Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Fotorealistyczna grafika? Potrzeba do niej 40 teraflopów, ocenia szef Epic Games

12 postów w tym temacie

Jak dla mnie grafika może się zatrzymać na tym poziomie, na którym jest. Jedynie liczby generowanych obiektów/szczegółów/postaci wyświetlanych jednocześnie niech się zwiększą i jak najlepsza fizyka. Nie chcę fotorealistycznej grafiki. Nie grałoby mi się już chyba tak dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie grafika może się zatrzymać na tym poziomie, na którym jest. Jedynie liczby
> generowanych obiektów/szczegółów/postaci wyświetlanych jednocześnie niech się zwiększą
> i jak najlepsza fizyka. Nie chcę fotorealistycznej grafiki. Nie grałoby mi się już chyba
> tak dobrze.
>

Zgadzam się z Tobą w całości, co do fizyki, obiektów, szczegółów i postaci.
Ja nawet bym nie chciał fotorealistycznej grafiki w grach.
Wolę kiedy gra wygląda jak gra a nie jak film.
Dla mnie najważniejsza jest jakość gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z przedmówcami. Niech zatrzymają się na aktualnej grafice i tylko dopracują animacje, optymalizację, szczegóły itd.
I niech sprzęt stanieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja się w 100% nie zgadzam z przedmówcami. Im bliżej do grafiki fotorealistycznej się zbliżamy, tym co raz bardziej zaawansowane sposoby powstają aby właśnie zoptymalizować i uzyskać ten fotorealistyczny wygląd przy jak najmniejszym obciążeniu.

W dodatku wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że fotorealistyczna grafika napędza rozwój fizyki (czyli animacje też) w grach. Jesteśmy już bliżej niż dalej od zastosowania w końcu cząsteczek objętościowych, dzięki którym ogien, dym i inne tego typu efekty będą nie tylko wyglądały, ale co najważniejsze zachowywały sie w realistyczny sposób.

Po za tym, grafika ma różne style. Niektóre gry celują właśnie w fotorealistyczność (praktycznie większość tytułów AAA), inne w styl mangowy, inny jeszcze zupełnie inny. I osobiście stwierdzenie że "wolę kiedy gra wygląda jak gra a nie jak film" to ma tyle sensu co nic gdy zestawimy je z grami co z filmami mają związanego tyle co nic. Np. gry sportowe, wyścigowe, strategiczne, itd. Ja osobiście chciałbym zobaczyć bitwę o Grunwald w fotorealistycznej grafice. To by było coś.

I jeszcze jedna najważniejsza rzecz. Gdy dojdziemy do momentu fotorealistycznej grafiki w grach, to nie będzie aż takiej potrzeby nowych kart graficznych jaka jest teraz. Zejdzie to już tylko i wyłącznie na poziom więcej FPS, nawet niekoniecznie przy wyższej rozdzielczości, skoro 8K znacznie przegracza poziom gęstości pikselów które oko jest w stanie zauważyć. Ceny zaczną spadać z prostego powodu braku potrzeby na nowe karty graficzne. Póki jednak nie jesteśmy w momencie fotorealistycznej, to ceny będą szły w górę, tyle.

A VR (ta nazwa... ma tyle wspólnego z faktyczną wirtualną rzeczywistością co nic) to bazuje jeśli chodzi o moc obliczeniową wymaganą na zasadzie takiej samej jak gra na dwóch monitorach. Dwa razy więcej pikseli do renderowania, tylko tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak w grach osiągniemy grafikę fotorealistyczną to... wyginiemy jako gatunek ludzki!
Już nikt wtedy nie będzie się uganiał za dziewczynami bo i po co, skoro każdą będzie można mieć w cybernetycznym świecie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jak w grach osiągniemy grafikę fotorealistyczną to... wyginiemy jako gatunek ludzki!
> Już nikt wtedy nie będzie się uganiał za dziewczynami bo i po co, skoro każdą będzie
> można mieć w cybernetycznym świecie ;-)
Jest tylko jeden minus w tym taki że w wirtualnym świecie nie poczujesz ciała kobiety gdy byś chciał ją dotknąć :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie, to w pełni zadowala mnie poziom graficzny "późnego" PS3/Xbox 360. Nic więcej do szczęścia mi nie trzeba, choć przyznaję że najnowszy Uncharted zrobił na mnie ogromne wrażenie pod względem graficznym :) Ale aż takie przepychu nie potrzebuję, aby przyjemnie grać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, nie wolno ograniczać twórców, bo to spowoduje tylko zastój i stagnacje. Widać to już w animacji CGI w filmach animowanych, która to animacja nie potrafi/nie chce przeskoczyć narzuconych ram umowności i uproszczenia (bo to w końcu filmy dla dzieci i świat oraz bohaterzy nie mogą być zbyt realni) i zaczyna technicznie zjadać swój własny ogon.
Nie wiem, czy chciałbym fotorealistycznej grafiki, gra jednak powinna wyglądać jak gra, a film jak film, a wszystkie zabiegi próbujące urealnić filmowe doznania, jak 3D czy 48 kl/s czy Motion Plus tylko psują te doznania, zamiast czynić je lepszymi.
Mimo wszystko, mody graficzne, np. do TES V Skyrim pokazują, jak wiele można poprawić w dzisiejszych grach od strony technicznej na PC, jeżeli tylko komuś się chce to robić. Szkoda, że takie rzeczy muszą robić moderzy, a gracze muszą się głowić, jak to dodać do gry ;) Jest na prawdę wiele rzeczy do poprawienia: oświetlenie, cieniowanie, tekstury, animacje, fizyka, itp. Jak sobie spojrzycie, jakie tekstury w 2K i 4K porobili gracze to odechce Wam się grać w oryginalny (brzydki) produkt.
Dochodzą jeszcze takie rzeczy, jak imersja/integracja ze światem gry - czy nie wkurza Was, że grając możemy wskoczyć/wspiąć się tylko tam i tylko na ten obiekt, element, na który pozwolą nam twórcy? Nie wkurza Was fakt, że często drobny obiekt w świecie gry potrafi być przeszkodą nie do pokonania? Może przyszłością nie jest tzw. open world (skoro na razie nie da go się zrobić tak dobrze i szczegółowo, jakby się chciało), tylko mniejsze, otwarte lokacje, ale dopracowane w 100% i z pełną swobodą ingerencji w ten świat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolę grafikę typu Overwatch/WildStar od realistycznej, ale praca nad fizyką tych światów jak i wydajnością sprzętu jest jak najbardziej na plus.

No i nie ukrywam, fotorealizm czasem bardzo pasuje, np. w takim Until Dawn. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnie intuicyjne i wielopoziomowe sterowanie (oraz jego pełne wykorzystywanie przez interfejs gry), pełna symulacja fizyki oddziaływania obiektów na siebie, w pełni zniszczalne otoczenie, tzw "wiarygodne SI", tyle jeszcze w zakresie technologii jest do zrobienia. A fotorealizm jest w moim rankingu gdzieś w okolicach filmowości i promocji wartości chrześcijańskich w grach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować