Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Beamdog nie może odnaleźć kodu źródłowego Icewind Dale II

22 postów w tym temacie

Aurelinus napisał:
Dnia ‎2017‎-‎07‎-‎12 o 17:39, Henrar napisał:

Obudź mnie, jak modderzy będą w stanie przeportować grę na inne platformy i przenieść je na 64 bity.

No to się budź, i zapoznaj się z czymś takim jak GemRB. Owszem, praca nie została dokończona, bo 3.m ludziom na krzyż widocznie się nie chciało, ale firma, która ma ludzi i wiedzę...? W dokumentacji GemRB jest prawie kompletna analiza exe od Baldur's Gate 1 poczynając, po IWD2.

One of The Many ---> Nie jest prawdą, że tylko skrypty są w LUA, wszystko jest w LUA, oprócz exe.

Po pierwsze, nie pisałem, że tylko "skrypty są w LUA".

Po drugie, jeśli masz kod LUA w plikach tekstowych, tj. kod nieskompilowany, to masz skrypty. Małe wyjaśnienie: "skrypty" przeważnie oznaczają kod w postaci jawnej, który nie jest kompilowany, a jest interpretowany.

Po trzecie, jeśli masz kod LUA skompilowany, czyli w postaci kodu maszynowego, to dekompilacja da takie same efekty jak przy dekompilacji C.

Po czwarte, kod, który jest modyfikowany w przypadku remastera znajduje się w tym exe. Tam jest cały kod odpowiedzialny za grafikę, "rozmawiający" z systemem operacyjnym i sprzętem, zarządzający pamięcią i danymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2017‎-‎07‎-‎14 o 18:55, One_of_the_Many napisał:

Po pierwsze, nie pisałem, że tylko "skrypty są w LUA".

Prawda, mea culpa, to był Henrar.

Dnia ‎2017‎-‎07‎-‎14 o 18:55, One_of_the_Many napisał:

Po trzecie, jeśli masz kod LUA skompilowany, czyli w postaci kodu maszynowego, to dekompilacja da takie same efekty jak przy dekompilacji C.

W takiej wersji, jaką robi BD nie musisz nic dekompilować (a nawet skompilowane pliki nadal można podejrzeć w notatniku bez dekompilacji, tak, wszystkie - LUA w IE jest w tak prymitywnej wersji, że niemal wszystko nadal widać zamiast binarnego bełkotu). Inna sprawa, że jeśli z jakiegoś powodu musieliby to zrobić (nadal nie wiem po co) - mają narzędzia modderskie, w tym własne ich.

Nadal też nie widzę problemu pliku exe, bo jak pisałem, jest niemal kompletna dokumentacja, jest symulator, do nowej wersji można wykorzystać byle jaki zdekompilowany exe z BG/2, IWD lub GemRB, bo jedyne, co się zmieniło pomiędzy tymi wersjami to:

- drobne niuanse między plikami CRE i pochodnymi,

- kilka nowych komend wewnętrznego LUA gry,

- zasady 3(.5) DnD zamiast 2

- inne pliki cutscenek (bik zamiast bmg)

Ile może być roboty z dopisaniem tych elementów, biorąc pod uwagę, że ostatni element już zmieniono także w tych istniejących wersjach EE? Powody są jednak tylko 2:

- niechęć do dalszego pogrążania się, sprzedaż spada na łeb na szyję, a samo IWD2 wielkiej kariery też uprzednio nie zrobiło;

- brak w studiu ludzi o wystarczającym poziomie wiedzy, by sobie z exe poradzić (mało prawdopodobne).

Rozmawiamy jednak o prymitywie sprzed już niemal 20 lat, jest mi totalnie wszystko jedno czy to zrobią czy nie. Jeśli wróciłbym do tej gry z jakiegokolwiek powodu, to z pewnością pod warunkiem, że gra zacznie wyglądać choć tak, jak np. Sword Coast Legends, bo sama fabuła to rzecz, do której żadne EE potrzebne nie jest.

Edytowano przez Aurelinus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować