Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Space Marines na wstecznym? Pierwsze wrażenia z WH40k: Dawn of War III

20 postów w tym temacie

Jako zwolennik jedynki z ulgą przyjąłem wieść, że wycofano się ze średnich zmian jakie wprowadzono w DoW2. W końcu Relic uderzył się w pierś i posłuchał głosu fanów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jako zwolennik jedynki z ulgą przyjąłem wieść, że wycofano się ze średnich zmian jakie
> wprowadzono w DoW2. W końcu Relic uderzył się w pierś i posłuchał głosu fanów.

Dokładnie, dla mnie DoW II był kalką CoH w uniwersum WH40k. Dlaczego odeszli? Może dlatego, że gra nie cieszyła się taką popularnością jak jedynka? Fakt sprzedała się dobrze na fali popularności poprzedniczki, ale potem już nie robiła takiej furory.
Ostatnio przeszedłem sobie Retribution jako dokończenie sagi, jako że była to ostatnia część, w którą nie grałem i muszę stwierdzić, że w zasadzie przeszedłem ją na siłę. Misje wyglądały dokładnie tak jak opis misji przedstawionej na E3. Grupka, zlej, idź dalej wynudziłem się niesamowicie, w porównaniu z homeworldami, pierwszym dow czy coh, dow 2 zawsze wypadał dla mnie delikatnie mówiąc średnio, był nudny i męczący plus wprowadzał cuda takie jak GfWL i był znacznie mniej modoprzyjazny co nie pozwoliło rozwinąć się społeczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lubię obie części ale w pierwszym DoW spędziłem więcej godzin gry niż w DoW II, jak przedmówca zaznaczył wprowadzenie GfWL zabiło dla mnie multi w drugiej odsłonie. Nie dość, że trzeba było się logować i co chwilę przełączać między grą a platformą by zagrać w "co-op" kampanię to tryb last stand i standardowe 1v1, 2v2,3v3 było nie grywalne przez potworne lagi.

Jest jeden minus który wyciągnąłem z pokazanego fragmentu rozgrywki, zmienili głoś Gabriela Angelos''a i brzmi on tragicznie. Nie oddaje charakteru postaci kompletnie ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2016 o 07:40, Panor napisał:

Jest jeden minus który wyciągnąłem z pokazanego fragmentu rozgrywki, zmienili głoś Gabriela
Angelos''a i brzmi on tragicznie. Nie oddaje charakteru postaci kompletnie ;(


Przeżyje regres, stawianie generatorów i pseudobazy, spam marinesów, pewnie nawet wielkie bloby, ale zmiana głosu Angelosa to przegięcie. Poprzedni aktor idealnie pasował to do tej roli i stworzył jedną z najbardziej charakterystycznych postci w RTSach w ogóle.

Co do kampanii SP to bym się nie nastawiał jakoś specjalnie. Przeplatanie wątków było już w Wiinter Assault i była to najsłabsza kampania ze wszystkich w serii DoW (jedyna, której nie skończyłem). Zresztą podstawowa kampania z pierwszego DoW też była słaba i nudna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem na powrót do mechaniki z DoW I, ale teraz to nie wiem co myśleć. Niby bazy są, ale to co mogliśmy zobaczyć na udostępnionym niedawno fragmencie rozgrywki to było kilka platform, na które dokonywano zrzutów. Pytanie czy tylko takie "koszary" znajdą miejsce w grze czy jednak będzie więcej budynków. Zwiększenia skali też nie zauważyłem, może to tylko w tym fragmencie kampanii. Liczę na dodatki z Nekronami, Tau bo to moje ulubione nacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Co do kampanii SP to bym się nie nastawiał jakoś specjalnie. Przeplatanie wątków było
> już w Wiinter Assault i była to najsłabsza kampania ze wszystkich w serii DoW (jedyna,
> której nie skończyłem). Zresztą podstawowa kampania z pierwszego DoW też była słaba i
> nudna.

Poważnie? Wolisz te pseudokampanie z DC i Soulstorm złożone ze zwykłych skirmishy, gdzie jest tyle fabuły co kot napłakał; albo ten szajs z DoWa 2, gdzie chodzi się cały czas od punktu A do punktu B i zabija na końcu bossa?

DoW Vanilla i WA to niebo, a ziemia w porównaniu z resztą. Może jedynie kampania Chaos Rising im dorównuje, ale reszta to dno dna i dwa metry mułu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli DoW3 jednak będzie czymś dla mnie, skoro wyrzucają wszystko to, czym psychopata Ebbert zniszczył serię. Na razie jednak oprawa wizualna (o ile wygląda to lepiej w ruchu, to wciąż tak sobie) i głos Angelosa (fatalny) wciąż odrzucają. Zobaczę, co się zmieni do czasu bety.

Podstawka i WA najgorsze kampanie? Seriously? Obydwie były całkiem przyzwoite i dały kilka naprawdę fajnych postaci takich jak Angelos, Sturnn czy Gorgutz. Najgorszy jest Soulstorm- milion potyczek z komputerem bez urozmaiceń jak w DC i banda debili na stanowiskach dowodzących pozbawionych jakiegokolwiek charakteru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedynka była super, jak dla mnie pierwszy RTS który pobił Starcraft-a. Niestety dwójka była beznadziejna i trójka zapowiada się też słabo :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W czym kampania z DoWI jest lepsza od reszty? Każda misja ma praktycznie ten sam cel i gra się w nią praktycznie tak samo. Spam marinesów i jazda 1-2 blobami po mapie - build order za każdym razem ten sam. Za 10 razem myślisz sobie "znowu muszę stawiać te zasrane generatory, jak długo jeszcze". Fabuły tam mało, ot kilka przerywników i czytane wstępy do misji. DoWII pod względem fabuły jest o dwie ligi wyżej - przynajmniej są jakieś postacie, które się pamięta, jakieś dialogi. No i masz swobodę w podejściu do misji, możesz wybrać skład osobowy, umiejętności, wyposażenie, nawet do punktu B możesz dotrzeć zazwyczaj więcej niż jedną drogą. 12 lat temu może DoWI był czymś. Teraz jest naprawdę słabiutko i po 4 misjach zaczyna wiać nudą - wiem bo przechodziłem w styczniu tego roku.

DC to co innego, jest mapa strategiczna, specjalne bonusy i jednostki z opnowanych prowincji, trzeba się liczyć z atakiem wroga, są misje ze sepcjalnymi warunkami zwycięstwa, masz dowódce, któremu ulepsza się wyposażenie. Trzeba trochę pomyśleć, trochę pokombinować no i przynajmniej na początku nie jest tak łatwo. Jeżeli już to właśnie kampania w DC jest ciekawa, czego o podstawce i WA nie można powiedzieć, bo tam po prostu nic interesującego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nie zniszczą klimatu jak w DoW2, który w przeciwieństwie do DoW1, nie miał go WCALE. Jeden z najgorszych voice actingow w grach, postacie rzucające durne żarty-memes (komisarz- "drive me closer I want to hit them with my sword" rly) i rzępoły okropne zamiast muzyki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety po tych krótkich chwilach gameplae''u nie mam za wiele optymizmu. Brak sync killi(być może jeszcze wprowadzą), skopany głos angelosa, biegajacy(!) termosi (jakby zamiast zbroi nosili spódniczki), cukierkowa grafika, Angelos skający jakby miał jump pack i power armor zamiast zbroi termosa... Wszystko to niestety i tak wygląda jak wielkie nic przy tym co wspomnieli twócy, że chcą się upodobnić do Starcrafta 2/ DOTy. Proponuje przemianować tytuł na DOTcraft 2. Zastanawiam się gdzie jest wielka pałka GW do bicia po głowach ludzi odpowiedzialnych za design gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przygniataniem ogniem, tylko przygważdżanie :)

Swoją drogą skąd info, że tego nie będzie?

Mnie osobiście podobały się bardzo animacje i fakt, że gra jest szybsza. Mniej, że nie ma juz osłon jak w 1 czy 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehhh. Jedynka była gniotem. Kampania jeszcze w bazowym i winter assualt była okej ale potem te ciągłe walki z komputerem ala skirmishe były tak nudne... Dow 2 był cudowny. Tysiące godzin w multi... Jeśli odeszli od wszystkiego co było świetne 2 i co dalej jest świetne w coh 2 to na dow 3 nawet nie spojrzę przy premierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehhh, po co te bazy. Mało to RTS z bazami, budowaniem itd? W ogóle nie przypominam sobie by w bitewniaku table top jakieś bazy się stawiało.
W ogóle fajnym rozwiązaniem ( jeśli idzie o kampanie SP ) było to, co pokazano w Retribution.
Można było sobie łazić samymi bohaterami, a jak ktoś chciał większe oddziały to tez mógł je mieć. Mam nadzieję że coś podobnego będzie i w III
No i szkoda, że osłony będą zastosowane w jakimś ograniczonym stopniu ( czyli jakim? ). No cóż... to dopiero prealfa, jeszcze dużo może się zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że po dotychczasowych materiałach też jestem zawiedziony. Myślałem, że zrobią połączenie najlepszych cech jedynki i dwójki, ale to co na razie widzieliśmy jest strasznie nijakie i "przefajnowane". Jednostki jakieś małe, bo kamera zbyt oddalona, te rakietowe skoki gości z jetpackami jakieś dziwne, głos Angelosa zmieniony, wygląda to na taką młóckę bez grosza taktyki. Jestem sceptycznie nastawiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat fanem DoW II nie jestem i nie będę bo za bardzo skupili się na bohaterach. W kampanii podstawki i Chaos Rising nie uświadczyłem dowodzenia potężną armią i mnie to zabolało i nie wybaczę tego tej odsłonie. Sytuację uratował ostatni dodatek bo zamiast trójki bohaterów można było wystawić oddziały specjalne, które zastąpią bohatera w walce. (aczkolwiek fabuła dwójki jako całości mi się bardzo podobała). Pozostanę jednak fanem DoW bez dodatków (każda nowa armia prowadziła do coraz większego braku balansu). Jest to świat 41 milenium i każdy ma inne oczekiwania i ciężko je pogodzić: Gigantyczne planetarne starcia (tu jest jedynie rzeź i wojna - jednostki się nie liczą), małe starcia (gdzie bohaterami są dowódcy i ich bracia w boju) oraz elementy RPG (czysta epickość i chwała czempionów!). Co do trzeciej odsłony gry mam też duże obawy. Chwała im że baza i armie powróciły ale co z tego skoro to robi tylko tło? Bohaterowie powinni mieć drobny wpływ na starcia niczym magia w "Total War: Warhammer" - skromny dodatek który odpowiednio wykorzystany da Ci przewagę podczas bitwy. No i ta grafika przypominająca hmm... kreskówkę? StarCraft''a 2? Gdzie mrok i rzeź tego świata? No ale to pre-alfa także jestem jeszcze pełen nadziei iż wszystko jeszcze sobie przemyślą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Niestety po tych krótkich chwilach gameplae''u nie mam za wiele optymizmu. Brak sync
> killi(być może jeszcze wprowadzą), skopany głos angelosa, biegajacy(!) termosi (jakby
> zamiast zbroi nosili spódniczki), cukierkowa grafika, Angelos skający jakby miał jump
> pack i power armor zamiast zbroi termosa... Wszystko to niestety i tak wygląda jak wielkie
> nic przy tym co wspomnieli twócy, że chcą się upodobnić do Starcrafta 2/ DOTy. Proponuje
> przemianować tytuł na DOTcraft 2. Zastanawiam się gdzie jest wielka pałka GW do bicia
> po głowach ludzi odpowiedzialnych za design gry.
Nie tylko ty zauważyłeś te baleriny. :( Jednak deweloperzy widocznie uważają, że taka plastikowa (wszystkie zbroje są tu ewidentnie plastikowe), a nie plasteelowe) zbroja jest bardzo dobra do tańca w WoW (DoW to tak dla zmyłki). Porzuć nadzieję, podobno twórcy nawet nie grali w poprzednie części!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować