gotowy nie jest, więc narzekanie że nie
> ma tego czy tamtego jest raczej nie na miejscu, szczególnie że gra jest w fazie pre-alpha/alpha.

Przypomnij ile są już w stanie pre-alpha/alpha? Przypomnij jaki mają budżet? Jest jakieś ETA co do tego kiedy wyjdą z betą? Ile będą w niej tkwili? Premiera dla Star Citizena jest tak odległą perspektywą, że ciężko w ogóle powiedzieć cokolwiek o tej grze, która jest mniej grą a bardziej wirtualnym salonem statków kosmicznych.
>
>
> Ooo, a to ciekawe, a co więcej mogą zrobić osoby które wydały więcej niż te które wykupiły
> tylko podstawowy pakiet ?
> Jeśli porównujesz progress na podstawie releasów które udostępniają do ogrania, to masz
> rację nie czuć specjalnie postępu, zmienia się głównie balans, efekty specjalne i delikatnie
> mechanika.
> Ale jeśli porównać progress na podstawie tego co prezentowali 6 miesięcy temu a tego
> co pokazali ostatnio, to jest on niesamowicie ogromny, naprawdę. Na szczęście Cloud Imperium
> Games jest odporny na naciski "społeczności" i wypuszcza kolejne moduły dopiero kiedy
> są one grywalne i nie zniechęcają działaniem czy bugami, dlatego też długo czekamy np.
> na moduł FPS.
>
> Pozdrawiam

Ciężko zachować jakikolwiek optymizm kiedy znam osoby, które władowały w tą grę po kilkadziesiąt czy kilkaset dolarów i twierdzą, że w zasadzie zmiany są mało znaczące i powoli tracą zainteresowanie, głównie dodawane są statki, nowe tryby gry, są za to wprowadzane w ślimaczym tempie. Sam grałem trochę, a każde nowości, patche i zmiany są mi przysyłane na maila i rzadko jest to coś poza kolejnym dodanym statkiem. To jest pierwsza ciekawsza rzecz od dawna, która pokazali, a jednocześnie sposób prezentacji jest niesamowicie chaotyczny i aż się prosi o jakiegoś komentatora, który pewnie był na prezentacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Przypomnij ile są już w stanie pre-alpha/alpha? Przypomnij jaki mają budżet? Jest jakieś
> ETA co do tego kiedy wyjdą z betą? Ile będą w niej tkwili? Premiera dla Star Citizena
> jest tak odległą perspektywą, że ciężko w ogóle powiedzieć cokolwiek o tej grze, która
> jest mniej grą a bardziej wirtualnym salonem statków kosmicznych.

Od zbiórki na Kickstarterze minęło ok. 2,5 roku, to bardzo mało biorąc pod uwagę że w tym czasie powstała cała firma, rekrutowani byli ludzie, układano pipeline i jednocześnie brano się za produkcję. Gry pokroju Assassin''s Creeda czy Guild Wars 2 tworzone były jakieś 3-4 lata, tyle że o tym że są w produkcji przeważnie dowiadujemy się gdy jest już ukończone 75% produkcji albo i więcej. Dlatego też i Star Citizen ma prawo długo być w produkcji, szczególnie że wprowadza innowacyjne rozwiązania.
Ich mocno grubsze oszacowanie daty wydania gry to końcówka 2016 roku. Niestety nie da się oszacować kiedy faktycznie będzie premiera, tak jak nie da się przewidzieć jakie komplikacje pojawią się po drodze. Nie można jej nazwać pełnoprawną grą ponieważ tkwi w fazie pre-alpha więc nie ma całej docelowej mechaniki. To tak jakby narzekać że nie da się jeździć na rozłożonym rowerze :P


> Ciężko zachować jakikolwiek optymizm kiedy znam osoby, które władowały w tą grę po kilkadziesiąt
> czy kilkaset dolarów i twierdzą, że w zasadzie zmiany są mało znaczące i powoli tracą
> zainteresowanie, głównie dodawane są statki, nowe tryby gry, są za to wprowadzane w ślimaczym
> tempie. Sam grałem trochę, a każde nowości, patche i zmiany są mi przysyłane na maila
> i rzadko jest to coś poza kolejnym dodanym statkiem. To jest pierwsza ciekawsza rzecz
> od dawna, która pokazali, a jednocześnie sposób prezentacji jest niesamowicie chaotyczny
> i aż się prosi o jakiegoś komentatora, który pewnie był na prezentacji.

Tak jak pisałem, jeśli bierzemy tylko pod uwagę to co zmienia się w wydanych modułach to mają rację że zmiany są mało znaczące, bo tak naprawdę nie ma co już w tym module dodawać, sam dogfighting jest niemal gotowy. Do statków "multicrew" i innych wieloosobowych aspektów gry potrzebny jest sprawnie działający moduł FPS ponieważ jest on fundamentem dla reszty gry - musi być porządny bo wszystko będzie na nim oparte i to on jest najbardziej czasochłonny i hamujący kolejne wydania wersji.
Dlatego też prawdziwy progress widać dopiero na takich prezentacjach bo pokazują co zrobili, ale jest to jeszcze tak zabugowane i niekompletne że nie mogą wypuścić tego publicznie.
Na prezentacji był komentarz, nie mylisz się, choć i z tym była ona bardzo chaotyczna, chyba lecieli na żywioł :)

Dla osób które nie śledzą co tydzień raportów od twórców gra faktycznie może wydawać się stać w miejscu, ale po przeczytaniu i obejrzeniu tego co udostępnia nam Cloud Imperium Games o wiele łatwiej zrozumieć dlaczego projekt jest w takiej a nie innej fazie i skąd te opóźnienia. O wiele łatwiej się czeka kiedy wiesz nad czym aktualnie się głowią :P

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są już przecież miesje tutorialowe startowania i lądowania a do szerszych testów zawsze jest PTU tylko nigdy nie wiem kiedy go mogę trafić :P.
Ogólnie widzę duże postępy i oczekuję tej gry. Zawsze chciałem pograć w jednym statku ze znajomymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie jestem przekonany. Piszecie, że widzicie postępy ja jednak nadal nic nie widzę. Jak dla mnie to póki co wydaje się, że oni pracują nad "siliniem" i tym co można w grze zrobić a gdzie sama "esencja" gry. Przecież implementacja mechanizmów rozgrywki to nie jest coś co zrobią w jedne dzień po tym jak będą mieć gotowy silnik. W obecnym tempie gra ukaże się za 5 lat a oni tym czasem będą doić od graczy kasę mówiąc jakich to oni planów nie mają.
Porównuje to wszystko choćby to Dirt Rally Early Acces w którego gram i tam mechanizmy już są: mistrzostwa, masa torów samochodów itd. I nie chcą odemnie kasy za najmniejszą rzecz, którą wprowadzają. A i postępy widze z każdym updatem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza tym w słowach twórcy widać, że nie mają pojęcia jak to będzie wyglądać: "Oczekuję, że ludzie sami wymyślą własne historie. Planujemy udostępnić różne miejsca, gdzie można polecieć, gdzie będzie coś do zrobienia, gdzie pojawi się sztuczna inteligencja.". Aż nawet obejrzałem ten multicrew. WoW jedna osobą piltuje a reszta może postrzelać. Niezbyt imponujące biorac pod uwagę, że to nic nowego - choćby seria Batllefield pokazuje jak to wygłada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nadal nie jestem przekonany. Piszecie, że widzicie postępy ja jednak nadal nic nie widzę.

Porównaj sobie wygląd pierwszej wersji Arena Commander z wersją aktualną.
Porównaj sobie pierwotny model zniszczeń statków z aktualnym jaki zaimplementowali (proceduralny).
Na razie tylko tego typu postęp możesz doświadczyć własnoręcznie bo reszta jest jeszcze niestabilna żeby udostępnić publicznie, ale już niedługo.

> Jak dla mnie to póki co wydaje się, że oni pracują nad "siliniem" i tym co można w grze
> zrobić a gdzie sama "esencja" gry.

I tu masz 100% rację, pracują nad funkcjonalnością gry i mechanizmami, esencja pojawia się dopiero gdy cała podstawowa funkcjonalność już istnieje, w tym przypadku będzie to połączenie modułu FPS, mulicrew, planetside w jeden - Persistent Universe. Dopiero wtedy wyjdzie z alphy. Gra w fazie surowej alphy jest grą bez wszystkich podstawowych funkcjonalności, jednym słowem mówiąc, w alphie nie należy oceniać jakości czy "fajności" produktu bo to tak jakby oceniać surowe ciasto przed włożeniem do piekarnika :)

> Przecież implementacja mechanizmów rozgrywki to nie
> jest coś co zrobią w jedne dzień po tym jak będą mieć gotowy silnik. W obecnym tempie
> gra ukaże się za 5 lat a oni tym czasem będą doić od graczy kasę mówiąc jakich to oni
> planów nie mają.

Znowu mas rację, to wymaga czasu, szczególnie tak rozbudowana mechanika. Wszystkie większe gry wymagają dużo czasu (AC, Guild Wars, Fallout itp.) więc Star Citizen szczególnym wyjątkiem nie jest. Co do dojenia kasy, przecież nikt nikogo nie zmusza do wydawania kasy poza te 35$ na pakiet podstawowy - cała reszta którą teraz oferują za kasę po premierze będzie w pełni dostępne za walutę gry. A w kwestii tego czego to oni nie planują - oni nie wymyślają już nic nowego, realizują to co obiecali w trakcie zbiórki, nawet przerwali dodawanie nowych obietnic bo sami obawiają się że zajmie im to wieki. Te obietnice są dostępne na ich stronie tutaj, jak sobie poczytasz to zobaczysz że robią to co jest na tej liście.
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals


> Porównuje to wszystko choćby to Dirt Rally Early Acces w którego gram i tam mechanizmy
> już są: mistrzostwa, masa torów samochodów itd. I nie chcą odemnie kasy za najmniejszą
> rzecz, którą wprowadzają. A i postępy widze z każdym updatem.

I tu widzisz, Dirt Rally ma już całą podstawową mechanikę potrzebną dla gry tego typu, dlatego też mogą się skupić na dodawaniu do gry coraz więcej esencji. Sam szkielet gry już mają solidny, a star Citizen jeszcze go buduje :)

Jakbyś miał jeszcze jakieś wątpliwości/pytania to wal, jestem w miarę na bierząco.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2015 o 16:16, Diakon22 napisał:

Poza tym w słowach twórcy widać, że nie mają pojęcia jak to będzie wyglądać: "Oczekuję,
że ludzie sami wymyślą własne historie. Planujemy udostępnić różne miejsca, gdzie można
polecieć, gdzie będzie coś do zrobienia, gdzie pojawi się sztuczna inteligencja.".


Nie wiedzą jak to będzie wyglądać ponieważ to gracze będą tworzyć zlecenia, wszycznać bitwy napędzać gospodarkę w grze. Kompleksowośc gry pozwoli na spotykanie się w barach, tworzenie zasadzek, werbowanie innych graczy do eskortowania swojego transportu - gra ma sama się napędzać, żyć własnym życiem.

Dnia 10.08.2015 o 16:16, Diakon22 napisał:

Aż nawet obejrzałem ten multicrew. WoW jedna osobą piltuje a reszta może postrzelać. Niezbyt
imponujące biorac pod uwagę, że to nic nowego - choćby seria Batllefield pokazuje jak
to wygłada.


Tak, tylko że w battlefieldzie nie masz ogromnych jednostek po których mógłbyś swobodnie się poruszać, nie ma kłopotu z takim problemem jak grawitacja statku a grawitacja otoczenia, nie wpakujesz do pojazdu więcej osób niż to jest opisane w skrypcie. W Star Citizen możesz wpakować tyle ludzi i różnych obiektów ile tylko ci się zmieści i wciąż to będzie działać tak jak powinno. Zauważ że ogromny nacisk kładą na realistykę, nie widziałem drugiej gry w której samą kwestię wsiadania do pojazdu tak rozwiązali i to w nie oskryptowanej scenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Poza tym w słowach twórcy widać, że nie mają pojęcia jak to będzie wyglądać: "Oczekuję,
>
> > że ludzie sami wymyślą własne historie. Planujemy udostępnić różne miejsca, gdzie
> można
> > polecieć, gdzie będzie coś do zrobienia, gdzie pojawi się sztuczna inteligencja.".
>
>
> Nie wiedzą jak to będzie wyglądać ponieważ to gracze będą tworzyć zlecenia, wszycznać
> bitwy napędzać gospodarkę w grze. Kompleksowośc gry pozwoli na spotykanie się w barach,
> tworzenie zasadzek, werbowanie innych graczy do eskortowania swojego transportu - gra
> ma sama się napędzać, żyć własnym życiem.
>
> > Aż nawet obejrzałem ten multicrew. WoW jedna osobą piltuje a reszta może postrzelać.
> Niezbyt
> > imponujące biorac pod uwagę, że to nic nowego - choćby seria Batllefield pokazuje
> jak
> > to wygłada.
>
> Tak, tylko że w battlefieldzie nie masz ogromnych jednostek po których mógłbyś swobodnie
> się poruszać, nie ma kłopotu z takim problemem jak grawitacja statku a grawitacja otoczenia,
> nie wpakujesz do pojazdu więcej osób niż to jest opisane w skrypcie. W Star Citizen możesz
> wpakować tyle ludzi i różnych obiektów ile tylko ci się zmieści i wciąż to będzie działać
> tak jak powinno. Zauważ że ogromny nacisk kładą na realistykę, nie widziałem drugiej
> gry w której samą kwestię wsiadania do pojazdu tak rozwiązali i to w nie oskryptowanej
> scenie.
Mati zaufam Ci i dam grze jeszcze pół roku na jakieś efekty nim znowu zacznę narzekać :P Nie zawiedź mojego zaufania ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.08.2015 o 12:21, Diakon22 napisał:

Mati zaufam Ci i dam grze jeszcze pół roku na jakieś efekty nim znowu zacznę narzekać
:P Nie zawiedź mojego zaufania ;d


Hehehe, będę ich pilnował czy się nie obijają i za pół roku znów podyskutujemy jak u nich z progressem, oby do tego czasu był on bardziej "namacalny" :)


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować