Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Konami: seria Metal Gear może być rozwijana bez Hideo Kojimy

9 postów w tym temacie

O ile pamiętam, Hideo Kojima nie jest autorem serii Metal Gear. Przyszedł, dostał ją i ją rozwinął do obecnego kształtu. Prawa do marki miałoby zatem jak najbardziej Konami i Kojima nie miałby tutaj nic do gadania.
Zamiast żałować serii, myślę, że lepiej mimo wszystko cieszyć się że Hideo Kojimie udało się zrobić tyle rewelacyjnych gier, które łączą się w jedną całość. Szkoda, że więcej Metal Gearów z jego ręki nie powstanie, a z serią mogą stać się naprawdę najróżniejsze rzeczy w celu zarobienia na marce, ale jednak długo miał szansę nad nią pracować i wykorzystał ją - wg mnie - genialnie.

Co do Metal Gear Rising - tworzył ją inny zespół, ale czy aby fabuła nie była pod nadzorem Hideo Kojimy?

No i, jeżeli Hideo Kojima zdecyduje się jeszcze na tworzenie kolejnych gier, kto myśli, że nie znajdzie się w nich dostatecznie dużo nawiązań, aby uradować starych fanów? :-)
Zwłaszcza, że Konami zakończyło bodaj przy ostatnim Metal Gearze współpracę z Davidem Hayterem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić... tylko po co? Kojima ma swój styl, swoje wariactwa itp. I to mocno widać w jego grach. Ten gość dał bardzo dobry przykład.

W Rising grałem. Dobra muzyka, dobra siekanina ale jedyna rzecz godna zapamiętania z tej gry to był system siekania wszystkiego na drobne kawałki. Dodam system bardzo słaby bo wszystko co posiekałeś znikało w wybuchu i tyle.
Jeszcze lepszy przykład to był jeden z trailerów. Wszyscy mówili - tego nie zrobił Kojima. I okazało się że to prawda. Konami wypuśiło schematyczny, zrobiony wg kalki trailer. "Zachodni i generyczny".

I takie będą kolejne gry z serii MGS. Jeżeli w ogóle powstaną. Płytkie, proste i generyczne. I raczej nie ma już co liczyć na fanatyczną dbałość o najmniejsze szczegóły.

Szczerze? Wg mnie powinni zakończyć Metal Gear Solid. Dorzucić jeszcze wyciętą z piątki zawartość jako DLC i papa. Należy pamiętać że Metal Gear to nie tylko Solid i Rising. Można spokojnie robić spinoffy i kolejne opowieści w universum. Ale niech już zostawią zarówno Big Bossa jak i Solid Snake-a w spokoju. Jeden nie żyje a drugi dożywa ostatnich dni na emeryturze. Kolejnej. Nie ma powodu żeby wracać do ich historii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> O ile pamiętam, Hideo Kojima nie jest autorem serii Metal Gear. Przyszedł, dostał ją
> i ją rozwinął do obecnego kształtu. Prawa do marki miałoby zatem jak najbardziej Konami

To masz słabą pamięć, choć podejrzewam, że w tych czasach nie było Cię jeszcze na świecie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_(gra_komputerowa)

MGR jest cienki i schematyczny - biegaj, siekaj rozwal bosa - dalej biegaj....
Z drugiej strony nie ma się czego więcej spodziewać po slasherze

Ale wracając do tematu - MGS to jest Hideo Kojima - tak jak Hironobu Sakaguchi to seria Final Fantasy i da się bez autora robić dalej gry z serii, ale jak to wychodzi to z powyższego przykładu wszyscy wiedzą. Dodam jeszcze, że samo Konami nie promowało tak bardzo MGSV na twitterze co HK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


>
> Co do Metal Gear Rising - tworzył ją inny zespół, ale czy aby fabuła nie była pod nadzorem
> Hideo Kojimy?
>
Nie zupełnie Kojima był producentem wykonawczym tej gry. Miał generalny nadzór nad powstawaniem gry, ale zasadniczo nie uczestniczy w produkcji. Od początku miał wgląd w postępach jakie Rising otrzymywał i ile kasy na niego miało iść. Nie wiem czy on kasą dysponował czy tylko dawał cynki Konami. Nie mniej główne decyzje podejmuje główny wykonawca projektu. Jeżeli Kojima coś pomagał z fabułą to była już jego dobra wola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To masz słabą pamięć, choć podejrzewam, że w tych czasach nie było Cię jeszcze na świecie:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_(gra_komputerowa)

Słabą pamięć, albo inne źródło ;-)
Tutaj fragment z "Czwartku z Metal Gear Solid V: Ground Zeroes":
wkład Kojimy doceniono powierzając mu produkcję pierwszej własnej gry - Lost World. Nie znacie? Nic dziwnego, nigdy się nie ukazała. Platformówka w militarnych klimatach nie spodobała się włodarzom Konami i projekt skasowano. Kojimę oddelegowano w zamian do przejęcia projektu, który miał odmienić niebawem jego życie. Ten tytuł możecie już kojarzyć, brzmiał Metal Gear

http://www.gram.pl/artykul/2014/01/30/czwartki-z-metal-gear-solid-v-ground-zeroes-sylwetka-mistrza-czyli-kim-tak-naprawde-jest-hideo-kojima.shtml

Edit: Wikipedia ma rację - głównym projektantem był Hideo Kojima. Tyle że serię Metal Gear dostał, a nie stworzył od zera. Dostał podkład i władze nad projektem od Konami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2015 o 00:53, Terem napisał:

http://www.gram.pl/artykul/2014/01/30/czwartki-z-metal-gear-solid-v-ground-zeroes-sylwetka-mistrza-czyli-kim-tak-naprawde-jest-hideo-kojima.shtml

Edit: Wikipedia ma rację - głównym projektantem był Hideo Kojima. Tyle że serię Metal
Gear dostał, a nie stworzył od zera. Dostał podkład i władze nad projektem od Konami.

Ale z tego cytatu wynika, że Kojima jednak serię jak najbardziej stworzył od zera a nie dostał. Ten poprzedni projekt został skasowany i w dodatku był platformówką a nie skradanką.

I cała historia (za wikią MG):

In 1986, Hideo Kojima joined Konami as a planner, in which he had trouble fitting in with the company. Kojima was then giving a game plan. Despite working on his game, Last Warld, for six months, Konami ultimately decided to cancel it. As a result of the cancellation, Kojima was the only one in the company at the time who did not have one of their games released. This led other developers within the company to tell him, "at least complete one game before you die." Afterwards, he was given another game plan. This particular game plan was about war. Due to the hardware limitations of the MSX2, Kojima decided to develop a game where the main objective was to avoid the enemy rather than fight them directly (similar to the film The Great Escape). This decision was questioned by his bosses. This, along with the cancellation of his previous game, nearly led Kojima to leave Konami. However, one of his bosses encouraged him to stay and convinced him to continue the development of the game. Kojima did, and the game, which became Metal Gear, was released in Japan for the MSX2 on July 7, 1987.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować