Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sony: sytuacja na rynku nie sprzyja powstaniu następcy konsoli PlayStation Vita

16 postów w tym temacie

Ten Yoshida to kompletny idiota,ten który kiedyś mówił że Vita nie ma grafiki PS4 i zostaje nam PS NOW i Remote Play.
Ja mimo że posiadam konsolę dobre 3 lata i tak zostawiam sobię sprzęt,konsola w Japonii radzi sobie bardzo dobrze,choć o Gravity Rush 2 troche dziwnie potraktowani jesteśmy.
Kup PS4 żeby pograć w remastery,indie i gry z Vity,nie dziękuję Yoshida,wolę PC pograć czasami na Vicie i telefonie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Japonii radzi sobie dobrze, bo tam gra się tylko w gry pokroju Persona itd., których na smartfonach nie znajdziesz. W Europie czy USA granie ma inną definicję, dlatego też dziwię się, czemu Yoshida porównuje pykanie w coś na telefonach (najczęściej wysokobudżetowe i palące procesory tytuły jak Subway Surfers czy aa ) do konsoli, na którą w dzień premiery (wtedy właśnie Vitę kupowałem) były dostępne produkcje AAA jak WIpeout, Uncharted, FIFA, a w kolejnych miesiącach WRC, NFS, Killzone i Tearaway. Jeszcze dwa lata temu było ok, ale teraz zastanawiam się nad sprzedażą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sony decyzją o zabiciu Vity zabiło we mnie swojego fanatyka. Czuję się zdradzony. Jest mi teraz szczerze obojętne na jaką platformę kupuje gry. Równie dobrze mogę sobie kupić Xboxa. Życzę im katastrofy finansowej z morfeuszem, ale o to z tego co się słyszy, już sami zadbali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2015 o 07:52, ozoqq napisał:

Sony decyzją o zabiciu Vity zabiło we mnie swojego fanatyka. Czuję się zdradzony. Jest
mi teraz szczerze obojętne na jaką platformę kupuje gry. Równie dobrze mogę sobie kupić
Xboxa. Życzę im katastrofy finansowej z morfeuszem, ale o to z tego co się słyszy, już
sami zadbali.

Niby w jaki sposób Sony zadbało o porażkę finansową PSVR?

Anyway, w dobie smartfonów, Vita zwyczajnie nie ma racji bytu. Małe gry AAA nie nadają się na krótkie posiadówki a tak w większości są traktowane platformy mobilne. I dlatego smartfony wygrywają (+ nie trzeba mieć dodatkowego, całkiem sporego urządzenia w kieszeni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ten Yoshida to kompletny idiota,

^^ Wszystko co powiedział ma pokrycie w rzeczywistości - takie są stety-niestety fakty, więc nie bardzo rozumiem o co się burzysz - widać, że facet trzeźwo stąpa po ziemi i trafnie ocenia rynek (trochę po niewczasie - Vita od początku nie miała szans na sukces), na którym nie ma już miejsca na konsole przenośne z DROGIMI grami AAA.

ps. A zanim na drugi raz zaczniesz rzucać "idiotami" to może poczytaj sobie jak smartfony/tablety dały w Japonii ostro popalić konsolom (nie tylko tym przenośnym, także a może i przede wszystkim stacjonarnym) i grom AAA - to jest dość ciekawy temat, do którego komentarz Yoshidy dokłada swoją cegiełkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Ten Yoshida to kompletny idiota,
>
> ^^ Wszystko co powiedział ma pokrycie w rzeczywistości - takie są stety-niestety fakty,
> więc nie bardzo rozumiem o co się burzysz - widać, że facet trzeźwo stąpa po ziemi i
> trafnie ocenia rynek (trochę po niewczasie - Vita od początku nie miała szans na sukces),
> na którym nie ma już miejsca na konsole przenośne z DROGIMI grami AAA.
>
> ps. A zanim na drugi raz zaczniesz rzucać "idiotami" to może poczytaj sobie jak smartfony/tablety
> dały w Japonii ostro popalić konsolom (nie tylko tym przenośnym, także a może i przede
> wszystkim stacjonarnym) i grom AAA - to jest dość ciekawy temat, do którego komentarz
> Yoshidy dokłada swoją cegiełkę :)
Bronisz Yoshidę ? No proszę. :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma racje. Sytuacja na rynku zupełnie nie sprzyja powstaniu kolejnej konsoli o której twórca zapomni po wydaniu, która nie będzie miała gier i której cena będzie przypominała cene stacjonarnej konsoli. Powtórzyli wszystkie błedy zrobione podczas czasu PSP i pewnie zrobili by to 3 raz przy następcy Vity.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że PS Vita umarło na życzenie Sony (po co to kupować, jak nie ma gier? Wystarczy popatrzeć na bibliotekę PSP...). Sam zastanawiałem się nad kupnem Vity i nie kupiłem. Kupiłem nowego 3DSa, pogram w pokemony, zeldę, luigi mansion i wiele innych wciągających tytułów. A na Vicie jest ich tylko parę, tak to same indyczory o grafice rodem z atari (na ps4 również, ale tam chociaż wychodzą porządne gry AAA :D ).
Także moim zdaniem szkoda, że nie będzie następcy Vity, miałem PSP (tłuściocha, od softu 1.5) i wspominam je w samych superlatywach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.09.2015 o 08:40, Henrar napisał:

Niby w jaki sposób Sony zadbało o porażkę finansową PSVR?


Zapowiadana cena i biblioteka 10 gier na start. Jeszcze żeby to były gry pokroju Uncharted czy Infamous, ale na tej liście znajdą się gry typu symulator odbijania piłki głową.

Dnia 29.09.2015 o 08:40, Henrar napisał:

Anyway, w dobie smartfonów, Vita zwyczajnie nie ma racji bytu. Małe gry AAA nie nadają
się na krótkie posiadówki a tak w większości są traktowane platformy mobilne.


Kiedy nie wszedłeś na jakieś zestawienie najlepiej sprzedających się gier na Vitę to widać tam tytuły AAA. Teraz oczywiście tego nie uświadczysz keidy wydają same popierdółki. Ja na Vitę też kupowałem tylko duże gry. Wszystkie pierdoły mam z Plusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2015 o 11:48, ozoqq napisał:

Zapowiadana cena

Mieli to sprzedawać po 99 dolarów? Jak myślisz, ile kosztują konkurencyjne gogle, które nie są wykonane z kartonu i nie wymagają do działania posiadania własnego telefonu?
i biblioteka 10 gier na start. Jeszcze żeby to były gry pokroju Uncharted

Dnia 29.09.2015 o 11:48, ozoqq napisał:

czy Infamous, ale na tej liście znajdą się gry typu symulator odbijania piłki głową.

Infamous. W VR. Na PS4. W cuda wierzysz? Ta konsola tego nie uciągnie.

Dnia 29.09.2015 o 11:48, ozoqq napisał:

Kiedy nie wszedłeś na jakieś zestawienie najlepiej sprzedających się gier na Vitę to
widać tam tytuły AAA. Teraz oczywiście tego nie uświadczysz keidy wydają same popierdółki.
Ja na Vitę też kupowałem tylko duże gry. Wszystkie pierdoły mam z Plusa.

Sprzedaż =/=zysk. Gdyby robienie gier AAA na Vitę było opłacalne, to by je robili. Próbowali, zysk był mały, support przerwali. Koniec historii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2015 o 13:28, Henrar napisał:

Mieli to sprzedawać po 99 dolarów? Jak myślisz, ile kosztują konkurencyjne gogle, które
nie są wykonane z kartonu i nie wymagają do działania posiadania własnego telefonu?


Ale to nie jest problem klientów, tylko problem Sony. Mogą sobie i odlać te gogle ze złota i krzyknąć za nie 100k zł i choć będzie to uzasadnione to klient tego nie weźmie. Gdyby to było autonomiczne urządzenie to jeszcze jakoś by przeszło te spodziewane 1200 - 1500 zł. Ale to jest 1500 zł za PS4 + 1500 zł za gogle, których przyszłość jest niepewna o czym pisałem dalej.

Dnia 29.09.2015 o 13:28, Henrar napisał:

i biblioteka 10 gier na start. Jeszcze żeby to były gry pokroju Uncharted
> czy Infamous, ale na tej liście znajdą się gry typu symulator odbijania piłki głową.

Infamous. W VR. Na PS4. W cuda wierzysz? Ta konsola tego nie uciągnie.


Ponownie. Podzespoły nie są problemem klientów. Klient nie chce słuchać o problemach tylko co dostanie za 1500 zł. A dostanie, bardzo, bardzo niewiele na chwilę obecną. Ludzie nie kupili PS4 dla takich gier jakie chcą wysłać na VR.

Dnia 29.09.2015 o 13:28, Henrar napisał:

Sprzedaż =/=zysk. Gdyby robienie gier AAA na Vitę było opłacalne, to by je robili. Próbowali,
zysk był mały, support przerwali. Koniec historii.


W ostatnich latach z zapartym tchem oglądałem i oglądam konferencje Sony tak na E3, jak i na Gamescom. Bardzo dobrze pamiętam jakimi grami reklamowali Vitę. Uncharted. LBP, Resistance, Gravity Rush BIOSHOCK (pamiętam o tym Sony) a potem, Killzone, Tearaway. Były wzmianki o nowym GoWie o Infamous. Dla takich gier kupiłem Vitę. Nie dla Hotline Miami. Nie dla Shovel Knighta. Nie dla innych pegazusowych gier. I dlatego czuję się oszukany. To tak jakbym wykupił sobie Canal + znając obecną ofertę a za pół roku puszczaliby tylko Familiadę i M jak Miłość. Oszukali mnie. Okłamywali nas że gracze oczekują od Vity krótkich, 15 minutowych gier w czasie posiedzenia na kiblu i wyłączenia konsolki. Tak tłumaczyli koniec gier AAA na Vitę. Power of PS3 in your hands. Tak reklamowali Vitę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2015 o 14:04, ozoqq napisał:

Ale to nie jest problem klientów, tylko problem Sony. Mogą sobie i odlać te gogle ze
złota i krzyknąć za nie 100k zł i choć będzie to uzasadnione to klient tego nie weźmie.
Gdyby to było autonomiczne urządzenie to jeszcze jakoś by przeszło te spodziewane 1200
- 1500 zł. Ale to jest 1500 zł za PS4 + 1500 zł za gogle, których przyszłość jest niepewna
o czym pisałem dalej.

VR jest przyszłością, swoją drogą nie tylko gier i za gogle będziesz musiał płacić słono albo kupić kartonowe protezy pokroju Google Cardboard. Sorry, ale za technologię się płaci. Nikt gogli VR po kosztach sprzedawać nie będzie, bo ozoqq mówi że są drogie i się nie sprzedadzą.

Dnia 29.09.2015 o 14:04, ozoqq napisał:

Ponownie. Podzespoły nie są problemem klientów. Klient nie chce słuchać o problemach
tylko co dostanie za 1500 zł. A dostanie, bardzo, bardzo niewiele na chwilę obecną. Ludzie
nie kupili PS4 dla takich gier jakie chcą wysłać na VR.

Statystyki poproszę. Symulatory na PS4 VR będą (Elite w końcu będzie), jakaś sieciówka z mechami też. Zapominasz, że tradycyjne gatunki w VR mogą się zwyczajnie nie sprawdzać, jeżeli nie są przystosowane do VR (powodują nudności).

Dnia 29.09.2015 o 14:04, ozoqq napisał:

W ostatnich latach z zapartym tchem oglądałem i oglądam konferencje Sony tak na E3, jak
i na Gamescom. Bardzo dobrze pamiętam jakimi grami reklamowali Vitę. Uncharted. LBP,
Resistance, Gravity Rush BIOSHOCK (pamiętam o tym Sony) a potem, Killzone, Tearaway.
Były wzmianki o nowym GoWie o Infamous. Dla takich gier kupiłem Vitę.


Za Bioshocka nie odpowiadało Sony i nie jest to ich wina, że 2K projekt anulowali. To raz. Dwa - LBP wyszło, Killzone wyszło, Uncharted wyszło, Gravity Rush i Tearaway też. I co? Nie sprzedały się na tyle, by było to opłacalne.

Dnia 29.09.2015 o 14:04, ozoqq napisał:

Nie dla Hotline
Miami. Nie dla Shovel Knighta. Nie dla innych pegazusowych gier. I dlatego czuję się
oszukany.

Patrząc na to, że indyki na vitę od początku były popularne - jesteś w mniejszości.

Dnia 29.09.2015 o 14:04, ozoqq napisał:

To tak jakbym wykupił sobie Canal + znając obecną ofertę a za pół roku puszczaliby
tylko Familiadę i M jak Miłość. Oszukali mnie. Okłamywali nas że gracze oczekują od Vity
krótkich, 15 minutowych gier w czasie posiedzenia na kiblu i wyłączenia konsolki. Tak
tłumaczyli koniec gier AAA na Vitę. Power of PS3 in your hands. Tak reklamowali Vitę.

Reklamowali na początku i okazało się, że nic to nie daje. Sorry, ale gry AAA nie nadają się do mobilnego grania. Ono ma być na chwilę, na 15 minut w kiblu albo w autobusie a nie parę godzin w domu - od tego jest stacjonarna konsola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.09.2015 o 15:24, Henrar napisał:

Statystyki poproszę. Symulatory na PS4 VR będą (Elite w końcu będzie), jakaś sieciówka
z mechami też.


Jest cała lista gier mających wsparcie dla VR na PS4. Min. PCARS, EVE Valkyrie, War Thunder. Pytanie jak to będzie działać? Wiadomo, że PCARS nie będzie działać w 90 FPS kiedy ma duże problemy z utrzymaniem 60. To samo może być z WT. Nie spodziewałbym się też tego po Elite. Kolejne pytanie, czy jest w ogóle miejsce na rynku dla symulatorów na PS4 i czy fani tego gatunku nie wybiorą PC tak jak to jest w przypadku strategii? No ale VR to niekoniecznie tylko symulatory, więc jak stałym trendem będzie VR na różnych platformach dopiero się okażę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2015 o 15:24, Henrar napisał:

VR jest przyszłością, swoją drogą nie tylko gier i za gogle będziesz musiał płacić słono
albo kupić kartonowe protezy pokroju Google Cardboard. Sorry, ale za technologię się
płaci. Nikt gogli VR po kosztach sprzedawać nie będzie, bo ozoqq mówi że są drogie i
się nie sprzedadzą.


Tu się z Tobą zgodzę. VR jest przyszłością. Nie teraźniejszością. Tak jak kiedyś najprostsze nagrywarki dvd kosztowały 2 tysiące złotych (pamiętacie jeszcze?:D), tak jak 3D było tylko w wybranych, najdroższych telewizorach tak i teraz VR kosztuje dużo. Za dużo. Kiedyś te gogle będą po 200 zł i wtedy to ruszy z kopyta. Teraz ozoqq mówi, że są za drogie. I powie tak jeszcze kilka milionów potencjalnych nabywców.

Dnia 29.09.2015 o 15:24, Henrar napisał:

Za Bioshocka nie odpowiadało Sony i nie jest to ich wina, że 2K projekt anulowali. To
raz.


Odpowiedź Levina po latach była taka, że Sony nie mogło się dogadać z 2k games. Albo jak wolisz 2k games nie mogło się dogadać z Sony. Wątpie żeby gra została anulowana dlatego że 2k po prostu się "odpodobało". Pewnie dostali słabe warunki współpracy. Albo mieli zbyt wygórowane żądania. Projekt nie wypalił. Tyle wiem na pewno.

Dnia 29.09.2015 o 15:24, Henrar napisał:

Dwa - LBP wyszło, Killzone wyszło, Uncharted wyszło, Gravity Rush i Tearaway też.


I w tym momencie wymieniłeś wszystkie dobre gry AAA na Vitę. Trochę słabo jak na samodzielny system. Wyszły jeszcze CoD i AC, ale jaka ich była jakość finalna wiemy. To był jedyny AC, którego nie skończyłem bo był poniżej moich oczekiwań.

Dnia 29.09.2015 o 15:24, Henrar napisał:

> Nie dla Hotline
> Miami. Nie dla Shovel Knighta. Nie dla innych pegazusowych gier. I dlatego czuję
się
> oszukany.
Patrząc na to, że indyki na vitę od początku były popularne - jesteś w mniejszości.


Jeśli jestem w mniejszości to po zmianie kierunku Vity na indyki jej sprzedaż powinna ostro ruszyć z kopyta. Tak się jednak nie stało za to na forach było słychać że ozoqq i reszta posiadaczy Vity czuje się porzucona.

Dnia 29.09.2015 o 15:24, Henrar napisał:

Reklamowali na początku i okazało się, że nic to nie daje. Sorry, ale gry AAA nie nadają
się do mobilnego grania. Ono ma być na chwilę, na 15 minut w kiblu albo w autobusie a
nie parę godzin w domu - od tego jest stacjonarna konsola.



To twoje zdanie. Ja oczywiście nie odpalałem Killzona na Vicie w tramwaju, bo to nie ma sensu. Ale w pociągu? Na wakacjach? Na przerwie między zajęciami na studiach? W szpitalu? Nawet w łóżku w sypialni kiedy nie chcę się siadać do kompa? Tak, wtedy konsolka przenośna z tytułami AAA ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować