SiniS

Rower - temat dla maniaków rowerowych

3156 postów w tym temacie

Potrafię wklepać w google, ale i tak nie potrafię dobrać ramy ;] W większości modelów rozmiary to liczby nieparzyste ewentualnie z połówkami. W tym roku w Krossie to liczy parzyste tj. 16`, 18`, 20`. Nie wiem czy odpowiadają one tym z innych modeli czyli że 16 jest jak 17, 18 jak 19 a 20 jak 21. Pewnie nie, bo podobno zmieniono geometrię rowerów. Skoro przymierzając rowery (nie Krossa) 19` była dla mnie w sam raz to powinienem brać 18` czy 20`? Wydaje mi się że 18` ale boję się że będzie za mała, zwłaszcza że chcę kupić lekko na wyrost. Z kolei 20` może się okazać zbyt duża i nie dość że nie komfortowo, to jeszcze obawa o klejnoty ^^ A niestety żadnych Krossów w okolicznych sklepach znaleźć nie mogę, nawet z poprzednich sezonów a rower zamawiam tak więc lipa :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale wystarczy przeczytać uważnie twojego posta i odpowiedź nasuwa się sama. skoro 19" rama jest akurat a ty chcesz mieć rower z ramą na wyrost to logiczne się wydaje że musisz kupić rower z ramą 20". a tak poza tym to jaki w końcu rower wybrałeś? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2009 o 15:22, Gregario napisał:

ale wystarczy przeczytać uważnie twojego posta i odpowiedź nasuwa się sama. skoro 19"
rama jest akurat a ty chcesz mieć rower z ramą na wyrost to logiczne się wydaje że musisz
kupić rower z ramą 20". a tak poza tym to jaki w końcu rower wybrałeś? :)

pamiętaj że różni producenci mają różne ramy i pozornie ten sam rozmiar a różnica w ramie ogromna. Ja np jeżdżę na 20" tylko dlatego że rura górna ma dość wyraźny sloping... Przy bardziej racingowej geometrii jak np Trek 8500 lub mój wymarzony Specialized S-works wezmę 19 lub 19,5"... do ramy zwyczajnie się trzeba przymierzyć, przejechać się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem że rozmiar ramy wiąże się z jej geometrią :) ale kross a6 i te rowery authora które Xlol1 jeszcze niedawno pokazywał mają podobną geometrię. zresztą dlatego się jeszcze spytałem jaki w końcu rower wybrał.

swoją drogą ładna ta twoja wymarzona rama Specialized nawet pomimo tego że nie gustuję w tego typu ramach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu zdecydowałem się na tego Kross`a A6 z rocznika 09`. Cena była dobra, o rowerku przeczytałem dobre opinie. Zastanawiałem się jeszcze nad Giant Terrago 3, ale wybrałem Kross`a. Wydaje mi się że to najlepszy wybór z nowych <2000zł Teraz czekam (wieczorem zamówiłem :P), może do piątku dojdzie to bym w weekend pojeździł :D Dodatkowo kupiłem lampki, zamontują mi nóżkę i licznik przewodowy co bym mógł liczyć ile jeżdżę ;) Dzięki wszystkim za pomoc przy wyborze, mam nadzieje że będzie się dobre jeździło. Jak dojdzie po pojeżdżę to na pewno coś o A6 napiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj doszedł, dziś jeździłem. Krótko, bo tylko 10km, ale na więcej nie pozwolił ani czas, an pogoda.
Zacznę od tego że moim poprzednim rowerem był komunijny jednośladowiec firmy "ACTIVE", więc trudno mi to do czegoś porównać.
Rama 18` jest dla mnie idealna (przy wzroście ok. 175cm), między ramą a kroczem są jakieś 2-3 cm, więc ani za dużo ani za mało, a będzie na wyrost ;] Dziwnie zmienia się biegi, ale w sumie można się przyzwyczaić do tego Dual Controle, chodź przyznam że na początku nie mogłem tego połapać. Myślałem że pedały będą plastikowe a tu miła niespodzianka :) Hamulce Avid`y 7 świetnie się spisywały nawet podczas mocnej mżawy. Hamowały pewnie nawet jadąc z górki po piaszczystym terenie. Na początku, jadąc po prostym, prawie przeleciałem przez kiere. W starym rowerze, aby zahamować było trzeba bardzo mocno wcisnąć hamulec, a trasa hamowania wynosiła ok. 2-3 metrów. Tutaj jadąc ok. 15 km/h wcisnąłem mocno hamulce z przyzwyczajenia, rower, stanął prawie od razu w miejscu, a ja byłem chwilę w powietrzu ;D Siodełko jest dość wąskie, ale w miarę wygodne. Opony dobrze trzymają się powierzchni na sucho i w deszczu, i na piachu i na asfalcie. Amortyzator dobrze radzi sobie ze średnimi i dużymi nierównościami, z tymi małymi gorzej, ale i tak jest dobrze w porównaniu z jego brakiem w Activie ;P Kierownica prosta bardzo wygodna ale trudno przyczepić na środku lampkę ; o
Ogólna ocena roweru bardzo pozytywna, zobaczymy jak będzie na dalszych i dłuższych wycieczkach.

Do roweru dokupiłem lampki i licznik. Przednia jest dobrze widoczna (znajomy mówił że z daleka było widać że jadę w nocy :P), ale daje rozproszone światło. 6LED każda w inna stronę z jedną większą na środku. Tylnia nie wiem jeszcze jak, nie miałem więcej baterii AAA. Licznik zamontowałem i fajnie działa. Po 2.5 km zrobiłem 2 minutowy postój żeby obczaić jak z tymi przerzutkami i wyzerowało mi. Potem robiłem jeszcze kilka przerw żeby zobaczyć czy wyzeruje ale nie. Dopiero w domu zobaczyłem że po chwili spokoju (nie obracania koła) wyświetla się suma przejechanych kilometrów i byly tam zagubione 2.5km.

I mam do Was pytanie, dawno temu zdawałem na kartę rowerową i trochę nie pamiętam co muszę mieć żeby po jezdni jeździć. Jakie akcesoria oznaczenia itp? Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobrze że jesteś zadowolony z zakupu i mam nadzieję że będzie ci długo służył a to że tak się pozytywnie niektórymi normalnymi rzeczami zachwycasz to spowodowane jest na pewno poprzednim rowerem.

Dnia 03.10.2009 o 21:08, Xlol1 napisał:

Rama 18` jest dla mnie idealna (przy wzroście ok. 175cm), między ramą a kroczem są jakieś
2-3 cm, więc ani za dużo ani za mało, a będzie na wyrost ;]

takie mierzenie ram dobre jest przy ramach klasycznych ale kompletnie dla mnie bez sensu przy ramach slopingowych. poza tym dobór odpowiedniej wielkości ramy jest ważny ze względu na odpowiednią sylwetkę podczas jazdy a nie tylko aby się nie walnąć w klejnoty rodowe. i tak patrząc na to zbyt mała rama też nie jest dobra więc z tym na wyrost też bym nie przesadzał skoro teraz jest akurat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nad kroczem masz 3cm luzu to masz za dużą ramę, powinno być 10cm... amortyzator w A6 działa co najwyżej dostatecznie, jest to konstrukcja sprężynowa z tłumieniem olejowym. Po prostu działa ale dość daleko mu do amortyzatorów powietrznych jak choćby Suntour Raidon czy młodszej siostry RS Tora... Twoje zachwyty są spowodowane nieznajomością szerszego spektrum i euforią z posiadania nowego roweru... Nie mniej jednak A6 jest poprawnie skomponowanym niedrogim rowerem z dość dobrą ramą i jeśli będziesz dbał o ramę posłuży ci przez kilka ładnych lat ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne, rozumiem ale mnie o to chodziło :P Nie chciałem żadnego wypasu bo a) nie mam funduszy b) nie jeżdżę ani tak dużo, ani w ten sposób by było mi to potrzebne. Chciałem właśnie rower na którym będzie się o wiele lepiej jeździło od tamtego, który na trochę mi starczy i przede wszystkim będzie w przestępnej cenie ;]

A mógłby mi ktoś odpowiedzieć na pytanie co muszę mieć żeby po jezdni jeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2009 o 20:48, Xlol1 napisał:

Jasne, rozumiem ale mnie o to chodziło :P Nie chciałem żadnego wypasu bo a) nie mam funduszy
b) nie jeżdżę ani tak dużo, ani w ten sposób by było mi to potrzebne. Chciałem właśnie
rower na którym będzie się o wiele lepiej jeździło od tamtego, który na trochę mi starczy
i przede wszystkim będzie w przestępnej cenie ;]

A mógłby mi ktoś odpowiedzieć na pytanie co muszę mieć żeby po jezdni jeździć?

dzwonek, oświetlenie i sprawne hamulce oraz jeśli masz mniej jak 18 lat kartę rowerową lub towarzystwo dorosłego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2009 o 12:04, czaja24 napisał:

dzwonek, oświetlenie i sprawne hamulce oraz jeśli masz mniej jak 18 lat kartę rowerową
lub towarzystwo dorosłego

a nie wprowadzili już tego że jeszcze kask i kamizelkę odblaskową? bo swego czasu o tym dość głośno było :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :) Oświetlenie i kartę mam. Dzwonek ze starego roweru może wezmę. Ale co z kaskiem i kamizelką? Kask pewnie kupie, ale jeździć w kamizelce mi się nie widzi ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2009 o 14:57, Gregario napisał:

> dzwonek, oświetlenie i sprawne hamulce oraz jeśli masz mniej jak 18 lat kartę rowerową

> lub towarzystwo dorosłego
a nie wprowadzili już tego że jeszcze kask i kamizelkę odblaskową? bo swego czasu o tym
dość głośno było :)


jeśli dobrze pamiętam to nie ma takiego obowiązku a zakładanie kasku i/lub kamizelki jest sprawą indywidualną, ja kask zakładam zawsze a kamizelki nigdy nie nosiłem i nosić nie będę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2009 o 15:23, czaja24 napisał:

jeśli dobrze pamiętam to nie ma takiego obowiązku a zakładanie kasku i/lub kamizelki
jest sprawą indywidualną, ja kask zakładam zawsze a kamizelki nigdy nie nosiłem i nosić
nie będę

mieli wprowadzić ale to i tak tyczyło się dzieci czy osób do któregoś tak roku życia więc nam jeżdżenie w kamizelce by to nie groziło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja praktycznie zawsze jeżdżę w kasku. Czasem, bardzo rzadko, nie zakładam ale wiem że wówczas ryzykuję i NIE polecam tego pomysłu. Kamizelkę zakładam rzadko - z reguły jeżdżę szybko i kamizelka dość przeszkadza. Co innego odblaski czy oświetlenie tutaj zawsze staram się w miarę możliwości przypominać choinkę. Tak jest bezpieczniej.

PS Pogoda... od dawna już nie byłem na rowerze tak naprawdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, chciałbym wybrać się na rower jutro. Tyle, że pół roku około był nieużywany, co musiałbym zrobić, aby był sprawny, of course oprócz napompowania opon :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2010 o 21:04, Lolnik1 napisał:

Mam pytanie, chciałbym wybrać się na rower jutro. Tyle, że pół roku około był nieużywany,
co musiałbym zrobić, aby był sprawny, of course oprócz napompowania opon :D.

of course nasmarować, podokręcać jeśli trzeba itp. a czy nie szkoda ci roweru na taką pogodę (pełno soli na ulicach)? :) ja to bym poczekał aż cały ten syf zniknął z ulic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2010 o 21:07, Gregario napisał:

> Mam pytanie, chciałbym wybrać się na rower jutro. Tyle, że pół roku około był nieużywany,

> co musiałbym zrobić, aby był sprawny, of course oprócz napompowania opon :D.
of course nasmarować, podokręcać jeśli trzeba itp. a czy nie szkoda ci roweru na taką
pogodę (pełno soli na ulicach)? :) ja to bym poczekał aż cały ten syf zniknął z ulic

Wiesz ja dużo czasu siedziałem w domu, czasami z kolegami wyszedłem, a teraz chciałbym coś porobić popołudniu na dworzu, a rower daje ci wolność, bo jedziesz gdzie chcesz :). Podokręcać dam radę, a nasmarować, to czym i jak i gdzie :D, bo ja nie obeznany w tych tematach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się