Zaloguj się, aby obserwować  
Black_Dog

StarCraft 2 - temat ogólny [M]

10149 postów w tym temacie

Dnia 28.05.2010 o 23:11, Gromo napisał:

I tu moje pytanko.
Ilu Probe zawsze budować do kryształu a ilu do gazu? Na jedną kopalnię gazu zawsze 3.
A do kryształu różnie. Kiedyś dawałem 13, potem 20, teraz ok. 17.


24+6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2010 o 20:10, Aku230 napisał:

daj replay ^^


A co to ja, wymiatacz turniejowy? Średni gracz jakich wiele... W dodatku opisałem absolutnie standardową grę na przykładzie mało emocjonującej rozgrywki. Ale skoro chcesz...
http://rapidshare.com/files/392717418/Metalopolis__3_.SC2Replay.html
Sądząc po APM nawet za bardzo wtedy grać mi się nie chciało, a i przeciwnik do jakichś wybitnie rozgarniętych nie należał.

Dnia 28.05.2010 o 20:10, Aku230 napisał:

imo różnica miedzy średnim tossem a dobrym tossem to FF


Zgadza się, etap masterowania FF jest jeszcze przede mną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>jednak 1 zelota jest jak 3-4 zerglingów.

Jeśli stoi w wąskim przejściu, to tak, ale w polu pieski go zmasakrują.

Dnia 28.05.2010 o 23:11, Gromo napisał:

Czyli od teraz u mnie obowiązuje zasada, że jednostki z Gateway(T1) służą
jako tarcze dla Colosów i innych T2 i T3?


Jak grasz zależy od Ciebie. Ja tylko podałem moją "filozofię", wydaj mi się, całkiem sensowną.

Dnia 28.05.2010 o 23:11, Gromo napisał:

W Robotics produkuję Immortale.


Mam mieszane uczucia co do Nieśmiertelnych. W początkach bety byli niezbędni (Roach...), teraz ich użyteczność jak dla mnie spadła. Na papierze mają świetne statystyki, ale w realnej walce nie są jakoś specjalnymi anihilatorami.

Dnia 28.05.2010 o 23:11, Gromo napisał:

I tu moje pytanko.
Ilu Probe zawsze budować do kryształu a ilu do gazu?


Zależy od ilości "kupek" kryształów i odległości Nexusa. Ogólnie 2,5 proba na jeden kryształ i trzy na jeden gaz. To nie jest jednak sztywna zasada, tylko pewien wskaźnik optymalności wydobycia. W mainie na przykład jest zwykle nadmiar sond, bo część z nich przesuwa się do naturala (wtedy produkcja zbieraczy rozbija się na dwa budynki, a nie sam postawiony w expie). Nie jestem jednak jeszcze na poziomie tak skrupulatnego liczenia roboli - często oceniam ich stan liczebny "na oko".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 00:55, luzac napisał:

Pierwsza faza bety przedłużona o tydzień, woohoo.


Ulala.
Jak to miło z ich strony. Tydzień porażek więcej. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz zagrałem PvP. Wygrałem technologią. Widząc, że przeciwnik idzie w same stalkery i sentry. Zbudowałem z 7-8 colosów. Po jego nieudanym rushu przeciwnik wyszedł.

BTW. Co robić, kiedy przeciwnik niezależnie od rasy idzie w lotnictwo? Feniksy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 10:21, Gromo napisał:

Teraz zagrałem PvP. Wygrałem technologią. Widząc, że przeciwnik idzie w same stalkery
i sentry. Zbudowałem z 7-8 colosów. Po jego nieudanym rushu przeciwnik wyszedł.


Przeciw Stalkerom niesamowite są Immortale - rozwalają je chyba dwoma strzałami. :)

Dnia 29.05.2010 o 10:21, Gromo napisał:

BTW. Co robić, kiedy przeciwnik niezależnie od rasy idzie w lotnictwo? Feniksy?


Na Mutaliski - Stalkery + Sentry, jak są same Mutale, to dużo Feniksów.

Na Banshee - Feniksy

Na Battlecruisery - obowiązkowo Mothership (zwykle Batków dużo leci, a jak mu Vortex usunie z walki np. połowę na jakiś czas, to po sprawie), do tego sporo Stalkerów i Void Ray (koncentruj atak wszystkich jednostek na jednym Batku, potem na następnym itd.

Na Voidy - Stalkery

Na Carriery - Voidy


Już nic więcej nie przychodzi mi do głowy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Przeciw Stalkerom niesamowite są Immortale - rozwalają je chyba dwoma strzałami. :)
Miał ich duzo, więc Collosusy sobie poradziły, ich splash attack jest naprawdę świetny. Szczególnie przeciw masie czegokolwiek co nie lata.

A na Vikingi? Własnie przegrałem bo przeciwnik mnie nimi zaspamował. Brakło kilku strzałów do zabicia 3 Banshee.

BTW. Fajnie że tydzień dłużej sobie pogramy.A z tego co pisze w newsie, to drugiej fazy możemy się spodziewać pod koniec czerwca. 3-4 tygodnie bez SC i potem znowu xD Nie mogę się doczekać premiery, chociaż boję się ceny. Ciekawe co rodzice powiedzą na te ok. 180 zł na grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na BC stalker + sentry, duże straty, ale z 4gate nie będzie to dużym problemem, z mothership może być problem, że BC skoncentrują się na niej strzelając z yamato gun

na vikingi to wszystko co strzela w air i nie jest airem + dla pewności parę immortali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 13:42, Aku230 napisał:

na BC stalker + sentry, duże straty, ale z 4gate nie będzie to dużym problemem, z mothership
może być problem, że BC skoncentrują się na niej strzelając z yamato gun


Mothership może paść, ale przedtem musi zrobić Vortex.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2010 o 17:59, Aku230 napisał:

> Ehh jak tak patrzę na te filmiki, aż żałuję że nie zapisałem się na betę :/ Ma ktoś
zbędny
> klucz?
beta się kończy za 2-3 dni, może jak ja wznowią to dadzą wysyp kluczy


Mam nadzieję :D Pozostaje czekać ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w miarę dobrą taktykę na terran. Musiałbym ją przetestować w lepszych ligach, do których nie mam dostępu. Podstawa z T1 to masa stalkerów oraz kilka sentry dla tarczy. Jak najszybciej robimy Colosy. Oczywiście pierwsza jednostka w Robo to observer, stale patrzymy co robi przeciwnik. Gdy mamy z 5 Colosów możemy przypuścić atak. W zależności od przeciwnika do naszej armii dokładamy 1 observera na Banshee. Gdy wróg robi lotnictwo, stawiam 2x Stargate i masę feniksów. Nuestety w tej grze nie miałem szansy ich użyć. Zdążyłem zlikwidować wroga Colosami.
Generalnie podstawa technologii u Protossa to Robotics Facility i Collosy. Berz tego ani rusz. Nawet przeciwko drugiemu Protossowi warto mieć te 3-4 Collosy, na dużą masę stalkerów i sentry. A trzonem armii jest duża grupka Stalkerów wspomaganych Setry, dla tarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie powiem, że dobrą taktyką na PvT są High Templary. Mariny mają mało HP i od stormów padają jak muchy. Maraudery mają więcej, ale można je dobić stalkerami. Feniksów raczej bym nie polecał - lepiej zrobić więcej naziemnych. Nawet gdy zrobi dużo latających, to można je zabić stalkerami i dobrymi stormami. Aha, i templary koniecznie trzymać z tyłu armii - jak nam przeciwnik Ghostami rzuci na nie EMP, to tracą całą energię i praktycznie przegraliśmy. Colossy są kiepskie na terrana z tego względu, że dobry terran jak tylko zobaczy nasz tech do Colossusów to zrobi kilka Vikingów i wtedy ciężko te Kolosy utrzymać przy życiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ta taktyka się nazywa One Base Colossus, tylko, że ona nie zakłada, że idzie się w collosusy bez względu na wszystko, tylko w kontre na to co terran robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

YYyhh... Jak jest teraz z ligami? Bo niby zlikwidowali copper i dali coś powyżej platyny, ta?
Bo sprawa wygląda tak. Kiedyś na paczu 11 czy 12 (teraz jest chyba 13) zacząłem grać. Polamiłem, popróbowałem terranami, bronze league, tam poprzegrywalem, powygrywałem tratata. Średnio szło. Odstawiłem betę na chwilkę, wczoraj/dzisiaj mnie coś znowu wzięło, ściągnąłem pacze, zacząłem grać protossami, jeszcze raz placementy trzeba grać, gram i... platyna. Zagrałem może z 20-30 gier ogólnie w sc2, w sc1 grałem dawno dawno temu w singla, więc 0 ogarnięcia. Z rtsów to tylko DoW/DoW2 (czyli 0 micro). Sam nie wiem jak, ale ta beta mnie wkręcać zaczęła akurat jak ma się kończyć. Ale tak kończąc moje nocne wypociny bez ładu i składu, jeżeli ktoś ma jakiekolwiek problemy ze zrozumieniem tej gry, może się dużo nauczyć nawet nie grając (jak ja) => szukać kanału day9 na blip.tv. Day9 - kocham go.

tl;dr
odpowiedzcie na pytanie w 1 zdaniu plox. reszty nie czytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taa usuneli cooper i dali diamond jeśli sięnie myle w nazwach ^^

w DoW było troche mikro, tylko granaty się późno odkrywało i były jakby nie po drodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a czy w mirrorze terran jest inna możliwość zagrania niż massy vikingów? Trochę przynudnawa ta strategia. Próbowałem zagrać większą ilość marinów ale i tak tym nie podejdzie się pod czołgi.
p.s. drugie miejsce w goldzie! ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że w TvP T zawsze robi Vikingi i Banshee, masowo. Wymyśliłem więc sposób na niego. Land to Stalkery + ok. 8-10 sentry. i idziemy w mass air, oczywiście + Mothership. Do każdej grupy obs. Teraz tak wroga załatwiłem. Miał ok. 20 Vikingów i 20 Banshee. Nie wiedział co robić. A gdy zrobiłem mass atak na jego bazę to wyszedł nim zniszczyłem mu bunker na wejściu. Bansheem zarzucił cloaki, nie widział mojego obsa. Potem jedyne co rzucił to radar z CC na moje voidy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować