Zaloguj się, aby obserwować  
Isildur

Sid Meier''s Civilization VI - Temat Ogólny

11 postów w tym temacie

Jak wiemy Firaksis Games zapowiedziało nową odsłonę słynnej gry turowej Civilization VI

"PLATFORMA: PC
DATA PREMIERY: 21 PAŹDZIERNIKA 2016
Cena na steamie:

Edycja zwykła - 59,99 Euro
Edycja Deluxe - 79,99 Euro

Sid Meier's Civilization VI to kolejna odsłona wielokrotnie nagradzanej serii gier Civilization, sprzedanej na całym świecie w prawie 33 milionach egzemplarzy, z czego 8 milionów stanowi sama Civilization V.
Pierwotnym twórcą tytułu jest legendarny projektant gier, Sid Meier, a jego dzieło to turowa gra strategiczna stawiająca gracza na czele imperium, które ma pod jego wodzą przetrwać próbę czasu. Zostań władcą świata, zakładając swoją cywilizację i przewodząc jej od epoki kamienia aż po informacyjną. Tocz wojny, paraj się dyplomacją, rozwijaj kulturę i stawiaj czoła największym przywódcom historii na swojej drodze ku stworzeniu najwspanialszej cywilizacji, jaką znały wieki.
Civilization VI oferuje całkiem nowe sposoby na interakcję ze światem: teraz miasta w widoczny sposób rozprzestrzeniają się po mapie, aktywny wkład w badania technologiczne i kulturowe otwiera zupełnie nowe możliwości, a konkurujący ze sobą władcy dążą do realizacji agend opartych o przypisywane im historyczne cechy, ścigając się ku jednemu z pięciu dostępnych w grze laurów zwycięstwa.

CECHY:

1. BEZKRESNE IMPERIA: Dzięki nowej mapie możesz podziwiać cuda swojego imperium w nieznany wcześniej sposób. Każde miasto rozprzestrzenia się na wiele pól, więc można kierować ich rozwojem tak, by w pełni wykorzystać otaczający je teren.
2. AKTYWNE BADANIA: Odblokowuj wzmocnienia przyspieszające historyczny rozwój twojej cywilizacji. Żeby dodatkowo wspierać ten proces, używaj jednostek do czynnej eksploracji, przebudowy otoczenia i odkrywania nowych kultur.
3. DYNAMICZNA DYPLOMACJA: Natura interakcji z innymi cywilizacjami zmienia się w trakcie gry: od pierwszych, często splamionych krwią kontaktów aż po sojusze i negocjacje w późniejszych etapach.
4. ŁĄCZENIE JEDNOSTEK: Rozbudowano system "jednej jednostki na pole", co pozwala na łączenie jednostek wsparcia z innymi oddziałami, jak na przykład wzmacnianie piechoty siłami przeciwpancernymi, czy też ochronę osadników przez grupy wojowników. Można też łączyć podobne jednostki, tworząc odpowiednio potężniejsze "korpusy".
5. ULEPSZONA GRA WIELOOSOBOWA: Oprócz korzystania z tradycyjnych trybów gry wieloosobowej można będzie współpracować i współzawodniczyć ze znajomymi w licznych scenariuszach zaprojektowanych tak, by dało się je ukończyć w trakcie jednej sesji gry.
6. CYWILIZACJA DLA KAŻDEGO GRACZA: Civilization VI daje doświadczonym graczom nowe możliwości rozbudowy i kontrolowania cywilizacji w ich zmaganiach o tron zwycięstwa. Nowy system samouczków natomiast wyjaśnia mniej doświadczonym przywódcom zawiłości rozgrywki, co pozwala im szybko zagłębić się w grze."

Źródło: https://franchise.civilization.com/pl/games/civilization-vi/

Jak myślicie, czy nowa Cywilizacja wniesie powiew świeżości i znów przykuje nas na długie godziny przed komputerami?

Osobiście zakupiłem już grę w wersji deluxe na steamie, możliwe że sporo przepłaciłem, ale uważam że warta swojej ceny :)

Mam jedynie nadzieję, że jedną z cywilizacji jaką zagramy będzie Polska :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2016 o 16:05, Isildur napisał:

"PLATFORMA: PC
DATA PREMIERY: 21 PAŹDZIERNIKA 2016
Cena na steamie:

Edycja zwykła - 59,99 Euro
Edycja Deluxe - 79,99 Euro


Po wtopieniu kasy w preordera Beyond Earth mój kredyt zaufania do twórców cywilizacji uległ wyczerpaniu, więc za cholerę tyle teraz nie zapłacę. Poczekam aż cena spadnie do 20€, wtedy może kupię :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tej gry, wszystkie nowości jakie do tej pory pokazało Firaxis są jak dla mnie bardzo trafionymi pomysłami, które mogą poważnie namieszać w rozgrywce. Chciałbym żeby pokazali, na czym ma polegać to łączenie jednostek - jestem pewien, że nie wrócą niesławne stosy śmierci, nie po to je zlikwidowali w piątce, ale jestem ciekawy, na ile te potężniejsze korpusy będą potężniejsze i jak bardzo będzie można je rozwijać. No i liczę na to, że w końcu sztuczna inteligencja będzie miała więcej sensu niż w poprzednich częściach i długoletnia przyjaźń lub wrogość z danym przywódcą będą miały faktyczne znaczenie w kontaktach z nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2016 o 21:45, mad_cinus napisał:

Po wtopieniu kasy w preordera Beyond Earth mój kredyt zaufania do twórców cywilizacji
uległ wyczerpaniu, więc za cholerę tyle teraz nie zapłacę. Poczekam aż cena spadnie do
20?, wtedy może kupię :P


W moim przypadku to się nie zawiodłem na Beyond Earth, dobra gra ;)

Jedynie czego się boje to tego, że wprowadzą drzewko technologiczne podobne do tego z Beyond Earth a tamte drzewko jako jedyne jak dla mnie było średnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Firaxis wypuściło już cztery filmiki prezentujące cywilizacje:
- Ameryka : https://www.youtube.com/watch?v=9vVGQThK01M
- Anglia : https://www.youtube.com/watch?v=FkIT6iMeYjE
- Egipt : https://www.youtube.com/watch?v=0YFh38ImZ58
- Japonia : https://www.youtube.com/watch?v=ZHgVlRdO72U

Każda cywilizacja ma unikatową zdolność, unikatową jednostkę oraz unikatowy budynek. Warto też zwrócić uwagę na to, że również przywódcy mają unikatowe zdolności, co może oznaczać, że w przyszłości otrzymamy różnych przywódców dla jednej cywilizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma automatycznych roboli a drogi buduja sie same - to juz nie bedzie civka!

A powaznie - pewnie kupie w dzien premiery, choc w Beyond Earth nie ukonczylem nawet jednej mapy, mimo zakupu w dzien premiery :P Dobrze, ze zaplacilem za BE 0 zlotych :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo liczylem na to ze w 6 czesci w koncu usprawnia dyplomacje, niestety jest rownie beznadziejna co w civ V. AI zaczepia nas wysylajac jakies w ogole sprzeczne z tym co sie dzieje na ekranie gry informacje typu ze podzielaja nasz sposob zycia i harmonie, albo ze cieszy ich pokoj po czym wypowiadaja nam wojnej. Tak samo z emisariuszami, jeszcze nigdy ani jeden AI nie zgodzil sie abym mogl ich wyslac, za to oni ciagle sie mnie pytaja. Nawet przy mojej zgodzie ze przyjme ich poslancow oni nadal nie przyjmuja moich - kompletny brak logiki. Handel nadal polega na tym ze AI chce robic smieszne uklady, typu Ty mi daj wszystko co masz za nic. Komputer potrafi wypowiedziec Ci wojne a inne nacje Ciebie nazywaja zdrajca. Oczywiscie AI nadal nie ponosi zadnych konsekwencji za zdrady, pozostale AI nadal bardzo chetnie wchodza z nim w uklady i handel a Ciebie maja gdzies. Albo w oknie rozmowy sprawdzasz nastawienie kogos i pisze ze nie ma zadnych negatywnych skutkow ktore pogorszaly Twoje stosukni z danna cywilizacja ale jak najedziesz na nich to pisze ze " Nastawienie Wrogie". Generalnie pozostala ta sama zasada cokolwiek nie zrobisz to i tak wszyscy beda przeciwko Tobie, co bardzo ale to bardzo niszczy cala rozgrywke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zapytam tylko, który geniusz wpadł na pomysł, żeby umieścić przycisk "dodaj post" tuż nad oknem do edycji posta, a przycisk "dodaj swój post" daleko poniżej????? Nikt nie wpadł na to, że ktoś może nie przewinąć okna niżej i nie zauważyć niższego przycisku, a po odruchowym wciśnięciu górnego treść posta znika.... szczerze mówić do dupy zostało to zaprojektowane.
Jestem właśnie po 30 godzinnym maratonie z CIV6, skończyłem przed godz. 4.00 i właśnie takie coś mi się przydarzyło. Nie chce mi się pisać drugi raz długiego posta, więc w skrócie... AI ma swoje braki, ale ogólnie gra jest zajebista.... i tu była długa, aczkolwiek rzeczowa lista rzeczy, które mi się podobały, a która zniknęła dzięki zajebistemu przyciskowi "dodaj posta" [dziękuję ci projektancie strony].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Civilization VI to bardzo dobra produkcja. Bije na głowę nędzną 5 i klimatem jest zbliżona do czwórki. Bardzo dużo nowości i zmian. Teraz trzeba więcej kombinować. SI w końcu atakuje, czasami wariuje i robi głupotki ale ogólnie jest na plus! W końcu podbija nacje i bywa bardzo lub mniej agresywny. Za długo jeszcze nie grałem ale zapowiada się wielki hicior :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jaki jest sens szerzenia religi na inna cywilizacje? Jest to tylko zalezne od perkow jakie wybierzemy pod dana religie (mimo ze nie widzialem takich co by cos dawaly za szczerzenie jej innym cywilizacja)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadanie tej samej religii polepsza stosunki dyplomatyczne, nawrócenie miasta może stanowić casus belli "święta wojna", mając religię dającą bonusy np. do pól pustyni można zaszkodzić przeciwnikowi nawracając jego miasta nie mające pustyni (zmniejszając jego dochód w kulturze, religii, czy produkcji) i co oczywiste - nawracanie jest konieczne do zwycięstwa religijnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować