Zaloguj się, aby obserwować  
Black_Dog

StarCraft 2 - temat ogólny [M]

10149 postów w tym temacie

Fanatykom Warhammera polecam przenieść się do wątku o WH. A tak gwoli ścisłości: gdyby faktycznie coś było podrabiane, to już dawno właściciele stosownych licencji upomnieliby się o swoje. Wzorowanie się na pewnym modelu, to nie jego podrabianie, więc nie używaj pojęć, których nie rozumiesz. I jeszcze jedno: w jakim państwie rozgrywki z WH nadaje telewizja publiczna? To tyle jeśli chodzi o rywalizację między tymi rts''ami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Teo, siejesz zamieszanie. Blizzard narobił szumu i zapewne wyda rewelacyjną grę - jak zawsze.

Owszem, można gdybać, że design ras z SC jest wzorowany na WH 40K, ale to tylko gdybanie. Inspiracji mogło być milion i pół. Poza tym, to, że zaistnieli Eldarowie, nie znaczy, że nikomu innemu nie wolno popełnić dumnej i nielicznej rasy Psioników wedle ich własnego zamysłu. Podobnie ma się sprawa z całą resztą stron konfliktu i ich jednostkami.

Warhammer 40 000 pozdrawia Starcrafta.

Howgh!

Edit:

Wiem, że w Korei Płd. nadają relacje z meczy w SC...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 19:22, Teokrata napisał:

Blizzard od lat podrabia jednostki z oryginalego majacego ponad 20 lat Warhammera (marines,
w tym reapers ! zergi wzorowane na tyranidach, protossi powstali z polaczenia Tau i Eldarow,
nawet Demon Hunter z Warcrafta jakos tak przypomina Mandrake''a dark Eldars) by ostatecznie
zginac z jego pancernej reki !!!

Nie zapominaj, że Warhammer też musiał czerpać z różnych dzieł. Akurat Terranie z SC, zwłaszcza z UED (polecam obejrzeć filmiki z ich kampanii) są także w dużym stopniu wzorowani na tych ze Starship Troopers. Co do Protossów - nie mogli oni być wzorowani na Tau w 1998 roku, bo o ile mi dobrze wiadomo wtedy tej rasy jeszcze nie wymyślono (wprowadzono ją w 2001 roku). Bardziej już na Eldarach. Zergowie - tyranidzi to oczywiste, ale i tutaj również pierwowzorem zarówno dla jednych jak i drugich mogła być rasa robali ze Starship Troopers.

Ja osobiście zaopatrzę się i w DoW 2, i w SC2. Na multi pewnie SC2 i tak wygra i będzie szerzej obecny na różnych turniejach. Poza tym obie te gry opierają się na nieco innych zasadach, więc trudno tu mówić o bezpośredniej konkurencji. SC2 będzie przedstawiał bitwy dużo większej liczby jednostek niż DoW2 i będzie trochę bardziej nastawiony na masowanie jeśli chodzi o podstawowe jednostki. Tyle z mojej strony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jak Czedwik czekam na obie gry, SC2 bedzie sie imo troche slabo prezentowal graficznie, a DoW2 fabularnie (pewnie znowu denna kampania w trybie podboju). Moze to sie nie sprawdzi, lepszych gier jak te dwie tak czy siak nikt nie wyda, i tego mozemy byc pewni ;) Co do zerzniecia pomyslu na rasy w SC2 to mozna wg mnie mowic o inspiracji swiatem WH40k, ale nie plagiatem. Na marginesie: fabula (znaczy kampania) w SC1+BW jest duzo ciekawsza niz w jakiejkolwiek czesci DoW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 23:56, dobrakos napisał:

Na marginesie: fabula (znaczy kampania) w SC1+BW jest duzo ciekawsza niz w jakiejkolwiek czesci DoW.


I właśnie dlatego dla mnie zawsze SC będzie stało wyżej niż WH. Brak długiej i ciekawej kampanii spowodował, że jako osoba wcześniej w ogóle nie interesująca się światem WH, zupełnie nie mogłem się przekonać do tej gry. Cztery rasy (na początku...), które walczą ze sobą w zasadzie nie wiadomo po co, byle tylko dominować. Walczą bez głębszego uzasadnienia nawet w obrębie własnej frakcji (np. IG ze SM). Brak bohaterów i charakterystycznych dowódców. Do pupy z czymś takim. A w multi, mimo wielu ciekawych rozwiązań jakie WH oferuje, zdecydowanie lepiej gra mi się w SC/WC3 i zresztą nie tylko mnie, co widać choćby po ilości turniejów jakie są rozgrywane właśnie te dwie pozycje.
Nie wystarczy wziąć licencji i skopiować na jej podstawie jednostek do gry. Może ktoś w Relic pójdzie po rozum do głowy i w sequelu będzie dobra kampania, choć wnioskując na dotychczasowych zapowiedziach, szczerze w to wątpię. Naprawdę dziwne dla mnie jest, że CoH miało fabułę zupełnie przyzwoitą, a WH został potraktowany zupełnie po macoszemu, mimo tak ogromnego potencjału jaki tkwi w tym uniwersum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale wee szystkich stradegiach sa terranie, jakies robale, i roboty ktore sie sprzymierzaja z ludziami zeby zabijac robal np. starcraft na ktorym chyba wszyscy bazuja i udany conquest frontier wars plecam ale strasznie trudny ja juz zginalem w 3 misji ale potem doszlem az do 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rasa robotów? W StarCrafcie? Protoss to normalna rasa, która wykorzystuje technologię do budowy swoich machin tak samo jak Terran, a tych ciężko nazwać "rasą robotów", bo tak właśnie wynika z twojego postu. Zerg to robale, przerośnięte fakt, ale zawsze robale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.04.2008 o 09:18, szerszeń45 napisał:

Rasa robotów? W StarCrafcie? Protoss to normalna rasa, która wykorzystuje technologię
do budowy swoich machin tak samo jak Terran, a tych ciężko nazwać "rasą robotów", bo
tak właśnie wynika z twojego postu. Zerg to robale, przerośnięte fakt, ale zawsze robale.


Robalami są tylko oryginalni Zergowie, reszta to zasymilowane gatunki, jest tu też parę pajęczaków, a pająki to nie robale :P. Poza tym od kiedy owady i pajęczaki mają kości? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby faktycznie Blizzard "podrabiał" jednostki z WH, to niewątpliwie już dawno prawnicy GW zapukaliby do ich siedziby wymachując pozwami. A tak, to można mówić co najwyżej o inspiracji, panowie Blizza dobrze wiedzą, gdzie jest cienka granica między nią a plagiatem, czego nie można powiedzieć o twórcach takich gier, jak Kingdom under Fire, Atrox czy Rival Realms :).

GanD
Trochę za bardzo się rozpędziłeś :). DoWa można co najwyżej nazwać "grą na motywach Warhammera" :), nie ma tam "zwykłego" kopiowania (jeśli chodzi o reguły rządzące grą, bo modele jednostek siłą rzeczy muszą być podobne do figurek), niektóre zasady są niemalże sprzeczne z pierwowzorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.04.2008 o 14:58, Blackhand napisał:

GanD
Trochę za bardzo się rozpędziłeś :). DoWa można co najwyżej nazwać "grą na motywach Warhammera"...


Jak już pisałem wcześniej, z uniwersum WH przed wydaniem gry nie miałem wcześniej prawie wcale do czynienia, więc skoro twierdzisz, że nawet to kopiowanie zasad im średnio wyszło (choć siłą rzeczy pewnie musiało, w końcu to gra komputerowa, a nie figurkowa), to nie będę z tym dyskutował. Nie zmienia to jednak faktu, że przedstawienie świata w grze osobie wcześniej z nim nie obeznanej wyszło producentowi naprawdę marnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jakimś wielkim znawcą młotka nie jestem :)(fakt, sporo o nim czytałem, ale to wszystko :)), ale z tego, co wiem, jak do tej pory najbliższy zasadom wersji "offline" był Mark of Chaos - z pozostałych tytułów chyba żaden jakoś szczególnie wiernie nie odwzorowywał reguł oryginału. Ale czy to źle? Gra figurkowa toczy się w turach, więc, jak łatwo się domyślić, pewnych rozwiązań zwyczajnie nie dało się przeszczepić do RTSa. Poza tym wydaje mi się, że zamiast bezmyślnie kopiować, w wielu przypadkach lepiej było dla Relica wymyślić coś własnego (nawet, jeśli się to nie spodoba ortodoksom :)), zwłaszcza, jeśli dany pomysł akurat lepiej się sprawdzał w przyjętej formule gry, niż rozwiązania GW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że wierność oryginałowi niekoniecznie musi być cnotą. Każdy fan WH będzie zrzędził, że w jego ulubionej rasie zabrakło tego czy owego. Ale to wizja Relica i jeśli komuś coś się nie podoba - niech nie kupuje. Jak dla mnie DoW jest zna-ko-mi-ty. Jedyne uwagi tyczą się balansu (jak zazwyczaj). Owszem, zawsze może być lepiej, ale i tak jest bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejny batch - źródło: starcraft2.net.pl

StarCraft Q&A Batch 34

1. Istotnym aspektem gier RTS jest możliwość dla wszystkich ras oblężania umocnionych pozycji wroga na wyspach, czy Protossi i Terranie (no i Zergowie) mają jakąś jednostke to umożliwiającą? (sclegacy.com)

Wszystkie frakcje mają jednostki mogące atakować z większego dystansu. Zergowie mają Swarm Guardian, Terranie Battlecruisera i jego Yamato Cannon, a Protossi mają Carrier''a (który zyskał kilka dodatkowych umiejętności, od kiedy ostatnio o nim słyszeliście). Czy to wystarczy by poradzić sobie z umocnionymi wyspami - nie wiemy. Więcej testów pozwoli nam zdecydować, czy nie potrzeba czegoś więcej.

2. Infestor jest jednostką, która zrobiła wrażenie na społeczności, wszyscy chcieliśmy zobaczyć jednostkę, która potrafi poruszać się będąc zakopaną. Niemniej jest źródłlem naglących pytań: Czy Infestor może zainfekować również budynki Zergów? Czy zainfekowani marines są produkowani tak szybko jak widzieliśmy na trailer''ze? Czy trzeba ich produkować ręcznie, czy "wyskakują" automatycznie? Czy kosztują? (starcraft2.4players.de)

Jak wiele jednostek Zergów, Infestor jest wciąż w fazie budowy. Nie może infekować jednostek Zergów, ale ciągle nad tym dyskutujemy. Prędkość budowy Marines zmienia się cały czas podczas naszej pracy nad tą jednostką. Najprawdopodobniej marines będą produkowani automatycznie. Nie wymagają żadnych minerałów.

3. Medivac jest bardzo interesującą jednostką, ale nie podano nam o niej wielu informacji. Czy możesz podać więcej informacji? Na którym poziomie można ją wyprodukować. Jak działa proces leczenia? Czy może leczyć kilka jednostek na raz i jak szybko leczy w porównaniu do medyka? (starcraft2.4players.de)

Obecnie Medivac jest budowany ze Starport (nie wymaga żadnej dobudówki). Leczenia działa zupełnie jak u medyka. Prawdopodobnie dodamy animację Medivac''a wyrzucacjącego medyczne drony, które leczą biologiczne jednostki. Będzie w stanie leczyć jedną jednostkę na raz, a prędkość leczenia zmienia się w zależności od naszych prac nad jednostką.

4. Wiele wątpliwości wiąże się z jednostką Roach, z powodu różnych wersji informacji o tej jednostce. Czy jest to jednostka atakująca "wręcz" czy na odległość? Czy może szalone połączenie obydwu? I najważniejsze: czy może atakować jednostki latające? (starcraft2.4players.de)

Roach atakuje na odległość. Wcześniej atakował z bliska (stąd artystyczny obraz jednostki z wielkimi ostrzami), ale obecnie atakuje na odległość. To pomaga mu w wąskich przejściach, gdzie na prawdę błyszczy. Obecnie atakuje jedynie jednostki naziemne.

5. Czy Corruptor może zainfekować podniesione budynki Terran, Colossusa i inne jednostki Zergów, takie jak Mutaliski lub inne Corruptory? Czy Corruptor może zainfekować Thora, Siege Tank''i lub marines gdy są podniesieni za pomocą anti-gravity?

Tak, Corruptor możę atakować wszystko co lata, lub jest zmuszone do latania poprzez Anti-Gravity. Jednostka podniesiona za pomocą Anti-Gravity, gdy ta się skończy, upadnie na ziemie i będzie mogła atakować jedynie jednostki latające.

6. Jakie powody stoją za zmianą ataku Colossus''a? (z przesuwającego się promienia termalnych soczewek (z pierwszego gameplay''u) do kilku wiązek? (Zerg trailer) Balans? Wygląd?

Wiązka promieni daje bardziej interesujące możliwości dla graczy próbujących swych sił w micro, poprzez AOE (zasięg działania). Przesuwający się pojedyńczy promień wygląda fajnie, ale nie daje żadnych nowych możliwości dla rozgrywki. Obecna wizualizacja promieni jest tymczasowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2008 o 23:40, Lord Avatar napisał:

Artykuł pomocny. Jest tylko jedno ale - "oblężania". Litości... OBLEGANIA


Jakby co - to nie moje tłumaczenie, skopiowałem jedynie newsa, u mnie takich karygodnych błędów by nie było, a jak to wstawiałem to nie miałem czasu poprawiać :|.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.04.2008 o 13:53, GanD napisał:

Ja tam czekam na DOTA w wersji SC, więc im więcej śmiesznych modeli jednostek, tym lepiej
dla takiego moda, a gdy chodzi o WC3, to gram praktycznie tylko w DOTA ^^.



Pod zwykłym SC jest mapka D.O.t.X. (Defend of the Xel''Naga) :) Naprawdę fajnie ją wykonano, chociaż przy oryginalnej docie wymięka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować