Zaloguj się, aby obserwować  
Black_Dog

StarCraft 2 - temat ogólny [M]

10149 postów w tym temacie

Dnia 28.03.2010 o 20:20, Feallan napisał:

A nie zastanawiałem się nad tym. Chyba Colossus, po resarchu na pewno ma większy zasięg,
na początku gry to nie wiem. Colossus to takie cuś podobne do maszym obcych z Wojny Światów.
Poszukaj po gamaplayach. ;p


Na początku gry, to może i nie być żadnej... w sensie czy w ogóle takowa jest ? Terranie mają czołgi, Zergowie latające bombowce dalekiego zasięgu ;-), a Protossi dotychczas mieli tylko Carrierów (bo mogły wysyłać te małe badziewia na odległość większą niż zasięg wieżyczek) oraz właśnie gąsiennice. Z tego co słyszałem, i jednego i drugiego ma już nie być, także zacząłem się zastanawiać.
Colossusy, to wiem jak wyglądają. Kiedyś na jakimś filmiku widziałem jak takowe padały niczym muchy od kilku strzałów... mam nadzieję że to zmieniono, bo jak na takie maszyny wojenne, to coś słabiutko się trzymały.


@ Bambusek

W sensie, że np. Scout i Wraith atakowałyby go rakietami, a czołg lub guardian swoją najcięższą bronią ? No to chyba zbyt długo taka jednostka faktycznie sobie nie powalczy. ;-)
Ja wiem, że balans ciężko zachować, ale liczę też, że Blizzard nie da plamy totalnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Colossus nadal jest dość delikatny, bo pełni funkcje spraya na owady - przybiega 15 marinów, on strzeli dwa razy i nie ma. Jakby był mocniejszy, to by była wielka imba. Ale po upgradzie na 99% ma większy zasięg niż wierzyczki. Jutro sprawdzę. A Carrier też ma większy zasięg, ale minimalnie, teraz Interceptory latają na mniejsze odległości. Dla mnie głupota, więc na forum BN poleciała odpowiednia sugestia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 19:49, Dann napisał:

Aha, tak mi teraz przyszło do głowy, są jeszcze w grze Reavery ? A jeśli są, to czy można
im ustawić, aby same sobie budowały scaraby ? ;-)


Reaverów nie ma, przynajmniej w multi. Ponoć mają być dostępne w kampanii.
Ale można ustawić Lotniskowcom automatyczną budowę interceptorów, w razie gdyby jakieś padły.

Dnia 28.03.2010 o 19:49, Dann napisał:

Lub może inaczej, czy w ogóle są jakieś abilities, które można ustawić na auto use ?
Jak np. w W3 ożywienia szkieletów dla Nekromantów.


Jest trochę takich, np. leczenie u Medivaca, szarsza u Zelotów, naprawa u ERM (SCV :D).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 21:05, Daimon_Frey napisał:

Reaverów nie ma, przynajmniej w multi. Ponoć mają być dostępne w kampanii.
Ale można ustawić Lotniskowcom automatyczną budowę interceptorów, w razie gdyby jakieś
padły.


Aaaaaa, teraz sobie przypomniałem, że parę jednostek ma być dostępnych tylko w kampanii. Dla mnie to głupie jest, no bo jak już się robi jednostkę to wypada ją zamieścić w najważniejszym trybie gry. Czekamy na moderów i UMS-y.

A spryciarze, Fenix nie żyje, to piekła nie ma, Dragoonów może nie być. Buuuu. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 21:09, Feallan napisał:

Aaaaaa, teraz sobie przypomniałem, że parę jednostek ma być dostępnych tylko w kampanii.
Dla mnie to głupie jest, no bo jak już się robi jednostkę to wypada ją zamieścić w najważniejszym
trybie gry. Czekamy na moderów i UMS-y.

W kampanii będzie dużo jednostek z jedynki i nawet trochę takich zupełnie nowych, które nie trafiły do multi. W przypadku Terran niemal wszystkie (i to grywalne, jak np. medycy czy firebaci). Dla Protossów i Zergów też trochę tego będzie. Pewne więcej zobaczymy przy okazji dodatków z ich własnymi kampaniami. Siłą rzeczy nie mogli dać tych wszystkich jednostek do multi ze względu na problem zbalansowania i przydatności tak dużego wyboru jednostek.

Dnia 28.03.2010 o 21:09, Feallan napisał:

A spryciarze, Fenix nie żyje, to piekła nie ma, Dragoonów może nie być. Buuuu. :/

Zastąpiła je nowa generacja walkerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 21:17, Arcling napisał:

Zastąpiła je nowa generacja walkerów.


Taaak, Dragoona bezpośrednio zastąpił Stalker, a martwych Protossów teraz wsadzają do Immortali. Ale i tak mam sentyment do Goonów. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 21:09, Feallan napisał:

Dla mnie to głupie jest, no bo jak już się robi jednostkę to wypada ją zamieścić w najważniejszym
trybie gry.


Problem z robieniem gier przez Blizzarda jest taki, że oni robią mnóstwo rzeczy, które nie spełniają później ich oczekiwań.
Reaver początkowo miał być, ale ostatecznie się nie spodobał. Ostatnią rzeczą jaka wyleciała to był chyba Lurker u zergów. Też był. Na starych screenach z tech tree można znaleźć lurker den, a na filmikach i screenach samych lurkerów. Od protossów wyleciały też Tempest (miał zastapić Carriera, który w końcu powrócił) oraz Soul Hunter (taka śmieszna jednostka na powietrznej "deskorolce"). U terran byli medycy ale wylecieli i zostali zastąpieni przez Medivaca. W trakcie produkcji Thor ciągle wylatywał i powracał. A to wszystko to tylko wierzchołek góry lodowej bo tak samo było też z umiejętnościami :)
Wszystko to spowodowane jest zrobieniem fajne gry, a nie gry w której znajdzie się wszystko co producenci sobie wymyślą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 21:26, Daimon_Frey napisał:

Wszystko to spowodowane jest zrobieniem fajne gry, a nie gry w której znajdzie się wszystko
co producenci sobie wymyślą.


Co nie znaczy, że nie będziemy mogli położyć łapy na porzuconych jednostkach... chociażby w edytorze.

<Zaciera ręce>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No fakt, pamiętam że kiedyś Thor miał być budowany bezpośrednio przez SCV z racji wielkości. Widać, że teraz im przeszło, bo wyjeżdżają z linii produkcyjnych Factory, ale rozmiary pozostały. I śmiesznie to teraz wygląda, ja bym zmniejszył dziada. ;p

Poza tym mogli by trochę zmienić to wszystko. Nie wiem, czy betę SC2 masz, ale na polskim forum BN jest temat z moimi sugestiami. Niektóre jednostki (Infestor, Phoenix, Ultralisk) są albo żałośnie słabe, albo nieprzydatne z wielu innych powodów. Przykładowo gra Zergiem to masowanie Mutalisków i Hydralisków, czasem jakiś nub narobi roachów, ale wtedy dostaje baty od np. Battlecruiserów. A Infestor to bardzo ciekawa jednostka i szkoda tego, że jest tak badziewna. Mam nadzieję, że Blizzard jeszcze to i owo zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 21:31, Feallan napisał:

No fakt, pamiętam że kiedyś Thor miał być budowany bezpośrednio przez SCV z racji wielkości.
Widać, że teraz im przeszło, bo wyjeżdżają z linii produkcyjnych Factory, ale rozmiary
pozostały. I śmiesznie to teraz wygląda, ja bym zmniejszył dziada. ;p


Śmiesznie to on wygląda jak jest transportowany przez Medivaca. Skubany stateczek ma niezły udźwig :D

Dnia 28.03.2010 o 21:31, Feallan napisał:

Poza tym mogli by trochę zmienić to wszystko. Nie wiem, czy betę SC2 masz, ale na polskim
forum BN jest temat z moimi sugestiami.


Po to właśnie jest beta by wszystko dopracować i po to są fora by wiedzieć co ludzie myślą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2010 o 21:04, Feallan napisał:

Colossus nadal jest dość delikatny, bo pełni funkcje spraya na owady - przybiega 15 marinów,
on strzeli dwa razy i nie ma. Jakby był mocniejszy, to by była wielka imba. Ale po upgradzie
na 99% ma większy zasięg niż wierzyczki. Jutro sprawdzę. A Carrier też ma większy zasięg,
ale minimalnie, teraz Interceptory latają na mniejsze odległości. Dla mnie głupota, więc
na forum BN poleciała odpowiednia sugestia.


To chociaż powinni temu Colossusowi jakiś shield nieprzeciętny zapodać. Bo zapewne kosztuje co nie miara, a co to za spray na owady co sam pada jak owad. ;-)
I z tego co mówicie nadal mi brakuje u Protossów jakiejś ciężkiej artylerii.


@ Daimon_Frey

SCV automatycznie naprawiają pobliskie uszkodzone pojazdy ? Jeśli tak, to brawa dla Blizza. ;-) Nareszcie chyba zagrali w Tiberian Sun. ;-)
Apropo TS, jeszcze jedna fajna sprawa. Siły NOD mają tam artylerię (nota bene straszna imba, ale co poradzić ;-)), która wykonuje rozkazy na takiej zasadzie, że po kliknięciu celu do ataku podjeżdża ona na maksymalną możliwą odległość z jakiej może oddać strzał i sama się rozkłada po czym atakuje już z mocnego działa.
IMO świetna sprawa i powinni pomyśleć o takim czymś dla siege tanka Terran (choćby opcjonalnie ;-)).

Ale co tam... jak zobaczyłem pokaz najsłodszych bakterii w całej grze ;-D, od razu chcę w to zagrać. ;-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do ciężkiej artylerii to wydaje mi się że rolę takowej mają pełnić Immortale, czy też w polskiej wersji Nieśmiertelni. Z tego co grałem trochę u kumpla w betę, to bardzo fajnie wymiatają. Trochę brakuje mi moich ulubionych Dragonów, no ale cóż widocznie były przestarzałe:D. Odniosłem też wrażenie, że Dark Templarzy stracili trochę swojej mocy jaką mieli w jedynce. Trochę szkoda bo też ich lubiłem... No ale to pewnie ze względu na odpowiednie zbalansowanie rozgrywki.

Jak na razie grałem kilka gierek Protami i jedną partyjkę Terranami. Wrażenie z rozgrywki odnoszę bardzo dobre, ale jest jeszcze dużo takich szczególików do poprawienia. Np. gra Prot vs Prot, w walce Zealotów za cholerę nie można rozróżnić który oddział jest czyj, nie widać praktycznie kolorów. W SC było to bardzo wyraźnie pokazane, a teraz jakoś tak się to wszystko zlewa. Mam nadzieję, że to poprawią bo nieciekawie to wygląda.

Spolszczenie i głosy nawet mi się podobają, czasami mam wrażenie jakbym grał w Warcrafta 3. Jedyne co mnie niepokoi to tłumaczenie na siłę jednostek, czy frakcji. Rekieterzy? Ehh...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2010 o 10:40, MetaL2 napisał:

Co do ciężkiej artylerii to wydaje mi się że rolę takowej mają pełnić Immortale, czy
też w polskiej wersji Nieśmiertelni. Z tego co grałem trochę u kumpla w betę, to bardzo
fajnie wymiatają.


To jest taka jednostka, że zmiecie takiego Thora, Roach''a Hydraliska czy Ultraliska, ale padnie od bandy Zerglingów i Marines. No i od czegokolwiek co lata i atakuje cele naziemne.

Collosusy faktycznei powinny mieć boost do shielda lub hp. Za szybko padają obecnie. Owszem, masakrują duże ilości slabszych jednostek, ale już z cięższymi sobie tak nie radzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2010 o 20:49, Bambusek napisał:


Collosusy faktycznei powinny mieć boost do shielda lub hp. Za szybko padają obecnie.
Owszem, masakrują duże ilości slabszych jednostek, ale już z cięższymi sobie tak nie
radzą.


O Vikingach nie wspominając ;)
Biorąc pod uwagę beznadziejny anti air tossa, Viking (Lub corruptor u zergów) zmiata Colossi z powierzchni ziemi nim Stalkery zareagują.

EDIT: Woops, niechcący zatwierdziłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2010 o 10:40, MetaL2 napisał:

Co do ciężkiej artylerii to wydaje mi się że rolę takowej mają pełnić Immortale, czy
też w polskiej wersji Nieśmiertelni.


Mówiąc o artylerii miałem na myśli coś co może faktycznie jest mało wytrzymałe i bezbronne wobec air units, ale potrafi z daleka siać grozę i zniszczenie jak Siege tanks lub Guardians. Takie typowe jednostki oblężnicze.
A z tego co kojarzę Immortale są właśnie takimi antysiege units, których shieldy absorbują właśnie ciężki ostrzał. A zasięg mają dość przeciętny. ;-)

Dnia 29.03.2010 o 10:40, MetaL2 napisał:

Jak na razie grałem kilka gierek Protami i jedną partyjkę Terranami. Wrażenie z rozgrywki
odnoszę bardzo dobre, ale jest jeszcze dużo takich szczególików do poprawienia. Np. gra
Prot vs Prot, w walce Zealotów za cholerę nie można rozróżnić który oddział jest czyj,
nie widać praktycznie kolorów. W SC było to bardzo wyraźnie pokazane, a teraz jakoś tak
się to wszystko zlewa. Mam nadzieję, że to poprawią bo nieciekawie to wygląda.


A już myślałem, że coś naprawdę poważnego.
Mam nadzieję, że premiera naprawdę będzie już w czerwcu. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed Blizzardem sporo pracy jeszcze. Pograłem troche po resecie kont.

TvsT - kto pierwszy wymasuje Marine i Marauderów ten wygrał.

Zerg: nadal kosmiczna elastyczność. W jednej chwili masuje Raoche, zaraz potem wjeżdża Mutaliskami.

Protoss: chyba tylko spam Carrierów. Inaczej każdy match up to problemy. Najsłabsza obecnie rasa. Potrzebuje mocnego boosta. Zealoci: zanim ich się pojawi sensowna ilość to Zerga ma Roache, Terran Marauderów. Obie jednostki zmiatają Zealotów bez problemu. Chrono boost dostał nerfa zaraz na początku bety, a nie ma startu do MULE i spamowania larw. Void Rays: super balans. 8 nieulepszionych Marine vs 3 Raye: Raye znikają. Naprawdę super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2010 o 13:40, Bambusek napisał:

Protoss: chyba tylko spam Carrierów. Inaczej każdy match up to problemy. Najsłabsza obecnie
rasa. Potrzebuje mocnego boosta. Zealoci: zanim ich się pojawi sensowna ilość to Zerga
ma Roache, Terran Marauderów. Obie jednostki zmiatają Zealotów bez problemu. Chrono boost
dostał nerfa zaraz na początku bety, a nie ma startu do MULE i spamowania larw. Void
Rays: super balans. 8 nieulepszionych Marine vs 3 Raye: Raye znikają. Naprawdę super.


No że Protoss najsłabszy, to się zgodzę, ale spam Carrierów? Mało toto użyteczne, chociaż ma większego kopa niż w SC1, to ze względy na maleńki zasięg Interceptorów zmiata je wszystko, to lata dość szybko. Vikingi, Phoenixy, Corruptory - i po spamie Carrierów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś grałem przeciwko graczowi, który miał chyba z 5 Carrierów w momencie, jak ja startowałem z Void Rayami. Nie wiem jak on to zrobił. Wiec teoretycznie da się ich wyrobić w miarę szybko. Wtedy powinny być skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2010 o 15:39, Bambusek napisał:

Kiedyś grałem przeciwko graczowi, który miał chyba z 5 Carrierów w momencie, jak ja startowałem
z Void Rayami. Nie wiem jak on to zrobił. Wiec teoretycznie da się ich wyrobić w miarę
szybko. Wtedy powinny być skuteczne.


Pewnie miał 1 góra 2 a reszta haluny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować