Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Znak czasów: BioWare rezygnuje z forum; przenosi dyskusje do mediów społecznościowych

14 postów w tym temacie

Jasne, jasne. Żal im hajsu na moderatorów i tyle. Forum Dragon Age było całkiem aktywne patrząc na datę premiery, a i tak zamykają. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zarządzanie forum i pilnowanie by reprezentowało ono jakiś tam poziom jest trudne i na okres wielu lat po prostu uciążliwe. Do tego nie generuje ono żadnych pieniędzy. Gracze jak będą chcieli to sami sobie takie fora pozakładają. Ale fakt jest taki, że ludzie coraz rzadziej udzielają się na forach. Zwłaszcza gdy wchodzisz w takie ogłoszenie o patchu do np. Black Desert a tam srylion postów o tematyce "Pierwszy! Pierwszy! Pierwszy!" >facepalm< Zamiast tracić kasę na fora o tematyce danej gry lepiej stworzyć solidną wiki o tej grze, gdzie nie trzeba się przekopywać przez setki zbędnych postów, by znaleźć to czego się szuka. Takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy, środkowy palec do hardkorów i przytulamy casuali żeby sprzedawało się lepiej.

Forum jest najlepszym sposobem do znalezienia osób faktycznie zainteresowanych grą. Casuale którzy lubią się wyrazić nie mając bladego pojęcia o czymkolwiek korzystają z YT, FB, Twitter czy co tam jeszcze wynajdą. Na forum w większości przypadków są ludzie którzy mają pewną wiedzę na temat i chcą jakoś pomóc. Należy jedynie oddzielić tzw. "1 post wonders" i po robocie.

Cóż, BioWare do EA należy, a pewne rzeczy zawsze będą się trzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby nic w tym złego ale już widzę jak taka duża firma będzie pomagać w rozwiązywaniu problemów przez np. FB. Nawet gracze będą mieli z tym problem bo ktoś Ci napisze odpowiedź zanim wrócisz do domu będzie tam tysiąc innych komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.07.2016 o 12:39, Kafar napisał:

Niby nic w tym złego ale już widzę jak taka duża firma będzie pomagać w rozwiązywaniu
problemów przez np. FB. Nawet gracze będą mieli z tym problem bo ktoś Ci napisze odpowiedź
zanim wrócisz do domu będzie tam tysiąc innych komentarzy.

Dlatego istnieją tzw tickety, do indywidualnych kontaktów z Support''em wydawcy/dewelopera. Można to zaadaptować na FB w postaci dyskusji prywatnej (chyba mają coś takiego "wszyscy teraz mają priv").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Początek końca Bioware?
Bo wyłączają fora, które w obecnych czasach są nieopłacalne? To tak jak powiedzieć, że wykrwawisz się bo wyrwiesz sobie zęba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.07.2016 o 13:25, zadymek napisał:

Dlatego istnieją tzw tickety, do indywidualnych kontaktów z Support''em wydawcy/dewelopera.
Można to zaadaptować na FB w postaci dyskusji prywatnej (chyba mają coś takiego "wszyscy
teraz mają priv").


Fantastycznie, będę mógł wysłać wysłać ticket i czekać aż mi odpowiedzą kiedyś tam uprzejmą wiadomością, że mogę ich cmoknąć w pośladek.

W dodatku będę miał okazję założyć konto na FB tylko po to żeby zgłosić problem z grą.

Zaletą forum jest to, że w większości przypadków jest ono publicznie dostępne i jeżeli jakiś problem został opisany i rozwiązany, to istnieje spora szansa, że go odnajdę. Jest to ogromna oszczędność czasu dla mnie i dla zespołu wsparcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dojdzie do tego, że inne firmy pójdą w ślady, a to już nic przyjemnego. Patrzenie przez wskaźnik przychodów to droga donikąd, na końcu której jest przepaść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.07.2016 o 16:04, fenr1r napisał:

Fantastycznie, będę mógł wysłać wysłać ticket i czekać aż mi odpowiedzą kiedyś tam uprzejmą
wiadomością, że mogę ich cmoknąć w pośladek.

A na forum nawet tego nikt nie musi...

Dnia 31.07.2016 o 16:04, fenr1r napisał:

W dodatku będę miał okazję założyć konto na FB tylko po to żeby zgłosić problem z grą.

Założyłeś na forum, założysz na FB, co za różnica?

Dnia 31.07.2016 o 16:04, fenr1r napisał:

Zaletą forum jest to, że w większości przypadków jest ono publicznie dostępne i jeżeli
jakiś problem został opisany i rozwiązany, to istnieje spora szansa, że go odnajdę. Jest
to ogromna oszczędność czasu dla mnie i dla zespołu wsparcia.

No, jak kolega ma cierpliwość, by się przekopywać przez ten gąszcz danych, to szacun...za wytrwałość. A czasem wsparcia się nie przejmuj - płacą im za to ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> No, jak kolega ma cierpliwość, by się przekopywać przez ten gąszcz danych, to szacun...za
> wytrwałość. A czasem wsparcia się nie przejmuj - płacą im za to ;)


Bzdury piszesz. Od tego sa wyszukiwarki, ze jak ktos dobrze opisze problem i w temacie bedzie rozwiazanie, to zajmie to chwile. Zarowno support jak i gracze maja mniej roboty, bo ci pierwsi musza mniej razy odpisywac na te same problemy, a ci drudzy nie musza pisac esejow opisujacych problem (razem z cala specyfikacja sprzetu, bo zazwyczaj nawet przy problemie z nim nie zwiazanym trzeba ja podawac).

Takie przenosiny to kretynizm, dobre tylko dla zyciowych oferm nie potrafiacych samemu poszukac rozwiazania, ktorym wszystko trzeba pod nos podac i jeszcze wskazac palcem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować