Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Opinia: Ubisoft między młotem a kowadłem

37 postów w tym temacie

Dnia 15.09.2015 o 10:16, pepsi napisał:

Nie wydaje mi się, by teoria się przez to rozbijała, bo jednak wersja PC ukazała się
później niż pierwotne wydania, a takimi były właśnie wersje PS3/X360.


Ale ukazała się na równi z innymi konsolowymi wersjami.

Dnia 15.09.2015 o 10:16, pepsi napisał:

jak to jest, że wiele firm potrafi wydać swoje gry AAA jednocześnie na PC i konsolach bez większych wpadek?


No cóż, równie dobrze możemy narzekać, że np. EA gry na Wii U wydaje z opóźnieniem. A NFS Rivals na PS4 wyszło później, niż na PC (o tydzień, ale zawsze). Widocznie jakiś powód jest...

Warto tu pamiętać o jednym - wersje pecetowe AC to po prostu porty. Możemy zaklinać rzeczywistość ile dusza zapragnie, ale do tego się to właśnie sprowadza. I to dlatego jest takie opóźnienie. Zauważ, że w przypadku gier, które portami nie są, ale powstają głównie na PC, takich opóźnień nie ma - vide seria Far Cry. A zatem nie jest to robienie na złość graczom pecetowym, nie jest to traktowanie ich po macoszemu.

I, z całym szacunkiem, ale jeśli już ktoś tu jest traktowany gorzej, to gracze konsolowi, a nie pecetowi. Jako posiadacz PS4 mogę co najwyżej z zazdrością popatrzeć na ludzi kupujących sobie kolekcjonerki Heroes VII, bo wiem, że na konsole ten tytuł raczej nie trafi. I za Chiny ludowe nie rozumiem czemu, bo sterowanie spokojnie by się dało ogarnąć na padzie. Ale to już inna bajka. Może ktoś kiedyś napisze "Opinię" i o tym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ring5

Na eksy moglibyśmy się akurat długo licytować, aż w końcu doszlibyśmy pewnie do konkluzji, że nawet właściciele wszystkich konsol i mocnego peceta mają przegwizdane, bo kiedy znaleźć czas, żeby to wszystko ograć? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2015 o 10:54, pepsi napisał:

Na eksy moglibyśmy się akurat długo licytować,


Ale w przypadku Heroesow raczej ciezko mowic o exclusive''ach. Nikt nie wylozyl kasy na to, by gra ukazala sie TYLKO na pecety. Tym bardziej, ze H3 dostepne jest na smartfony i tablety. Czyli jest to jedynie brak checi ze strony Ubi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "Francuska firma wręcz przyzwyczaiła już pecetowców do traktowania ich gorzej niż właścicieli
> konsol, czy to przez umyślne działania, czy własną nieudolność. A nie jest to przyzwyczajenie,
> w którym wspomniana grupa graczy chciałaby trwać."
>
> Raz w życiu PCtowcy dostają po tyłeczku zamiast konsolowców i nagle wielka krzywda się
> dzieje :/
"przyzwyczaiła już"
"raz"
Poćwicz czytanie i pisanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tniemy cytaty, to raz.
Nie bawimy się w dziecinne wycieczki osobiste - to dwa.
Nie zakładamy sobie altów skoro już za jeden trolling dostaliśmy BANa - tak samo jak poprzednio żegnamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.09.2015 o 20:20, AstroDeer napisał:

Wam się, pajace, wydaje, że jesteście w stanie powstrzymać falę anonimowej nienawiści
i nieskończonych zasobów.


Ostrzeżenie za niekulturalne oraz obraźliwe zwracanie się do innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Najprostszym rozwiązaniem byłoby poczekać z premierą wersji konsolowych aż wersja
> PC
> > będzie gotowa.
> To nie jest żadne rozwiązanie. Wydawca liczy na zyski, wypuszczając grę na konsole ruszy
> sprzedaż a ten kto miał kupić na PC i tak poczeka. Zresztą zyski na konsolach są o wiele
> większe i dla Ubisoftu są one priorytetem.

Nieprawda:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/ubisoft-zarabia-w-duzej-mierze-dzieki-graczom-korzystajacym-z-pc.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.09.2015 o 15:11, diabel44 napisał:

Ani trochę nie zmienia to faktu że model biznesowy można naginać do pewnego stopnia. Na forach i w internecie oburzenie, po premierze na koncie i tak miliony. kto ma kupić na PC i tak kupi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.09.2015 o 10:37, Ring5 napisał:

Jako posiadacz PS4 mogę co najwyżej z zazdrością popatrzeć na ludzi kupujących
sobie kolekcjonerki Heroes VII, bo wiem, że na konsole ten tytuł raczej nie trafi. I
za Chiny ludowe nie rozumiem czemu, bo sterowanie spokojnie by się dało ogarnąć na padzie.


Bo się nie opłaca. Naprawdę nie rozumiem, czemu w kółko się sprowadza brak strategii na konsolach do sterowania. Nie, nie jest problemem sterowanie, ale zwykly brak zainteresowania ze strony konsolowców. Było End War (dla którego zresztą zarżnięto World in Conflict), sprzedał sie tak wspaniale, że trzeba było się podpinać i pod Halo Wars żeby poudawać, że jest dobrze. Było R.U.S.E. i tutaj Francuzi już nawet nie udawali tylko po prostu stwierdzili, ze wtopa (a łatwo im to przez gardło nie przeszło, molohy bardzo nie lubia się przyznawać do błędów)

A to tylko wpadki Ubisoftu, gdyby spojrzeć na całą branżę to było tego więcej. Nie dziwne, że potem konsole jak już to dostają średniaki, które na rynku pecetowym albo się nie sprawdzily albo będą miały wielki problem (Worlds of Magic, Grand Ages: Medieval)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2015 o 11:04, Bambusek napisał:

Bo się nie opłaca.


A jakies konkretne dane? Bo wiesz, pecetowe wersje gier takich, jak CoD chociazby, to rowniez stosunkowo niewielka czesc ogolnej sprzedazy, a jednak porty robia. XCOM wyszedl na PS3, Xboxa i gdyby rzeczywiscie nie oplacalo sie portowanie takich gier, to na Androida i iOSa by ich nie wydano.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2015 o 20:21, Ring5 napisał:

A jakies konkretne dane? Bo wiesz, pecetowe wersje gier takich, jak CoD chociazby, to
rowniez stosunkowo niewielka czesc ogolnej sprzedazy, a jednak porty robia. XCOM wyszedl
na PS3, Xboxa i gdyby rzeczywiscie nie oplacalo sie portowanie takich gier, to na Androida
i iOSa by ich nie wydano.


Valkyria Chronicles - gra stricte konsolowa, chwalona w recenzjach, chwalona przez graczy. Po pierwszej części przeniesiona na PSP, raczej nie z kaprysu. No i nie zapominajmy, że po latach Sega wolała jedynkę przeportwać na pecety niż PS4 czy XOne.

Civilization: Revolution - miała być jaskółka zmian, wprowadzająca serię na konsole. Data wydania: 2008. Mamy rok 2015, żadnej Civki na konsole od tamtej pory nie wydano, a Revolution 2 najpierw w ogóle zawieszono, a jak odwieszono to już tylko na platformach mobilnych, z konsol tylko Vita się załapała (a raczej załapie, planowana premiera w przyszłym roku). O jakiejkolwiek wersji na konsole stacjonarne oczywiście cisza.

XCom? No tak, taki sukces na konsolach, że najpierw Take2 pomija ten tytuł w raportach finansowych (ciekawe, że z wydanymi w podobnym czasie Borderlands 2 i NBA 2K13 nie mieli żadnych problemów, żeby sie chwalić dokładnymi wynikami), dwójka jak wiemy zmierza tylko na pecety.

Sega ma Creative Assembly od lat i czy jakikolwiek Total War trafil na konsole? Oczywiście, że nie, CA się zasłanialo za małą pamięcią w PS3 i X360. Teraz mają jej wiecej w PS4 i XOne i co? Nic, pomagają przy Halo Wars 2 (który już nawet exem nie będzie) i tyle ich wkładu w strategie na konsolach.

Po robionym pod konsole R.U.S.E. Eugen Systems zrobilo juz cztery kolejne RTSy, każdy jeden tylko dla pecetów. Ubisoft po którejś konferencji na E3 coś tam wspomniało, że może będzie End War 2 z wykorzystaniem Kinecta. Nowy End War ostatecznie wyszedł, ale jako pecetowe f2p.

Jak Paradox zapowiadał wsparcie dla PS4 to niektórzy juz widzieli EU, CK czy HoI na konsoli Sony. Znowu - nic z tego, XOne ma dostać Cities: Skylines, tylko około roku po premierze na pecetach i po tym, jak gra odniosła olbrzymi sukces i zarobiła mnóstwo pieniędzy na blaszakach.

Naprawdę uważasz, ze to wszystko tylko jakaś niezrozumiała niechęć do konsol? Przecież to jest biznes, tu nie ma miejsca na sentymenty i osobiste sympatie czy antypatie. Jeżeli Ubisoft nie daje HoMM na konsole to nie dlatego, że nie chcą tylko dlatego, że nie widzą w tym pieniędzy, co chyba dobitnie pokazali olewajac konsole przy okazji HoMM III HD.

I proszę, nie porównuj z portowaniem na smartfony, bo chyba doskonale wiemy, że portowanie na iOS czy Androida a portowanie na konsole stacjonarne to zupełnie inne koszta, najwyraźniej na mobilki są tak niskie, że sie opłaca, na konsole już nie. Tu nie ma żadnej większej filozofii. Gdyby strategie na konsolach się opłacały to by je robiono albo chociaż portowano, tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę ... czy Ubi nie powinien zrobić w końcu z AC jednego uniwersum?
Chodzi mi o to, że do tej pory mamy poszczególne gry, które są ze sobą niby połączone, ale tworzą osobną całość i nie ma jakiś większych powiązań w obrębie jednej gry - tzn. obecnie mamy jedno, duże miasto i tyle. Tylko trójka i Black Flag próbowały zrobić coś więcej a obecnie mamy powrót do tej zamkniętej struktury.
Ostatnimi czasy w serii pojawili się bohaterowie żyjący na wspólnej linii czasowej:

Connor - USA, Boston, Nowy York
Arno - Europa, Francja, Paryż

można by przygotować fabułę łączącą tych dwóch bohaterów + nowy Asasyn w nowym rejonie świata, np. w carskiej Rosji w czasach Napoleońskich. To by było fajne ale Ubi raczej nie wpadnie na taki pomysł, a szkoda ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2015 o 20:21, Ring5 napisał:

> Bo się nie opłaca.

A jakies konkretne dane? Bo wiesz, pecetowe wersje gier takich, jak CoD chociazby, to
rowniez stosunkowo niewielka czesc ogolnej sprzedazy, a jednak porty robia. XCOM wyszedl
na PS3, Xboxa i gdyby rzeczywiscie nie oplacalo sie portowanie takich gier, to na Androida
i iOSa by ich nie wydano.


Można się domyślać, że znakomita większość fanów gier strategicznych posiada PC, bo to jest tradycyjna platforma dla tego typu gier. Nawet jeżeli mają konsolę to raczej będą skłonni kupić grę na komputer, ze względu na sterowanie. Inaczej jest z platformami mobilnymi, bo te nie są substytutami dla PC czy konsoli i używa się ich w inny sposób. Osoba która kupuję grę strategiczną na PC, może kupić ją też na urządzenia mobilne i grać w sytuacjach kiedy nie ma dostępu do platformy stacjonarnej. Nie mam na to konkretnych danych, ale wydaje się to być rozsądnym wytłumaczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek: Ubi chyba chce wprowadzić jakiś powiew świeżości do swoich serii, gdyż nowa odsłona Far Cry ma nosić podtytuł Primal a jego akcja ma się toczyć w czasach prehistorycznych. Będziemy więc biegać z włócznią i łukiem i polować na mamuty. Jak dla mnie, zbyt duże odejście od dotychczasowego kanonu serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ubi odbije się z pewnością na Assassinie z 2017 roku - zobaczycie - włożą w to więcej animuszu niż przy jakiejkolwiek ze swoich serii.

Spora część zysków znajdzie się w ich łapkach też dzięki Watch Dogs 2 - mnie osobiście nie rajcuje ale z pewnością wielu ludzi się na to złapie - szczególnie jeśli różnica między jedynką a dwójką będą tak duże jak między AC1 a ACII

Więc wiadomo że wyjdą z pomiędzy tej "Scylli i Charybdy" obronną ręką. W tym wszystkim mogłoby im jedynie zaszkodzić to jakby obie przytoczone przeze mnie premiery okazały się potwornymi gniotami - co akurat ma nikłe szanse zajścia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować