Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Horizon: Zero Dawn bez natywnego 4K, ale ponoć gracze nie dostrzegą różnicy

10 postów w tym temacie

Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi, obraz będzie wyświetlany w niższej rozdzielczości pewnie 1080p i skalowany (rozciągany) do 4k tak?
Telewizor sam przypadkiem tego nie robi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2016 o 15:43, Hejtesz napisał:

Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi, obraz będzie wyświetlany w niższej rozdzielczości
pewnie 1080p i skalowany (rozciągany) do 4k tak?
Telewizor sam przypadkiem tego nie robi?


Dokładnie, każdy porządny tv UHD robi to sam ze wszystkimi treściami: programy tv, filmy z płyt BD i gry z konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi, obraz będzie wyświetlany w niższej rozdzielczości
> pewnie 1080p i skalowany (rozciągany) do 4k tak?
> Telewizor sam przypadkiem tego nie robi?

Wszystkie gry na PS4 Pro muszą chodzić w 1080p.

Dodatkowo PS4 Pro ma wbudowany hardware do skalowania obrazu wyrenderowanego w rozdzielczości stanowiącej połowę prawdziwej rozdzielczości 4K. Przy czym nie jest to skalowanie które polega na tym co robią telewizory. Obraz z PS4 Pro to właściwie prawdziwe 4K.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak bedzie z HDR? Czy nie jest to tylko domena drogich TV? HDR wygląda ślicznie, ale jeszcze trzeba tą funkcję w TV posiadać kochani.. :) Chyba, że się mylę jeśli tak to proszę mnie poprawić drodzy gramowicze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi, obraz będzie wyświetlany w niższej rozdzielczości
>
> > pewnie 1080p i skalowany (rozciągany) do 4k tak?
> > Telewizor sam przypadkiem tego nie robi?
>
> Dokładnie, każdy porządny tv UHD robi to sam ze wszystkimi treściami: programy tv, filmy
> z płyt BD i gry z konsoli.

Nie. TV interpolują sąsiednie pixele na podstawie analizy obrazu. PS4 Pro wykorzystuje dodatkowe dane które tworzy sobie podczas renderingu.
Poza tym PS4 Pro tworzy obraz 4K z rozdzielczości 4K/2. TV UHD tworzą go na podstawie obrazu FHD (1080p).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.09.2016 o 16:13, HiddenNick napisał:

Dodatkowo PS4 Pro ma wbudowany hardware do skalowania obrazu wyrenderowanego w rozdzielczości
stanowiącej połowę prawdziwej rozdzielczości 4K. Przy czym nie jest to skalowanie które
polega na tym co robią telewizory. Obraz z PS4 Pro to właściwie prawdziwe 4K.


Nic z tego nie rozumiem. W jaki sposób upscaling z połowy 4k, to prawdziwe 4k?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>
> > Dodatkowo PS4 Pro ma wbudowany hardware do skalowania obrazu wyrenderowanego w rozdzielczości
>
> > stanowiącej połowę prawdziwej rozdzielczości 4K. Przy czym nie jest to skalowanie
> które
> > polega na tym co robią telewizory. Obraz z PS4 Pro to właściwie prawdziwe 4K.
>
> Nic z tego nie rozumiem. W jaki sposób upscaling z połowy 4k, to prawdziwe 4k?

Ciężko tak to wszystko tłumaczyć w tym małym okienku. Lepiej będzie jak poczytasz o technologiach zastosowanych w Pro w innym miejscu.
Ja tylko napiszę, że rendering to nie jest to samo co odtwarzanie filmu klatka po klatce. Tam nie masz żadnych dodatkowych danych poza tym co właśnie znajduje się w obecnej ramce. I jest absolutnie nie wystarczające do uzyskania oczekiwanego efektu. PS4 renderuje obraz w taki sposób żeby posiadać wystarczającą ilość danych do wyświetlenia ostatecznego obrazu w 4K. Niewielkim kosztem.
Z porównań wynika, że obraz 4K z PS4 Pro różni się właściwie niezauważalnie od natywnie wyrenderowanej sceny. Podczas gdy zwykły upscale praktycznie nic nie daje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2016 o 17:18, fenr1r napisał:

Nic z tego nie rozumiem. W jaki sposób upscaling z połowy 4k, to prawdziwe 4k?

1080p to 1/4 4K wyobraź sobie co będzie się działo jak gra będzie miała upscale z 720p na 4K.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem i to jest nadal skalowanie, tylko przy pomocy bardziej zaawansowanych technik. Powraca nieśmiertelny tekst "nie widać różnicy", a tymczasem Tomb Raider mimo trybu 4k@30FPS nie potrafi utrzymać stałych 60FPS klatek w 1080p. Ostatnim razem miała być super technologia HSA i gry w 1080p@60FPS, a jak się skończyło każdy wie. Dlatego ja sceptycznie do tego podchodzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować