Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Fallout 4 - wymagania sprzętowe

27 postów w tym temacie

Śmiechu warte są te wymagania , w sensie zawyżone jak diabli. Podobnie było w battlefroncie , działalo w FHD na detalach high/ultra bez jakichkolwiek spadków fps na i5 4590 i R9 280....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2015 o 13:07, Unbeliever napisał:

Śmiechu warte są te wymagania , w sensie zawyżone jak diabli. Podobnie było w battlefroncie
, działalo w FHD na detalach high/ultra bez jakichkolwiek spadków fps na i5 4590 i R9
280....

Dobra, przeklejam z Polygamii swój post.:

Zawsze mnie śmieszy ten sam festiwal niewiedzy, paniki i naciągania rzeczywistości, który pojawia się pod każdym newsem o wymagania sprzętowe danej gry.

Po pierwsze -> wymagania sprzętowe do gier zwykle pomijają bardzo ważną rzecz. Rozdzielczość. Jeżeli gracie na jakiejś mniejszej to nie mówcie, że wymagania są zawyżone, tylko piszcie, że gracie w niskiej rozdzielczości. Wymagania takie sztywne nie są.

Po drugie -> Jak piszecie, że gra idzie wam na ultra, to upewnijcie się, że idzie rzeczywiście ze wszystkim włączonym na maks, czyt. jeżeli gra obsługuje downsampling to ma być włączony, AA też ma być na maks a nie na FXAA low bo "wyższe zabijają mi FPSy". Ultra to ultra. No i znowu - rozdzielczość.*

Po trzecie -> jeżeli ktoś napisał w minimalnych (lub nawet w innych też) wymaganiach, że gra wymaga tyle i tyle RAMu (czy to normalnego czy VRAMu), to nie oznacza to, że na niższych wartościach się nie uruchomi i nie będzie w większej liczbie przypadków (nawet 99% czasu) działać. Oznacza to ni mniej ni więcej, że taka wartość RAMu jest zalecana, by nie musieć się przejmować ewentualnym zrzutem pamięci na HDD (pagefile) lub tym, że gra będzie w jakiejś wymagającej scenie doczytywać zawartość pamięci do GPU, co spowoduje chwilowy spadek wydajności.

Po czwarte -> to że macie 60FPS jeszcze nic nie znaczy. Miejsca testowe mogą być całkowicie różne a patrzenie w niebo doda wam nawet setki FPSów, ale będzie się to miało nijak do wydajności w trakcie zadymy.

*To tak a propos komputerów za 2,5 ciągnących niby Wiedźmina 3 na Ultra. Podam Wam przykład z życia wzięty - dwa Titan Xy i 5960x w okresie spokoju w Wiedźminie 3 ze wszystkim na Ultra + włączonymi pierdołami w sterownikach (lepszy AA) w 1440p ma +/- 80FPS. Ryse z kolei na tej konfiguracji ze wszystkim na full (w tym 4 krotny downsampling do 1440p) nie potrafi czasem trzymać 30FPS.

PS. Battlefront się na razie nie liczy. To okrojona z wielu rzeczy beta, więc jej wydajność nie musi być wydajnością finalnego produktu.

Warto jeszcze wspomnieć, że punkt trzeci odnosi się też całej reszty sprzętu. Jeżeli gra wymaga 7870 to nie znaczy że w danych warunkach nie będzie się dało na słabszym Radeonie grać. To oznacza tyle, że optymalne doświadczenie dla danych warunków testowych i czynników zapewnia właśnie ten Radeon 7870.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Śmiechu warte są te wymagania , w sensie zawyżone jak diabli. Podobnie było w battlefroncie
> , działalo w FHD na detalach high/ultra bez jakichkolwiek spadków fps na i5 4590 i R9
> 280....

pełna zgoda. podobnie jak w ostatnim AC, Wieśku, Mad Maxie, itp. stawiam dolary przeciw rublom, że na moim podkręconym i5 i GTX 570 będzie hulać w wysokich detalach, aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.10.2015 o 13:37, Oscar_Oks napisał:


pełna zgoda. podobnie jak w ostatnim AC, Wieśku, Mad Maxie, itp. stawiam dolary przeciw
rublom, że na moim podkręconym i5 i GTX 570 będzie hulać w wysokich detalach, aż miło.


Na GTX 570 to już Batman Arkham Orgins i AC Black Flag miały problemy. Oczywiście, na ultra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2015 o 13:37, Henrar napisał:

włączonymi pierdołami w sterownikach (lepszy AA)

To takie same cziterstwo jak FXAA low w opcjach gry, tylko że w drugą stronę. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem że wymagania są zawyżane, ale serio gra która ma grafikę z poprzedniej generacji ma takie wymagania? Przecież to powinno chodzić w ultra w FHD na GTX 460 i I3.
Ja rozumiem że optymalizacja to nie taka prosta sprawa, ale zaś nie przesadzajmy robią to profesjonaliści którym za to płacą i jeśli oni zgłaszają takie wymagania wydawcy, przy grafice która jest na obecne standardy taka sobie to powinni zostać po prostu zwolnieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2015 o 14:39, HatchetmaN napisał:

Ja rozumiem że wymagania są zawyżane, ale serio gra która ma grafikę z poprzedniej generacji
ma takie wymagania? Przecież to powinno chodzić w ultra w FHD na GTX 460 i I3.
Ja rozumiem że optymalizacja to nie taka prosta sprawa, ale zaś nie przesadzajmy robią
to profesjonaliści którym za to płacą i jeśli oni zgłaszają takie wymagania wydawcy,
przy grafice która jest na obecne standardy taka sobie to powinni zostać po prostu zwolnieni.


Ciekaw jestem, która dokładnie gra miała taką grafikę w poprzedniej generacji, bo nie kojarzę.

No dobra, teoretycznie łapie się na to Crysis 3 i ewentualnie BF4. I one na Ultra na i3 i 460 nie chodziły...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ciekaw jestem, która dokładnie gra miała taką grafikę w poprzedniej generacji, bo nie
> kojarzę.
>
> No dobra, teoretycznie łapie się na to Crysis 3 i ewentualnie BF4. I one na Ultra na
> i3 i 460 nie chodziły...

Przecież ta gra wygląda jak Skyrim z prawie HD teksturami i paroma shaderami. Modele nadal ssą, animacja wygląda jak w przygodówkach sprzed 10 lat. Do trailerów trzeba doliczyć downgrade który z oczywistych powodów będzie. Rzeczywiście przesadziłem z tą 460 ale to ona powinna być w minimalnych w zalecanych co najwyżej jakaś 760 i I5 z max 4GB RAMu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2015 o 13:37, Henrar napisał:

Dobra, przeklejam z Polygamii swój post.:


Nareszcie jakiś głos rozsądku.

Wymagań sprzętowych nie tyle powinno się brać z przymknięciem oka, co ze zrozumieniem czym tak naprawdę są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba natomiast jak to wszyscy klną na GTX 550 Ti jako minimalne podczas gdy odpowiednik AMD zdaniem Bethesda to HD 7870. A to zapowiada istną gnojówke jeśli chodzi o port na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2015 o 13:42, lis_23 napisał:

Na GTX 570 to już Batman Arkham Orgins i AC Black Flag miały problemy.
Oczywiście, na ultra.

Przy Batman Arkham Origins trzeba było bawić się z plikami konfiguracyjnymi bo właśnie te same błędy Iron Galaxy popełniło przy Batman Arkham Knight - a skoro o tym drugim mowa ponoć patch ma zaliczyć kolejną obsuwę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.10.2015 o 15:44, Numenpl napisał:

Przy Batman Arkham Origins trzeba było bawić się z plikami konfiguracyjnymi bo
właśnie te same błędy Iron Galaxy popełniło przy Batman Arkham Knight - a skoro
o tym drugim mowa ponoć patch ma zaliczyć kolejną obsuwę.


To oni robili też wersję PC BAO?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Na GTX 570 to już Batman Arkham Orgins i AC Black Flag miały problemy.
> Oczywiście, na ultra.

w Batmana nie grałem, więc nie wiem. Blac Flag na ultra śmigał i raz jeden na jakiejś pierdółkowatej wysepce zdarzył mi się niesamowity spadek fps, ale to raczej był błąd gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2015 o 15:31, Niflheim napisał:

> Dobra, przeklejam z Polygamii swój post.:

Nareszcie jakiś głos rozsądku.

Wymagań sprzętowych nie tyle powinno się brać z przymknięciem oka, co ze zrozumieniem
czym tak naprawdę są.


No dobra ale jak piszą minimalne to można zrozumieć, że na low w niskiej rozdzielczości a nie 1080p@60fps jak to było w przypadku MGS. Podają jakieś parametry a później się okazuje, że gra działa na słabszym sprzęcie albo wcale nie potrzebuje 8GB pamięci tylko 4GB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.10.2015 o 16:06, Oscar_Oks napisał:


w Batmana nie grałem, więc nie wiem. Blac Flag na ultra śmigał i raz jeden na jakiejś
pierdółkowatej wysepce zdarzył mi się niesamowity spadek fps, ale to raczej był błąd
gry.


Ja szybko wymieniłem wtedy grafę na GTX 780 OC i nie grałem zbyt wiele w te gry na 570 ale ona w ogóle była jakaś dziwna i grzała mi się do 50 stopni podczas przeglądania netu - na 780 OC i 980 góra to 31 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2015 o 16:05, lis_23 napisał:

To oni robili też wersję PC BAO?

Tak zgadza się i byli także w znacznym stopniu odpowiedzialni za wersje na PS3, X360 oraz Wii U. I też trzeba było grzebać w ustawieniach by gra miała ustawienia DX a nie OpenGL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy zapominacie o naszym Ruskim przyjacielu Borysie Vornotsovie który stworzył ENB ? głównie pod Skyrimy i Fallouty, także, podstawowa grafika będzie tandetna, ale za to z ENB , który doda detailed shadows, lepsze AO, Real time global illumination i skylight : > to będzie cosik !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować