Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

World of Tanks ze screenami w 4K na XOne X i pierwszym polskim czołgiem

7 postów w tym temacie

Idealnym rozwiązaniem byłoby osiągnięcie 60 fps i 4K we wszystkich tytułach, zaś gdy sprzęt nie domaga to wybieralibyśmy rozdzielczość 1080p z takim samym framerate. Czytałem, że procesory w obu konsolach, PS4 pro i X One X są zbyt słabe, żeby puszczać wszystkie gry w 60 fps. Myślę, że skoro w Rise of The Tomb Raider się dało płynniej to dlaczego i w innych grach miałby być problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MisioKGB napisał:

Idealnym rozwiązaniem byłoby osiągnięcie 60 fps i 4K we wszystkich tytułach, zaś gdy sprzęt nie domaga to wybieralibyśmy rozdzielczość 1080p z takim samym framerate. Czytałem, że procesory w obu konsolach, PS4 pro i X One X są zbyt słabe, żeby puszczać wszystkie gry w 60 fps. Myślę, że skoro w Rise of The Tomb Raider się dało płynniej to dlaczego i w innych grach miałby być problem?

Bo tylko do pewnego stopnia silnik gry może opierać się głównie na gpu. Jaguary we wszystkich wersjach PS4 i XB1 to sklejka dwóch procesorów Athlon 5350(jak Q6600 który był sklejką dwóch dual core intela) i gpu ze stacjonarnego PC. I nawet jeśli to CPU ma 8 rdzeni to one łącznie i tak są za słabe ze względu na to że wysoka wydajność nigdy nie była pierwotnym targetem owych procesorów. Dla przykładu Athlon 5350 z OC do 2,6 Ghz przegrywa wydajnościowo z Q6600 2,4 Ghz i starymi Phenom II x4/x3 z takim samym taktowaniem. A przy rozdzielczości 4K samo GPU nie wystarczy i pojawia się inny problem którego miłośnicy XB1 nie widzą. PS4 Pro ma pod maską RX 480 (z obniżonymi taktami), ale ogólnie to ta sama konsola co normalne PS4 więc nie ma problemów z ewentualną optymalizacją pod obie konsole. Czyli coś czego nie można powiedzieć o XB1 i XB1X. XB1X ma pod maską starego podkręconego R9 290(390 to po prostu lifting i nic więcej) i GDDR5. Co może stanowić nie lada problem, gdyż zwykły XB1 ma DDR3 oraz ten cholerny ESRAM co już kładzie ogromne kłody pod nogi deweloperów jeśli chodzi o optymalizację. Dodatkowym elementem jest tak zwana przepaść między PS4 Pro vs XB1X gdzie tak naprawdę te 2 TFLOPS więcej nic nie dadzą to jest czysty marketing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MisioKGB napisał:

Idealnym rozwiązaniem byłoby osiągnięcie 60 fps i 4K we wszystkich tytułach, zaś gdy sprzęt nie domaga to wybieralibyśmy rozdzielczość 1080p z takim samym framerate. Czytałem, że procesory w obu konsolach, PS4 pro i X One X są zbyt słabe, żeby puszczać wszystkie gry w 60 fps. Myślę, że skoro w Rise of The Tomb Raider się dało płynniej to dlaczego i w innych grach miałby być problem?

Za slabe na 60fps nie sa, gdyby dorzucili jeszcze mocy GPU to byloby spokojnie mozliwe. Mi roznicy 1080p, 2 czy 4K nie robi, a wrecz wolalbym naprawde bogate srodowisko, masa tekstur, obiektow w 1080p niz biedne 4K. Co po rozdzielczosci jak gra ma slaba jakosc samej grafiki. Taki Starcraft 1 w 4K tylka nie urwie, ale juz Starcraft 2 na full wyglada ciekawie. Nie potrzebuje 4K gdy gra wyglada jak Anthem czy Horizon Zero Dawn, czy jak wygladal na tle innych gier blisko 10 lat temu Crysis 1. Mozna gre zrobic porzadnie z przywiazaniem do detali i na odwal sie - najlepszym przykladem jest od 20 lat Blizzard :). Kazda gra jest genialnie zrobiona, nie ma niedorobionych tytulow. Taki wysoki poziom zawsze prezentowaly ekskluzywne tytuly na konsolach, sprzedawaly one konsole. Teraz juz tak cudownie nie jest. Prym wioda kolejne iteracje multiplatform. Sa perelki jak wspomniany HZD czy Zelda na Switcha, kiedys bylo to 10+ tytulow ktore kazdy szanujacy sie gracz musial ograc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, scyzor napisał:

Za slabe na 60fps nie sa, gdyby dorzucili jeszcze mocy GPU to byloby spokojnie mozliwe. Mi roznicy 1080p, 2 czy 4K nie robi, a wrecz wolalbym naprawde bogate srodowisko, masa tekstur, obiektow w 1080p niz biedne 4K.

W 1080p to te 60fps jest możliwe dla tych konsol tylko problemem jest to cholerne 4K na które Sony i MS się uwzięło. I jest to poważny problem bo poprzednie wersje ledwo dają sobie radę z 1080p i teraz nowe wersje celują w rozdzielczość praktycznie 4 razy większą. I zamiast natywnego 4K dostajemy szachownicę albo upscale z 1440p.xD 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Numenpl napisał:

W 1080p to te 60fps jest możliwe dla tych konsol tylko problemem jest to cholerne 4K na które Sony i MS się uwzięło. I jest to poważny problem bo poprzednie wersje ledwo dają sobie radę z 1080p i teraz nowe wersje celują w rozdzielczość praktycznie 4 razy większą. I zamiast natywnego 4K dostajemy szachownicę albo upscale z 1440p.xD 

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi wszyscy ! Ale co z sandboxami? Tam od procka wymagane jest naprawdę sporo i nawet chłopaki z Digital Foundry powiedzieli, że taki nowy Assassin w 60fps na konsoli to w dalszym ciągu pieśń przyszłości. Sam zmieniam procesor głównie dla sandboxów, bo mój poci się niemiłosiernie :P

Edytowano przez MisioKGB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować