SiniS

Rower - temat dla maniaków rowerowych

3156 postów w tym temacie

Heh osobiście moge się pochwalić że ostatnio przejechałem 66 km :P. a tutaj opis trasy :] (po jakiś zapupiach)
12:00 wyjeżdżam z kumplem "Łabuzem (ksywka) na przejażdżkę ... planowane 20km :). Gorzuchów pierwszy przystanek 2km od domu. Następnie Ścinawka Dolna 6km od domu. dalej Ścinawka Średnia 7km od domku >> Ścinawka Górna 9 km od domu. Dalej mamy Ratno dolne > 20 km od domu. Dobra cel osiągniety wracamy, lecz po drodze zauważyliśmy skręt do Wambierzyc (2km drogą na zachód) okej ! jedziem :P. w Wambierzycach kumpel wymyślił sobie jechanie do Polanicy Zdrój jego słowa to "Looz damy rade to tylko 5km" No to czołgniem mamy ok. godziny 14. Na drodze spotkamy pewną panią która chyba zbierała grzyby :P, pytamy ją o drogę do Polanicy ... Okazuje się iż zamiast 5 km mamy 5km + 1dodatkowe 11 O.O... wyzywam mojego kolege po czym jedziemy dalej (Jedziemy jedziemy jedziemy i jedziemy) górki o nachyleniu 11% i zjazdy o nachyleniu 11%. Dotarliśmy tabliczka ... Eee ? WTF NIWA ! Gdzie jesteśmy panika. podjeżdzamy do tabliczki i okazuje się że do Polanicy mamy jeszcze 5km. jedziem dalej... nagle droga się kończy. Szalejów (zadupie jak skurczybyk) jedziem Szlejów Dolny, Szalejów Średni, Szalejów Górny = razem ok. 10km. Po drodze się zgubiliśmy więc spytałem się pana od którego brzydko pachniało bimberkiem ;p o drogę. Powiedział nam żebyśmy kierowali się na Nową Rudę (Nie zauważyliśmy tabliczki) i kolejne 9km nadrabiania. Pani powiedziała nam żebyśmy jechali do Kłodzka bo to tylko 1 km okazuje się że to 7 km ... Jedziem Jedziem... KŁODZKO !! jupi do domu tylko 11 km. >> Gołogłowy, BIerkowice >>> DOMEK :))) JUPI. :P. Około godziny 18:00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejna wyprawa (tamta była dokładnie 2 tygodnie temu) ---> Tym razem cel wyprawy to ((( Góry Stołowe ))) tam i z powrotem trasa wynosi 80km (nie będę dawał dokładnego planu :P)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2007 o 17:34, mateuszkalach napisał:

> Mógłbyś poczekać do jutra ? Mogę przedstawić dość obszerną rozpiskę, co jak gdzie kiedy
i za
> ile :D
Okej czekam;]



No to jedziemy :)
Najpierw dwie uwagi ogólne:
1. Poszukaj przecen. Sezon się skończył i teraz za grosze można trafic genialny sprzęt. A przeceny często sięgają 50 i więcej procent więc można kupic sprzęt z wyższej półki.
2. Poszukaj u siebie na miejscu lub na Allegro. Zasada jest prosta: szukaj w necie, oglądaj i kupuj NA MIEJSCU. W przypadku rowerów to o tyle istotne że ktoś może Ci wcisnąc np. rower z całym napędem do wymiany wskutek zużycia i na dzień dobry dochodzi parę stówek...

Pierwsza sprawa, czyli dobór ramy. Tak naprawdę to jeden z ważniejszych elementów przy zakupie roweru - rama to podstawa, bo podzespoły i tak się zużywają i tak można je wymienic et c. et c.
Jeśli chcesz coś NAPRAWDĘ taniego ale nie za dobrego to możesz poszukac czegoś na ramie stalowej - takie maszyny kosztują kilkaset zł. ALE: po pierwsze, ramy stalowe są średnio wygodne. Po drugie, z reguły dostaniesz coś takiego z bardzo kiepskim lub zużytym osprzętem -> nie jest to maszyna na lata, raczej po to by dowiedziec się o co chodzi. Jeśli jednak szukasz czegoś ze stali, poszukaj maszyny na osprzęcie Shimano Sora lub wyższej grupy ( Tiagra, bo na 105 przy stali bym nie liczył ), ewentualnie Campagnolo.
Lepiej jednak kupic w miarę porządną ramę Aluminiową - to klasa wyżej niż stal, a już najlepiej kupic maszynę z ramą Alu i widelcem karbonowym. Niedawno widziałem nawet za 3k przecenionego Lemonda z widelcem przednim i tylnym z karbonu ... a to jest naprawdę coś.
Prawdopodobnie najlepsze są ramy karbonowe, ale to już b. drogi sprzęt, od 5k zł w górę więc podejrzewam że poza Twoim zasięgiem.
Dlaczego piszę o widelcu karbonowym ? Dlatego, że taki widelec bardzo skutecznie tłumi drgania powstające w czasie jazdy, różnica w porównaniu ze stalą lub aluminium jest naprawdę SPORA.

Inne elementy: tak naprawdę osprzęt ma mniejsze znaczenie niż rama, ale nie warto brac najtańszego. Dlaczego, i na co w ogóle zwracac uwagę ?

1. Najniższe grupy produkowane są z materiałów niskiej jakości, do tego często mają rozwiązania mniej wygodne niż sprzęt z wyższych grup, np. Shimano Sora ma b. niewygodny system zmiany biegów, już nieco wyższa Tiagra jest znacznie lepsza. Części szosowe SĄ DROGIE, więc lepiej naprawdę raz dobrze kupic niż potem kombinowac.
2. Najwyższe grupy to kosmiczna kasa a różnice w stosunku do średnich modeli są niewielkie i skupiają się głównie na wykonaniu oraz lekkości. Tyle tylko, że amator nie odczuje specjalnie różnicy w wadze pomiędzy np. 105 a Dura Ace ( jego portfel natomiast odczuje to BARDZO wyraźnie ) a poza tym już 105 nie jest wykonana z takich najgorszych materiałów...
3. Istnieją dwie główne firmy produkujące osprzęt szosowy: Campagnolo i Shimano. Campagnolo z reguły charakteryzuje się wyższą jakością i trwałością niż Shimano, ma też kilka włąsnych rozwiązań które mogą, ale nie muszą przypaśc do gustu bardziej niż rozwiązania stosowane przez Shimano. DO różnic zalicza się min. kształt klamkomanetek - sugeruję sprawdzic jak ''leżą'' w dłoni klamkomanetki Shimano i Campagnolo, żeby samemu wybrac.
UWAGA: napędy i klamkomanetki Shimano i Campagnolo NIE są ze sobą kompatybilne - o ile np. można mieszac grupy jeśli chodzi o hamulce czy łańcuchy, o tyle klamki Shimano do kasety Campagnolo to KIEPSKI pomysł.
Wady i zalety, w skrócie:
Shimano:
+ dostępnośc, wybór, niższa cena
- wytrzymałośc, ergonomia niektórych grup

Campagnolo:
+Niektóre rozwiązania, trwałośc, możliwośc napraw
-dostępnośc, cena.

Jeszcze kilka uwag: rozsądne rowery ( to znaczy takie, które nie będą wymagały głębokich przeróbek po sezonie i będą w miarę niezawodne ) zaczynają się od nieco ponad 2000 zł. W tej chwili, po sezonie, za ok. 3000-3500 możesz kupic naprawdę dobry sprzęt i sugerowałbym szukac czegoś w tym zakresie. Sprzedawcy raczej chcą wypchnąc towar ze sklepów, więc szukaj. Możesz jeszcze utargowac zniżkę :)

Pamiętaj jeszcze o paru drobiazgach:
- starannie dobierz ramę o odpowiednim rozmiarze. Za mała lub za duża rama będzie niewygodna.
- szukaj okazji, targuj się. Jest spora szansa że trafisz na dobry sprzęt. Spróbuj też poczytac w necie trochę o danym producencie, zwłaszcza jeśli jakiś konkretny sprzęt Cię interesuje. Poszukaj opinii użytkowników et c.
- jeśli kupujesz szosę po raz pierwszy, to pamiętaj że 90% rowerów szosowych jest sprzedawanych BEZ pedałów. A do szosy powinno się stosowac specjalne pedały SPD , np. SPD SL, SPD Look - przygotuj się na dodatkowy wydatek rzędu nie mniej niż 200-250 zł ( poniżej ZDECYDOWANIE się nie opłaca )
- szosa z reguły oznacza koniecznośc jazdy w specjalnych spodenkach, siodełka szos są twarde i mało komfortowe jeśli nie nosisz odpowiedniego ubrania. A to oznacza dodatkowe poszukiwania i dodatkowe koszta, ale WARTO.

Mam nadzieję że choc minimalnie pomogłem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezdze sobie polskim crossowym sprzetem a mianowicie Hexagonem serii V3... spisuje sie dobrze... robie nim ostatnio srednio 50 km dziennie... jednak tu widzi mi sie pewien klopot... nie siedze w temacie technicznym zbyt dobrze ale czy ktos ma pojecie na temat korb i amortyzatorow? bo jezdze na podstawowych zoomach a one jednak mi niezbyt wystarczaja... ale tak to jest kiedy sie nie inwestuje w sprzet z wyzszej półki... dlatego mam zamiar lekko zmienic kilka komponentow na odrobine lepsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2007 o 17:55, mateuszkalach napisał:

Co powiecie o takim rowerku na początek?
I jak mają się te rozmiary - Dla jakiej osoby jaki rower - chodzi o wzrost/wagę?

http://allegro.pl/item253247852_nowy_rower_szosowy_schwinn_fastback_sport.html



Hm... za tę cenę może byc, ale nie śpiesz się. Poszukaj czegoś jeszcze, może nieco droższego ale znacząco lepszego. Co do rozmiaru - trudno powiedziec. IMHO, odezwij się do sprzedawcy na GG i zapytaj, co znaczą te oznaczenia, rozmiar ramy powinien byc podawany w cm (dokładnie, chodzi o długośc górnej belki ), z reguły mieści się w przedziale 52-58cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko bo mój rowerek Authora jest już za mały :( i chcę sobie kupić nowy
co myślicie o Kross Sign DS ? może są jakieś promocje na zime ? czy coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2007 o 17:54, Sebo7 napisał:

mam pytanko bo mój rowerek Authora jest już za mały :( i chcę sobie kupić nowy
co myślicie o Kross Sign DS ? może są jakieś promocje na zime ? czy coś ?

Polecam poskałdać. Choć to zalezy, oczywiście od tego, jak zaawansowany dual, czy dirt masz zamiar uprawiać. Wg mnie KROSSy Signy są badziewne w każdym calu, ale ja, to ja(połamałem już dwie ramy i amorek:) ). Ja bym polecił P1 Specialized, lub Metropolis NSa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko, że ja nie mam pieniędzy dużo, a słyszałem, że jest chyba jakaś przecena ds-ów o kilkaset złotych na zimę, więc może bym go wziął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2007 o 18:08, Sebo7 napisał:

tylko, że ja nie mam pieniędzy dużo, a słyszałem, że jest chyba jakaś przecena ds-ów o kilkaset
złotych na zimę, więc może bym go wziął

Ja składam rower na ramie Octane One, amorku RST OMEGA i podzespołach Truvativa(kiera, korba na zewnętrznej maszynie itp.) i ogółem wychodzi ok. 1200zł. A jeszcze przecena części na zimę, więc będzie mniej:) A te części sa na prawdę dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2007 o 18:11, Sebo7 napisał:

o i całość wychodzi 1200 spoko, ale wiesz co nie chce mi się tego składać chociaż
ile skoku ma ten amorek ?

Są różne wersje. Ja chcę taki ze 105, ale są też 120.
A co do składania, to i tak nie pojeździsz do wiosny, a w jakimś serwisie przez zimę spokojnie zdążysz. Z tym, że ja kupuję nowe części od sklepów, ale przez allegro. Wychodzi taniej o 20-30% na część.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, dopiero teraz pisze w tym temacie bo mam czas. Na rowerze jeżdżę od...urodzenia chyba :P. Ale na serio tym sportem zacząłem intereseowac się dopiero 3 lata temu. Aktualnie mam Meridę K8 to do Cross Country bo jest leciutk. Mam Konę Downhill STUB SUPREME ----> najlepszy zakup mojego życia. Na zawody nie jeżdżę bo to strata czasu XD. Raz w tygodniu wybieram się gdzieś dalej np. Słowacja, Nasze Polskie tatry. Co dziennie minimum 2h na rowerku musi byc inaczej nie ma ch... we wsi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za ok. 1200 zł. co kupie ? ( najlepsza opcja )
mi się wydaje, że chyba Kross''a Sign Ds''a, a Wy jak myślicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2007 o 07:58, Sebo7 napisał:

za ok. 1200 zł. co kupie ? ( najlepsza opcja )
mi się wydaje, że chyba Kross''a Sign Ds''a, a Wy jak myślicie ?

Mnie się wydaje, że za tą cenę lepiej kupić jakiegoś Treka. Model 3700 prezentuje się bardzo przyzwoicie. Treka sam posiadam (model 850SHX) od około 8 lat i nic poza linkami hamulcowymi, klockami, oponami i łańcuchem nie zmieniałem a jeżdżę bardzo dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać, że chciałbym taki rower do zjeżdżaia z górek, skakania, ale żeby po mieście też się spoko jeżdziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się