Gram.pl

Tekstury w wysokiej rozdzielczości do gry Fallout 4 już dostępne

23 postów w tym temacie

Czego by nie zrobili ta gra to jakas parodia. Npcty zapadajace sie pod tekstury, zbugowane questy, ktore nie zostaly naprawione mimo kolejnych łatek... zal mi pieniedzy ktore wydalem na tego smiecia. Ostatnia gra od bethesda ktora kupilem. Zwykle naciagactwo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z czy bez tekstur HD ta gra wygląda jak padaka, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę wymagania. Bethesda powinna zmienić silnik. Może nie jest to taka tragedia jak w przypadku Telltale Games, ale silnki Gamebryo to kawał antycznego złomu sięgającego jeszcze czasów Morrowinda. Najlepsze są te ekrany wczytywania na każdym kroku - bez SSD nie podchodź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... 58GB tekstury wysokiej rozdzielczości + 35GB sama gra po aktualizacjach = 93GB miejsca na dysku dla jednej średniej gry ;] Pomijam fakt, że posiadacze ekranów FHD nawet jak ściągną te nowe tekstury to nie zobaczą żadnej różnicy. Ciekawa akcja Bethesdy ale skierowana raczej do bardzo wąskiego grona graczy posiadających ekrany z rozdzielczością 4K lub co najmniej 2560 x 1440 pikseli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karczort napisał:
UnEsCo napisał:

Fallout RIP

Ta ta...

teraz jest wyrob falloutopodobny. moze owszem komus smakowac, ale naprawde niewiele ma to wspolnego z tytulem ktorego uzywa. i juz nawet nie chodzi o technologie, co bylo onegdaj glownym argumentem obroncow bethesdy, choc zycie pokazuje, ze nastapil wielki powrot oldskoolowych crpgow, a teraz mozna jedynie pomarzyc o falloucie w takim stylu. ale chodzi o to, ze bethesda kompletnie nie czuje swiata fallouta. to jest taki fallout przy starym, jak amerykanski serial hercules przy angielskim robin of sherwood. plastikowa, smieszna, aklimatyczna, swiecaca i tandetna, mimo swojego budzetu, produkcja dla fanow niedzielnych odpustow. texture pack jest tu calkiem na miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gregario napisał:

Ehhh... 58GB tekstury wysokiej rozdzielczości + 35GB sama gra po aktualizacjach = 93GB miejsca na dysku dla jednej średniej gry ;] Pomijam fakt, że posiadacze ekranów FHD nawet jak ściągną te nowe tekstury to nie zobaczą żadnej różnicy. Ciekawa akcja Bethesdy ale skierowana raczej do bardzo wąskiego grona graczy posiadających ekrany z rozdzielczością 4K lub co najmniej 2560 x 1440 pikseli.

Przestań z tym mitem :) tekstury ultra pod full HD są widoczne gołym okiem, gry z takimi teksturami wyglądają jak milion dolców. Sam często ściągam mody no bo dla mnie podstawowe wersje tekstur są niestety czasem 'not enough'. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Gregario napisał:

Ehhh... 58GB tekstury wysokiej rozdzielczości + 35GB sama gra po aktualizacjach = 93GB miejsca na dysku dla jednej średniej gry ;] Pomijam fakt, że posiadacze ekranów FHD nawet jak ściągną te nowe tekstury to nie zobaczą żadnej różnicy. Ciekawa akcja Bethesdy ale skierowana raczej do bardzo wąskiego grona graczy posiadających ekrany z rozdzielczością 4K lub co najmniej 2560 x 1440 pikseli.

Nawet w 720p i niżej idzie dostrzec różnicę między teksturami 2K, 4K i 8K. Więc skończ z tym mitem,aby zobaczyć tekstury 4K należy mieć monitor/TV 4K. To bzdura totalna by nakręcać naiwniaków co bladego pojęcia nie mają w temacie na kupowanie nowych konsol i monitorów/TV w 4K.

Edytowano przez Numenpl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Numenpl napisał:
13 godzin temu, Gregario napisał:

Ehhh... 58GB tekstury wysokiej rozdzielczości + 35GB sama gra po aktualizacjach = 93GB miejsca na dysku dla jednej średniej gry ;] Pomijam fakt, że posiadacze ekranów FHD nawet jak ściągną te nowe tekstury to nie zobaczą żadnej różnicy. Ciekawa akcja Bethesdy ale skierowana raczej do bardzo wąskiego grona graczy posiadających ekrany z rozdzielczością 4K lub co najmniej 2560 x 1440 pikseli.

Nawet w 720p i niżej idzie dostrzec różnicę między teksturami 2K, 4K i 8K. Więc skończ z tym mitem,aby zobaczyć tekstury 4K należy mieć monitor/TV 4K. To bzdura totalna by nakręcać naiwniaków co bladego pojęcia nie mają w temacie na kupowanie nowych konsol i monitorów/TV w 4K.

Dokładnie kol. Numenpl ma rację. A co do wielkości gry to Gears of War 4 waży ok 100GB więc nie rozumiem za bardzo tego narzekania. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz mnie zastanawia ... Czemu, zamiast odwalać taką chałturę, Bethesda nie zatrudni kilku/nastu moderów i nie przygotuje PRAWDZIWYCH tekstur w wysokiej rozdzielczości w kilku wersjach dla słabych, średnich, mocnych i bardzo mocnych PC - tów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, MisioKGB napisał:

Przestań z tym mitem :) tekstury ultra pod full HD są widoczne gołym okiem, gry z takimi teksturami wyglądają jak milion dolców. Sam często ściągam mody no bo dla mnie podstawowe wersje tekstur są niestety czasem 'not enough'. :P

Jakim mitem? Prosta czynność. Mam dwa obrazki (jeden w rozdzielczości FHD a drugi np. 8K) i chcę zrobić sobie z nich tapetę na pulpicie mając wyświetlacz FHD. W najlepszym przypadku oba obrazki jako tapeta powinny prezentować się tak samo. Gdzie tu masz mit? W tym, że fizycznie na wyświetlaczu FHD nie da się wyświetlić obrazu 16 razy większego (w przypadku obrazka 8K) i potrzebne jest skalowanie, które niszczy zalety obrazu w wysokiej rozdzielczości? W przypadku posiadania wyświetlacza FHD chyba lepiej na tapetę wybrać obrazek w takiej samej rozdzielczości zamiast w większej bo efekt wizualny będzie prawie identyczny a i miejsce na dysku zaoszczędzimy. Jednocześnie zgodzę się z tobą, że często podstawowe wersje tekstur w grach są bardzo słabej jakości i nie spełniają one wymagań FHD (coś co dziś powinno być już chyba standardem), ponieważ wystarczy zwrócić uwagę na szczegóły i już pojawia się pikseloza. Niech twórcy gier zaczną pierw robić gry prawdziwie FHD zamiast wypuszczać paczki z teksturami dla 4K.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, BladyIndianin napisał:

Dokładnie kol. Numenpl ma rację. A co do wielkości gry to Gears of War 4 waży ok 100GB więc nie rozumiem za bardzo tego narzekania. :)

Chodzi o fuszerkę jaką bethesda odstawiła wydając tego tak zwanego upgreade'a gdyż niecałe 30 GB tej paczki to te same niezmienione tekstury które już masz zainstalowane xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Gregario napisał:

Jakim mitem? Prosta czynność. Mam dwa obrazki (jeden w rozdzielczości FHD a drugi np. 8K) i chcę zrobić sobie z nich tapetę na pulpicie mając wyświetlacz FHD. W najlepszym przypadku oba obrazki jako tapeta powinny prezentować się tak samo. Gdzie tu masz mit? W tym, że fizycznie na wyświetlaczu FHD nie da się wyświetlić obrazu 16 razy większego (w przypadku obrazka 8K) i potrzebne jest skalowanie, które niszczy zalety obrazu w wysokiej rozdzielczości? W przypadku posiadania wyświetlacza FHD chyba lepiej na tapetę wybrać obrazek w takiej samej rozdzielczości zamiast w większej bo efekt wizualny będzie prawie identyczny a i miejsce na dysku zaoszczędzimy. Jednocześnie zgodzę się z tobą, że często podstawowe wersje tekstur w grach są bardzo słabej jakości i nie spełniają one wymagań FHD (coś co dziś powinno być już chyba standardem), ponieważ wystarczy zwrócić uwagę na szczegóły i już pojawia się pikseloza. Niech twórcy gier zaczną pierw robić gry prawdziwie FHD zamiast wypuszczać paczki z teksturami dla 4K.

Tutaj mowa jest o rozmiarze tekstur, a nie rozdzielczości obrazu wyświetlanego na ekranie i tutaj jest pokazane dlaczego nie wiesz o czym piszesz.

Rozdzielczość tekstur lub jak wolisz jakość tekstur nie zależy od wyświetlanej rozdzielczości ekranu -> dla przykładu z histori w grze RAGE od ID Software widać różnice między teksturami 4K, 8K i 16K w rozdzielczościach HD Ready czyli 1280x720(cholera pamiętam jak dla jaj testowałem 800x600 i też było widać różnicę) i Full HD 1080p. A to dlatego że im większa rozdzielczość tekstur tym więcej szczegółów jest widocznych na ekranie. Rozdzielczość wyświetlania nie ma tutaj zbytniego znaczenia.  

To co piszesz o 8K to zupełnie inna bajka sama w sobie, bo tutaj dochodzi jedna ważna kwestia o której zapomniałeś wspomnieć. Jeżeli miałbym taki wybór jak ty to oczywiście wziąłbym obrazek 8K i zmniejszył go np. za pomocą paint'a do 1080p - podstawa obróbki obrazu się kłania.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, lis_23 napisał:

Jedna rzecz mnie zastanawia ... Czemu, zamiast odwalać taką chałturę, Bethesda nie zatrudni kilku/nastu moderów i nie przygotuje PRAWDZIWYCH tekstur w wysokiej rozdzielczości w kilku wersjach dla słabych, średnich, mocnych i bardzo mocnych PC - tów?

Z tych samych powodów dla których ciągle jadą na tym cholernym silniku Gamebryo od lat. 

Są leniwi, skąpi i są specami od fuszerek technicznych. Musieliby zmienić silnik którego katują od lat a to kosztuje i nie chcą wydawać pieniędzy nawet by ktoś zrobił jakieś ulepszenia. Druga sprawa premiera Fallout 4 pokazała nam że nie mają kompetencji by dokonać tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Numenpl napisał:

Z tych samych powodów dla których ciągle jadą na tym cholernym silniku Gamebryo od lat. 

Są leniwi, skąpi i są specami od fuszerek technicznych. Musieliby zmienić silnik którego katują od lat a to kosztuje i nie chcą wydawać pieniędzy nawet by ktoś zrobił jakieś ulepszenia. Druga sprawa premiera Fallout 4 pokazała nam że nie mają kompetencji by dokonać tego.

Niestety, gracze swoimi portfelami pokazują im, że wcale nie muszą się starać i nic zmieniać ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem graczem, ale nie nerdem, wieć może mi ktos wytłumaczy. Jak to jest, że 3 lata temu na GTX 460 można było odpalić praktycznie każdą grę na ultra. Teraz grafika praktycnie taka sama, czasem gorsza, ale do minimalnych trzeba mocniejszych kart? no przynajmniej tak twierdzą producenci. Ja w AC:Unity grałem na karcie słabszej niż w minimalnych na średnich ustawieniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, NemoTheEight napisał:

Jestem graczem, ale nie nerdem, wieć może mi ktos wytłumaczy. Jak to jest, że 3 lata temu na GTX 460 można było odpalić praktycznie każdą grę na ultra. Teraz grafika praktycnie taka sama, czasem gorsza, ale do minimalnych trzeba mocniejszych kart? no przynajmniej tak twierdzą producenci. Ja w AC:Unity grałem na karcie słabszej niż w minimalnych na średnich ustawieniach.

Zacznijmy od tego, że obecnie GTX 460 to Low End w końcu karta graficzna z 2010 roku. I druga sprawa weź pod uwagę że zapotrzebowanie na VRAM (czyt. Pamięć karty) wzrosło i obecnie 2 GB to absolutne minimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.02.2017 o 12:45, lis_23 napisał:

Jedna rzecz mnie zastanawia ... Czemu, zamiast odwalać taką chałturę, Bethesda nie zatrudni kilku/nastu moderów i nie przygotuje PRAWDZIWYCH tekstur w wysokiej rozdzielczości w kilku wersjach dla słabych, średnich, mocnych i bardzo mocnych PC - tów?

Ponieważ B. z miejsca walnęłaby im takimi wymogami i jednocześnie ograniczeniami, że z pracy nawet najlepszych nic dobrego by nie wyszło. 

Swoją drogą to B. popracowała w ogóle nad umiejętnym wykorzystaniem rozdzielczości? Do New Vegas jest mod Character Overhaul, który znacząco poprawie twarze npców, ale zachowuje tekstury tej samej rozdzielczości, chociaż patrząc nie dałoby się w to uwierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się