Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gothic 3 - wymagania sprzętowe

806 postów w tym temacie

Witam.
Mam pytanie czy Gothic 3 wejdzie na mój sprzęt:
Abit NF7
Procesor Amd Athlon 1700+ @2800+
1024 ram 400mhz
Karta graficzna Geforce 6600 GT
Będzie się dało komfortowo pograć?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę podobnie - grę kupię jak wyjdą patche a jak nie - to nie kupie no może jak będzie w extra klasyce :) a jak tak dalej będzie kulała optymalizacja to pewnie szybko trafi do ekn :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naczytałem się jak niektórzy straszyli jakie to ogromne wymagania ma ta gra. HAHAHA śmiech na sali !!!
Dziś otrzymałem swój egzemplarz i bez problemu śmigam na wysokich detalach w 1024x768.
Sprzęt to
Athlon 64 3500+
Geinward GF 7600GS 256 DDR BLISS 128
1024 DDR2

Więc apeluje do tych osobników którzy wypisują że im się Gothic 3 tnie na karcie klasy GF 7800GT i wyższe !!!
NIE STRASZCIER LUDZI BO ALBO MACIE NIEŹLE NASRANE W SYSTEMIE ALBO NIEWIEM <hahaha>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem sposób żeby gra nie wychodziła do Pulpitu z ekranem "Where is the guru" albo żeby się nie zawieszała i żeby znikneły błędy grafiki. Oto on:

Włącz komputer i zwiększ pamięć wirtualną (chyba każdy wie jak to zrobić) do 4000 MB czyli 4 GB.
Potem nainstaluj najnowsze sterowniki karty graficznej "93.71" i uruchom gre. Problemy powinny zniknąć.

UWAGA: Nie gwarantuje poprwawnego działania tego sposobów, więc prosze nie pisiać do mnie "pretensji"

Pozdrawiam i życzę aby sposób zadziałał. Nie spamuje ja pomagam i prosze modków o wyrozumiałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pomocy!!!!!!!!!!!!

czemu tnie mi sie gothic??
Intel core duo 2x 2.8 pentium 4
1gb ramu
karta geForca 7300 LE (512mb)

a tnie sie nawet na najnizszych wymaganiach

ma ktos jakies pomysly??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka czy wejdze mi Gothic 3 mam Procesor AMD Sempron 2200 Karte Graficznom ATI Radeon 9200 128BIT 512 DDRAM tu podaje swuj Numer GG i e-mail 676094 Skoti16@onet.eu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2006 o 00:46, hiroo napisał:

pomocy!!!!!!!!!!!!

czemu tnie mi sie gothic??
Intel core duo 2x 2.8 pentium 4
1gb ramu
karta geForca 7300 LE (512mb)

a tnie sie nawet na najnizszych wymaganiach

ma ktos jakies pomysly??


no cóż twoja karta graficzna jest niezbyt dobra jeżeli chodzi o tą grę... tzn. jest ZA SŁABA ,ew. spróbuj pogrzebać w pliku .ini tej gry tam można ją nieźle dobajerzyć tak że powinna ci chodzić dobrze... a jak nie wiesz co i jak tam zrobić to zajżyj tu: http://www.gothic.phx.pl/forum/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę O Pomoc
Czy gothic 3 na max detalach pójdzie i niebędzie sie zacinał na takim Sprzęcie
PROCESOR INTEL CORE 2 DUO 2x po 2.40Ghz
KARTA GRAFICZNA GIGABYTE Radeon X1650PRO 256MB [GV-RX165P256D-RH] PCI-E
RAM DDR Drugiej generacji 2GB
/////////Proszę O szybką odpowiedz\\\\\\\\\\\\\\\\\\\z góry dziękuje\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2006 o 00:46, hiroo napisał:

pomocy!!!!!!!!!!!!

czemu tnie mi sie gothic??
Intel core duo 2x 2.8 pentium 4
1gb ramu
karta geForca 7300 LE (512mb)

a tnie sie nawet na najnizszych wymaganiach

ma ktos jakies pomysly??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2006 o 00:46, hiroo napisał:

pomocy!!!!!!!!!!!!

czemu tnie mi sie gothic??
Intel core duo 2x 2.8 pentium 4
1gb ramu
karta geForca 7300 LE (512mb)

a tnie sie nawet na najnizszych wymaganiach

ma ktos jakies pomysly??


hejka ja mam u siebie
athlon 64 3000+ podkręcony do 2430
2048 ram w dualu
7900 gtx club
asus a8n 32 sli deluxe
i tez mi się cięło bez znaczenia czy na low ustawieniach czy na max ale przeczytałe toto(poniżej0 zastosowalem i smiga aż miło warto spróbować pozdrawiam
"Witam, razem z Elhoimem i Gomorrghiem na forum worldofgothic.de znaleźliśmy rozwiązanie związane z występującym podczas zapisów SaveBugiem oraz anormalną wydajnością, głównym problemem jest calkowicie zrypany plik GE3.INI w katalogu z grą (podkatalog INI).
Resource cache jest znacząco zaniżony (zarówno dla obiektów,speedtree,dźwięku,i meshów).
CO więcej główne granice rozmiaru cache dla tych resourców w Ini zostały ustawione poprawnie.
Najnowszy patch 1.08 nie rozwiązuje tego problemu! Ciągle występuje savebug, objawiający się wieszaniem kompa podczas zapisu gru (normalnego i quick save''a).
Żeby było ciekawiej po naszych zmianach w INI , gramy sobie spokojnie na high detalach z jedynie wyłączonymi Shadows i shaderami usatwionymi na 2.0,low detail distance na medium i overglow effect, reszta High,antialiasingx2!

WAŻNE RESOURCE CACHE ustawcie na HIGH (ale nasze INI ma również zmienione wartości na medium/low, natomiast na High działa najlepiej no i macie jedwabną jakość )

Najlepsze jest to że po zmianach zniknęły całkowicie następujące problemy i zyskaliśmy:

-Czas zapisu gry znacząco spadł (ok 15-18 sekund), wczytywanie również szybsze
-Nie ma SAVEBUGA
-Poprawiona wydajność , rzadkie cięcie na doczytywanie (bardzo krótko) od razu zobaczycie różnicę
-Nie ma znikających dźwięków (np. zapętlającego się śpiewu ptaków)
-Znikają dziwne efekty w stylu widoku przez ściany jaskiń w pewnych momentach
-inne w stylu dziwnie zachowujących się NPC
-co dziwne armour jest naliczany poprawnie

Ustawienia testowaliśmy przez tydzień, działa bez zarzutu, tydzień różnych lepszych lub gorszych zmian, ale się udało.
Kompy na których testowaliśmy:

-AMD 64 - 2.4Ghz
2GB ram
Geforce 6600

-Intel 2.3 GHZ
1.5GB
Geforce7500

i inne konfigi

(kto grał szybko się zorientuje że powyższe rzeczy naprawdę dają popalić zwłaszcza save bug)

DOBRA teraz mięcho czyli jak co pozmieniać:

Otwieracie katalog z grą potem podkatalog INI, a w nim znajdujecie GE3.INI
-robicie kopię pliku i wywalacie go do innego folderu (żeby był jako baza)

wracacie do katalogu INI i otwieracie GE3.INI

teraz zmieniacie co następuje (jak macie problemy ze znalezieniem dajcie z górnego paska znajdź i np.cache):

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[Lighting]
; Lighting type to use (not longer supported)
; 0 = Simple lighting (ambient, legacy mode)
; 1 = VertexHemisphereVertexLighting
; 2 = VertexHemisphereVertexLightingWithOverbright
; 3 = VertexHemispherePixelLightingWithOverbright
; 4 = PixelHemispherePixelLightingWithOverbright
LightingType=2

ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_High=0.008
ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_High=300.0
ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_High=300.0
ObjectDetails.enuMeshLoDQualityStage_High=2 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.enuAnimationLoDQualityStage_High=2 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_Medium=0.02
ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_Medium=500.0
ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_Medium=300.0
ObjectDetails.enuMeshLoDQualityStage_Medium=1 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.enuAnimationLoDQualityStage_Medium=1 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_Low=0.045
ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_Low=700.0
ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_Low=-300.0
ObjectDetails.enuMeshLoDQualityStage_Low=0 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh
ObjectDetails.enuAnimationLoDQualityStage_Low=0 ; 0=Normal, 1=High, 2=UltraHigh

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_TextureQualityHigh=350000000

ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_High=96000000
ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_High=70000000
ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_High=40000000 (spokojnie możecie dać 30000000)
ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_High=20000000
ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_High=20000000
ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_High=40000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=10000000
ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Medium=70000000
ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Medium=40000000
ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Medium=20000000
ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Medium=15000000
ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Medium=16000000
ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Medium=30000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Medium=7500000
ResourceCache.u32ImageMaxMemUsage_Low=32000000
ResourceCache.u32MeshMaxMemUsage_Low=30000000
ResourceCache.u32SoundMaxMemUsage_Low=10000000
ResourceCache.u32MaterialMaxMemUsage_Low=10000000
ResourceCache.u32CollisionMeshMaxMemUsage_Low=13000000
ResourceCache.u32AnimationMaxMemUsage_Low=25000000
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_Low=5000000

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Najszybciej żeby zmienić pO Prostu wykasujcie całe linijki i w ich miejsce wstawcie zmodyfikowane (spoko i tak macie kopie).

Potem dajcie save i już .
Gwarantuję własną głową że ustawienia są idealne , działają świetnie i są przetestowane przez masę ludzi.

Teraz krótka analiza jeśli kogoś to interesuje, dlaczego PB spierniczyła INI.
Otwórzcie teraz bazowy plik INI sprzed zmian (ten skopiowany)
zobaczycie że wartość np. systemu odpowiadającego za podsystem SpeedTree (generowanie drzew) miała wartość dla resourcecache High: 100000 to jest strasznie mało!!! 1000000 czyli jedno zero więcej daje nam 1MB w naszych ustawieniach dajemy 7 zer czyli 10000000 czyli 10 MB i to jest odpowiednia wartość.
Kolejny śmieszny przykład to wartość cache dla MESH ustawiona domyślnie dla resource cache high na 21000 ! nasze ustawienie to 70000000 (dla high), kolejne przykłady to sound etc, możecie sprawdzić.

A teraz żeby było śmieszniej oto domyśłne graniczne ustawienia dla cache z tego samego ini:


Cache.SizeImage=128000000
Cache.SizeMaterial=40000000
Cache.SizeMesh=70000000 ( w grze domyślnie ustawione dla resource cache high na 21000!!! smile.gif )
Cache.SizeSound=40000000
Cache.SizeCollisionMesh=40000000
Cache.SizeAnimation=40000000
Cache.SizeSpeedTree=10000000

Podsumowując, plik INI ma ok wartości dla GlobalCacheAdmin, czyli są one ustawione poprawnie, natomiast ktoś z PB zmodyfikował je w iście kretyński sposób wystarczy powiedzieć że na meshe przewidziane jest 70MB pamięci cache a w ustawieniach HIGH na cache w INI zostawiono 21000 czyli jeśli się nie mylę kilkaset/kilkadziesiąt kB wink.gif))), podobnie ma się sprawa z domyśłnym speedtree co sprawia że komputer podczas zapisu nie zdąży wygenerować sceny bo ma cholerny niedobór pamięci dodajcie do tego np. sporą wędrówkę przez zalesiony region i sporo trupów leżących na glebie wcześniej i już macie crasha.

Najnowsze zmiany w INi objęły także zmianę generowania oświetlenia i odległości liczonych obiektów.
Żeby nie ściemniać powiem ustawcie to, zobaczycie różnicę na lepsze!
Grafika ma dalej super jakość, a gra jest przyjemniejsza.

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko co do wymagań. Jestem w miarę dobrym znawcą kompów ale co do Gothica to mam pewne wątpliwości, czy mi pójdzie na takiej konfiguracji: AMD Sempron :/ 3000+ 64bit (1800 mhz@2100mhz) 512 MB DDR2 ram GF 6600 128 mb. Proszę o odpowiedź z góry dzięx. A i czy przy wyłączeniu internetu i niepotrzebnych programów chodziłoby w miarę dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po prostu załamany! Jak gra może mieć takie okropne wymagania?! Mam:
Intel Pentium 4, 512 MB ram, i kartę Nvidia Gforce 5200... szkoda gadać.... ale na szczęście święta i Mikołaj za pasem także jak dopłacę z swego kieszonkowego na kartę i ram to może będę mógł grać... na razie to wzdycham do mojej EK która leży sobie koło mojego łóżka.
Ale już niedługo.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2006 o 18:54, Ponet napisał:

> pomocy!!!!!!!!!!!!
>
> czemu tnie mi sie gothic??
> Intel core duo 2x 2.8 pentium 4
> 1gb ramu
> karta geForca 7300 LE (512mb)
>
> a tnie sie nawet na najnizszych wymaganiach
>
> ma ktos jakies pomysly??

no cóż twoja karta graficzna jest niezbyt dobra jeżeli chodzi o tą grę... tzn. jest ZA SŁABA
,ew. spróbuj pogrzebać w pliku .ini tej gry tam można ją nieźle dobajerzyć tak że powinna
ci chodzić dobrze... a jak nie wiesz co i jak tam zrobić to zajżyj tu: http://www.gothic.phx.pl/forum/


O jejku to ja mam GeForce 4 MX i trochę się zdenerwowałem, bo takie gry jak np. Sezon na misia, Need For Speed Carbon i Heroes V potrzebują pixel shadera przynajmniej 1.0, a GeForce 4 MX jako jedyna z rodziny GeForce go nie ma :( Chciałem sobie gothica pożyczyć od kolegi i zobaczyć co będzie grane ale ten nie chce. Ściągam demówę i napiszę co będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeczytałem jak to Messenger86 mówi że na jego sprzęcie gothic3 śmiga na full detalach i rozdzielce
1024x768. U mnie, na piekielnie szybkim sprzęcie:

Intel Core 2 Duo EXTREME jeden rdzeń po 2.77GHZ
2x karta grafiki Ge-force 7900GTX 512 (razem 1gb!!)
i 3 giga RAM-u (2x 512 i 1x 1024)

na full detalach to ja mam tzw. pokaz slajdów miejscami!!!!! I do tego jeszcze podmieniłem te linijki w pliku g3.ini co to sie twórcy przejechali o kilka zer :). Jak ktoś będzie miał linka lub patcha kóry po chińsku (czyli "jako tako") poprawi działanie tej gry niech pisze na adres mateusz_h1@interia.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.11.2006 o 22:26, Daniellojagoda0 napisał:

> > pomocy!!!!!!!!!!!!
> >
> > czemu tnie mi sie gothic??
> > Intel core duo 2x 2.8 pentium 4
> > 1gb ramu
> > karta geForca 7300 LE (512mb)
> >
> > a tnie sie nawet na najnizszych wymaganiach
> >
> > ma ktos jakies pomysly??
>
> no cóż twoja karta graficzna jest niezbyt dobra jeżeli chodzi o tą grę... tzn. jest ZA
SŁABA
> ,ew. spróbuj pogrzebać w pliku .ini tej gry tam można ją nieźle dobajerzyć tak że powinna

> ci chodzić dobrze... a jak nie wiesz co i jak tam zrobić to zajżyj tu: http://www.gothic.phx.pl/forum/


O jejku to ja mam GeForce 4 MX i trochę się zdenerwowałem, bo takie gry jak np. Sezon na misia,
Need For Speed Carbon i Heroes V potrzebują pixel shadera przynajmniej 1.0, a GeForce 4 MX
jako jedyna z rodziny GeForce go nie ma :( Chciałem sobie gothica pożyczyć od kolegi i zobaczyć
co będzie grane ale ten nie chce. Ściągam demówę i napiszę co będzie



>Jeśli twoja karta (GeForce 7300 LE) ma 512MB to znaczy że chyba masz ją w trybie SLI. Bo karty z serii 7300 nie mają więcej jak 256 :) No i ta seria jest trochę taka słabawa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować